/fotboll/osk/forum/582.aspx/fotboll/osk/forum/582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-07-22 22:45
@Sweet Leaf:

Var han snabb sa dU? Usain Bolt kan det inte vara, han är i London och springer 200m.
Örebro Manxson
2016-07-22 21:35
Sweet Leaf// Haha, den var bra! :) Van Basten...?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2016-07-22 21:11
@Mambo Mumba Ujujuj:

Pratar vi mer eller mindre än en miljon?
Örebro Sweet Leaf
2016-07-22 21:06
Blev precis hastigt omkörd av en bil bredvid Behrn Arena och nyfiken som man är följde jag efter en bit. När den stannat såg jag plötsligt att det var Sköldmark som kört och att han hade någon bredvid sig i passagerarsätet.

Sköldmark sprang snabbt runt, öppnade passagerardörren och slängde sin överrock över medpassageraren. Sedan sprang de mot ÖSK:s kontor, hela tiden med rocken över den andra personens ansikte.

Antar att det var vår nye anfallare. Ett jäkla löpsteg hade han om jag ska vara ärlig när han sprang med rocken över sig. Sköldmark hade inte en suck att hänga med utan fick koncentrera sig på att skrika instruktioner "Left!", "Right!", "Watch out, bike!".

Fortsättning lär följa...
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-22 21:00
@DaSa:

Kan svaret redan. Sett till cash så Kalle.
Örebro DaSa
2016-07-22 20:57
Vem tror ni vi fick mest betalt för? Kalle eller Crespo?
Örebro T8
2016-07-22 20:46
Exakt, vem ryktas det om?
Örebro Manxson
2016-07-22 19:40
Och vad säger "ryktet"?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2016-07-22 19:38
Vilket jävla trams på folk.

Kalle håller i Svenskan men han passar inte in i den spelmodell vi har just nu. Svårare än så är det inte.

Önskar honom allt lycka till i Nrkp! Och ändrar vi spelmodell i framtiden så ser jag honom gärna klädd i rätt färger igen

Sen hoppas jag ryktena stämmer om vilken anfallare som är påväg så blir det här en förbannat bra höst!
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-22 19:37
Pokémon, sightseeing och ett formstarkt Falkenberg
Örebro Moss17
2016-07-22 19:20
Är Kalle med truppen nere i Falkenberg?
Örebro Ö.S.K Krille
2016-07-22 19:02
Annars är ju Henok Goitom kontaktlös.

Vore nått. Inte så realistiskt kanske men ändå.
Örebro Roswall
2016-07-22 18:56
Tråkigt med Kalle om det blir av, men är nog klokt för honom, han kan nog växa till av ett byte, hoppas vi får in en klausul.

Läge att plocka in Elmander nu! ;)
Örebro Vinnartradition
2016-07-22 18:44
Kalle är ÖSK precis som oss. Fakta är dock att han inte fått fullt förtroende av Axén.

Jag vet att det är en ny anfallare på gång.
Örebro Jekl
2016-07-22 18:15
DaSa// El Kabir är klar för en japansk klubb så det blir nog svårt :) tokelo rantie som nån länkade skulle vara en grym värvning men antagligen alldeles för dyr. Rexhepi eller Viktor Sköld känns som spelare vi kan titta på även om det inte känns superspännande. Per frick (hemmahörande i Karlstad) skulle vara intressant men tyvärr långt kontrakt med Elfsborg. Hade inte tackar nej till Moses Ogbu heller men jsödra lånade precis ut honom till gamla klubben Sirius. Ruud tveter från Halmstad (8 mål) kanske utan att veta något om vilken spelartyp det är. Alt. Luther Singh i Gais även om han har ögonen på sig från större klubbar redan (läs real Madrids b-lag) :)
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-22 18:13
@Aspen.:

Exakt till och med 400kr.
Precis som MinaTankar säger så känner jag Kalle mycket bra och att han inte skulle ha ÖSK hjärta är fjantigt sen att Saywee försöker få de till att det han menade andra spelare säger väl bara ännu mer hur feg denna människa är men kan Man förvänta sig att han ska förstå då snubben själv hejar på AIK.
Imorgon är jag på plats, ska fråga hur Saywee ser supporterskap då.
Örebro Ståplats är bäst
2016-07-22 18:09
tråkigt nog så är ÖSK är klubb som tar in spelare som "kört fast" och som behöver nystart och sen går vidare till "storklubbar " som slåss om SM-GULD.
Örebro Ståplats är bäst
2016-07-22 18:06
angående kalle så rimmar det med att han vill vinna titlar och det är större chans att han gör det i Norrköping än i ÖSK tyvärr.trist men sådan är verkligheten tyvärr. ..
Örebro Aspen.
2016-07-22 17:59
Vad jag kommer ihop skänkte Kalle pengar till en kuban resa i fjol. Klubbkänsla?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Restalundsv
2016-07-22 17:56
@Asbjörn#10:

Varberg kanske hinner först ;)
AIK Nissesson
2016-07-22 17:54
Jag tillhör faktiskt "falangen" som gillar Kalle, så är det bara!

Detta med klubbhjärtan gällde mer allmänt, och Axén och Rinne är väl dessutom exempel på sådana, som kanske har ett tudelat hjärta?
Örebro DaSa
2016-07-22 17:51
Moss17/ Tack för att du skrev det jag tänkte skriva:)

Är ju självklart att vi kommer att ta in en ny anfallare om Kalle lämnar nu. Drömmen vore ElKabir men förmodligen blir det ngt namn som vi inte diskuterat. Sen får vi se om vi tar in en startspelare eller truppspelare.
Örebro Asbjörn#10
2016-07-22 17:30
Är nog inte uteslutet att vi till sist får in Dardan Rexhepi som ersättare även om det inte skulle kännas som någon monstervärvning direkt.

Minns att jag såg Axén stå och snacka med honom utanför Häckens spelarbuss efter förra årets match mot dem. Axéns klassiska "nätverka-lite-med-spelare-i-motståndarlaget-som-jag-gillar" som han gjort titt som tätt genom åren, b la med spelare som sedermera hamnat hos oss som Broberg och Pode.

Rexhepi är ju lite liknande Kalle i spelstil också samt har klartecken av Häcken att lämna gratis om han får klar med ny arbetsgivare.
Örebro Moss17
2016-07-22 17:24
Inget att Klandra Kalle för. Han platsar inte hos oss helt enkelt. Om vi tar in en ny anfallare är jag nöjd med bytet vem det än ä som kommer in. Kalle har lirat 7 matcher från start på topp i år. Nej han har ej tagit chansen han fått. Han passar också väldigt dåligt bredvid Astrit då han är osnabb
Örebro berra-z
2016-07-22 17:22
Skit. Vi förlorar ju vår kanske skönaste ramsa. AVBRYT FÖRHANLINGAR. AVBRYT.
Örebro Minatankar
2016-07-22 17:16
@Nissesson:

När du skriver som nedan reagerar jag och kommenterar dig trots att jag valt att inte göra det på många månader. Jag känner Kalle och vet att han har ett stort klubbhjärta. Håller med dem som anser att du pratar strunt och provocerar.
-
Namn: Nissesson
Sänt: 2016-07-22 16:25
Fast resor, familj, släkt, boende etc. kan förstås ha betydelse.

Men klubbhjärtan finns inte kvar nuförtiden.
Örebro Bäst när det gäller
2016-07-22 17:16
@Minatankar:

Håller med dig, det är trots allt en lagidrott så har du nått denna nivå eller högre så ser du att du har störst chans att lyckas om du får med dig laget.
Örebro Alltid Örebro
2016-07-22 17:15
Detta kom som en blixt från klar himmel! Var övertygad om att Kalles nästa arbetsgivare skulle vara Degerfors eller Forward! Kalle håller inte i Allsvenskan, vart tallang i flera år men stangerat i utvecklingen. ÖSK är den STORA vinnaren här, han kommer inte bli bättre i Norrköping och kan i ärlighetens namn inte förstå alls varför Norrköping värvar honom, är de så dessperata?
Örebro Bäst när det gäller
2016-07-22 17:11
Nisse: Oavsett om du skrivit som Saywee eller nuvarande nick har du av nån outgrundlig anledning haft "oturen" att prata om bristen på klubbhjärta i samband med att andra ÖSK:are lämnat för andra lag. Det blir bara mer löjligt om du sen gör gällande att ditt behov av att filosofera kring klubbhjärtan i dagens elitfotboll sammanfaller med nyheten att Kalle lämnar ÖSK.

Jag menar det jag säger, du får gå tillbaka minst 30 år om du vill att människor ska arbeta för samma arbetsgivare hela sitt liv. Den Degerfors-mentaliteten är begraven.
AIK Nissesson
2016-07-22 17:01
Var har jag skrivit att Kalle inte har något klubbhjärta?

En del mobbar på och hittar på i vanlig ordning, men dessa försöker jag gärna strunta i ...
Annons: