/fotboll/osk/forum/5822.aspx/fotboll/osk/forum/5822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 11:10
Aspen//

Gött att reserverna får speltid. Men det förklarar inte "Vi spelade med för dagen bästa laget"-ljuget. Sixten hade inte matchat samma elva i allsvenskan som han gjorde i cupen. Basta.

Nåväl, det är åsidolagt nu. I kväll vinner ÖSK med 2-0. Mål av Almebäck och Olsen.
Örebro Aspen
2009-07-13 11:00
Minns M Danilssons frispark i krysset för några år sedan på Vångavallen. Repris i dag av den nuvarande vänsterbacken?
Örebro Aspen
2009-07-13 10:57
Det enda felet Sixten gjorde i Häcken-matchen var att Wowoah spelade. Borde han inte gjort med den dåliga backupen truppen har på vänsterbacken.
Med en så stor trupp måste övriga spelare få matchträning annars kan dom inte prestera när skador och avstängningar kommer. Sixten måste lufta reserverna. Som det är nu är det bara Erik N och Oskar J av reserverna som får riktig matchträning via avtalet med KIF. ÖSK problem är att sportchefen inte har fixat fler samarbetsavtal så att spelare snabbt kan slussas mellan ÖSK och ett annat lag i S1 eller div 1.
Gnäll på sportchefen inte på Sixten.
Tycker dock att Sixten använder småskadade spelare för mycket, t ex borde inte Anttonen spelat de sista matcherna.
Örebro Kronblom
2009-07-13 10:57
fyra raka kryss och mycket talar väl för ett femte ikväll även om jag tycker det finns läge för att bryta Trelleborgs hemmadominans,dock så brukar,med undantag från förra året,matcherna mellan de två lagen i Trelleborg betyda ganska trista och tillknäppta tillställningar där defensiven brukar vara prio nummer ett från båda lag,däremot så håller jag med nedanstående talare att kryss på vångavallen är inget att skämmas över,många lag har gått på pumpen där men tror trots allt det är lite läge för bortavinst ikväll!
Örebro ÖSKare i exil
2009-07-13 10:41
Egentligen har väl tåget mot toppen redan avgått men med en rush kan man hinna fatt och hoppa ombord. Känslan som jag tycker delas av både fans och laget i sina skrifter och uttalanden är en världsbild som håller på att rubbas. Hur länge kan ett lag stå upp, ha gott självförtroende och tro på sig själv när segrarna saknas?

I vanligafall är ett x på vångavallen inget att vara missnöjd med. Svårt borta plan, TFF starka hemma och så vidare men det funkar inte ikväll. Det är dags för en styrkedemonstration. Ikväll är det vinst som gäller. Jag vill se pondus, bestämdhet och mål från våra svartvita giganter.

FRAMÅT!
Örebro apskallen
2009-07-13 10:29
Det är ganska lustigt att folk ironiserar över att Sixten uttalat att han har bäst koll på laget. Vad tror ni, att ni har bättre koll själva???

Jag citerar skoBe: "han sparar spelare för att uppnå sitt mål (topp 5). Helt enkelt så skiter han i oss och tänker på sig själv."

Vad f*n menar du? Att det är ett egoistiskt mål att komma topp 5 och att det är en örfil mot spelarna, klubben och fansen som absolut inte vill detta? Släpp hörnflaggan och kom in i matchen kompis...
Örebro bison
2009-07-13 10:03
Var länge sen jag såg så mycket onyanserad kritik här innne, Sixten får nu stå ut med lika mycket skit som Fredrik Samuelsson och självaste Lagrell. Sansa er pojkar!
Örebro Sekt. E
2009-07-13 09:42
Håller med One"touch.
Örebro One¨touch
2009-07-13 09:34
Fasiken vad mycket skit Sixten får här inne. Ofta väldigt överdimensionerat och ibland snudd på osmakligt. Små saker får så lätt så stora proportioner på ett internetforum.

I denna vågskål vill jag lägga in att jag tycker Sixten gör ett fantastiskt bra jobb.
Örebro Grixx
2009-07-13 07:57
....magiskt!!!

en tidslucka..man har blivet teleporterad en vecka framåt.

Trellematchen skedde för en vecka sedan...undrar hur matchen slutade;-)

Wooow!!!
Örebro Grixx
2009-07-13 07:52
....och så sitter man och ska tippa dagens match...men vad tusan nu sitter matchen för 19/7 mot häcken uppe i stället.

Höll på att bli knas....ändra!!!
Örebro Volyes
2009-07-13 04:47
Förresten, varför kan jag inte tippa på Trelleborg-matchen?
Örebro Volyes
2009-07-13 04:47
Ifall det nu blir förlust/oavgjort så tycker jag det bör väckas en kritik mot Sixten. Jag är besviken på hans laguttagning i matchen mot Häcken. Jag hade gärna tagit 2 poäng totalt om vi sparat på spelare (för enligt Sixten blev alla så trötta av AIK-matchen) inför Häcken-matchen
Örebro Kajanus
2009-07-13 02:08
Det verkar faras med felaktig information nedan så jag vill bara påpeka att Nordin visst är med på bussen ner till Trelleborg. Jag vet inte vem som påstår något annat.
Örebro skoBe
2009-07-13 01:45
Jag tycker att Sixtens utalande är larvig:) fan vad larvigt...att bästa laget spelade i cupen hahahaha hur fan kan 8 spelare vara slitna och skadade och spela redan imorgon:) han borde säga som det är och inte larva sig på det sättet... pinsamt och larvigt. Var en man och säg som det är, han sparar spelare för att uppnå sitt mål (topp 5). Helt enkelt så skiter han i oss och tänker på sig själv.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 01:34
Walter Gigena//

Jag reagerade också på Sixtens uttalande om bortaspel i Sverige. Hur många utländska klubbar försöker spela precis lika borta som hemma? Borta sjunker ju hela laget ner och stackars Olsen får jaga ensam på topp, ja, eller, Walker, han är ju tydligen bättre just nu.

Det innebär att vi har fem mittfältare som yrar omkring, backklinjen hos motståndarna kan rulla upp bollen ostört. Om vi spelade 4-4-2 borta så skulle samma backlinje utsättas för en mycket bättre och högre press.
Örebro GT
2009-07-13 00:20
Domare i Trelleborg är Martin Ingvarsson, senast vi såg honom var i GAIS-matchen hemma 17:e maj.
ÖSK vann med 2-0.
Örebro orebrotjejen
2009-07-12 23:50
nån som vet om anttonen spelar imorrn ?=)
Örebro Erki
2009-07-12 22:57
"Annat kan man säga om Näfver. Killen ser ut som en köttbulle. Minst tio kilo överviktig. Jag förstår inte hur en elitspelare kan få se ut på det viset – än mindre hur han kan få starta i det tillståndet." från Assyriskas matchrapport.

När blev Näfver tjock?
Kul start för honom annars med missad straff och förlust.
Örebro Walter Gigena
2009-07-12 22:40
Intressant intervju med Sixten i NA. Han nämner (enligt NA) att bara några få lag i Sverige har modet att stå upp för sitt spel oavsett hemma- eller bortaplan.

Läge att ändra på detta tills imorgon. Ingen har mer koll på laget än Sixten (enligt Sixten) och borde således kunna ändra på vårat fega bortaspel som hittills varit riktigt riktigt bedrövligt.

Med alla utvilade spelare, Sixtens koll på laget och insikt i vikten att våga spela modigt på bortaplan kan det inte bli annat än seger.
Örebro Mittåt
2009-07-12 22:24
gurka// Varken eller. Det var ett ironiskt försök att pressa upp hjärtat i våra halsgröpper från Aspens sida.
Örebro Mittåt
2009-07-12 22:21
Aspen// Det var skönt att höra. Jag blev riktigt orolig beträffande vänsterbacken. Bedoya kan nog klara mittfältet även om det blir en annan karaktär där om Nordin inte spelar. Vilket inte behöver vara någon nackdel.

Beträffande Wowoah är han ofattbart slitstark och definitivt inte skadebenägen. Förra året missade han visserligen tre minuters allsvenskt spel (HBK hemma), men det kan ha varit något taktiskt övervägande. I år blev han utbytt med 10 minuter kvar mot ICA-laget. Men det var väl i samband med slutforceringen.
Örebro gurka
2009-07-12 22:16
är nordin sjuk eller är han på väg nån annanstans
Örebro Aspen
2009-07-12 22:14
Mittåt/Jag var bara ironisk. Men som du analyserar så tog Sixten en risk med att låta Wowoah spela mot Häcken. Dålig backup på vänsterbacken.
Örebro Mittåt
2009-07-12 22:07
Om inte Wowoah spelar får Sixten och Rille en del att fundera på. Det är ont om spelbara defensiva vänsterfötter för tillfället:

Per Johansson. Känns som förstekandidat till jobbet som ersättare. Men Per tillbringar nuförtiden sin träningstid med att jogga runt Behrn Arena med en fotskada, som tar tid att läka.

Hassan Sesay. Har aldrig varit någon vänsterback och kommer förmodligen inte att bli det heller. Trivs definitivt bättre ju högre upp på planen han kommer. Är dessutom matchotränad och just tillbaka efter en fotskada.

Glenn Holgersson. Har spelat 10 minuter det senaste året. Det var visserligen i onsdags, men frågan är om det räcker. Dessutom: Har han har tillräckligt med matchtempo i kroppen. Frågetecken för konditionen.

Omflyttning. Är nog det troligaste alternativet. Berra kan ta mittbacksjobbet och sedan får Iron-Mike och Turbo-Tommy komma överens om vem som skall spela till vänster.
Örebro Aspen
2009-07-12 20:46
Vovven och Nordin inte med på bussen till Trelle. Utslitna efter två matcher på en vecka?
Örebro Chipset
2009-07-12 20:20
Nu är Näfver körd hos Assyriska också. Han var tydligen rätt dåligt i premiären och sumpade en straff (Ja, ni hörde rätt, Näfver tog straffsparken). Vågade knappt läsa om vad de skrev om honom på assyriskas forum.

Edit: Han var tydligen helt ok innan straffmissen.
Örebro Chipset
2009-07-12 20:14
Normalt är detta kanske en av de tre tuffaste bortamatcherna för ÖSK. Nu verkar det som Bengtsson missar och Andersson är avstängd + någon till. Kan bli en del rokader i TFF. Läge för ÖSK?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-12 20:04
Spelar nog ingen roll vilket lag vi har imorgon. TFF blir jävligt svåra att ens ta poäng av. De har på 6 hemmamatcher vunnit 5 och kryssat 1. Men som sagt så BÖR ÖSK vinna om vi ska komma topp 5.

Ganska bra resultat idag för ÖSK:s del. GAIS-HBK 1-1. BP-MFF 1-1.
Örebro Klackspark!
2009-07-12 18:33
Kör vi med bästa laget imorgon, eller är grabbarna fortfarande slitna efter semestern?
Annons: