/fotboll/osk/forum/5790.aspx/fotboll/osk/forum/5790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gurra2001
2009-07-24 22:37
jappel// Hörre du! Sluta med det! Jag lirar ju i femma nu på senare dagar. ;)
Örebro jappel
2009-07-24 22:27
en insider :-) nice....
Annars håller jag helt med alla de som är mot en utlånging till bkf, varje gång som ÖSK vänt andra kinden till och hjälp den föreningnen så återgäldar dom det med att blåsa ÖSK. det måste finnas hur många exempel på det som helst.
Nej hoppas forward åker ner och ruttnar någon låg division för alltid.
Kan tilläggas att det bara var några år sedan som jag önskade derbyn mellan ÖSK och BKF, men nu vill jag helst av allt se bkf i konkurs eller div5!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 22:06
Erki//

Ha, ha och med order om att göra minst ett självmål per match ;))
Örebro Erki
2009-07-24 22:02
Det kan ju vara så att ÖSK lånar ut Gren till Forward för att de vet att med ett sånt försvarsspel som Jocke visade upp i cupen mot Häcken så åker Forward ur ettan omgående ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 21:59
Gurra2001//

Ett rungande nej, om Forward åker neråt i seriesystemet så är det det bästa för ÖSK. De får fram så många talanger som ÖSK inte får komma i närheten av.

Gren får stå ut med att inte spela matcher några månader, sedan är han fri att gå till Forward om han vill. Det bästa ÖSK kan göra är att låna ut honom till Enköping eller Carlstad United gratis, då de är de lag som behöver passera Forward så de åker ur.

Annars kan han säkert göra stor nytta i ÖSK-U.
Örebro Mr. Milton
2009-07-24 21:52
I detta fallet kan det som är sämt för Forward hänga ihop med vad som är bäst för ÖSK.

Gren behöver inte på något sätt bli lidandes. Det finns tillräckligt många bra klubbar i regionen som skulle passa honom.
Örebro Gurra2001
2009-07-24 21:47
Helgdrömmer lite nu men med Eiður Guðjohnsen som offensiv mittfältaren i ÖSK så skulle vi nog vinna det där SM-guldet. Inte helt orealistiskt de närmaste åren. :)
Örebro Gurra2001
2009-07-24 21:41
Borde inte frågeställningen vara: Vad är bäst för Gren och ÖSK istället för vad är sämst för BK Forward?
Örebro Mr. Milton
2009-07-24 21:33
Skrev ett långt inlägg till stöd för Karls linje men denna sida visar sig från sin bästa sida och tillåter inte ändringar just nu.

Kort sammanfattat. NER MED FORWARD!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 20:04
Mittåt//

Jo jag vet att Forward kommit med förfrågan till Sjögren. Men redan där skulle de fått ett öronbedövande nej. Det är nog bara Torsten som är magstark nog att ställa frågan efter allt som varit och Sjögren som kan tänka sig hjälpa dem.

Det jag vände mig emot är att du skrev: "När det gäller Joakim Gren finns det bara ett övervägande som är relevant och det är vad som är bäst för honom själv". Det det handlar om är vad som är bäst för ÖSK. De pengar lönen skulle spara äts upp av minskad sponsring om det blir till Forward.
Örebro Mittåt
2009-07-24 19:55
ÖSK-Karl// Det är ju inte Gren utan ÖSK som föreslagit utlåningen. Av den enkla anledningen att de inte anser att de har någon användning för honom i höst. Gren har såvitt jag vet inte ens yttrat sig i frågan än.

Nästa år är hans potentiella värde för ÖSK exakt 0 kronor eftersom hans kontrakt då gått ut.

Att låna ut honom nu ligger både i hans intresse (för att få speltid) och i ÖSKs (reducerar lönekostnaderna något).
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 19:46
Mittåt//

Joakim Gren har ju sin lön ifrån ÖSK, vill han få speltid i en annan klubb är det ju upp till ÖSK att besluta och till vem. Han är 23 år och kan inte längre betraktas som talang. Vill han köpa sig ut från kontraktet kan han säkert få göra det per omgående.

Men ÖSK:s spelare skall inte diktera till vilken klubb de skall bli utlånade till, det är trams.

Blir det Forward kan jag garantera att ÖSK går miste om ett sexsiffrigt belopp nästa år, då har bägaren runnit över definitivt.

Örebro Sven Töle
2009-07-24 19:34
Där jag jobbar måste man sätta verksamheten främst. Vad som är bäst för mig kommer i andra hand.
Örebro Aspen
2009-07-24 18:57
Mittåt//Tycker också att Gren måste stå i centrum.
Men han är ÖSK:s spelare och klubben har investerat en hel del i honom därför tycker jag ÖSK måste få något plus i kanten. Eller är det bra trams?
Örebro Mittåt
2009-07-24 18:52
När det gäller Joakim Gren finns det bara ett övervägande som är relevant och det är vad som är bäst för honom själv. Allt annat är trams.
Örebro Erki
2009-07-24 18:43
Mr Matto// När? var? hur?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 18:07
Sven Töle//

Självklart skulle man inte aktivt agera mot någon Örebroklubb om det inte fanns uppenbart fog för det.

En filial på Väster är nog inte lätt att genomföra och skulle ta oerhörd lång tid att se något resultat av.

Jag kan inte heller klandra Sjögren för relationerna med Forward, han har verkligen försökt. Men lånar han ut en spelare dit igen så är det mer än märkligt.
Degerfors Mr Matto
2009-07-24 18:05
Snyggt av BOYS att köra samma font och färg som vi alltid haft.

Länktips: URB.blogg.se
Örebro Aspen
2009-07-24 17:21
Självklart att både Basse och Anttonen spelar på måndag. Nu måste vi tillbaks till ett vinnande spel.
Örebro Aspen
2009-07-24 17:20
Det enda hopp som finns med Forward är om Torsten M blir dissad av nu ordförande Mats Ericsson.
Tycker att vi i första hand bör utveckla samarbetet med Karlslund och Rynninge. Kan inte ens klandra Sjögren för relationen med Forward och det säger en hel del.
Om Gren hamnar i Forward får vi se om det kommer något tillbaks, fan tror det.
Örebro Sven Töle
2009-07-24 17:01
Ämne: Hur många gånger i å....Förvisso. Men Kalmar fick väl ett par täta matcher också utan att flytta dem eller?
Örebro ÖSK öster
2009-07-24 16:50
Hur många gånger i år har inte matcher blir flyttade? Tom i våras när spelschemat va ihoppackat iom EM. Sannolikheten känns liten att hifs match mot oss inte blir flyttad till förmån till deras schema.
Örebro Sven Töle
2009-07-24 16:38
Ämne: På sätt och vis är d....
Och Helsingborg gick vidare därmed som Mittåt skrev måste de spela match endast tre dagar före mötet mot ÖSK vilket kan vara en fördel för ÖSK.

Minns väl i fjol när IFK Götet kom till BA med cupmatch i benen hur det gick ;)

Örebro Sven Töle
2009-07-24 16:25
ÖSK-Karl// Under normala omständigheter skulle jag tycka att det vore löjligt att agera så mot en annan mindre klubb. Men i detta fall håller jag med dig i mångt och mycket. Önskar dem djup ned i systemet.

Frågan är bara vem som skulle ta hand om talangerna på väster och nordväst? Som mycket unga är det viktigt att ha verksamheten nära sig.

Jag tyckte tidigare att ÖSK skulle öppna filial i Vivalla och kalla sig ÖSK-Vivalla och fånga upp spelare i de områdena. Men den iden gillade inte Mittåt ;0)

Ville inte Karslund låna JG?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 16:05
Henrik(ÖSK)//

Det märks att du inte alls känner Torsten Medin och det rent allmänna ÖSK-hatet i Forward. Deras samarbetsklubb är väl nu IFK Göteborg? Tidigare var det Djurgården, då undrar man vad det samarbetet går ut på om de inte kan låna spelare därifrån och talangerna säljs till MFF.

Naturligtvis så är det talangerna som väller fram från Forward som jag vill skall bli kvar i Örebro och när de är färdiga hamna i ÖSK. Men att tro att det frivilligt skulle ske är naivt. Enda chansen är att klubben blir oatraktiv för talangerna, alltså hamna så långt ner i seriesystemet som möjligt.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-07-24 15:54
Ösk-karl: nja,jag tycker det hela andas ganska så mycket avoghet från din sida gentemot Forward.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 15:51
Henrik(ÖSK)//

Detta med det vansinniga med Forward handlar inte om att vara långsint, det är istället att vara realist och vad som långsiktigt är bäst för ÖSK.

Att hjälpa dem ur knipan och slippa några lönekronor är kortsiktigt tänkt och långsiktigt vansinne. Det bästa för ÖSK är att hjälpa upp Karlslund i SE och att Rynninge blir ett div.I-lag samt att ÖSK-Ungdom blir etablerade i div.II.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 15:40
Henrik(ÖSK)//

Forward har inte många själar på sina matcher. Dessutom har ÖSK två gånger försökt att närma sig Forward och blivit blåsta.

Om Forward hamnar i div.II så är det troligt att deras bättre spelare hamnar i Karslund och den vägen kan slussas till ÖSK. Den dagen de hamnar i div.III kan de ta vägen över Rynninge eller ännu hellre ÖSK Ungdom.

Forward har fått sina chanser så det räcker nu.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-07-24 15:21
Ingen fotbollsbrodelig kärlek här inte...själv ser jag helst samtliga lag i trakten så högt upp som möjligt vilket borde borga för ytterligare fotbollsintresse i staden. Sen att vi blivit blåsta av en något oärlig Forward-ordförande vid tidigare tillfällen är rätt så irrelevant. Får Gren speltid och spelar bra och tillskanskar sig erfarenhet ser jag inga som helst problem med det hela. Hellre realist än långsint!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-24 15:18
Henrik(ÖSK)//

Förutom det jag redan skrivit så tror jag utan tvekan att det skulle vara bra för ÖSK om Forward hamnar så långt ner i seriesystemet som möjligt.

Då är det ju rena vansinnet att hjälpa dem.
Annons: