/fotboll/osk/forum/5805.aspx/fotboll/osk/forum/5805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2009-07-13 23:02
Skönt med bortaseger:) Men det jag menade med Sixten var att han ska vara ärlig och inte hålla på och ljuga att han ställde upp med bästa laget...enligt mig är det fel att skita i cupen när vi var så nära... hellre ser jag ösk vinna cupen än att vi slutar på 5. plats... mig spelar det ingen roll om vi är på 5. elle 10 plats...det var en annan femma om vi kämpade för SM guld...Om AIK och IFK kan ställa med bästa laget som slåss om guld då ska vi för fan oxå göra det som kämpar för ingeting:)
Örebro Chipset
2009-07-13 23:00
Inte såg vi piggare ut än Trelleborg. Vi såg i ärlighetens namn rätt bleka ut. Men nu fick vi en trea och fortsatt häng. Nu kommer de här matcherna ösk ska vinna. Gör vi det har vi häng på tredjeplatsen. Wirtanen gjorde sin bästa match tycker jag. astvald fortsätter övertyga.
Örebro Grohl
2009-07-13 22:50
Visserligen är 18 mille nästan vad bajen gav för Rami inklusive lön och sign-on-bonus.. Men jag tänkte mer på att PSV gav 24 miljoner för Isaksson, men visst jag tycker absolut att alven är värd det.

När det gäller Basse är han ju nästan exakt lika gammal som Roni, men jag är glad ju längre vi får behålla honom =)
Örebro Gurra2001
2009-07-13 22:50
Jag tycker också Kim agerande var extremt dåligt. Han får världens bästa chans gratis och kommer inte ens till ett avslut. Som anfallare måste du prestera bättre än så på elitnivå. Vi får hoppas att det inte sker igen för detta var dåligt på ALLA nivåer inom fotboll, på denna nivån får det bara inte ske.
Örebro Ropesin
2009-07-13 22:48
Härligt med tre riktigt sköna poäng, även om det var en sämre insats. Trelleborg var nog snäppet bättre idag, men det är ju målen och poängen som räknas!

Förstår inte vad Sammy gjorde så bra i dag så att han förtjänar 4 poäng. Jag skulle vilja ha det såhär istället:

5P - Magnus Kihlberg
4P - Marcus Astvald
3P - Tommy Wirtanen
2P - Michael Almebäck
1P - Roni Porokara
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:48
Mittåt//

Bra att du är vaken, jag har frågat dig förut, men det har du nog missat, vilken position spelar Erik Nilsson helst på?

Förövrigt så går Astvalds kontrakt snart ut, kanske läge att erbjuda honom ett riktigt A-lagskontrakt Sjögren?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:44
Grohl//

Visst är det skadorna ihop med åldern och finanskrisen som inte gör att det finns intresse för Basse.

18 miljoner för Alvbåge är väl inte farligt, det är vad som är skrivet i hans kontrakt och som ger honom två av dem. Det är väl mindre än vad Hammarby betalade för Rami?
Örebro Mittåt
2009-07-13 22:40
Grohl// Det är svårt att sälja anfallare som inte gör så många mål. För Bassombeng är säkert också en skadevarning utfärdad.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:38
Grohl//

Jag tror att Kims första tanke var att chipa, men det täckte målvakten av, sedan kom dragningen för nära. Men om du hade sett matchen så hade du blivit imponerad över Kims huvud i vårt straffområde på TFF:s alla fasta situationer.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-13 22:38
Haha, Kul citat från Aftonbladet...

FAKTA:
Trelleborgs FF–Örebro 0–1 (0–1)

0–1 Roni Porokara (22).

Varningar, Trelleborgs FF: Kristian Haynes, Joakim Sjöhage, Robert Walker. Örebro: Fredrik Nordback, Nordin Gerzic, Roni Porokara.

Domare: Martin Ingvarsson, Hässleholm.

Publik: 2 585.

Sen när spelar Robert Walker i TFF? Silly Season?
Örebro Grohl
2009-07-13 22:36
Ämne: Grohl//

Nej, ikvä....
okok! Jag köper det rakt av. Skulle bli otroligt glad för Alvens skull om han gick till Tyskland. men 18 millar för en keeper, är det rimligt?

Tycker även det är lite skumt att ingen klubb är intresserad av Basse, eller är det bara jag som ser hans storhet? Tycker att han ständigt hör till lagets bästa lirare.. Men som sagt något skadeförföljd
Örebro ÖSK!
2009-07-13 22:34
ÖSK har SJU raka utan förlust... SJUkt bra;)
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-13 22:34
Alven fick pris för bästa ÖSkare... Hmmm, vad gjorde han för gott idag? Inget att göra....

Bäst enligt mig var Kihlen, följt av Poro och Almebäck!
Örebro Skåne ÖSKare
2009-07-13 22:31
Nu var man hemma efter Trelle.

Så skönt med 3 pinnar, lite revanch från i fjol när trelle gjorde 3-3 i 95e.
Oavgjort hade varit rättvist, även om jag tyckte vi kontrollerade matchen och Kim borde avgort med ett 2-0 mål på slutet. TFF var ju som vanligt livsfarliga men jag gläds med att vi fick stolpe in idag, dvs vi vann!
Örebro pemo
2009-07-13 22:30
Tack ÖSK för tre poäng. Skall se matchen på Canal+ i morgon kväll. Utan att vara nervös, men med kritisk blick. Lyssnade på sportradion och följde på NA. Verkade inte vara samma match. Det sporten visade så måste man funder på Kim:s roll. Men jag dömer inte ut honom förrän jag sett matchen i sin helhet. Men jag kommer i alla fall att sova gott i natt.....
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:29
Kärrafjorden//

Var du tvungen att påminna mig om att Elfsborgs spöke är borta? ;))
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:27
Grohl//

Nej, ikväll satt det en klubb ifrån Danmark för att kolla in Porokara och en klubb ifrån Tyskland som tittade på Alvbåge. Prislappen är 15 miljoner respektive 18 miljoner. Bassombeng verkar ingen klubb villig att betala för.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 22:26
ÖSK-Karl//

Såg väl ut ungefär som när Elfsborg var uppe här och "stal" tre pinnar. Bra lag vinner trots dåligt spel. Men visst, det håller inte i längden. Ett fall framåt och TRE POÄNG i alla fall.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-13 22:23
Men handen på hjärtat, vilket otroligt dåligt bortaspel, tur att TFF hade åtta man skadade och fick två till under matchen, visserligen är det skönt att vinna skitmatcher men varför måste spelet vara så dåligt på bortaplan?
Örebro Grohl
2009-07-13 22:22
Ämne: Härlig kämpainsats! ....Kom spontant att tänka på ännu ett alternativ i Bassombeng-spekulerandet: Kan det vara så att han är på väg bort och att man väljer att spela in Astvald istället?

Inte inte helt konstig eller orimlig förklaring då Basse har varit riktigt duktig, även om nu ÖSK-Karl inte har hintat om det. Men han behöver ju inte ha koll på allt som rör ÖSK?
Örebro Walter Gigena
2009-07-13 22:15
Härlig kämpainsats! Spelet var dock inget vidare. Det var visserligen bättre en de senaste bortamatcherna men vi har en bra bit kvar om vi ska klara topp 5. Desto roligare var det att spelarna gav 100% i varje närkamp. Var det inte TFF som skulle gå hårt in på oss? Gosskören i blåbärströjor flög som vantar.

Plus till Kilhberg, Porokara och Astvald.
Fråga 1: När ska Olsen komma i form?
Fråga 2: Är Basse petad eller småskadad?
Örebro Mittåt
2009-07-13 22:05
Kärrafjorden// Ja, det stämmer.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-13 22:00
Var det inte Nobbes femte gula kort?

Tror man är avstängd efter 3, 6, 9 etc. nuförtiden.
Örebro Grohl
2009-07-13 21:55
Såg inte matchen pga jobb, men av det man såg på fotbollskväll verkade det ju inte som att man missade något iaf. Sen vet jag inte hur mycket man ska lita på Zetterberg, men vårat spel på bortaplan har ju allt som oftast varit under all kritik. Förhoppningsvis kan det lossna lite på bortaplan nu efter en s.k. "skitseger"

Vad har hänt med Kim? En så rutinerad målskytt måste väl ändå kunna få till ett avslut där? Nej det vart jag otroligt oroad av att se...
Örebro Freddan ÖSK
2009-07-13 21:46
Någon som vet om bassombeng fortfarande känner av sin skada? eller är han petad? såg inte alls pigg ut i inhoppet mot aik.
Örebro jappel
2009-07-13 21:40
ja jag tycker absolut att samtliga lag som är tillfälligt före ÖSK i tabellen bör kunna passeras innan eller under sista omgången i år.
Örebro Freddan ÖSK
2009-07-13 21:35
Håller med om att det inte var någon bra match från ösk. Men hoppas ändå laget får lite mer självförtroende till nästa borta match, en vinst är trots allt en vinst, och grabbarna såg ju riktigt glada ut efter matchen..Skulle ösk bara höja bortaspelet nån klass till inför nästa säsong samtidigt som man fortsätter att spela in mycket poäng hemma, så är man i toppen av allsvenskan, har 6 poäng upp nu och med lite flyt hade man fått poäng i borta matchen mot djurgården och göteborg. Fixar vi nu 4 poäng gärna (6) i dubbelmötena mot häcken tycker jag ösk absolut har levt upp till mina förväntningar så här långt..
Örebro go_osk
2009-07-13 21:29
Viktiga poäng, men precis som Kihlen sa så finns det en hel del att jobba på. I och med dagens seger så finns det ändå en god möjlighet att blanda sig in i den riktiga toppstriden, speciellt om målskyttet lossnar. Ketchupeffekt mot Häcken?
Örebro jappel
2009-07-13 21:22
Ämne: tur att inte kvitter....
skönt att höra att dom kan vara irriterade trots vinsten. Det krävs att dom verkligen vill vinna allt hela tiden för att nå toppen. halvdana matcher som dessa är extremt viktigt att vinna, men minst lika viktigt att laget jobbar på och förbättrar de mindra bra delarna.
Men ujujuj så skööönt med 3poäng.
Örebro Joerny
2009-07-13 21:22
Bara tre poäng upp till europacupplats...
Annons: