/fotboll/osk/forum/5768.aspx/fotboll/osk/forum/5768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-07-28 02:27
Ämne: Om man tittar på en ....
skoBe, nu blev du ensidig igen, en enda spelare, ÖSK är ju ett lag!!!!

... men jag vill tillägga att Nordin Gerzic är en av mina absoluta favoriter som spelar i dagens ÖSK!!!

FORZA NORDIN!
AIK Saywee
2009-07-28 02:24
skoBe, jag kommer ihåg ditt tjöt med annat nick och jag skriver också vad jag tycker.

Ditt Walkerhat känns mycket främmande för mig, tränaren som nästan tog oss på direktretur till AS efter en mycket klen start av spelarna. Året därpå firade vi återkomsten. All heder till PW från mig.

Hur ser det ut för Ljungskile, Landskrona, Norrköping, Sundsvall med flera?
Örebro skoBe
2009-07-28 02:24
Om man tittar på en fotbollsmatch som man ska då ser man sådana saker...vissa går på fotboll bara för att skrika och gapa, vissa för att dom älskar ösk, och vissa som jag till exp njuter och tittar på alla detaljer. Jag har inte missat en enda match på 5 år...speciellt när en lirare som Nordin spelar kommer jag aldrig att missa det.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 02:22
skoBe//

Det är inte alls ovanligt att några spelare inte drar jämt. Utomlands är det ännu vanligare. Hörde en intervju med Torbjörn Nilsson hur utfryst han blev i Holland bl.a, spelade ingen roll hur fri han var, passen gick till någon mindre fri.

Dessutom tror inte jag att det pågått hela året, säg 5-6 matcher, vilket iofs är 5-6 matcher för mycket.

Men NA, laget och säkert ledningen läser ju här inne, så då får vi hoppas att de nu löser problemet, men som sagt, jag tror att de gjorde det redan innan matchen hemma mot Häcken, det var något konstigt paralyserat i laget under den matchen tyckte jag. Bättre idag precis som om det hela lagt sig något, men att kilen varit betydligt sämre i matcherna mot Häcken än hans normala nivå tycker jag varit tydligt.
AIK Saywee
2009-07-28 02:18
skoBe/
Det är bara så att detta syns inte så tydligt, oavsett man är präktig eller ej och en del tror sig kunna fotboll genom att man spelat i division 4 eller känner någon av spelarna.

Det du hör från dina vänner (källor) verkar bara vara en sida av helheten.

Vill du veta anledningen till problemet måste du nog lyssna på flera som är inblandade i själva problemet.

Då finns kanske en möjlighet att förstå vad som måste göras eller rättas till så att vårt kära ÖSK kan jobba vidare mot målet, målen!
Örebro skoBe
2009-07-28 02:16
Ämne: Djäflun//
Ett samsp....
jag har varit spärrad från detta forum i 2 år pga att jag sa att walker ska få sparken och att axen kommer att bli tränare i ösk...alla skrattade åt mig då...jag hatade walker och sa saningen...det blev som jag sa och nogån kunde inte acceptera det och spärrade mig:) jag skriver saker som jag själv tycker och vad jag hör från vissa spelare:)
Örebro skoBe
2009-07-28 02:07
det räcker med sådant nu...men vill verklingen att folk ska märka detta och att det blir bättring... det finns ju många som kollar på fotboll men förstår inte så mkt...folk som kan fotboll ser sådana saker direkt...jag har själv spelat och hade en sådan lagkamrat...ville aldrig passa mig till slut slog ja honom en örfil och tränaren kastade ut mig:) det var bara div 4. hehehe jag vet hur äckligt och pinssamt det är, men att det finns på den här nivån är det pinsamt och obegripligt för mig...dom får massa pengar och det är deras jobb...ska dom hålla på sådana saker...nej för fannnnnnnnn
AIK Saywee
2009-07-28 02:06
skoBe, jag har i allafall aldrig kallat dig idiot. Med Uddling eller vem det nu var i NA, tidningen som alltid skriver sanningar, så är ni kanske fyra som vet att det är sant att Kilen inte vill passa till Nordin under allsvenska matcher.

Det är så sjukt så det är inte sant, för sådant måste ju rättas till innan vi missar topp tre, eller?

Hur f*n, kan tränaren, ledningen, sponsorer med flera misssa detta under ett halvår? Osannolikt klent, att inte rätta till ett sådant relativt enkelt problem!
Örebro skoBe
2009-07-28 02:01
Ämne: Djäflun//
Ett samsp....
går du på våra matcher????
för det ser inte ut så????för om du går på matcherna borde du höra det jag hör mest gånger på bernarenan "ge Nordin bollen" folk skriker och gapar hela tiden...
AIK Saywee
2009-07-28 01:58
Djäflun//
Ett samspel innebär ett samspel av alla "parter" både framåt och bakåt beroende på matchens utveckling.

Häcken tryckte på skapligt 80 minuter, men sedan när Bedoya kom in blev det drag i laget :-)
Örebro skoBe
2009-07-28 01:56
ojjjjjjj dåååååååååå
den där skoBe är ingen idiot... han vet vad han pratar om hehe... nu kanske någon tar mig på allvar
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 01:55
Djäflun//

Ser man på, t.o.m NA har uppmärksammat det obefintliga samarbetet.
Örebro skoBe
2009-07-28 01:52
det här citerar jag bara från tidningen
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 01:51
Saywee//

Nej, nej, jag har inga belägg för att det är så. Men det ser onekligen ut så, det var en kompis som själv spelat i AS som för ett antal matcher sedan sa åt mig att titta just på det.
Örebro Rooka
2009-07-28 01:51
Alvbåge
Antonen-Almebäck-Wikström-Wowoah
Nordin-Nilsson-Nordback
Wirtanen-Bedoya-Porokara

Två vindsnabba i Wirtanen/Porokara på kanterna, Bedoya imponerar allt mer med sitt oerhörda slit och sin inställning.. I dagsläget finns allt fler alternativ till Olsén som vid allt sunt förnuft borde få nöta lite bänk framöver som det ser ut idag..
Kihlen ruckar man egentligen inte på i första hand, med den attityden och nyttan han gör på plan.. Men jag vet inte om detta är en höna av en fjäder men om samarbetet låst sig på vissa fronter är det ju såklart oroande.

hehehe.. citat: "Nu sticker jag ut hakan, men många säger att han är ganska tjurskallig. Bl.a min frisör som är nära släkt med honom."

avd. hänga ut frissan?? småjobbig släktträff för den snubben nästa gång då? Hoppas de är många frisörer i släkten så de kan spela oskyldiga.. :D
Örebro skoBe
2009-07-28 01:50
citerar bara

En kollega till mig studerade hela matchen ett ofta bortglömt och obefintligt samspel: det mellan Magnus Kihlberg och Nordin Gerzic.
Efter 93 minuter visade hans protokoll att den defensive fältherren Kihlberg bara slog fem passningar framåt till sin mer offensiva mittfältskompis. I övrigt sökte han mest kanterna. Inte sällan ignorerades den centrala passningsvägen trots att Nordin stod och gestikulerade öppet med armarna.
AIK Saywee
2009-07-28 01:49
ÖSK-Karl, jag litar på dig och dina källor, men jag blir snudd på förtvivlad varför sådant skit förekommer i ett lag som siktar på guld de närmaste åren, vad är det för jä**la dumheter om det är sant förstås, men folk snackar så mycket nu för tiden och skoBe får mig att påminnas om en viss papagoja.
Örebro skoBe
2009-07-28 01:47
Jag har märkt att khilberg vill inte passa medvetet...men det är inte Nordin som sa det utan det är vad jag har märkt...sedan att han inte får tillräckligt med boll från andra är inte medvetet utan spelet är dålig och sådana saker...men khilberg är jag säker på...
Örebro Djäflun
2009-07-28 01:47
Saywee//
Kolla mitten tredje stycket från slutet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 01:44
Saywee//

Nu spekulerar jag bara, men det är ju mycket möjligt att Sixten tagit Kilen i örat och det är anledningen till att han presterat så dåligt i matcherna mot Häcken. Nu sticker jag ut hakan, men många säger att han är ganska tjurskallig. Bl.a min frisör som är nära släkt med honom. Vi får se hur de uppträder i kommande matcher. Men det är min huvudsakliga anledning till varför jag skrivit att jag vill se kilen bänkad någon match och ersatt av Erik Nilsson.
AIK Saywee
2009-07-28 01:44
Skratta på du, men du är bra ensidig!
AIK Saywee
2009-07-28 01:43
skoBe, bara en liten grej till, är det bara Kihlen som skall passa till Nordin, eller kan det tänkas var att flera andra i laget kan slå en passning till honom, ja inte vet jag?
Örebro skoBe
2009-07-28 01:42
jag har ju tagit upp det här för ett halvt år sedan... men folk här ser mig som en idiot:) dom vet inte att jag kan och vet vad många spelare tycker och tänker haha...
AIK Saywee
2009-07-28 01:40
skoBe, det är du och ÖSK-Karl i nuläget som bekräftar detta, ni är två och jag litar främst på ÖSK-Karl!

En tränare bör självklart se vad som händer under matcher och träningar och det tror jag, eller inbillar mig, att Sixten gör, dessutom har han nästan daglig kontakt med samtliga spelare under säsong och vet kanske lite mer om laget än andra förståsigpåare ...

GOK!
Örebro skoBe
2009-07-28 01:39
om jag ska var ärlig så har jag pratat med Nordin om detta...och själv påstår han inte att det är medvetet..Nordin säger bara att han inte får boll...men han säger inte från vem utan han säger att han får inte bollen och går själv ner för att hämta den...själva snacket komm ju när jag blev sur på honom att han är så mkt deffensivare i år än i fjol...jag sa till honom att han spelade mkt bättre i fjol...då säger han att han inte får tillräckligt med bollen och får gp ner själv och hämta den...självklart hinner jag inte upp då säger han när det är målchanser..
AIK Saywee
2009-07-28 01:34
Varför har inget påtalat detta tydligt tidigare om det pågått så länge? Vi gillar väl svartvitt som lag och vill de svartvita eleganterna allt väl i matcherna? Fel måste rättas till i tid annars kan vi kanske glömma gulddrömmarna, eller?!

Skrattar bäst som skrattar sist :-(((
Örebro skoBe
2009-07-28 01:33
Nej!!! men en tränare bör ju se sådant:) kanske har han inte märkt detta eller så kommer khilberg med bra ursäkter:) eller kanske är ösk beroande av khilberg att dom inte kan göra något¨åt saken....vad vet jag...jag vet bara det jag säger...det är inget skitsnack...du ser ju att det finns fler människor som bekräftar detta
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 01:33
Saywee//

Kihlberg är snart pensionär ;))

Nä, allvarligt så är det ett problem då det begränsar farliga anfall och instick i mitten. Jag kan inte säga att det är medvetet, men nog ser det ut som om det skulle vara det i många matcher. Nordin verkar ha gett upp och slår inte ut med armarna längre, han hämtar som skoBe skriver bollarna långt ner istället, men hinner inte med i andravågen och insticken till Kim på det sättet.
Örebro skoBe
2009-07-28 01:30
det har pågot mkt längre än vad du tror...idag har han passat honom 2 gånger som sagt:) kanske är det på väg att bli bättre:) och dom passningarna var ju bakåt passningar heheh när han inte vet vad han ska göra passade han bak till honom:) sedan har jag märkt att Nordin går på planen och är förbannad hela tiden och det ser ut att han svär och skriker åt luften hahha
AIK Saywee
2009-07-28 01:27
skoBe, om jag uppfattat dig rätt så dissar du Sixten och Kihlen?
Annons: