/fotboll/osk/forum/5819.aspx/fotboll/osk/forum/5819.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK!
2009-07-13 19:14
Sr's radio sändning: tyst... sedan skriker kommentatorn något om ett TFF inlägg helt plötsligt. konstig sändning
Örebro Steefen
2009-07-13 19:07
Larsen? Men nu får väl sr´s kommentator ta och uppdatera sig lite..
Örebro ÖSK!
2009-07-13 19:00
''Bassomberg sitter alltså på bänken'' säger de på radiosporten -.-
Örebro Steefen
2009-07-13 18:59
inge stream??
Örebro Erkan
2009-07-13 18:58
Idag ska vi vinna - spelarna har ju fått vila....hmmm
Örebro Erkan
2009-07-13 18:57
Come on!!!
Örebro Joerny
2009-07-13 18:51
Dom senaste sex säsongerna som ÖSK och Trelleborg har spelat i samma serie så har trelleborg bara vunnit en match, det var på Behrn arena 2006. Dom vann med 1-0 efter mål av Michael Mensah.
Vi har Sex segrar under samma period. Fem matcher har slutat oavgjort.

Nu kör vi!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 18:44
malge//

Jo, det var väldigt nära att Hammar hade återinträtt. Dessutom drog årets förhandling med Sixten ut på tiden då man väntade svar ifrån en annan tränare som tyvärr tackade nej.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 18:30
malge//

Jo, tydligen hängde de på en väldigt skör tråd i början av augusti förra året. Att man redan hade tillfrågat en annan tränare säger väl en hel del.

Noterar att man i dag anser att Alvbåge är bästa målvakten för dagen. Det glädjer mej.
Wivallius
2009-07-13 18:30
... alla till O'Learys!

Wivallius
2009-07-13 18:29
Självklart är en titel livsviktig för öSK även om det "bara" är Cupen. Men ... nu är misstaget redan begånget och inget att göra något åt i efterhand. Idag kör vi över Trelleborg.
Örebro malge
2009-07-13 18:27
så väldigt nära var de väl inte
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 18:13
Håller helt med ÖSK-Karl. Dessutom skall vi inte glömma att Sixten/Alec var oerhört nära att få kicken förra året. En inte helt obekant tränare för oss ÖSK-supportrar var redan tillfrågad om jobbet. Men nu vann ÖSK mot Ljungskile och resten är som bekant historia.

Bra att Astvald får spela igen. Välförtjänt. Tycker Basse såg helt ointresserad ut i både cupen och inhoppet mot AIK.
Örebro Bastard on Parade
2009-07-13 18:09
Ponera att Sixten sätter Allsvenskan i första hand, det kan jag köpa. Men på vilket sätt kommer det ge bättre prestationer i Allsvenskan av att vila nyckelspelare i maximalt 3 matcher (som dessutom är väldigt viktiga)?

Om Sixten vill vila vissa nyckelspelare så bör han bli mer aktiv med sin coachning. Hur ofta har han bytt ut Kihlberg eller Porokara? Visst, man vill inte gärna byta ut sådana nyckelspelare med ex 20 min kvar, men jag vill heller inte att man skiter i Cupen fullständigt.

Om man kommer in i en period med mycket matchning så bör Sixten bli bättre på att rotera spelare. Han säger ju själv att vi har en bred trupp, ge spelarna lite förtroende! Bedoya, Johansson och Nilsson har visat att de klarar av att spela i Allsvenskan. Astvald kan ersätta Bassombeng utan att högerkanten försvagas nämnvärt och nu när Kim Olsen inte har träffat storformen skadar det inte att låta Jidsjö få mer speltid om han är frisk.

Hur som helst, bara att glömma Cupen nu och se fram emot Allsvenskan. Dock så höjdes mina krav på klubben efter matchen mot Häcken.
Örebro twilightzone
2009-07-13 18:03
Ämne: DaSa//

Glöm inte ....tror att Sixten är den tränaren ÖSK behöver för att nå höga placeringar framöver. Anledningen till att i alla fall jag ser honom som den "fantomentränare" han är beror delvis på hans offensiva förvandling han har gjort av ÖSK, som jag tror kommer leda långt:D
Örebro bleke
2009-07-13 18:00
Enl. NA så blir det astvald som får spela.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 18:00
SyreAtom//

Spelprogramet är ju inte alls lika tufft nu som i våras, så egentligen tycker jag ingen behöver vila om de inte är halvskadade.

ÖSK måste verkligen vårda sina sponsorer nu sedan hockeyn gick upp i AS. Jag har ett visst tryck på mig ifrån personalen om att sponsra den så att det finns biljetter i den lilla ladan när den så ofta kommer att vara utsåld. Så här långt har jag lagt all sponsring på ÖSK förutom en liten del på Indianerna. Men när man så tydligt tycker att pengarna missbrukas är det ett enklare beslut att lägga hälften på Ishockeyn.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 17:50
DaSa//

Glöm inte hur det såg ut förra året innan sommarvärvningarna. Det jag har emot Sixten är hans envishet när det gäller bortaspelet och cupdeblaket, samt att vi med den trupp vi har borde ligga betydligt högre upp. Dessutom tyckte jag han slet ut vissa spelare i onödan i våras. Astvald hade kunnat avlastat Bassombeng, Erik Nilsson avlastat Kilen samt att Per Johansson och Bedoya fick alldeles för lite speltid.

Jag har inga krav på avgång, men jag ser inte Sixten som någon Fantomtränare vilket en hel del gör av någon anledning jag inte förstår.
Örebro bleke
2009-07-13 17:42
Att vi numera har ett lag som håller bollen vid marken och som är kul att se kan väl Sixten ha en del i, jag tycker inte att vi ska drabbas av hybris och ropa på för höga placeringar än, tror nog att vi kan komma dit tids nog om vi får ha en kontinuitet på tränarsidan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 17:42
DaSa//

Jag vet inte vad Sjögren har i lön, men eftersom han kom direkt ifrån IT-branchen lär den inte vara låg. Thomas Nordahl skulle i princip ta jobbet gratis men Jan Karlsson är rädd för att Thomas är för stark. Erlingmark som uttalat vill jobba i en roll som Sjögrens någonstans gissar jag skulle ta jobbet för samma lön.
Örebro DaSa
2009-07-13 17:40
ÖSK-Karl// Håller inte med dig ang. Sixten:) Första året så tycker jag det var riktigt bra att komma i mitten med en ny uppställning och så många nya spelare. Sen så brukar vi ju vara ett höstlag, om vi avslutar som förra året så borde det väl räcka till topp-5?! Jag tror att kontinuitet är grymt viktigt, speciellt bland lagen som inte har feta plånböcker att handla för direkt när det går dåligt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 17:35
Olsén19//

Vad är det Sixten gjort som gör att du vill att han skall stanna för alltid? En mittenplacering förra året och där vi ligger nu? Det bästa han gjort enligt mig är att han fick hit Porokara.

Personligen skulle jag gärna byta mot Prahl eller Janne Andersson sju dar i veckan.
Örebro DaSa
ÖSK-Karl// Jag håller med dig angående Sjögren, man sitter ju inte på all fakta ang. vad folk begär i lön m.m. Men att det hela tiden skall ta så lång tid att förlänga kontrakten förstår jag inte. Vad kostar det att köpa en landslagsmässig högerback? Vad kostar det att förlänga med Anttonen? Nu kanske han är skadebenägen men vi har ju en stabil ersättare i Wirtanen så ge honom prestationsbaserad lön (än det egentligen inte behövs då FK betalar lönen när han är skadad). Jag tycker att en av de viktigaste egenskaperna en sportchef skall ha är kontakter, nu sitter jag inte inne på fakta men det känns inte som vi (Sjögren) sitter inne på så många kontakter.

Ngn som vet om Durakovic är bra? Är han en Kihlen eller Nobbe typ? Var i från kommer ryktet?

Vad har hänt med Jamal Mohammed? Är han kvar i Enköping? Han borde också vara intressant om vi vill förstärka till mittfältet?!
Örebro ÖSK-Karl
Olsén19//

Vad är det Sixten gjort som gör att du vill att han skall stanna för alltid? En mittenplacering förra året och där vi ligger nu? Det bästa han gjort enligt mig är att han fick hit Porokara.

Personligen skulle jag gärna byta mot Prahl eller Janne Andersson sju dar i veckan.
Örebro SyreAtom
2009-07-13 17:33
ÖSK-Karl//

Jag tycker defenetivt det betyder en hel del att komma 5:a istället för 8:a, just för målsättningens skull, för lagets utveckling...och ja sponsorer och en hel del supportrar.

Så jag håller inte med dig där.

Fast du säger ju å andra sidan att en 3:e plats i allsvenskan skulle få dig att ändra dig...ur den synpunkten är väl det verkligen motiverat att vila truppen, för att fånga den platsen.

Tycker du inte det, hur skulle det annars gå till..?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 17:23
SyreAtom//

Om vi kommer femma eller åtta i AS är ju totalt ointressant. Jag är övertygad om att en eventuell cupfinal hemma på BA varit bättre för klubben, för att inte tala om vad en cupvinst skulle vara värd för fans och sponsorer.

Jag kan bara gå till mig själv, jag är så sur på hanteringen att jag nästa år kommer att halvera sponsringen som en markering, naturligtvis skall jag även ange varför. Dessutom vet jag att jag inte är ensam om detta bland sponsorerna. Det enda som kan få mig att ändra detta är en tredjeplats.
Number 14
2009-07-13 17:22
Räknar kallt med att våra utvilade spelare nu kommer prestera på max och tar en enkel 5-1-seger (minst!)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 17:13
Gurra2001//

Varför är du så spydig mot ALLA som anser att ledningen gjorde fel i cupen. En del uttalanden kom ju direkt efter eländet, det måste man ha full förståelse för.

Men lyssna på vad Nordahl säger på NA-TV idag så är det enkelt att utläsa att han anser att Sixten begick tjänstefel. Det håller jag med honom om samt att Sjögren har varit fel man för jobbet från dag ett.

Inte bara för att han är saktfärdig och en rövslickare, en sportchef skall ha riktig Örebroanknytning och absolut inte komma ifrån gurkstan.
Örebro SyreAtom
2009-07-13 17:12
Roligt att många väljer att vara ironiska över Sixtens uttalande om bästa laget i cupmatchen.

Han MÅSTE ju för h-e säga så enligt REGELVERKET! Han måste säga att han spelar med bästa laget oavsett om det var det eller inte!

KAMMA ER FÖR F-N...
Number 14
2009-07-13 17:06
Sixten säger att vi gjorde en bra match och lika väl kunde ha vunnit mot Häcken. Ska inte dessa spelare, som då startade mot BK Rôva, få nytt förtroende i kväll? De kan ju inte ha blivit så totalt usla på bara fem dagar...

Peta Porokara, Olsen, Alvbåge, Kihlberg m.fl.

*IRONISK*
Annons: