/fotboll/osk/forum/5779.aspx/fotboll/osk/forum/5779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kärrafjorden
2009-07-22 13:48
Grixx//

Jag hoppas att du skämtar med ditt "Att man har svårare att hämta upp ett baklängesmål gäller alla lag och def om man också ska slå in ett ledningsmål. Att spec ta upp att Örebro har det problemet är lite snedträff."

ÖSK har gjort 1 (ETT!) mål denna säsong när man legat under. Fram till Häcken-matchen var det 0. Jag ser detta som ett stort jävla problem. Ska bli intressant att se hur du bemöter denna FAKTA.
Örebro Sven Töle
2009-07-22 13:47
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Kerberos // Tack för Barca-Länken.

Vad de gör är egentligen ganska basic. Det handlar om traditionellt triangelspel som man (ska) lära sig som ungdomsspelare. Det bygger mycket på, som videon visar och du säger, att man löper till understöd för sin bollförande lagkamrat. ÖSK spelarna klarar inte triangelspel med understöd alternativt vill inte spela det. Jag var inne på det i våras.

Vi hade en diskussion här inne för ett par månader sedan just om den kataloniska vs holländska/danska versionen av att spela med 4-3-3 och där vi konstaterade att Sixten tycks vara anhängare av det senare. Jag är dock, precis som du, anhängare av Barcas version.

En, av flera, skillnader mellan den Kataloniska och Holländska versionen av 4-3-3 är den senare betonar väldigt mycket kantspel av ytterforwards, bredd över hela planen och mycket inspel/inlägg.

Barcelonas modell av 4-3-3 påminner mer om det vi såg häcken och BP spela. Lite mer släkt med
4-2-3-1 i sitt sätt att anfalla. Ytterforwards går betydligt mer inåt och tidigare och avslut från den centrala zonen (instick, genomskärare,skott, utmana) framför straffområdet eller dess ytterkant betonas. Kantspel sker nästa bara som kombinationsspel och inlägg söks inte primärt. Kantspelet skall istället i största mån skötas av ytterbackarna och ev inlägg skall också i första hand komma från dem.

Det finns fler skillnader men denna är en viktig och den jag absolut skulle föredra, om jag valde 4-3-3 som spelsystem.

Även internationell är nu trenden att söka den centrala delen framför motståndaren som avstamp mot avslut, oavsett spelsystem. Något som flera svenska tränare (Geradsson Källström, Magnus Haglund och faktiskt vår egen Axen mfl) försöker med.
Örebro Grixx
2009-07-22 13:37
Gurra2001// Bra att du har kul när du läser;-)
Låter nära något jag skrivit men hoppas du sett att jag också påtalar mer...också.

Någon skriver att man vill se att alla ger 100%, själv är jag säker på att alla tycker att de ger det, men de får inte ut det eller sparar sig lite för mycket för att orka hela matchen.

Att man har svårare att hämta upp ett baklängesmål gäller alla lag och def om man också ska slå in ett ledningsmål. Att spec ta upp att Örebro har det problemet är lite snedträff. Laget har annars visat att vi är jäkligt bra på att få igång spelet och hämta upp baklängesmål. Vi brukar verkligen köra matchen ut.

Häcken senast var ett undantag och tror att de spelade väldigt rätt efter 1-3 och laget blev "psykiskt knäckta"...och hade svårt att jaga fatt på bollen.

Vi har styrka stundtals fastän vi till synes har många chanser mot oss (Trelle) och vi spelar bra som mot AIK. Vi har spelat bra borta som mot Göteborg och laget hade fokus och aggressivitet...men andra saker gjorde att vi föll.

Jag ser också att det finns saker att arbeta på och pröva vilket sker....men en sak gäller fortfarande och det är att vilja slår klass.

...och att vi är lättlästa och lite för enformiga skrev jag tidigt i våras. Samtidigt ser vi att vi har våra styrkor där....men de ska inte gå till överdrift. Däremot alla dessa hörnor som slogs andra halvan förra året, de är inte vår styrka och jag är verkligen glad att de ändrats. Däremot måste mottagarna på hörnorna skärpa sig.

ps Fortsätt ha kul;-)
Örebro Sersant
2009-07-22 13:31
Kan inte ÖSK fixa ett likadant samarbete med någon storklubb :P.
Örebro Gurra2001
2009-07-22 13:04
Kul att läsa när vissa skriver "inställning och aggressivitet, det är allt som behövs". Att göra saker rätt är viktigt men en sak är viktigare. GÖRA RÄTT SAKER. Frågan är hur länge vi kan spela så dåligt anfallsspel innan vi (sixten) gör något åt det? Så snabbt vi åker på fler än ett mål så är matchen körd eftersom vi gör så få mål. Ska vi vinna måste vi spika igen helt, inte kan man bli ett topplag med dom premisserna.
Örebro Marta (hane)
2009-07-22 12:51
Chipset/
Tror ditt förslag skulle fungera ganska likt ett 4-4-2 i diamantform vilket låter sådär sexigt. Tror inte man ska haka upp sig så mycket på spelmodell utan mer på hur man utför modellen. Löpningarna och spelalternativen är absolut en viktig del i detta. En annan är viljan och tryggheten i att våga fylla på fram för mål. Att inte alla behöver känna att man är tvåvägsspelare och ska hinna med tillbaka. Handlar lika mycket om att en back ska kunna följa med upp och veta att någon täcker upp för en.

I övrigt väcktes jag i morse på ett oerhört bryskt och obehagligt sätt av att min svåger (blåvit till arten) träffat Jonas Henriksson op Liseberg och tackat honom för att han förstört min vecka (månad?) varpå Jonas framförde sina varmaste hälsningar till undertecknad. Bad svåger sparka på Jonas, men svåger ville inte.
Örebro Chipset
2009-07-22 12:29
Jag tycker det har varit väldigt mycket bra inlägg senaste dygnet. Grixx redogörelse för Nobbe är träffande och så finns det många bra funderingar kring 4-3-3 spelet. Jag har själv börjat fundera kring vårt spelsystem. Jag är ett stort fan av just vår modell då den är tydlig, både organisationsmässigt och rollmässigt. Jag vidhåller att 4-3-3 är det absoluta främsta spelsättet, åtminstone om man ska styra matcherna. Men det kräver oerhört kreativa och skickliga innermittfältare. Dessutom ska de ha stor arbetskapacitet. Det är väl endast det sistnämna som våra innermittfältare besitter. När Djurgården spelade champagnefotboll under tidigt 2000-tal så hette innermittfältarna Källström, Arneng, A.Johansson, Barsom eller Rehn. Snacka om kreativitet!

Nu är jag på väg att övertalas över till den andra sidan. Den sida som förespråkar 4-4-2 eller 4-1-3-2. Visserligen passar kedjan med Roninho-Olsen-Bassombeng ypperligt i ett 4-3-3 system och kanske också våra ytterbackar men resten av spelarna är tveksamma. Wikström är t e x alldeles för långsam för att spela högt försvarspel (vilket krävs om man ska styra matcherna och sätts press runt motståndarens box med hjälp av ytterslickarna á la 4-3-3) och Robin Staaf är omöjlig att inplacera. 4-1-3-2 är spännande på papperet:

-PaAn-MaWi-MiAl-SaWo
--------MaKi--------
-ErBa---NoGe---RoPo-
-----KiOl---RoSt----

Hur denna skulle fundera i praktiken har jag dock ingen aning om.
Örebro Grixx
2009-07-22 12:03
deportivista// Håller med om Nordback. Ser att det också var han som försökte få igång laget framåt i andra halvlek senast. Han är med väldigt mycket när det kör i hop sig. Det som ändå gör att man vill se Bedoya mer är att han tillför mer framåt. Nordin har def mer kraft och kan def vara elak och spela på och över gränsen, en hårdhet som bedoya inte har.

Tror också att Nordback är väldigt bra att spela efter tränarinstruktioner, ska han gå mer fram så gör han det punkt slut, en verklig maskin som sällan strejkar. Såg inte alltid hans storhet för 5-6 år sedan men han växer hela tiden. Det man saknade då var hans tillkortakommanden i bollkänslan i passningspelet. Nu känns han klart bättre men hela laget är tyvärr mycket bättre i bollkänslan.Nordback verkar ändå ha mer känsla med skallen och frisparkar. Han är den enda som lyckas ta till vara på hörnorna med skallen...och med känsla. Emra var den andre tidigare.

Samtidigt så är han givetvis långsamt på väg att fasas ut när vi har PJ i laget som periodvis besitter mer kraft och energi men saknar Nordbacks smartness och evighetsmaskin. Att vi har Kilen och där med ålder och fotproblem gör givetvis att det måste finnas en klar defensiv backup. Man vet aldrig när Kilen tar slut..om ett år eller tre/fyra. Han är fantastisk just nu men man vet hur fort det kan ta slut, Larsen tex var sjukt bra men sedan dalade det bara. Kanske inte bara pga av ålder utan även att spelet förändrades och hans pusselbit passade inte lika klockrent som det gjorde tidigare.
Örebro MACS
2009-07-22 11:51
Roni ser väldigt stark ut tycker jag, skicklig med boll och rörlig. Vad tror ni om att spela honom centralt och ha Per eller Erik på kanten? Dvs bänka Nordin eller sätta honom på Nobbes kant? Alternativt kanske Nordin och Roni kunde växla lite oftare?
Örebro Grixx
2009-07-22 11:39
Ser man vad Kim utsätts för så ser man även lite vad vi gjorde med Wanderson som togs bort helt av oss hemma.

För övrigt lyft upp försvaret, få igång mitten genom att lite oftare starta med Bedoya och låt Nordin vara något längre fram och centrerad.
Möt vår egen bollhållare bättre på mittfältet.
Mer vilja nära boxen och killerinstinkt i boxen.
Tänk mer vid hörnor, ser man att målvakten plockar ner allt så måste det finnas alternativ lite längre ut. Visst kan man ha någon inövad variant men hårda,strama gärna skruvade och alternera bollarna nära eller något längre ut när målvakten plockar allt.

Jobba på bollarna och vinn dom som Roni gjorde förra året när alla såg den som förlorad till inspark...och få in dom till Kim eller annan. Det håller minst en back borta som måste gå på boll hela vägen. Stressa i uppspelen som vår tidigare exspelare och nuvarande degerforsare gjorde eller för den delen som vingelpetter gjorde och rentav snodde bollen från målvakten några gånger och målade.(ok utopi det senaste;-))

Höj tempo och koncentration på träning.
Örebro deportivista
2009-07-22 11:37
Jag håller inte med om att Nordback enbart är duktig defensivt utan tycker att han är just en tvåvägsspelare (han ligger dessutom tvåa i den interna skytteligan). Med detta menar jag inte att Nordback är opetbar, men bara att han gör ett stort arbete för att skapa ytor för t ex Nordin som man ofta inte märker.

Jag håller däremot med "visionen", "kerberos" och "lekiller" om att det är inte så mycket hur man ställer upp laget som hur de agerar som är det viktigaste.

En liten förändring som skulle kunna göras är att uppmuntra ytterforwards att dribbla in mot mål oftare istället för att gå runt sin back och slå inlägg. Bassombeng i form dribblar inåt i större utsträckning än de övriga och skapar därför ofta lägen för sig själv och andra.

Om laget ligger under och jagar kvittering så skulle man kanske t om kunna flytta upp Nordin som en 'fri roll'/ytterforward till vänster och öppna upp kanten för Wowwe att ligga ännu högre...
Örebro Lekiller
2009-07-22 10:44
Ämne: fortsättningen på de....
Håller med och sammanfattar:

ÖSK kan inte spela med två i grunden defensiva inner mittfältare! Framför allt inte hemma där ÖSK mot framför allt lag som Häcken skall föra matcherna!

Slutsats!

Bänka Nordback!

Kilen är en i grunden mycket bättre fotbolls spelare än vad Nordback är, så därför faller min lott på att ha honom som första alternativ som defensiv mittfältare på mitten.

Offensivt måste vi få in mer löpvilja då ingen av de tre som idag spelar där är några spelare som springer framåt. Visst, Nordback springer mycket men det tycker jag endast blir mer pinsamt att föra fram som försvar efter att vi har sett Häcken matchen.

Som jag har skrivit tidigare: Det är skillnad att springa mycket rätt och springa mycket fel!!

Dock så återstår frågan om ÖSK har någon spelare idag i truppen som klarar av det jobbet?

Svår fråga då vi i princip aldrig har fått se någon annan få chansen ordentligt, dock så faller min lott på Bedoya.
Han visar så fort han får komma in i matcherna att han tar löpningarna! Minns matchen mot AIK då när Bedoya får komma in med typ 10 minuter kvar så skapar ÖSK ca 3 lägen där han är inblandad på en gång. Detta endast pga av att han tar löpningarna in mot mål!!

Tycker även kritiken mot Kim är någorlunda hård!
Tänk er själva att behöva stångas ensam mot i bästa fall 2 mittbackar och 1 målvakt på i stor sätt ALLA inlägg som kommer!

Snacka om frustrerande och nära på omöjligt!
Örebro Kerberos
2009-07-22 09:29
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....För att spela ett effektivt 4-3-3 spel idag tror jag man ska titta på hur Barcelona spelar.

Videon visar något som har kommit att kallas "tiki taka" vilket är smeknamnet på deras kortpassningsspel. Det bygger på att många måste röra på sig på rätt ytor, vara passningsbara, bollhållaren ska minst ha 2 bra passningsalternativ, med det menas inte att tokspringa konstant utan lätt röra sig och låta bollen ha ett flyt mellan spelarna och helst "one-touch", på så sätt förflyttar man bollen frammåt och till målchans från många olika positioner, både från kanter och centralt.

Problemet jag ser många gånger idag med ÖSK som försöker lira äkta 4-3-3 är att man gärna vill köra filosofin bakom 4-4-2, långboll från backlinje på toppforward som nickskarvar till nästa forvard eller tillbaka till mittfält som lyfter upp, eller långboll på ytterforward som spelar inlägg till centerforward. Jag tror inte det är så lyckat att spela så när du står uppställt 4-3-3, mittfältet kommer inte ha en chans att kunna göra något mot vissa lag, häcken är ett exempel på hur de mosade vårt mittfält.

Jag menar inte att jämföra ÖSK med Barcelona, de individuella förmågorna är milsvida men grundidén är något som jag tror ÖSK kan fundera på.

http://www.youtube.com/watch?v=LS1TgoF8htg

EDIT: Lägg märke till hur många som löper mot bollhållaren, jämför det med ÖSK, där springer nästan alla bort från bollhållaren och tvingar han till långboll. Någon som jag tycker alltid borde springa mot bollhållaren är Nordin, för när han gör det, går o möter bollen, då blir det ofta något av det, tyvärr händer det för sällan i en match som mot Häcken. Men det är inte bara han, alla behöver göra det oftare som är i zonerna vid bollhållaren.
Örebro Sven Töle
2009-07-22 09:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Ungefär vad var 10:e inlägg har skrivet - Om du skummar bakåt..
Örebro Aspen
2009-07-22 07:55
Grixx//Upprörda är nog både dom som påtalar förbättringar och de som tycker man inte ska göra så. Tur att det finns engagemang (kan av/för vissa tolkas som upprördhet).
Det som gör mig bekymrad är inte i första hand missade poäng utan det klena offensiva spelet i ett antal matcher och den brist på energi de flesta spelare tycktes sakna mot Häcken.
Noterar också att bristen på energi kan beror på Sixtens uttalande att cup-laget (med åtta spelare som normalt inte ingår i startelvan) borde gjort FEM mål. Det var att nedvärdera Häcken för mycket och troligen var det ingen adrenalinhöjare för laget som spelade i måndags. Måste tillägga att jag inte tycker Sixten behöver avgå för det MEN det kan vara en del av analysen varför det gick som det gick.
Hur ska Sixten kunna förbättra sig om han inte får kritik och inte känner pressen att förbättra sig.
Örebro Grohl
2009-07-22 06:26
Ämne: Ämne: fortsät....
Håller med! Fantastiskt bra skrivet och det beskriver precis den känslan jag har av ÖSK när jag tittat på de senaste matcherna.. Bara att jag itne kan uttrycka mig lika bra ;)
Örebro skoBe
2009-07-22 02:16
Ämne: fortsättningen på de....
Äntigen, läser jag något som är bra av någon som kan fotboll.
Örebro Sven Töle
2009-07-22 00:29
Troligen fick Peking nådastöten från Mjällby idag. Inte för att jag menar att de kommer att åka ur SE men att de sista förhoppningar om någon sorts mirakelupphämtning i höst grusades nog helt idag. Peking spelar i SE även 2010.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-21 23:55
Grixx/ Men att begära 100% inställning av alla spelare kommer jag alltid göra..
Örebro Grixx
2009-07-21 23:48
Aspen// Det är ok att sträva och ha vettiga diskussioner men en del verkar så oerhört upprörda när vi är en vinst från uttalade målet och kräver en massa huvuden på fat. Som om att bara knäppa med fingret och så är allt löst. Givetvis tänks det bland tränarna och de är inte dåliga. Vilken åtgärd de än gör så gnälls det och 50 motsägelsefulla åsikter förs fram.

Nästa match så genomförs något som sagts här och funkar eller funkar inte alls och några fler blir klokare och inser förhoppningsvis att "rätt" beslut kan bli så fel med facit i hand.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-21 23:38
Jag skiter i med vilket system eller taktik som Sixten använder sig av i returen bara det blir 3 poäng! För det är det enda som räknas efter denna match. 0-0 eller 1-1 betyder inte ett skit i nuläget. För att vi fans ska bli någorlunda nöjda efter detta KRÄVS det 2 raka vinster nu...
Örebro Visionen
2009-07-21 23:24
fortsättningen på det innan/nedan...

Varför blir det så då? Om man bortser från att det är Sixtens taktik och ser enbart på vårt mittfält så har vi två defensiva mittfältare i form av Kihlen och Nobbe på plan samtidigt. Nobbe är den som har fått rollen att ta de offensiva löpningarna... men han är helt enkelt inte den spelartypen, har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det häller. Han är känd för att kriga på mitten en typisk defensiv mittfältare och det är där hans styrkor sitter. O så har vi Nordin som ska vara den offensiva kraften. alldeles för ensam och eftersom både Nobbe och Kihlen ligger så lågt i banan blir han utsatt för hårdare bevakning och spelet blir med det lidande.

Exempel på ett bättre fungerande 3manna mittfält i ÖSK är när en förändring görs där Nobbe eller Kihlen lämnar plats åt Per J eller Bedoya automatiskt blir vi kanske inte vassare framåt men i alla fall intensivare och mer löpvilliga framåt.

Nå vad är poängen med allt detta...
Jo, taktiskt är vi (som alla vet) "sönder lästa" och bristen på variation och individuella prestationer gör att killarna springer in i återvändsgränder. Envisheten med att spela samma elva match in och match ut oavsett resultat, förlusten av Alec som 2:a tränare till denna säsong, en otillgänglig Anttonen och Bassombeng och en för dålig konkurrens i anfallet är i mitt tycke bidragande till detta och fortsätter det så, så ser jag inte ett ÖSK som klättrar uppåt utan ett ÖSK som stadigt faller.
Örebro Visionen
2009-07-21 23:23
Tänk på dessa punkter...

1) ÖSK har ett obefintligt anfallsspel. Taktiken är på knattenivå och jag tror snarare att taktikblocket är hälften tomt än hälften fullt.

Dessa varianter bygger ÖSK sina anfall på...
Vid kontring: Rak eller diagonal pass från defensiv position till Kihlberg som får hålla i bollen så att någon av yttrarna hinner in i position. Då slår han ut den i sidled - i detta moment börjar Kim stångas lite lätt med sin motståndare - yttern petar och försöker driva bollen i en rak löpning mot kortlinjen och ska ta sig förbi eventuella hinder (motståndare)- i detta moment löper även Kim med onside. Om yttern lyckas med det så slår han ett inlägg (som oftast verkar vara på måfå) in mot mål.

På plan ser det följande ut: en målvakt, två mittbackar och alternativt även en innermitt eller en ytterback mot en, jag repeterar EN Kim Olsen. Vart är resten av grabbarna? Jo vi har en Nordin som nöjer sig med att stå ca 5-10meter ifrån halvcirkeln (dvs om han överhuvudtaget har "hunnit" dit) motsvarande ytter ligger i mitten på ytan mellan långsida och starffområdslinjen, en Nordback som befinner sig ytterliggare 5-10meter från Nordin i riktning mot det EGNA målet.

Konstigt att 9 av 10 sådana försök resulterar i absolut ingenting?

Nästa, en "variation" av detta (ovannämnda) ser ut på följande sätt (detta gäller även om bollen tas längre upp på banan/på mitten): Förste ÖSKare på bollen slår antingen en bakåtpass (8/10 till Kihlen om det inte är han som är först på bollen) eller en pass i sidled till antingen en framrusande vovve alternativt Finne (spelet startar märkligt sällan på högersidan). Efter detta är det samma femma.. rak löpning av yttern och ett inlägg till en Kim Olsen och 3 kanske 4 (målvakt ej inräknad) motståndare.

Konstigt att det inte blir mål?

Nästa "variation", är en favorit (nästan) och det är den raka bollen längs marken till en rättvänd Nordin som tar de första 10-15 metrarna bra (blir av med markering och kanske en lirare till) men sen kära vänner händer det något som jag har börjat kalla för Nordinkomplexet. Det är "Beslutångesten" killen vet inte vad han ska göra med bollen! Man ser verkligen hur han tänker o tänker men... men inget! Är det hans "fel"/brister som fotbollspelare? Både ja och nej säger jag. Vad han är bra/mindre bra på är en annan diskussion. I detta fall har han helt enkelt nästan inga alternativ utan tvingas till att hålla i bollen dom där extra sekunderna som vi sedan klagar på honom för, för att inte en käft fyller på. Det är fortfarande Kim mot 2-3 stycken, en ytterback på närmsta ytter och innermittfältare som trampar Nordin på hälarna. Vad händer då i detta läge... jo Nordin väljer att slå bollen bakåt eller i sidled till en löpande ytterback som då ska få till inspelet. men fortfarande har ingen fyllt på, fortfarande tar det alldeles för lång tid och motståndarna hinner samla sig och fortfarande blir det inga mål.
Konstigt?

Den "sista variationen" är de klassiska långbollarna och skarvarna. Här behöver jag inte säga något... alla vet!

2) 3manna mittfält i all ära men inte med vårt material/det som Sixten startar med. Är det någon här inne som med handen på hjärtat kan säga att det inte finns en koppling mellan ÖSKs hyllade defensiv och ÖSKs ineffektivitet framför mål?

ÖSK spelar inte 4-3-3 ÖSK lirar 5-1-1-2-1, där Kihlen sitter i knä på mittbackarna, Nobbe tar ytan mellan Kihlen och mittlinjen Nordin vaktar cirkeln, Roni slickar linje och kim står där försvararen står. När utgångsläget är som detta är det fan inte konstigt att bara Kim befinner sig i straffområdet när inspelet väl kommer. Det är därför anfallen blir så utdragna (för att "alla" ska hinna komma till rätta) det är därför ÖSK har haft en så lyckad defensiv och det är just därför ÖSK inte producerar mål.

fortsättning....
Örebro Aspen
2009-07-21 23:23
Grixx//Man kan se det så att vi letar efter hur laget ska bli bättre för att komma topp5 och att vi tar lagets mål på allvar.
Örebro Grixx
2009-07-21 23:18
Hade vi vunnit igår så hade vi fortfarande varit 1 (en) match från tredjeplatsen och faktiskt nosat på guldet med en vinst till.

Nu är vi två matcher från den positionen.

Jag menar inte att vi ska vara nöjda och ligga ner och självdö av belåtenhet utan vi måste samtidigt som det letas fel inse att vi verkligen är med i år.

Man kan undra om det är så att vi har blivet fartblinda från höstframgången förra året, minns att vi spelade i superettan för 3 år sedan och på gärdesgården var det att vi gick upp och på gjärdesgården var det att vi inte åkte ut omgående. Tycker än så länge att det är enastående att vi är så nära toppen i år.
Örebro Grixx
2009-07-21 23:03
Kärrafjorden// Det är väl kännt att ett sätt att sno poäng från bättre lag är att backa hem kötta och slå på kontringar....eller för den delen vinna på fasta situationer. Inte är det väl "bara" Örebro som har svårt för att möta sådant motstånd.
Örebro rirobban
2009-07-21 22:29
Spindeln//
Många är nog trötta på att ÖSK gång på gång blir ett mittenlag i allsvenskan. Att de aldrig kan haka på toppen när läget finns. Men Häcken är bra, jag var aldrig säker på någon seger innan matchen. Hade förhoppningar, men vet att ÖSK brukar ha svårt mot nykomlingar. Bland annat lyckades man endast ta 2 poäng mot Norrköping förra året.

Ni var klart rörligare och hade mer fantasi igår. Sen hade ni en brasse som fick frispark bara han kollade på domaren, men det är en annan sak.

Hoppas på ett jämnare returmöte. Skulle tro att ÖSK kommer grisa nu. All respekt för Häcken måste de ha nu. Vi kommer nog drömma mardrömmar om detta Häcken efter denna säsong:s
Häcken Spindel
2009-07-21 22:07
Blir intressant med returmötet. Nu när vi har vunnit mot er i svenska cupen och på er hemmaplan lär ju era spelare vara grymt revanschsugna.

Men! Den spelartrupp Häcken har i nuläget har aldrig varit bättre. Så bara för att vi är nykomlingar ska ni inte behandla oss som nykomlingar. Våra löner är högre än era, omsättningen och klubbkassan är större osv.

Ni måste inse att Häcken har ambitioner att vara ett topplag så att ni förlorar ger er inte rätt att skrika "avgå alla! hur kan man förlora mot en nykomling!?" som vissa inlägg här låter som.

Det är inte många påstådda topplag som har tagit poäng mot Häcken. De som har gjort det har haft marginalerna på sin sida.

Märker nu att mitt inlägg mest låter som skryt. Men mest för att pigga upp er att vi är bättre än vad ni tror. Ni åker inte ur Allsvenskan bara för att ni förlorar mot oss...
Bästa laget (för dagen)!
2009-07-21 21:24
Kärrafjorden//
Kan bara hålla med. Måste för övrigt säga att Marcus Avenbrands matchrapport var riktigt bra.
Djurgården D.I.F. 08
2009-07-21 20:52
Jag är e bloggare med en helt ny design. Jag är väldig inresserad utav fotbol. Ni kan gärna kika in min blogg : ) // Jimmy
Annons: