/fotboll/osk/forum/5757.aspx/fotboll/osk/forum/5757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
STEFANO!
2009-07-29 17:06
Andy T// Lägg din kraft på ditt usla DIF istället för att snacka skit om en spelare du inte vet något om!
Örebro Aspen
2009-07-29 16:57
Den stora grejen nu är att få igång Basse!!!
Och att Ale gör en bra match på Nordbacks plats mot ÖIS.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-29 16:49
Oj, oj, oj

Trodde jag drömde, fick läsa det två ggr. Hoppas detta med Forward inte är av en engångsgrej utan att de likt Karslund inser nyttan av samarbete.

Bra jobbat Sjögren, du har lyckats med något jag trodde var en ren omöjlighet!

Brassen känns väl sådär, men det kan ju inte vara sämre än Emra och säkert billigare.
Örebro Mittåt
2009-07-29 16:44
Jag skulle snarare säga att han avlastar Kim. Pressen har varit hård på vår dansk. Nu kommer han inte att behöva starta varje match med målförväntningarna hängande som en kvarnsten om halsen på sig.

Positivt med Adriano är också hans språkunskaper. Hans engelska är ju riktigt bra.
Örebro Marta (hane)
2009-07-29 16:35
En kille med rutin som konkurrerar med Kim. Tror detta kan vara precis det ÖSK behöver oavsett om han blir succé eller ej. Bra jobb.

Forwardaffären känns go, långsiktig och väl avvägd till naturen den med. Kul dag!
Örebro Gurra2001
2009-07-29 16:35
Självklart har jag inget facit men det verkar vara en svag värvning eller är det bara jag som känner med tveksam?
Örebro Kärrafjorden
2009-07-29 16:32
.. och ni värvar en kille från Vasalund och en 28-åring från Skellefteå. Märks att ni rustar för Superettan.
Örebro Marta (hane)
2009-07-29 16:31
Aspen/ Måste berömma dig för att du kan berömma Sjögren. Visar att du är en forumskribent som är större än många andra...
Örebro Aspen
2009-07-29 16:31
Hoppas det blir bra. Kort inkörning - har spelar i Norge o Finland, känd av våra finländare, mogen kille som klarar ett miljöombyte snabbt. Billig. Bra satsning för att överbrygga hösten. Nu kan vi lungt och sansat se över situationen inför nästa år.
Djurgården Andy T
2009-07-29 16:27
AJKÅ värvar en brasse från Brasilianska ligan, typ 23 år och startar varje match - ni värvar en avdankad brasse, 30 år (ser ut som 50), från Norge. Man ser ju onekligen vilka som har ambitioner att satsa.

Och vi värvade Kurre.
Örebro Aspen
2009-07-29 16:27
Fantastiska FAN-TV visar en trevlig kille. Nu får Kim någon att spänna musklerna mot.
STEFANO!
2009-07-29 16:26
Verkar vara en go kille Adriano! Visar härlig glädje efter sina mål och verkar ha en bra inställning! Låt honom och Bedoya lira på måndag så det blir fart i laget direkt!
Örebro Aspen
2009-07-29 16:13
Måste berömma Sjögren till dubbelaffären med Forward. Hoppas det är inledningen på en ny relation med Forward.
Bra jobbat Sjögren!!!
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-07-29 16:11
Adriano på plats i Örebro
Malmö FF Chicko
2009-07-29 15:59
Spännande med brasse! Dock vill jag ju att Staaf ska spela mer. Men visst, just anfallet kan behöva förstärkas. Även mittfältet...
Örebro Olsén19
2009-07-29 15:10
uppdatering av statistiken snart?
Tänkte på Bedoyas afton i Hisingen..
Örebro Mittåt
2009-07-29 15:05
Kärrafjorden// Nej, det kommer han inte att vara. Däremot spelar Joakim Gren sin förmodligen sista match med ÖSK.

Ett registreringsärende tar i normalfallet en vecka.
Örebro Chipset
2009-07-29 14:52
Äntligen tar vi en Forward-talang tidigt. När det gäller Brassen är han ju en rollspelare vilket passar oss. Hur bra han kommer lyckas i ÖSK är dock ett frågetecken. Han har gjort lite för få mål för att jag ska jubla.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-29 14:50
... och jag antar att Adriano inte kommer att vara med i Laxå i kväll?
Örebro Kärrafjorden
2009-07-29 14:28
Här gör Adriano två mål på Rosenborg. Första målet efter 2.12 och det andra efter 3.16 på videon. Ett öppet mål och ett friläge.

Tromsö spelar också på konstgräs förresten. Så han har den vanan inne också.
Örebro SyreAtom
2009-07-29 14:12
Kronblom//

Håller med dig, man märker att värvningen är gjord med vetskapen om att spelaren är erfaren i nordisk fotboll och att man vet säkert vad man får.

Olsen är ju som sagt kallare än vinterns kyligaste månad, och misslyckas våra yngre spelare så har vi förhoppninsvis ett bra komplement med mycket erfarenhet säsongen ut!
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-07-29 14:07
Många hakar upp sig på Adrianos målskytte i Norge. Visst kan det kännas oroande. Men det kan ju vara så att spelsystemet som Tromsö spelar inte passar Adrianos spelstil. Det kan ju också vara så att spelarna runt honom i Tromsö inte är av rätt kvalitet?

Låt killen komma till oss och visa vad han kan.
Kanske är han en kille som passar vårat spel som handsken.
Flipp eller flopp kan vi väl vänta med att bestämma till efter säsongen!
Örebro Mittåt
2009-07-29 13:58
Värvningen av Munoz känns väl så där av hans målskytte under de senaste säsongerna att döma. I Finland gjorde han fler. Men ÖSK borde har rätt bra möjligheter att få information om hans prestanda både från Norge och Finland. Kihlgård borde till och med ha spelat mot honom. Så rimligen vet man vad man betalar för.

Dessutom så är han säkert billig. Han fick inte vara kvar i Tromsö och verkar inte ha haft något annat på gång. Under tiden i Sverige betalar han/man bara artistskatt på grund av den korta period han kontrakterats för.

Bytesaffären med Forward en Gren mot en Leonidsson sitter väldigt bra, tycker jag. Förhoppningsvis inledningen på en period med mer och bättre samarbete med Forward.
Örebro Kronblom
2009-07-29 13:57
Ämne: Adriano Munoz...32 m....Har sedan i våras sagt att det är ytterligare en target-spelare som måste in (i synnerhet eftersom Emra blev en miss) och Adriano beskrivs ju som är Olsen-typ,eftersom Kim inte får till det just nu och man spelar 4-3-3 så är det just en spelare som är bra på att hålla boll,Walker alldeles för dålig på det och Staaf är ingen target-spelare.Det som också är bra är att Adriano har tidigare erfarenhet från nordisk fotboll,så att det inte är risk att man värvar en flopp á la Gigena!
Örebro Kärrafjorden
2009-07-29 13:22
Aspen//
Finns knappast något att anmärka på mittfältet i matchen mot Hammarby heller (Bedoya-Kilhen-Per). Så jag håller med dej, har inte funnits någon aneldning för Sixten att bara hålla fast vid sitt vanliga mittfält trots att det inte funkat.
Örebro SyreAtom
2009-07-29 13:15
Sven Töle//

Värvningen är bara för säsongen ut!

Bra att de fyller ut truppen, då det bara är kortsiktigt, då har de tid att hitta en riktig spets istället för panikköpa någon!

Tror knappast det är för att satsa på honom, men bra backup med erfarenhet ifall de yngre skulle misslyckas totalt.

Olsen kan vi nog snart glömma tror jag. Tror det blir svårt att acceptera hans höga lön så mycket länge till om han inte börjar prestera efter det han har betalt för...
Örebro Aspen
2009-07-29 13:10
apskallen//Håller med dig om Nordback. Men det vore inte fel att NÅGON gång prova ett alternativ. Mittfältet har ju ändå fungerat mot Kristianstad, Halmstad och Häcken i cupen. Anledningen att fokus lite för mycket hamnade på passningsspelet var att bristerna i det offensiva spelet diskuterades. Men det är helheten som ska bedömmas.
Hoppas Bedoya får ersätta Nordback mot ÖIS så får han en välförtjänt chans på sin tänkta position.
Örebro Sven Töle
2009-07-29 13:06
apskallen // Jag håller med dig. Men frågan är om Nordback används på rätt sätt (rätt roll) idag?

Egentligen ogillar jag uppställningar med en forward bara men med dagens trupp skulle jag gärna se ÖSK i en 4-2-3-1 uppställning där han tillsammans med Kilen skall ligga bakom den offensiva trion.

För som det är nu skall han dels göra det jobb du nämner men samtidigt vara en av de två offensiva krafterna på mitten.
Örebro apskallen
2009-07-29 12:48
Nordback är ingen helig ko, tvärtom. Men det känns lite banalt att döma honom för någons rapportering om två lyckade pass. Jag var på plats på Rambergsvallen och Fredrik bidrar med så mycket mer än bara passningar, sånt som man bara ser om man letar efter det.

Han täcker oerhört stora ytor och stänger mycket uppspel i mittplan. Han tar medvetna frisparkar när det behövs. Han ligger kvar lite extra efter en smäll om han känner att laget behöver en paus ute på plan. I spelargången och omklädningsrummet hörde man hans röst som pådrivande. Han gör allstå allt sånt som man ska förvänta sig av en lagkapten.

Men visst, presterar han inte så ska han inte spela. Men för att bedöma hans prestation krävs lite mer än att bara räkna passningar.
Örebro Niko-ÖSK
2009-07-29 12:41
"ADI", som är smeknammet, har spelat 32 ligamatcher under de två senaste säsongerna i Tippeligan och då åstad kommit TRE MÅL och fen assist.......? Det låter som en Ny Walter Gigena. Jag vet inte varför vi inte satsa på Staaf eller Jidesjö.
Annons: