/fotboll/osk/forum/576.aspx/fotboll/osk/forum/576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Moss17
2016-07-15 16:02
[QUOTE=Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)]Omoah? Är det den stora sommarvärvningen som ska täcka upp när Astrit är borta? En spelare som inte platsar i Östersund?!?! Jo jag tackar! Guldet är nästan bärgat???? [/QUOTE] Bedrövligt
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-07-15 16:01
Omoah? Är det den stora sommarvärvningen som ska täcka upp när Astrit är borta? En spelare som inte platsar i Östersund?!?! Jo jag tackar! Guldet är nästan bärgat????
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-07-15 15:59
Kanske Wärle kan berätta hur ÖSK har tänkt när de släpper vår viktigaste spelare under fyra matcher. Vi som följer klubben i med och motgång har rätt att veta hur tankarna gått.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-07-15 15:54
Michael Omoah highlights.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-15 15:45
Michael Omoh?!

Han är väl egentligen en ytter han också?

Hursomhelst är han snabb. Finns nog ingen i Allsvenskan som tar honom på 10 meter.
Örebro jensa_2
2016-07-15 15:38
Ny anfallare på g!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Nissesson
2016-07-15 15:33
Vi får fottsätta med att spekulera, tänk om Astrit är en diva, som skrämt bort Crespo?

Men det vill jag inte tro, däremot är det nog läge för ÖSK att kommunicera lite till medlemmar och fans, eller?
Örebro Moss17
2016-07-15 14:11
Jag kräver en förklaring av ÖSK varför man släpper den spelaren man bygger hela sitt spel kring. Om det är för att Astrit ställer det som krav så får Simon berätta att det är så.
Örebro Moss17
2016-07-15 14:09
[QUOTE=eyravallen.se fanclub]Förklaringen är enkel. Astrit spelar i ÖSK för att kunna visa upp sig och att få spela i den roll han vill. Om ÖSK inte släpper honom till OS kan vi glömma att han stannar (eller ens gör ett bra jobb när han är här) [/QUOTE] ÄH vilket bullshit, Astrit kan inte styra och ställa som han vill med klubben han är knappast Messi.
Örebro eyravallen.se fanclub
2016-07-15 14:03
@Moss17:

Förklaringen är enkel. Astrit spelar i ÖSK för att kunna visa upp sig och att få spela i den roll han vill. Om ÖSK inte släpper honom till OS kan vi glömma att han stannar (eller ens gör ett bra jobb när han är här)
Örebro Asbjörn#10
2016-07-15 14:02
ÖSK sa tidigt ja gällande både Rinne och Astrit enligt Håkan Ericson på pågående presskonferens...
AIK Nissesson
2016-07-15 13:52
Nu är det korsdrag, plötsligt händer det :)
Örebro Nicka i ribban
2016-07-15 13:35
@Moss17 Den klausulen som tidigare diskuterats skulle tydligen innebära att ÖSK inte får någon övergångssumma för Astrit, utan att han själv får välja klubb.
Örebro Lekiller
2016-07-15 12:53
[QUOTE=Moss17]Jag antar att den trupp som presenteras är en färdig trupp där alla har fått godkänt av sin klubb. Altså ÖSK borde ha gett sitt medgivande om Astrit presenteras. [/QUOTE] Vi ska nog inte anta för mycket. Kan ju vara så att Håkan Ericsson måste anmäla en trupp för att sedan kunna söka dispanser för spelare som han inte får/kan utnyttja.
Örebro Moss17
2016-07-15 12:43
[QUOTE=Arsène Lupin - Måltjuven]Nu spekulerar jag bara men jag tror Astrit vill spela OS (självklart). Jag tror Astrit och hans agent inser vilket skyltfönster OS kan bli om han gör det bra. Här är han ju "överårig" och borde ha rätt bra chans att kunna spela en bra fotboll. Intressant är ju dock om Håkan skulle tillåta honom går runt på planen som en frigående sprätthöna samt stå nere vid mittbackarna och dricka kaffe? Jag tror inte det även om han kanske kommer ha en något friare roll. Frågan är om den blir på mittfältet eller som (släpande?) forward Sen tycker jag inte vi skal måla faan på väggen och ta för givet att ÖSK bara viker ned sig. Jag tror ÖSK kommer diskutera och analysera för- och nackdelar med detta och ta för dem det bästa beslutet. [/QUOTE] Jag antar att den trupp som presenteras är en färdig trupp där alla har fått godkänt av sin klubb. Altså ÖSK borde ha gett sitt medgivande om Astrit presenteras.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-15 12:37
@Asbjörn#10:

Tack för en fin rapport!
2016-07-15 12:36
Nu spekulerar jag bara men jag tror Astrit vill spela OS (självklart). Jag tror Astrit och hans agent inser vilket skyltfönster OS kan bli om han gör det bra. Här är han ju "överårig" och borde ha rätt bra chans att kunna spela en bra fotboll. Intressant är ju dock om Håkan skulle tillåta honom går runt på planen som en frigående sprätthöna samt stå nere vid mittbackarna och dricka kaffe? Jag tror inte det även om han kanske kommer ha en något friare roll. Frågan är om den blir på mittfältet eller som (släpande?) forward Sen tycker jag inte vi skal måla faan på väggen och ta för givet att ÖSK bara viker ned sig. Jag tror ÖSK kommer diskutera och analysera för- och nackdelar med detta och ta för dem det bästa beslutet.
Örebro Asbjörn#10
2016-07-15 12:24
Var nere och kikade på dagens träning. Saknades gjorde den skadade duon Logi och Hagge samt Crespo av förmodat förklarliga skäl. Moberg avstod även från tvåmålsspelet, tolkade detta som någon slags försiktighetsåtgärd. Intressant att se under just tvåmålsspelet där Brendan gick in som vänsterback i A-laget samtidigt som Ring spelade mittback i B-laget. Eventuella funderingar på att testa vår amerikan på vänsterbacken framöver månne? Ayaz gjorde väl inte så mycket väsen av sig. Påminner, såväl i utseende sett från läktaren som i spelstil, en hel del om Josef Ibrahim. Får hoppas på en rakare utveckling den här gången bara. Min känsla är att han, om inget oväntat händer med skador eller transfers, mest kommer få agera inhoppare nu under hösten. Lill-Ajdarevic har precis som bror sin en bra vänsterfot samt fin teknik i övrigt. Märks dock tydligt att han inte är van med tempot, ville ta lite lång tid på sig med mycket idag. Behöver även få upp fysiken innan han eventuellt är redo på allvar.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-15 12:21
Invänta och se pojkar..
Örebro Moss17
2016-07-15 11:51
[QUOTE=Nicknamn i ribban]Han kan ju få bud under hela sommaren; såväl före, under och efter OS. Skulle han inte få åka kan han ju lika gärna dra utomlands. Nu låter ÖSK honom åka till OS och då förutsätter jag att han spelar säsongen ut med oss. Förhoppningsvis leder det även till en förlängning, men det är jag inte så säker på. [/QUOTE] Då kan vi ju lika gärna sälja honom nu och få pengar för honom och förstärka än att låna ut honom gratis till OS. Jag vet att Alic tidigare har sagt att han inte vill släppa Astrit till OS. Antingen kör Simon över Alic eller så är det fel i den läckta truppen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-15 11:33
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Han kan ju få bud under hela sommaren; såväl före, under och efter OS. Skulle han inte få åka kan han ju lika gärna dra utomlands.

Nu låter ÖSK honom åka till OS och då förutsätter jag att han spelar säsongen ut med oss. Förhoppningsvis leder det även till en förlängning, men det är jag inte så säker på.
Örebro Jonte R
2016-07-15 11:27
En av spelarna som har nämnts härinne är Viktor Sköld. Frågan är om han har valt bort Falkenberg då det ryktas om att Helsingborg lånar ut Matthew Rusike till Falkenberg.
Örebro Orlok
2016-07-15 04:24
Vet inte om det sagts men Othman El-Kabir är klar för Djurgården så honom behöver vi inte spekulera om i alla fall.
2016-07-15 02:04
@Nicknamn i ribban:

Så rätt bud kommer om han inte får spela OS?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-15 01:06
@Moss17:
Har ju ryktats rätt flitigt här tidigare om att han har en klausul som gör det möjligt för honom att lämna om "rätt" bud kommer.
Örebro Moss17
2016-07-14 23:58
[QUOTE=Nicknamn i ribban Ingen som tänkt tanken att Astrit kanske tryckt på att han kan lämna ÖSK under sommaren om de inte släpper iväg honom till OS? [/QUOTE] Hur ska Astrit kunna lämna under sommaren, han har ju kontrakt med ÖSK.
2016-07-14 23:31
@Ö.S.K Krille:

På de där nivåerna känns han väldigt klinisk iaf
Örebro Nicknamn i ribban
2016-07-14 23:22
@Ö.S.K Krille:

En straffområdesspelare som aldrig lyckats i seniorsammanhang. Jag sa redan i U17-VM att Engvall och Strandberg skulle bli bättre fotbollsspelare än honom. Hittills har jag inte haft fel iaf.

Ingen som tänkt tanken att Astrit kanske tryckt på att han kan lämna ÖSK under sommaren om de inte släpper iväg honom till OS?
Örebro Ö.S.K Krille
2016-07-14 22:27
Appropå Ayaz. Här kommer lite Ayaz-mål.
Örebro SuperClasico
2016-07-14 22:12
Tror o hoppas Axen släpper in Ayaz i hetluften direkt !
Annons: