/fotboll/osk/forum/5796.aspx/fotboll/osk/forum/5796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2009-07-17 13:32
Jag håller med att det produceras för lite i anfallet... Olsen räcker inte till när han är själv... därför vill jag att Nordin ska spela mkt mer offensivare än vad han gör. Nordin borde spela längre upp och vara en släpande forward som inte sliter ut sig så mkt att springa bak... det räcker ju med springa hästar, dvs Nordback och Khilberg gör ju inget annat än sliter...det borde räcka till med dom....sedan borde Poro och Astvald jobba hemmåt lite mera...Nordin är ju bra på att hålla in bollen och kan hålla i den tills laget kommer upp. Olsen är endast bra för huvud spel och höga bollar...med Nordins hjälp skulle det vara mkt bättre.
Örebro Gurra2001
2009-07-17 13:12
Jag tycker att födelseorten defentivit inte ska ha med något att göra. En typ av rasism det där. Jag ska väl ärligt säga att jag inte vet hur bra Sjögren har skött sig som sportchef men angående hans tidigare meriter för ÖSK vs hans födelseort är ju verkligen en ickefråga.
Örebro Mittåt
2009-07-17 13:08
Aspen// Sjögrens födelseort är en av ÖSK-Karls angreppspunkter mot vår sportchef. För ÖSK-Karl verkar detta väga mycket tyngre än de 121 tävlingsmatcher Lennart gjort för ÖSK, det faktum att han varit med att ta upp ÖSK till allsvenskan både som spelare och ledare och att han tillhörde 1994 års lag.

Jag tyckte själv att det var ett mycket märkligt arguments från Karls sida. Så det är absolut inte något som Grixx hittat på i brist på andra argument. Snarare är det något ÖSK-Karl hittat på i brist på andra argument.
Örebro Aspen
2009-07-17 12:58
Grixx//Argumenten "en av anledningarna var tydligen att han var ifrån någon gurkstad i närheten"b känner jag inte igen från detta forum.
Dina egna fantasier i brist på vettig argumentation?
Örebro Sven Töle
2009-07-17 12:41
Ämne: ÖSK-Karl// Pelle Blo....
Gurra2001 //
Nja, Pelle skyller inte bara på Kim utan på vår offensiv som helhet, spelarna Roni-nordin-eric-Kim som producerar för lite för att vi skall bli ett medaljlag. Jag tror inte ÖSK kan bygga ett medaljlag på att enbart Kim öser in mål.

Men jag tror också att Alvbåge har en poäng i sin blogg angående Kim: Kim ger laget trygghet. Det vet att de har en stor viking där framme som kämpar hårt och är tung och bra i luften för motståndarbackarna och måste tas hårt. Även om han inte öser in mål. Kim är också viktig vid de defensiva fasta situationerna.

Det ger laget en större mental trygget jmf med att ha t ex Walker på topp.

Jag tror Alvbåge har en viktig poäng i det. Oavsett vad vi tycker om Kim

Örebro Gurra2001
2009-07-17 12:15
ÖSK-Karl// Pelle Blohm anser att:

1) 3:e platsen kan ÖSK glömma (där du kräver minst en 3:e plats.)

2) Anledningen till detta är enligt han: "Anledningen är att Pelle Blohm anser att Kim Olsen är för dålig."

Nåväl. Nu kanske det blir klarare för dig vad jag menar samt att ditt KRAV förmodligen inte kommer uppfyllas. Vem är det då som förhindrar oss från topp 3:e som vi pratat om? Jo spelaren vi har pratat om, Kim Ohlsen är bromsklossen. Visst kan man ha lite småfel ibland. Men två så extremt solklara och tydliga fel på två stora punkter, man kan tro att jag betalar 1 expert i veckan för att vara på min sida ;)
Örebro Sekt. E
2009-07-17 12:08
♪ BäS ♫ // du har rätt. De flesta här tänker nog likadant om vårt forum.
Örebro Grixx
2009-07-17 12:06
Tydligen har vi stora förväntningar på oss. Med vår placering och det fåtal poäng till tredjeplatsen så är vi inte så oävna...fastän spelarna inte räcker till.

....och inte heller sportchefen platsar enligt 2-3 personer här på svartvitt.

Enligt en initierad källa med insideinformation så duger han absolut inte, en av anledningarna var tydligen att han var ifrån någon gurkstad i närheten.

Själv kan jag bli lite misstänksam mot folk som har sådan argument...och undrar hur mycket av det övriga argumenterandet ligger och balanserar på samma infantila nivå.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-17 12:03
Jag tycker Kim inte presterat som väntat i år. Sedan tycker jag att Robert Walker inte håller riktigt som back up. Jag vill hellre se Jidsjö som back up.

Nu till något annat. Vad jag har förstått så kan Nordback, Kihlberg och Gerzic bli avstängda mot Häcken borta. Varför inte låta någon av de vila nu på Måndag? Ser hellre att någon av dem är avstängda mot Örgryte hemma än en viktig borta mot Häcken.
Örebro Sven Töle
2009-07-17 11:49
Fast som tillägg till nedan menar jag inte att ÖSK ska springa till banken och låna pengar till dessa spelare. Jag tycker ÖSK ff skall fortsätta med sin nuvarande trupp och löpa serien ut. ÖSK måste inte alls ta medalj i år utan fortsätt utveckla splelet och slussa in talanger. Laget är ändå tillräckligt bar för att prestera 1-2 bättre placeringar än i fjol. Och det är iaf jag mycket nöjd med.

Skynda långsamt!

Örebro Sven Töle
2009-07-17 11:38
I Papperstidningen idag säger Pelle Blom att Kim inte riktigt räcker till som center. Förvisso bra i boxen men inte tillräckligt bra som target.

Vidare säger han att ÖSK anfallstrio (Roni-Kim-Eric) som enhet inte är så bra att det kommer att bli några medaljer. Främst avser han då målproducerandet och jämför med Häckens yttrar som gör fler mål.

Nordin tycker han att det är dax att höja kraven på. Ett mål för vår offensive mf duger inte anser han.

Däremot hyllar han ÖSK defensiv och (paradoxalt nog den som gett oss den stabila tabellplaceringen och inte offensiven) i synnerhet Wowoah som är oerhört stabil nu och en helt annan spelare fortsätter Blom.

Ja vad säger ni om det. I stora drag tycker jag han har rätt. Så sent som igår skrev jag här inne att vad ÖSK behöver är två klassspelare. En på mitten och en på topp. Inte riddez.

Att Häckens yttrar gör fler mål tror jag att det beror på att de av naturen kanske är bättre målskyttar så klart men också att jag tror de är mer rörliga och inte så hårt bunden av sidlinjen som våra yttrar generellt är.

Och just det låga målproducerandet är väl kanske det avgörande varför inte Roni-Nordin-Eric är stekheta på proffsmarknaden. Även Nordins alldeles för låga lägstanivå.
Örebro Skägget
2009-07-17 11:35
Jag kan inte förstå hur ÖSK-Karl har mage att KRÄVA att ÖSK ska komma minst trea. Man kan ha förhoppningar och se möjligheter i att det ska gå, men att KRÄVA det är bara infantilt.

Att kräva att ÖSK ska komma minst trea betyder att Karl tycker vi har minst lika bra trupp som Elfsborg och IFK. Det har vi inte på långa vägar. Vi ska dessutom, eftersom Karl KRÄVER det ha trupper som är betydligt bättre än AIK, Helsingborg och Kalmar. Hade de varit likvärdiga, så hade man ju inte kunnat kräva något sådant, eller hur?..:).

Skärpning Karl!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-17 11:32
Pelle Blohm uttalar sig om Kim Olsen.
Örebro Sven Töle
2009-07-17 11:22
Ämne: 1. En del härifrån v....Tydligt och bra. Regler man lärde sig ganska kvickt här.

Hammarby ♪ BäS ♫ ©
2009-07-17 11:10
1. En del härifrån verkar ha ett stort problem. Att som öskare komm in på Söderst@dion och försöka skriva oss på näsan om våra spelare, tränare och spel är rätt så korkat.
2. Att som utomstående överhuvud taget gå in på ett annat forum när laget i fråga just har förlorat en match är ännu mer korkat.
3. Tror man att man ska kunna ha någon form av dialog med supportrarna i det läget är man verkligen inte med i matchen.
4. Om man nödvändigtvis vill dividera med bajare på Söderst@dion bör man kanske välja en dag/tid när inte aktiviteten är som störst.
5. Spydigheter från utomstående har inte något existensberättigande på Söderst@dion.

Det här var några basic punkter. Om man inte förstår eller har svårt att acceptera dem så ska man nog undvika just vårat forum, sen kan ni tolka det precis hur ni vill men supporterskap är lite olika i olika klubbar om ni inte märkt det innan.

Om vi har sänkta publiksiffror i år så beror det på att marginalsupportrar väljer att inte gå. Många är det som bara vill se vinster, men de som alltid finns på plats är det vi kallar supportrar.

Hej då
Örebro ÖSKare i exil
2009-07-17 07:59
Förra årets publikras tillskrevs bl.a att storstadslagen inte var med i toppstriden. Frågan är då hur det blir när Hammarby och Djurgården är indragna i bottenstriden. Kommer deras fans svika och publiksiffrorna dala mer eller kommer dramatiken locka folk till deras läktare?

Vad det gäller att diskutera med hammarbyfans så är SFs forum helt fel ställe. Det är rent krig ibland och de vettiga bajare (?nåja :P) som finns verkar undvika forumet dom med.
Örebro Mittåt
2009-07-17 07:20
abdel seidou// Nej, det kostar inget att se matchen. Eftersom det inte rör sig om ett arrangemang av vanligt slag kan det vara lite si och så med insläppen. Förmodligen är inte trappdörrarna mitt för norra tillgängliga. Den lilla grinden mitt på den södra sidan brukar vara öppen. Det är också troligt att den stora grinden i det sydvästra hörnet är öppen. Eftersom det inte kostar något att se matchen finns det heller ingen anledning att hermetiskt tillsluta arenan. Om inget annat fungerar så tar man sig in via Maxs uteplats.
Örebro abdel seidou
2009-07-17 02:10
Träningsmatchen som Ungdom spelar mot Köping, kostar den nått inträde? Och var släpper dom in? Mitt på norra?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-17 01:56
Gurra2001//

Tänk till lite (inte stöddigt menat). Söderstadium tar knappt 11.000. Bajern har inte alltid fullt, ishockeyn gick i konkurs, handbollen, bandyn och speedwayen var ytterst nära. Var tror du en sådan klubb lär sig, konstigt nog absolut ingenting. Trots att fotbollen låg mycket illa till innan de sålde amerikanen så såg supportrana till att klubben hade de i särklass största böterna. Så det finns inte en chans i värlen att du kan gå in på deras forum och resonera. Det var därför jag "kallade" hem dig?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-17 01:08
jappel//

Jag gick in på hitta och fick en vägbeskrivning. Det ligger ju i ingemansland, rena Åshöjdens BK!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-17 01:05
Saywee//

Just därför jag är vaken, har ÖSK-märke på båten. Livrädd för att gurkor skall stoppa socker i tanken ;))
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-17 01:02
jappel //

Du har rätt. Karlskrona var det. Han ville ha jobbet och flytta till Örebro, men, och det här är faktiskt sant, övriga familjen ville inte flytta till Norrland.
Örebro Niko-ÖSK
2009-07-17 01:01
Grattis Hammarby...?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5514017.ab
Örebro jappel
2009-07-17 00:47
Ämne: Saywee//

Sölvesbo....
Om maif går upp igen får man inte missa den bortamatchen, i alla fall inte om den går på sommaren. Strandvallen är troligtvis sveriges gemytligaste arena, och som namnet skvallrar om så ligger det en fin strand i anslutning till arenan så ett dopp innan eller efter matchen sitter inte fel. Kan vara lite värre att åka dit i november skulle jag tro, det är inte kul när höststormarna och höstmörkret tar över södra sverige, fast å andra sidan är det kanske inte trevligt någonstans en regning och blåsig novemberafton.
AIK Saywee
2009-07-17 00:44
ÖSK-Karl, se upp för mälarpirater, kan vara kamouflererade (?) i gurkdress ...
Örebro jappel
2009-07-17 00:43
Ämne: Saywee//

Sölvesbo....
var troligen Kristianstad. Det är den enda "stora" staden i närheten, möjligen bortsett från Karlskrona, fast som sagt 10mil är inte direkt närheten :-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-17 00:41
Saywee//

Sölvesborg, där mellanlandade jag med bilen på väg till en större stad för att övertyga en person att flytta och börja jobba hos mig i Örebro. Kan det ha varit Kristanstad?
Örebro jappel
2009-07-17 00:40
Ämne: Men ÖSK-Karl, om jag....
Ja och trots att jag gärna ser Mjällby i allsvenskan så är det inte för att jag får en match i närheten (trots att jag bor i blekinge.) det är 106km från mig till Strandvallen. Har närmare till fredrikskans 91km och inte mycket längre till Värensvallen 124km (om det nu någonsin spelas allsvenskt där igen).
Strandvallen ligger verkligen inte i närheten av något..förutom just strandvallen :-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-17 00:37
♪ BäS ♫ ©//

Vi är inte helt överens, jag och några fler kräver en tredjeplats efter cupfiaskot, iofs hade jag även tippat det, jag ser på din ålder att du vet om att ÖSK är ett höstlag.

Nu en fråga till dig, hur länge står ni ut med Tony?
AIK Saywee
2009-07-17 00:34
ÖSK-Karl - Sölvesborg
Annons: