/fotboll/osk/forum/5776.aspx/fotboll/osk/forum/5776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2009-07-27 10:07
Längtar att se hur Sixtens taktik kommer att se ut:) Jag tror nog att det luktar en x match, och att det blir en defensiv ösk idag.
Örebro Aspen
2009-07-27 10:02
ÖSK-Karl, Saywee//Avresa måndag morgon, se länk
Degerfors Mr Matto
2009-07-27 06:47
Erki//

"russian" font i rött.... på boys hemsida. Trodde det var ett skämt till en klistrade in bilden på vårt forum.

Häcken Ramberget
2009-07-27 02:24
Kommer ni ner med nåt folk imorgon?

Väl mött!

Hisingen är inte Göteborg!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 23:52
Saywee//

Som jag förstått det så är det övernattning som tur är numera som gäller. Vet inte om det även gäller matcherna i Stockholm.

Tack för att du påminde mig om den bedrövliga Qvidingmatchen ;)) Tror jag var på plats innan spelarna anlände direkt från bussen.

Enda roliga med den matchen var att iakta hur Zoran i kostym försökte hålla balansen i det lutande båset!
AIK Saywee
2009-07-26 23:23
Ämne: oskfotboll.se verkar....
Det är match imorgon i Göteborg, de kanske redan har åkt, spelarna alltså, eller hur funkar det egentligen med resorna och uppladdningarna?

Jag vet för några år sedan, matchen mot Qviding i SE. 3-0 torsk på Torpavallen (storlek som en tennisbana). Ja, jo, då var det många åsikter om att man åkte samma dag som matchen, de flesta menade väl att man borde åka dagen innan, eller, minns jag fel, det kanske var Landskronamatchen?

Hur fungerar årets resupplägg och laddning vid bortamatcher?
Örebro ÖSK öster
2009-07-26 23:12
oskfotboll.se verkar ligga nere. Nån som vet hur ÖSK tränar imorgon?
AIK Saywee
2009-07-26 23:05
Ämne: Om transferfönstret:....
deportivista, intressant, vet du hur många länder som spelar vår-höst (dvs som i Sverige) av de europeiska lagen?
Örebro gurka
2009-07-26 22:55
är neri helsingborg och har varit och tittat på HIF mot gefle GEFLE,det som slår mig mest vid en jämförelse med ÖSK är att, tar det väldigt mycke längre tid för ÖSK att komma till avslut,dessutom hade både GEFLE och HIF mer folk inne i motsåndarnas straff område,i ÖSK är ju olsen alldelsen ensam för det mesta
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 22:51
Saywee//

Gais o Öis är ju inte heller några publiklag precis, sedan får Hammarby gärna åka ur p.g.a sina odrägliga fans och Degen-Tony!
Örebro deportivista
2009-07-26 22:48
Om transferfönstret:

Tanken är att det bara ska vara tillåtet att värva spelare mellan säsongerna (juli-augusti i större delen av europa) samt vid ett tillfälle i mitten av säsongen (januari). Eftersom vi i Sverige spelar vår-höst så har man valt att göra det möjligt att värva spelare lite senare på våren men i gengäld har man "bara" en månad under sommaren.

Jag misstänker att ÖSK tycker det är bra att ha fönstret öppet i Juli eftersom det då är lättare att snabbt värva in förstärkningar som kan spela så mycket som möjligt av höstsäsongen (ifjol: Olsen, Staaf, Alvbåge; året före: Barsom; året före: Halilovic). Fördelen med det är att man kan chansa under vinter/vår och ha en mindre trupp (med fler egna talanger) som då är billigare. Nackdelen med en liten trupp är att man blir känslig för skador/att spelarna inte räcker till men kan man då få värvningar i omgång 11-12 (1 juli) iställer för omgång 17-18 (1 augusti) så kan man ta viktiga poäng.

Dessutom är det förmodligen en fördel att kunna ha kontraktslösa spelare på provträning under juni då det oftast är uppehåll p g a landslagsspel... och då vill man ju också kunna värva dem om de är bra. Nackdelen är - som sagt - om någon spelare värvas av utländska lag, men då får man väl se till att vara beredd med ersättare samt höja priset!
AIK Saywee
2009-07-26 22:40
"Kul" för Allsvenskan och för mig, om tre så kallade storstadslag av de som nu harvar i botten, åker ur och tre landsortslag åker upp ... min förhoppning är Mjällby, Åtvidaberg och Falkenberg i Allsvenskan 2010. Publikt kanske inte så bra, men ändå?
AIK Saywee
2009-07-26 22:34
Ämne: Är det någon som vet....
Varför undrar du just detta ...?
Kanske att bröderna Castro kommer.

Nej jag skall inte jönsa vidare, men tror inte att det är någon arrangerad grej på gång, det blir nog lite svartvita göteborgare och några semestrande svartvita på plats. Osäkert hur det blir alltså.

Att ÖSK vinner med 4-1 känns dock ganska säkert.

FORZA SVARTVITT!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 22:32
Conjuration//

Håller med, det är en riktig storstadsdjungel i botten av AS!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 22:30
Erki//

Ok, bara att hoppas att Näfver lyckas då, både för hans skull och ÖSK/Spelarinvest. (vidareförsälningsklausul).

Det som oroar mig lite är att det inte är första gången jag läser på Assyriskas forum att han är otränad, vad jag då tänker på är hur det ser ut med övriga ÖSK-spelare konditionsmässigt?
Örebro Conjuration ★
2009-07-26 22:27
guld att djurgården förlorade, det gjorde ni bra elfsborg!
Örebro apskallen
2009-07-26 22:18
På radiosporten idag så sade de också att Näfver var ett starkt nyförvärv. Men, det är väl som det alltid är från vissa personer. Man väljer vilken källa man vill lyssna på (och referera) för att försöka förstärka sin åsikt.
IFK Göteborg IFK_Amas
2009-07-26 22:17
Är det någon som vet hur många Kubaner som väntas inta Rambergsvallen imån?
Örebro Erki
2009-07-26 22:09
ÖSK-Karl// Förra matchen stod tydligen Näfver för en rätt bra insats enligt deras svenskafansskribent och gjorde dessutom mål (se länktips). Då verkade ingen gnälla på att han var otränad. Det svänger fort i Assyriska.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 22:01
Saywee//

Jag tror det är Uefa som bestämt att fönstret skall vara öppet juli-augusti. Sedan har de svenska elitlagen beslutat själva om att i sverige får man inte handla mer än i juli. Dock går det inte att stoppa köp i augusti.

Nu har tydligen en majoritet fattat att detta är ohållbart, därför skall det röstas i december om att ändra så köp även går att göra i augusti. Motståndare till regeländring är ÖSK, Gais och något mer lag av någon konstig anledning. Maila Sjögren och fråga varför han är emot ;))
AIK Saywee
2009-07-26 21:47
Nu börjar jag fundera igen efter en stunds stillestånd, har dessa regler (fönster) alltid funnits, eller när kom de till och vad är syftet med dessa öppna och stängda fönster? Jag kan ana, men är dåligt insatt. Är det någon som vet något eller tror något om detta?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 21:44
Nedan saxat från en faktiskt sansad skribent på Assyriskas forum:

"Vi har helt inte det där lilla extra som förr i tiden.
Och frågan jag ställer mig. Vem står bakom värvningen av Näfver???
Det är en bra spelare i grunden men att han var såhär otränad visste jag inte om. Sommaruppehållet är till för att värva spetsspelare inte "rehabspelare"."

Killen verkar befinna sig i fritt fall.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 21:40
Saywee//

Nej, inga köp är tillåtna. Någon skrev att ÖSK/Sjögren vill behålla denna idiotiska regel som det skall röstas om i december. Ponera att Alvbåge blir såld i augusti och Weggen skadad, då är det bara för Anders Karlsson att rycka in. Tror dock att man kan ta in kontraktslösa spelare när som helst, sedan kan man ju fråga sig vad en sådan kan tillföra.
AIK Saywee
2009-07-26 21:33
ÖSK-Karl, stänger fönstret om två dygn? Går det inte att hålla några dörrar öppna ...?

Nej, skämt åsido, jag kan inte dessa regleringar, men är köp inom landet möjligt därefter, eller är det möjligt med lån eller finns det andra möjligheter ...

... om det skulle behövas förstås, vilket jag helst inte vill räkna med, men en gardering är aldrig fel ...

(möjligt - vilket ord ejenklien)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 21:21
Haginge var inte populär hos Djurgårdsfansen före dagens match, men nu är han inte vatten värd på deras forum.

Hemlängtan hade han redan, snacka om att han måste ångra flytten enormt. Själv ansåg jag honom alltid som överskattad i ÖSK, speciellt som mittback där jag ansåg honom som en säkerhetsrisk. Däremot en helt okey högerback men en klass sämre än Anttonen.

Han kanske kunde bli en backup för Anttonen nästa år om vi får honom gratis?
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-26 21:14
Saywee//

Kul att du är obotlig optimist ;))

Om någon ny skall dyka upp så måste han göra det inom mindre än två fygn, sedan stänger köpfönstret för svenska lag. Tyvärr kan vi däremot tappa spelare augusti ut till utlandet.
AIK Saywee
2009-07-26 20:29
Solståndet har vänt för en dryg månad sedan, men Allsvenskan vänder nu i helgen. Frågorna är hur många som helst, exempelvis - skall vi ta lika många poäng i andra halvan som i den första halvan? Vem kan tänkas lämna klubben? Vem kan tänkas dyka upp i svartvit dress? etc etc

Sillstryparna fick torsk idag och jag vet inte om det var bra för ÖSK eller för Allsvenskan i stort ...?

I morgon besöker tränaren med AIK-tatuering Råsunda och detta får mig att tänka på senaste måndag då jag begav mig till Lilla Ullevi med svärson och barnbarn (GAIS-AIK 2-2).

Hamnade på en slags familjeläktare nära AIK´s semesterklack (sektion D) med ett stort inslag av AIK-sympatisörer.

Vid matchstart kommer 7 stycken defekta åskådare in och sätter sig på första rad, river ner en AIK-flagga och spottar samtidigt demonstrativt.
Stämningen blir lite frustrerad med ordväxlingar och vakter kommer genast på plats. Efter c:a 10 minuters totalt ointresse för matchen från de sju vise männen kommer en bastant grupp ordningsmän och helt enkelt flyttar bort dessa *******.

Vid denna förflyttning ser jag att två av de "neutralt" klädda åskådarna har blåvitrandiga tröjor som sticker ut lite över rumpan, ja hur skulle de ha kommit in på arenan annars? Jag menar utan att försöka dölja de blåvita tröjorna?

Vad hade de för intresse av en match mellan GAIS och AIK?

Jaja, nog om detta, i morgon befinner jag mig på den "gemytliga" Rambergsvalllen och nu jäd*ar blir det inte torsk.

FORZA SVARTVITT!
Kerenskij
2009-07-26 17:37
Bassombeng missar matchen imorn
Örebro Sven Töle
2009-07-26 17:19
Ämne: Sven Töle//

Va, b....ÖSK Karl // eller nja - Mittåt skrev ; "Talangerna i åldern 17-20 år har sedan fått utvecklats i talangtruppen". Men han tillade sedan att det ev skall bli yngre där. Jag skulle också vilja att man startade från 15 är.

Nu vet jag inte i detalj hur det är, det har nog Mittåt koll på. Men ifall det är breddverksamhet fram till 17 så tycker jag det låter sent. Kanske är det någon annan form av "toppning" innan. Mittåt får svara på det.
Örebro Aspen
2009-07-26 14:43
Det blir en tuff uppgift för ÖSK i morgon. Tre raka förluster mot Häcken skulle bli en rejäl motgång och kanske kräva något offer i "startelven"
Nobbes förklaring till det dåliga spelet de senaste matcherna:
"Framförallt tycker jag inte vi har jobbat tillräckligt hårt under matcherna på slutet. Möjligen har den fina vårsäsongen gjort att vi tror att vi är bättre än vi egentligen är."
Jag tycket det har sett ut som att alla jobbat men den extra energi har saknas de senaste matcherna. Men innan Häcken klarade vi oss utan att förlora delvis på tur.
Annons: