/fotboll/osk/forum/5764.aspx/fotboll/osk/forum/5764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-07-28 01:07
skoBe, varför inte fråga Kihlberg också, det handlar väl om två svartvita eleganter?!
Örebro skoBe
2009-07-28 01:05
Fråga Nordin själv hehe...Jag har gjort det redan och fått en intressant svar hehehe
AIK Saywee
2009-07-28 01:03
skoBe och ÖSK-Karl//
Tack för klara besked, MEN detta måste någon med ansvar ta tag i snarast om det är sant!

Finns det fler som inte "passar"?

Skall vi nå guldet måste stämningen i laget fungera!!!
Örebro Kärrafjorden
2009-07-28 01:03
Sixten säger:

"Jag skulle säga att prestationerna från Bedoya, Wirtanen och Nordins andra halvlek gör att man får alla andra med sig. Sen när vi får ett mål så vaknar egentligen alla till."

NA kan dra åt h-e med sin j-a betygsättning.

Som sagt, kul att tränaren ser vad Nordin verkligen tillför. Han har alltid två gubbar på sig och motståndarna kan lämna Nobbe obevakad då de vet att han inte är något att oroa sig för.

Skönt att se Nordin ta ansvar i dag. Notera också att det är han som tar duellen med backen vid andra målet och på så sätt öppnar för Ale.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 00:59
Saywee//

Kihlberg som aldrig passar Nordin. Kolla själv nästa gång får du se. Förhoppningsvis läser han här så han måste ge Nordin några pass.
Örebro skoBe
2009-07-28 00:58
Khilberg vill inte passa till Nordin men nu har det blivit bättre idag gav han honom bollen 2 gånger faktiskt...jag räknade för några matcher sedan att han inte gav Nordin bollen på fyra raka matcher i rad inte en enda gång...och det blev ju bekräftat av mina vänner. Om Nordback eller khilberg inte ska ge nordin bollen...vem är det då som ska ge honom bollen???? Det är därför Nordin springer ner till almebäck och söker boll...och självklart kan Nordin inte då prestera det vi vill se...att vara offensiv och gör mål...om man måsrte gå till sin back för att få bollen hur i helvete ska man göra mål då och vara farlig i anfallet... därför vill jag se nordin som def mitfl...däremot är han mkt duktig på att påbörja spelet oxå och fördela nerifrån oxå
Örebro micro_42
2009-07-28 00:55
Kolla länken och lyssna å tänk.
En vacker dag vinner vi!!!
Örebro Aleq
2009-07-28 00:52
Hela tiden har jag efterlyst att Kim ska gå av och ge någon annan chansen, vad händer direkt? Bedoya gör 2 mål.

Va ska alla Kim lovers skylla på nu att han fortfarande inte får bollarna som Bedoya direkt fick? I så fall måste det ju va han som rör sig fel?

Nej Kim är kass jag har tjatat om det hela tiden och återigen envisades det att jag hade rätt!
AIK Saywee
2009-07-28 00:52
Ämne: Ämne: Kärrafj....

skoBe//
Skriv i klarspråk vilka det handlar om, så att vi får veta, sådant får inte förekomma, men vilka är det som inte vill passa till vem eller vilka?

Detta måste lyftas fram medans tid är, du vet att NA är inne här och kikar ibland ... å kanske Sixten oxå, sådant måste rättas till snarast!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 00:49
Saywee//

Att spelsystemet måste ändras tycker jag syns tydligt och vi behöver unga hungriga spelare mot Öis, det laget är på gång nu. Alldeles för många i ÖSK som känner sig givna.
Örebro skoBe
2009-07-28 00:49
alla vi har sin egen startelva... men alla vi vet nog oxå hur sixten kommer att spela mot örgryte...det kommer att se ut så här..

Alvbåge
antonnen,wikström,almebäck,wowoah
bedoya,nordin,khilberg
wirre,olsen,poro

men jag vill ha en sådan här hehe

alvbåge
antonnen,bertin z,almebäck,per jo
nordin,khilberg
bedoya
wirre,staff,porokara
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 00:46
skoBe//

Japp, det är sant, har själv lagt märke till det.

Det förekommer även i de stora ligorna, så varför inte i ÖSK? Fast det är grymt fel att göra så, det håller jag med om.
AIK Saywee
2009-07-28 00:45
ÖSK-Karl, jag svarade innan du frågade ....
AIK Saywee
2009-07-28 00:44
ÖSK-Karl, din startelva är oxå lite spännande, med nytt spelsystem och många ändringar, eller är det för många ändringar, kan det funka mot ÖIS?

GOK
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 00:43
Saywee//

Vad är det för fel med min elva då? ;))
Malmö FF Chicko
2009-07-28 00:41
Saywee, spännande att se hur sixten väljer att spela. Jag är en av många som sagt att bedoya borde få mer speltid. Han springer och kämpar, sliter och vill något. Perfekt.
Örebro skoBe
2009-07-28 00:41
Ämne: Kärrafjorden//

No....
På den hän nivån får man inte göra så att man inte passar bollen till någon man inte gillar... det är tjänstefel... men jag har verkligen märkt det och blivit säker på det när några polare sa till mig att dom märkte det själva...det betyder att det är inget jah hallucinerar om utan att det är sant:)
AIK Saywee
2009-07-28 00:39
Chicko, din startelva ställer jag upp på ...

... och även din bänk!
AIK Saywee
2009-07-28 00:37
skoBe, spelarbedömningar skall ske med realism och vad som verkligen skett under en match annars är ju sådant meningslöst, eller?

Vilka som är favoriter är ju en helt annan grej!
Malmö FF Chicko
2009-07-28 00:36
------------Alvbåge-----------
Anttonen-Almebäck-Berra-Wowoah
-----------Kihlberg-----------
--------Johansson-Gerzic--------
--Wirtanen--Bedoya--Porokara--

Bänk:
Westman
Wikström/ Oscar Johansson
Nilsson
Bassombeng
Staaf
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 00:36
Vinnande startelva mot Öis:

-------------Alvbåge-----------

Anttonen--Almebäck--Berra--Johansson

Wirtanen--Nilsson--Nordin--Porokara

-----------Kim-------Bedoya---------

Se o lär Sixten ;))
Malmö FF Chicko
2009-07-28 00:33
Ni som säger Per Johansson kan jag bara hålla med. Grymt duktig 20åring som man INTE ska glömma bort. Mer speltid! Förhoppningsvis får han spela när kihlen försvinner, eller varför inte istället för Nobbe?
Örebro Seniorkuban
2009-07-28 00:33
Ämne: Kärrafjorden//

No....
Tycker att de matcher jag sett på Behrnabeu har Kilen varit en av de allra bästa men nu på senaste matcherna tycker jag han håller bollen för länge, passningsvägarna hinner stängas och det blir oftast bakåt eller sidled.
AIK Saywee
2009-07-28 00:32
NA´s betygsättning blir ännu mer löjeväckande när man skriver att Bedoya spelade för kort tid för att betygsättas.

Vad är det för dum inskränkning, för kort tid, han gjorde ju två mål på den korta tiden, var på rätt plats och hade förmågan att placera bollen i mål två gånger!

FORZA BEDOYA!!!!!
Malmö FF Chicko
2009-07-28 00:32
------------Alvbåge-----------
Anttonen-Almebäck-Berra-Wowoah
-----------Kihlberg-----------
--------Nilsson (Johansson)-Gerzic--------
--Wirtanen--Bedoya--Porokara--

Givet mot ÖIS.
Örebro skoBe
2009-07-28 00:31
röstningar och skiten kommer oftast från hjärtat och inte från hjärnan:) alla vi har sina favoriter, och vill att dom ska vara bäst, men man borde vara realistisk och rösta som det är istället.
Örebro Seniorkuban
2009-07-28 00:31
...å så detta med Roninho; att han håller bollen länge ger också möjlighet för oss att fylla på med mer folk, tycker fortfarande att vi har för få spelare i offensiven.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-28 00:30
Saywee//

Håller med helt angående Per Johansson, jag har ifrågasatt längre ner varför han inte ens är med i truppen, han är ju klasser bättre än Walker, mycket märkligt.
Örebro Seniorkuban
2009-07-28 00:29
Jag skulle ändå vilja "försvara" Olsen. Idag tycker jag att han bara fick långa-höga att jobba på. Vi har för lite spel strax utanför straffområdet, där var ju Häcken otroligt starka. Vi skulle behöva få upp Nordin tillsammans med ytterligare en mittfältare (normalt Nobbe men i nästa match förhoppningsvis Ale så kanske det kan bli lite vettiga bollar för Olsen.
Örebro skoBe
2009-07-28 00:29
Per Johansson kan man använda på många platcer, men jag tycker inte han petar varken Nordin, Khilber eller Bedoya...däremot vill jag se honom som vänster back istället för wowe några gånger...
Annons: