/fotboll/osk/forum/5771.aspx/fotboll/osk/forum/5771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TICTICTAC
2009-07-28 22:12
Ämne: Att Alejandro är med....
Ropesin
Håller med dig om detta, vad krävs för att slå sig in i en startelva mer än att leverera som Bedoya.Nu måste ´dock Sixten ersätta Nordback, denne Nordback kollade jag speciellt på reprisen idag och han slog 2 pass till egen spelare resten blev felpass(även första målet var felpass direkt på fötterna på Häcken back som fumlade). Skrämmande av en proffesionell mitttfältare. Mitt sämsta alt. kanske slår in att R.Walker går in på mitten. Har svårt att förstå vissa tränare som aldrig vill ändra oavsett hur illa det ser ut match efter match. Särskilt på hög seniornivå där även stjärnor skall kunna ta en motgång. Tänker jag tillbaka i tiden kommer jag på Rolf Z som slängde in "minns ej namnet" i avgörande match mot Vasalund och killens debut blev matchvinnare med 2-3 mål och ÖSK upp i Allsvenskan. Någon kanske minns detta bättre
Örebro Ericson
2009-07-28 22:04
Spelar det någon roll vilken modell man spelar efter?

Det var ju tydligt att det är bra att ha olika sorters spelare i truppen. Ibland funkar det att ha en Kim-typ på topp ibland fungerar det med en Bedoya/Staaf-typ.

Det viktiga är väl att laget som helhet kan byta spelsätt. Från längre bollar till mer markspel.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 21:59
KJ11//

Vilken modell, den totalt sönderlästa?
Örebro KJ11
2009-07-28 21:55
Aspen//

En förhållandevis statisk startelva kanske är det som behövs för en förening av Ösk´s kaliber för att bygga ett lag som klarar av att spela 7 matcher utan förlust.

När modellen sitter i ryggmärgen kan man utveckla spelet ytterligare samt lotsa in spelare som ligger på gränsen.

Just nu tycker jag inte det är så många spelare i startelven som borde bli petade.
Örebro Ropesin
2009-07-28 21:47
Att Alejandro är med mot Laxå i fjantcupen tolkar jag som att han inte är tänkt från start på måndag. Och är han inte det så har jag tappat all tro jag någonsin haft på Sixten.
Örebro Mittåt
2009-07-28 21:45
Truppen till Laxå.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 21:43
Gurra2001//

Jag blir inte förvånad. ÖSK har inte spelat bra efter första halvlek mot AIK.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 21:41
ÖIS 1994//

Det blir stenhårt, ett ÖSK på dekis och ett Öis på gång. Jag såg er match mot bajern i efterhand igår och det är otroligt att ni inte vann med ett par mål.
Örebro Gurra2001
2009-07-28 21:40
Vad säger ni om vi förlorar hemma mot Örgryte nu i nästa match?
Örgryte ÖIS 1994
2009-07-28 21:33
Kul match att vänta nästa omgång! Vad tror ni om matchen? ÖIS som har spelat upp sig rejält, 2 nyförvärv och fler kan det bli innan matchen spelas (spelare utan kontrakt). Jag tror på en jämn match som i Göteborg.
Örebro Aspen
2009-07-28 21:33
KJ11//Har vi verkligen en bred trupp? Det är i varje fall inget som utnyttjas vid spelet i AS. Truppen är i varje fall stor. Startelvan är väldigt statisk trots det finns skador på spelare, t ex Anttonen före uppehållet.
Tror spelare och ledare mer uppskattar uppmärksamhet än att ingentig skrivs och läktarna är tomma.
Örebro KJ11
2009-07-28 21:10
Löjligt!

Detta fokuserande på att hitta svaga länkar i uppställningen. Trams att hela tiden fokusera på detta.

För första gången har Sportklubben en förhållandevis bred trupp där spelarmaterialet är på den nivån som Örebro behöver för att kunna utvecklas långsiktigt.

Kom ihåg att det är allsvenskan vi talar om och att spelarna inte är på premierleaugenivå.

Truppen behöver arebetsro och med Sixten vid rodret har sportklubben möjlighet att i lagom takt utvecklas till ett lag strax under toppen.

Problemet är att många verkar tro att vi över en natt kan vara jämförbara med välutvecklade storklubbar sedan årtionden.

Sogen// Det var inte länge sedan Antonen gjorde en toppmatch för landslagets räkning.
Bästa laget (för dagen)!
2009-07-28 18:19
Mitt lag mot ÖIS:
Alvbåge
Anttonen, Berra, Almebäck, Wowoah
Gerzic, Kihlberg, Nilsson
Wirtanen, Bedoya, Porokara

Alternativet är att slänga in Per Johansson som mittfältare på bekostnad av Erik Nilsson.

Tror att Kim skulle må bra av att börja en match på avbytarbänken, om inte annat så för hans hälsenors skull...
Örebro Kärrafjorden
2009-07-28 16:56
Ale spelar tretton minuter som toppforward och har tre jättechanser och gör två mål.

Vi har varit på måljakt förut men Kim har knappt kommit till avslut över huvud taget när vi har försökt nå en kvittering eller reducering.

Tycker det säger mer om Kim än om någon annan. Han håller inte måttet helt enkelt. Taskig teknik, dålig form, osnabb ... en typisk ÖSK-center med andra ord.
Örebro Sogen
2009-07-28 16:44
Kerberos
Jaja det e möjligt att Almebäck fick ta mer hand om uppspelen, tänkte egentligen inte så mycket på det då jag inte tyckte att det funkade så bra i 2a heller....
Örebro Sogen
2009-07-28 16:41
svagaste länkarna är ytterbackarnas defensiva kvaliteter, tex kommer båda målen till bakom Antonnen, och jag tror det var minst ett friläge till i 2a som kom på anntonnens kant, och även Henrikssons friläge i första kommer bakom antonnen.

Egentligen så har vi ingen direkt svag länk, vi är ett mittenlag och problemet är väl att vi inte direkt har haft någon riktigt stark länk heller (förutom Alvbåge). Porokara blixtrar till ibland men för sällan, Basse blixtrade till då å då oxå... och det var när dom gjorde det som vi kunde hänga med och vara ett topp 5 lag. Nordin har endast gjort 1 mål å 1 assist i år. Han har altså vart rätt blek offensivt. Kim har inte blixtrat till nångång i år ..... ÄN

Örebro Kerberos
2009-07-28 16:40
Ämne: Ämne: Man ska....
Då förklarade jag mig dåligt.

Jag menade bara att jag tyckte uppspelen fungerade bättre när Almebäck gjorde de, då han valde oftare att gå upp i banan och slå kort, det gjorde att vi lättare fick igång ett konstruktivt spel än med långbollarna.
Örebro Sogen
2009-07-28 16:36
Ämne: Man ska heller inte ....
Du får det att låta som om vi var bra i 2a när wickström var borta. Det var ju egentligen närmare 4-0 än 2-2 igår. Vi gör ett slumpmål när Nordbacksdåliga pass missas av deras back och Wirre får ett bra läge och kan leverera en perfekt pass till Ale. Det är endast efter det målet som vi satsar framåt ordentligt med lite bättre spel.

Vi var fortfarande dåliga i 2a halvlek även om både Wirre och Ale står för två riktigt bra inhopp och får till en liten vändning i spelet.
Örebro Sven Töle
2009-07-28 16:35
Ämne: Egentligen gjorde ju....
Erki // Ja det är sant. I slutet på matchen fyllde ÖSK på med mycket mer folk i anfallet som inte hade gjorts tidigare. Mycket mer folk i boxen också. Jag tänkte på samma sak.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-28 16:28
Nobbe är självklart den svagaste länken. Att ens påskina något annat är en skymf mot resten av laget.
Örebro Pras Y
2009-07-28 16:24
Tillsammans med Wiken är Kim svagaste länken i ÖSK.
Förrut var det Samuel men icke desto längre.
Skillnaden mellan igår och våren stavas Basse.
Det är pga av att han går runt skadad som ÖSK blir så förutsägbara.
Örebro Kerberos
2009-07-28 16:17
Man ska heller inte glömma en annan stor skillnad igår i 2a halvlek, att Wikström var skadad.

När Wikström inte fanns på plan i 2a halvek spelade vi med ett annat uppspel, det var mer Almebäck som göra uppspelen istället, han valde oftare än Wikström att gå upp i banan och slå kort pass medan Wikström oftast väljer att slå lång boll till kanterna och när han är på plan är det från han uppspelen till största del börjar, igår kanske var ett bevis för att det är dags för en större variation på det?
Örebro Erki
2009-07-28 16:08
Egentligen gjorde ju Bedoya rätt typiska Kim-mål igår. Han höll sig framme på rätt plats och slog in bollarna. Kim fick knappt något understöd som ensam forward och yttrarna fick oftast utmana ensamma utan hjälp från ytterbackarna.

Det var inte bara Bedoyas inhopp som vände matchen, utan att Anttonen och Wowoah började hjälpa Wirtanen och Roni att skapa 2 mot 1 lägen på kanterna, t ex vid Wirtanens inlägg till andra målet. Mittfältet centralt flyttade också upp och gav understöd till Bedoya på ett sätt dom inte gjorde när Kim var på planen.

Givetvis bidrog Bedoyas härliga energi till att lyfta resten av laget, men ÖSK borde kunna spela mer på det här viset även när Kim är på planen.
Olsen vann en del bollar där uppe men det fanns sällan eller aldrig någon som kunde ta hand om andrabollen.

Genom att fylla på med mer folk framåt tappar man kanske en del försvarsmässigt, men det kanske man kan tåla om man istället gör fler mål framåt.
Örebro Chipset
2009-07-28 15:48
Håller med om Kim. Han är inte form helt enkelt. Så här dålig är han inte egentligen. Samma sak var det nog med Nedim. Hans självförtroende var lika med noll under den allsvenska säsongen.

Örebro Chipset
2009-07-28 15:44
Måste passa på att berömma en kille som försvunnit lite bakom Bedoyas prestation. Wirtanen var ju rätt duktig igår också. Han såg förbannad ut hela halvleken och var jävligt ettrig och jobbig att möta för Häcken. Även om hans teknik inte är allsvensk så är det nog han som startar mot ÖIS istället för Astvald/Bassombeng. Det förtjänar han.
Örebro nilsrock
2009-07-28 15:42
Även om Kim inte har varit i toppform direkt så är det lite överdrivet att totalsåga honom. Han är inte den enda som har underpresterat på slutet.

Vi får hoppas att han snart kommer igen eftersom vi inte har något tydligt alternativ på target-positionen.
Örebro Kronblom
2009-07-28 15:35
prasY//nej det tycker jag inte.Halilovic höll inte för Allsvenskt spel men Kim ligger väl på 12 allsvenska mål hitills(förra året inräknat)?Lite rädd att hans säsong 2008 faller i glömska för att han nu i år verkar gå mot en pissäsong!
Örebro Chipset
2009-07-28 15:32
Grohl// Det Berra gjorde riktigt bra igår var att han satte fart på bollen. Enkla, hårda passar som ger medspelare tid och utrymme. Det gjorde att Häcken aldrig hann pressa backlinjen och ÖSK kunde flytta upp för reducering/kvittering. Sen är ju Berra bäst i ÖSK och kanske allsvenskan på att slå långa bollar och det gör ju också sitt. Bollsäkra mittbackar är som sagt viktigt för offensiven. Särskilt när man spelar med ytterslickare och måste vända spelet ofta.

Berra gjorde en snöängel också (som Grixx nämnde) men den kan man nog förlåta honom för. När man ser situationen i efterhand så är han nära att bryta bollen.
Örebro Pras Y
2009-07-28 14:53
Kim luktar Halilovic. Bra första period sen skit pga svag mentalitet.
Örebro Miroslav kuba
2009-07-28 14:48
Ämne: Nobbe är ju avstängd....
aha det hade jag missat tack för info.Ja det kan bli intressant :)
Annons: