/fotboll/osk/forum/5810.aspx/fotboll/osk/forum/5810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-13 15:33
Såja! Har saknat en riktig fars. Nu kör vi! Farsen fortsätter..
Örebro Gurra2001
2009-07-13 15:27
Kärrafjorden// Du med dina ögon. Vad är de värda när du kommer med faktafel och missvisningar?

Du skriver: "Ingen kräver nog en ursäkt från Sixten."

Conjuration - 2009-07-08 21:15 - "Jag vill ha en ursäkt av Sixten!"

Lekiller - 2009-07-08 21:21 - "Ja, en ursäkt och rimlig förklaring åtminstone."

osarn - 2009-07-10 12:18 - "Jag vill fortfarande se en offentlig ursäkt."

Osv osv osv
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 15:16
Bästa laget spelar ikväll?

Jag tycker han skulle hålla käft i stället för att säga att "bästa laget spelade". Alla vet att så inte var fallet. Nu framstår Sixten som en lögnhals I MINA ÖGON vare sig han vill det eller inte.

Edit: På grund av Gurra2001 detektivarbete på forum var jag tvungen att ta bort en rad.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-13 15:15
Men snälla lägg ner Sixtendebatten nu. Match ikväll och 3 poäng med bästa möjliga startelva skulle vara ett stort kliv mot toppen.
Örebro Gurra2001
2009-07-13 14:48
Sjukt att folk inte verkar fatta. Tjatet om att Sixten ska be om ursäkt är ju löjeväckande. Vissa anser att Sixten har gjort ett misstag och vill att han ska säga att han har gjort ett misstag. Sixten tycker säkerligen själv att han inte har gjort ett misstag. Han har fått som krav på sig från Svenska Fotbollsförbundet att spela med "bästa" laget. Sen har han som krav från ÖSK att satsa på n placering på topp 5 i allsvenskan (inga krav om cupen). Hans agerande eftersträvar således att uppfylla de båda kraven (SFF + ÖSK). Därmed har han inte gjort ett misstag som han ser det och kan då självfallet inte be om ursäkt när det inte finns ett misstag.

Slutsats: Bara för att du har en syn på en situation så betyder det inte att andra har samma syn. Att tro att alla ser världen som just du ser den med dina ögon är ju bara dumt. Sen är ju inte fans kända för att se "outside the box", snarare för att de ser världen med stora skygglappar.
Örebro Mittåt
2009-07-13 14:46
pemo// Ja, det var lite förvånande. Sixten lät dock Robert starta mot Häcken på Mickes bekostnad, vilket väl tyder på att Robert går före i dagsläget.

Sedan är det ju även så, att de fyra utespelarna på bänken helst bör kunna täcka upp för alla de 10 utespelarpositioner på plan. Med det i åtanke är nog Robert ett säkrare val eftersom han kan ta ett jobb på mittfältet också, vilket jag inte tror passar Micke lika bra.
Örebro pemo
2009-07-13 14:23
Enligt Nordahl så sitter Walker på bänken istället för Jidsjö. Betyder det att ÖSK satsar på Walker eller är Jidsjö skadad?
Örebro osarn
2009-07-13 14:08
Kärrafjorden//

Haha, håller med. Fortfarande svårt och släppa cupsortin, detta mest för Sixtens nya uttalanden. Tänker mig både Sjögren och Sixten i ett par skor i storlek 54, ett stort krulligt hår och en stor röd näsa när de gör sina uttalanden.
Number 14
2009-07-13 13:39
Kärrafjorden//
...och Gren eller Wirtanen? ;-)
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 13:33
Återstår vilket som är bästa laget i dag.

Porokara eller Frempong.
Olsen eller Walker.
Alvbåge eller Westman.
Kihlberg eller Nilsson.

Bara Sixten vet.
Örebro Aspen
2009-07-13 12:55
ÖSK-Karl//Kanske lite vitaminer skulle få fart på sportchefen.
Örebro LP
2009-07-13 12:54
Ämne: Ämne: Jag var....
Han gjode mål både mot Kalmar och Landskrona. Jag såg bara matchen mot Landskrona då han skruvade frisparken över muren och in i mål. Så båda har troligtvis helt rätt
Örebro Aspen
2009-07-13 12:53
Vi får hoppas att vovven inte är mer utmattad än han klämma in en i krysset i kväll
Örebro Aspen
2009-07-13 12:50
ÖSK!!//Om regelverket säger att ÖSK måste spela med bästa laget så kan Sixten inte säga att han tänker spela med ett B-lag.
Problemet är att SvFF skapar regler som man inte kan kontrollera att dom följs. Det är många lag som matchar mindre namnkunniga spelare i cupen. Vilket är helt rätt med det täta spelschema som varit under våren. Skäll på SvFF som skrivit reglerna och gjort vårens spelschema.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-07-13 12:47
Ämne: Jag var i kalmar. St....
Det verkar ju stämma, se länk
Örebro Rocky Dennis
2009-07-13 12:32
Jag var i kalmar. Stolpe stolpe in, micke danielson. Han sprang sedan över hela planen fram till klacken för att fira målet. 2004 var året och samma dag blev det klart att AIK åkte ut allsvenskan efter förlust på råsunda (Minns ej vilka de mötte). Jag är nästan helt säker på detta.
Örebro Erki
2009-07-13 12:32
ÖSK-Karl// Har för mig att han skruvade in en frispark hemma mot Landskrona också, i sista omgången 04. Kanske var den du tänkte på?
Örebro rirobban
2009-07-13 12:29
Ämne: Erki//

Jag tror d....
Nej Kalmar borta var matchen då han skruvade in frisparken perfekt bakom Wastå. ÖSK vann matchen med 1-0.
Örebro deportivista
2009-07-13 12:09
Som en kommentar till cup/serie-diskussionen så skulle jag tro att det är ekonomiskt mer gynnsamt att komma en enda placering högre i allsvenskan (t ex 7:a istället för 8:a) i form av "placeringspengar" än att gå långt i cupen. Så, för ÖSK:s långsiktiga plan så är det viktigare att satsa på serien för att kunna behålla/värva toppspelare.

Samtidigt så kan jag inte klaga på att Sixten roterar truppen då jag tycker att han kunde göra det även under våren då det var väldigt tufft matchschema vissa veckor. Inte minst viktigt att se de spelare som vanligtvis är bänkade mot allsvenskt motstånd för att veta deras kvaliteter.

Nu tar vi Trelleborg!! Topp 5 vid seriens "halvtid" är inom räckhåll!
Örebro ÖSK!!
2009-07-13 12:07
Det hade varit betydlgt enklare att lägga cupmatchen bakom sig om det inte hade varit för Sixtens lögner var och varannan dag. Jag hade iaf. haft betydligt enklare att svälja förlusten om han hade sagt att han gjorde ett misstag när det gäller laguttagningen eller att han sagt att han kände att han ville lufta reserverna. Eller varför inte säga att cupen inte prioriteras. MEN att säga att vi ställde upp med bästa laget får en att koka av ilska. Är det någon som har koll på klubbens målsätning vad gäller cupen? Har vi ingen kanske. Väldigt märkligt det också isf.

Usch nä nu lägger vi cupen bakom oss. Trelleborg ikväll.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 11:42
Saywee//

Du måste fått en riktig knäck av cupfiaskot, du kör ju annars hårt på forumet inför matcherna, kom igen nu!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 11:39
Erki//

Jag tror det var mot TFF hemma som Danielsson slog in frisparken?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 11:37
Aspen//

Att inte sportchefen fixat fler samarbetsavtal hänger säkert på tidsbrist ;))

Vad gäller gnällandet här inne på densamme verkar bara jag stå för det, däremot har han sedan länge haft ögonen på sig från Spelarinvest. Själv har jag föreslagit två andra namn, det är Erlingmark och Nordahl.
Örebro Erki
2009-07-13 11:32
Number 14// Visst var det borta mot Kalmar Danielsson slog in frisparken, stolpe stolpe in :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 11:23
Aspen//

Visst har du rätt i att "B"-laget måste luftas, men det hade de kunnat fått gjort ikväll borta mot TFF. Inte i en kvartsfinal i Svenska Cupen.

Två ggr har min livslånga kärlek till ÖSK fått sig en törn, båda gångerna gäller cupspel, Dalas debakel och nu senast mot Häcken. Det är något som både supportrar och sponsorer reagerar starkt emot med rätta.

Tvångsnedflyttningen skyller jag på Lagrell och psykopaten Lindqvist.
Örebro pemo
2009-07-13 11:14
Om man är obotlig optimist så kan (ska) ÖSK ta fyra x3 poäng nu. TFF borta 2 x Häcken och ÖIS hemma. Det är väl inget program som egentligen avskräcker. Skall ÖSK vara ett topplag är vinsterna nödvändiga. Inför kvällens match saknar jag Jidsjö i NA-pappersuppställning. ZE. Bedoya,Astvald och James på bänken. Vem tar då Kims plats om han inte kan fullfölja? Saknar lite tyngd på bänken . Nåväl, vi sätter väl några poäng på att Roni nätar, Iron-Mike får en varning och att Eric blir inbytt/utbytt. publik då? Frågan är väl om det kommer över 3000 till Vångavallen?
Number 14
2009-07-13 11:12
Aspen//
Har "Midas" verkligen gjort mål på TFF. Mig veterligen, så var det Kalmar som stod för motståndet, men är inte helt säker...
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 11:10
Aspen//

Gött att reserverna får speltid. Men det förklarar inte "Vi spelade med för dagen bästa laget"-ljuget. Sixten hade inte matchat samma elva i allsvenskan som han gjorde i cupen. Basta.

Nåväl, det är åsidolagt nu. I kväll vinner ÖSK med 2-0. Mål av Almebäck och Olsen.
Örebro Aspen
2009-07-13 11:00
Minns M Danilssons frispark i krysset för några år sedan på Vångavallen. Repris i dag av den nuvarande vänsterbacken?
Örebro Aspen
2009-07-13 10:57
Det enda felet Sixten gjorde i Häcken-matchen var att Wowoah spelade. Borde han inte gjort med den dåliga backupen truppen har på vänsterbacken.
Med en så stor trupp måste övriga spelare få matchträning annars kan dom inte prestera när skador och avstängningar kommer. Sixten måste lufta reserverna. Som det är nu är det bara Erik N och Oskar J av reserverna som får riktig matchträning via avtalet med KIF. ÖSK problem är att sportchefen inte har fixat fler samarbetsavtal så att spelare snabbt kan slussas mellan ÖSK och ett annat lag i S1 eller div 1.
Gnäll på sportchefen inte på Sixten.
Tycker dock att Sixten använder småskadade spelare för mycket, t ex borde inte Anttonen spelat de sista matcherna.
Annons: