/fotboll/osk/forum/5813.aspx/fotboll/osk/forum/5813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 23:25
Gurra2001//

Så är det ju, man har olika uppfattningar och åsikter. Jag har all respekt för vad Avenbrand tycker. Till skillnad mot dig som inte ens kommenterat vad Nordahl ansåg som tjänstefel av Sixten gällande Cupdeblaket.
Örebro Gurra2001
2009-07-13 23:22
TICTICTAC//Håller helt med.
Örebro TICTICTAC
2009-07-13 23:22
Angående Kim´s målchans, det är ganska uppenbart att Kim inte har varken teknik eller snabbhet utan gör mål på mod/styrka och trycka in bollar nära mål. Problemet enligt mig är att han blivit avvaktande iår efter sina smällar och sällan är före försvaret på inspel/returer.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 23:21
TICTICTAC//

I fallet Astvald skall du skriva Sjögren istället för ÖSK. Han hade mandat att förlänga med Astvald, då erbjuder han ett "slavkontrakt" liknande det som Nordin hade tidigare. Killen vill inget hellre än att förlänga och representera ÖSK likt hans Far, men ställ dig istället frågan varför duktiga Örebro-killar skall ha mindre betalt än de som kommer utifrån?
Örebro Gurra2001
2009-07-13 23:21
ÖSK-Karl// Ser att jag inte är ensam om min åsikt. M. Avenbrand skriver: "Eleganterna hade svårt att skapa farligheter i andra halvlek men bjöds på en gratischans då Yousef Fakhro frispelade Kim Olsen. Danskens touch när han skulle runda målvakten var dock riktigt svag och vinkeln, och målchansen, försvann."
Örebro Gurra2001
2009-07-13 23:18
ÖSK-Karl// Chippa är mycket svårt för en spelare som har så pass dålig teknik. Så det var aldrig ett alternativ för Kim. Dessutom chippar man extremt sällan inom fotboll. Kommer man fri med målvakten så ska man komma till avslut. Detta förmådde inte Kim. Vilket var ytters svagt som anfallare på denna nivå.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 23:15
Gurra2001//

Du verkar ändå ha analyserat chansen. Då borde du också sett att målvakten gjorde det omöjligt för Kim att chippa. Att sedan dragningen blev för lång håller jag med om, men 5 meter som du skriver, då hade bollen gått till inspark istället för till Bedoya som även han blev paff.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 23:10
go_osk//

Japp, jag vet, men det förslag han fick hade nog ingen av oss i hans läge accepterat. Nu stiger ju istället kraven för varje match som går. Hade han fått ett riktigt A-lagskontrakt hade han nästan med garanti skrivit på för 3 år.
Örebro Gurra2001
ÖSK-Karl// Hjärnan blir paff när man inte hinner reagera vid ändring av bollriktning och liknande. Kim fick bollen på föterna, drev den, hade endast målvakten kvar och på grund av bristande teknik sparkar bollen 5 meter för långt. Den situationen var extremt lång, hjärnan hinner med.
Örebro TICTICTAC
Angående info som ÖSK-Karl gav om Astvald.
Får en känsla att så fort en spelare i ÖSK börjar bli "het" så går varenda kontrakt snart ut. Är ÖSK rädda för att binda upp spelare eller tror man lite på sina talanger. T.ex Jidsjö och Erik,hur ser det ut för dessa, känns som de står på tur att slå igenom har de också "korta" kontrakt ?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 23:06
Gurra2001//

Du kan inte ha spelat på någon högre nivå om du ens spelat fotboll alls. När man får en sådan chans som Kim fick blir man helt paff oavsett vilken elitspelare du talar om. Hjärnan är helt enkelt inte inställd på att få bollen när man är på väg att springa hem.
Örebro go_osk
2009-07-13 23:02
ÖSK-Karl//
En förlängning med Astvald var på gång för en dryg månad sedan. Se länktips. Men oavsett så håller jag med dig om att Sjögren måste snabba på med kontraktsförhandlingarna. Vi riskerar även att förlora Anttonen.
Örebro ÖSK-Karl
Grohl//

Om jag vore Sjögren skulle jag förlänga både Basses och Berras kontrakt redan nu. Dessutom skulle jag erbjuda Astvald att riktigt A-lagskontrakt istället för det minemilönskontrakt plus speltid han blev erbjuden och tackade nej till för ca.1 månad sedan.

Dessutom är det mer än hög tid att förlänga Anttonens kontrakt. Men Sjögren har ju inte haft tid ännu.
Örebro skoBe
Skönt med bortaseger:) Men det jag menade med Sixten var att han ska vara ärlig och inte hålla på och ljuga att han ställde upp med bästa laget...enligt mig är det fel att skita i cupen när vi var så nära... hellre ser jag ösk vinna cupen än att vi slutar på 5. plats... mig spelar det ingen roll om vi är på 5. elle 10 plats...det var en annan femma om vi kämpade för SM guld...Om AIK och IFK kan ställa med bästa laget som slåss om guld då ska vi för fan oxå göra det som kämpar för ingeting:)
Örebro Chipset
2009-07-13 23:00
Inte såg vi piggare ut än Trelleborg. Vi såg i ärlighetens namn rätt bleka ut. Men nu fick vi en trea och fortsatt häng. Nu kommer de här matcherna ösk ska vinna. Gör vi det har vi häng på tredjeplatsen. Wirtanen gjorde sin bästa match tycker jag. astvald fortsätter övertyga.
Örebro Grohl
2009-07-13 22:50
Visserligen är 18 mille nästan vad bajen gav för Rami inklusive lön och sign-on-bonus.. Men jag tänkte mer på att PSV gav 24 miljoner för Isaksson, men visst jag tycker absolut att alven är värd det.

När det gäller Basse är han ju nästan exakt lika gammal som Roni, men jag är glad ju längre vi får behålla honom =)
Örebro Gurra2001
2009-07-13 22:50
Jag tycker också Kim agerande var extremt dåligt. Han får världens bästa chans gratis och kommer inte ens till ett avslut. Som anfallare måste du prestera bättre än så på elitnivå. Vi får hoppas att det inte sker igen för detta var dåligt på ALLA nivåer inom fotboll, på denna nivån får det bara inte ske.
Örebro Ropesin
2009-07-13 22:48
Härligt med tre riktigt sköna poäng, även om det var en sämre insats. Trelleborg var nog snäppet bättre idag, men det är ju målen och poängen som räknas!

Förstår inte vad Sammy gjorde så bra i dag så att han förtjänar 4 poäng. Jag skulle vilja ha det såhär istället:

5P - Magnus Kihlberg
4P - Marcus Astvald
3P - Tommy Wirtanen
2P - Michael Almebäck
1P - Roni Porokara
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:48
Mittåt//

Bra att du är vaken, jag har frågat dig förut, men det har du nog missat, vilken position spelar Erik Nilsson helst på?

Förövrigt så går Astvalds kontrakt snart ut, kanske läge att erbjuda honom ett riktigt A-lagskontrakt Sjögren?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:44
Grohl//

Visst är det skadorna ihop med åldern och finanskrisen som inte gör att det finns intresse för Basse.

18 miljoner för Alvbåge är väl inte farligt, det är vad som är skrivet i hans kontrakt och som ger honom två av dem. Det är väl mindre än vad Hammarby betalade för Rami?
Örebro Mittåt
2009-07-13 22:40
Grohl// Det är svårt att sälja anfallare som inte gör så många mål. För Bassombeng är säkert också en skadevarning utfärdad.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:38
Grohl//

Jag tror att Kims första tanke var att chipa, men det täckte målvakten av, sedan kom dragningen för nära. Men om du hade sett matchen så hade du blivit imponerad över Kims huvud i vårt straffområde på TFF:s alla fasta situationer.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-13 22:38
Haha, Kul citat från Aftonbladet...

FAKTA:
Trelleborgs FF–Örebro 0–1 (0–1)

0–1 Roni Porokara (22).

Varningar, Trelleborgs FF: Kristian Haynes, Joakim Sjöhage, Robert Walker. Örebro: Fredrik Nordback, Nordin Gerzic, Roni Porokara.

Domare: Martin Ingvarsson, Hässleholm.

Publik: 2 585.

Sen när spelar Robert Walker i TFF? Silly Season?
Örebro Grohl
2009-07-13 22:36
Ämne: Grohl//

Nej, ikvä....
okok! Jag köper det rakt av. Skulle bli otroligt glad för Alvens skull om han gick till Tyskland. men 18 millar för en keeper, är det rimligt?

Tycker även det är lite skumt att ingen klubb är intresserad av Basse, eller är det bara jag som ser hans storhet? Tycker att han ständigt hör till lagets bästa lirare.. Men som sagt något skadeförföljd
Örebro ÖSK!
2009-07-13 22:34
ÖSK har SJU raka utan förlust... SJUkt bra;)
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-13 22:34
Alven fick pris för bästa ÖSkare... Hmmm, vad gjorde han för gott idag? Inget att göra....

Bäst enligt mig var Kihlen, följt av Poro och Almebäck!
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-13 22:31
Nu var man hemma efter Trelle.

Så skönt med 3 pinnar, lite revanch från i fjol när trelle gjorde 3-3 i 95e.
Oavgjort hade varit rättvist, även om jag tyckte vi kontrollerade matchen och Kim borde avgort med ett 2-0 mål på slutet. TFF var ju som vanligt livsfarliga men jag gläds med att vi fick stolpe in idag, dvs vi vann!
Örebro pemo
2009-07-13 22:30
Tack ÖSK för tre poäng. Skall se matchen på Canal+ i morgon kväll. Utan att vara nervös, men med kritisk blick. Lyssnade på sportradion och följde på NA. Verkade inte vara samma match. Det sporten visade så måste man funder på Kim:s roll. Men jag dömer inte ut honom förrän jag sett matchen i sin helhet. Men jag kommer i alla fall att sova gott i natt.....
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:29
Kärrafjorden//

Var du tvungen att påminna mig om att Elfsborgs spöke är borta? ;))
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:27
Grohl//

Nej, ikväll satt det en klubb ifrån Danmark för att kolla in Porokara och en klubb ifrån Tyskland som tittade på Alvbåge. Prislappen är 15 miljoner respektive 18 miljoner. Bassombeng verkar ingen klubb villig att betala för.
Annons: