/fotboll/osk/forum/5743.aspx/fotboll/osk/forum/5743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-08-03 23:05
Halvkass bild på spelarnas banderoll (länktips)
"Du är för alltid en av oss Yunus" (?) tror jag det stod.
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 23:04
Ämne: Erki// Håller verkli....
Jaa va det ser ut som offside/ är offside.
från de bilderna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-03 23:04
Henrik(ÖSK)//

Då är vi i grunden överens, ÖSK borde nosa på platserna 3-5. Det är Sixten som tar ut laget och skall se till att de presterar. Hans naiva taktik på bortaplan bl.a visar att han inte är man för jobbet.

Vad riksmedia skriver om ÖSK är totalt irrevelant.
Örebro Erki
2009-08-03 23:03
Joerny// Särskilt inte när löpduellen är mot Sveriges snabbaste mittback.
Örebro TICTICTAC
2009-08-03 23:02
Positivt med att vi fyllde på i boxen idag även om chanserna missades. Men bättre att missa chanser än att inte skapa alls. Dock dags att ersätta vår iskalle center som trots att vi fyllde på med folk som motståndarna fick markera inte lyckades komma fram till en halvchans på alla inspel/inlägg utan var stillastående bakom en back. Negativt med en ovanligt mänsklig Alvbåge med 2 "billiga mål". Men det är klart vad skall då ÖIS tycka även om Astvalds inlägg är suberbt och svårt för felvänd back att ingripa på.
DaSa´s prestige finns kvar för ingen saknade väl Nordback idag direkt.
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 23:01
Ämne: Jag är långtifrån nö....
jag själv är itne nöjd med en pinne mott de.. märker också att du absolute inte är det.
Men är nöjd dock över "hur vi spelar" dock saknades det dära sista MÅLET.
Men tror dock att det kommer att komma nu med adriano, mål göran och så får vi väl se hur olsen kommer reagera med konkurans om sin plats.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-03 23:00
Herregud, "denna envisa finne". Jag tycker det är rätt och slätt pinsamt.
Örebro Freddan ÖSK
2009-08-03 23:00
Bara lite statistik.. Ösk vinner skotten med 17-7
Men FÖRLORAR skotten på MÅL med 4-5! Och 14 av ösk skotten kom i straffområdet..
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-03 22:59
ÖSK-Karl: INGEN är nöjd med en pinne, vad tusan tror du? Däremot kan de allra flesta se nyktert på matchen och konstatera att ÖSK, med tanke på det monumentala spelövertag vi ändå hade, borde ha vunnit med 3-4 baljor.
Spelkungen
2009-08-03 22:59
Välkomna till serieledarna på Söndag och trots att vi kommer sakna typ 6 ordinarie spelare så kommer ni få det tufft! Väl mött
Länktips: www.alltomhif.se
Örebro Joerny
2009-08-03 22:58
Erki// Håller verkligen med om att 1-1 målet ser ut som offside. Eller rättare känns som klar offside, det går inte riktigt att se på tv-bilderna heller. Men att Santos skulle vara så snabb att han vinner två meter från onside verkar overkligt.
Örebro Erki
Med tanke på Charlie Davies avstängning, så borde ju Allbäck åtminstone få 1 match va? Men det är ju hela Sveriges gullegris tillsammans med Henke Larsson vi talar om så...

Solklar hands efter ~65 min, blev bekräftat för mig nu på reprisen. Domaren var rätt kass.
Örebro Ösk_#09
Ämne: ÖSK09// Nej, jag sit....f*n gör det med.
Måste se det..var kul att de fixa fram ngt.
Örebro ÖSK-Karl
Jag är långtifrån nöjd, när folk är nöjda med en pinne mot jumbon som dessutom gör båda målen åt oss förstår jag nada.

Däremot förstår jag varför Sjögren tvekade på att ge Sixten nytt kontrakt. Denne envisa finne lär vi få se på lönelistan samtidigt som vi har en annan tränare tyvärr.
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 22:56
Henrik(ÖSK// tycker att sixten borde börja filla fram en hörn variant med tex att någon mötter-den släpper och så kommer andra spelarn och skjuter.
Örebro Mittåt
2009-08-03 22:55
ÖSK09// Nej, jag sitter på södra så den såg jag bara baksidan på.
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 22:54
Ämne: På tal om korpnivå, ....
tänkte samma sak haha.
Bengan har väl helt enket passerat sitt bäst före datum:D
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-03 22:53
Ösk-Karl: I mitt tycke har vi en trupp för att kunna nosa på 3-5 platserna. Vi är inte riktigt i Kalmars och Elfsborgs klass ännu. Jag är knappast nöjd med en sjunde plats men till skillnad från dig tillskriver jag de svagare insatser som placerat oss där spelarna, inte Sixten. Jag är en stark förespråkare för 4-3-3 som under Sixtens ledarskap inneburit en frejdig offensiv som faktiskt börjar tvätta bort ÖSK:s tråkstämpel i riksmedia. Att vi inte gör fler mål, ja det beror ju givetvis på ineffektiveten. Kolla framförallt hörnstatistiken. ÖSK producerar säkert 10 hörnor i snitt per match men lyckas ju tyvärr bara göra mål vart tvåhundrande hörna. Beror det på Sixten?
I think not. Tillfälligheter och ÖSK:s klassiska mentalitet som kan dateras tillbaka till 1995 med vår tendens till totalt handlingsförlamande på bortaplan är några av bovarna i dramat. Jag är tämligen säker på att statistik skulle påvisa en påfallande hög avslutsfrekvens för Sportklubben generellt under säsongen. Att bollarna inte sitter? Ineffektivet och bristen på en riktig killer i straffområdet då Kim hittills varit en besvikelse. Alltså: in med Adriano, in med ett par pytsar och så lossnar det. Jag vägrar konsekvent att i det här läget kritisera vår tränare då vi spelmässigt idag skötte oss mycket bra. Ingen Tom Prahl eller Hasse Backe kan få mig att ändra mig. Nu gäller det att sluta leden, anamma långsiktighet och framförallt ha tålamod. Rom byggdes inte på en dag.
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 22:52
Ämne: Kubanernas Yunus-TIF....
vet du om man kan se spelarnas grej någon stanns?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-03 22:52
På tal om korpnivå, hur löjligt är det inte att en målvakt i AS (Bengt Andersson) inte kan lägga insparkar själv?

Sedan åter till Sixten, det finns två målskyttar i Öis, båda gjorde mål, var vad ryggsäckarna?

Kihlberg börjar förövrigt närma sig pensionen, dax att lämna över till hungriga yngre förmågor?
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 22:51
Ämne: Henrik(ÖSK)//

Jag....
jaa du ÖSK-Karl fotboll är enkelt de sätter sina läggen och inte vi.
Men om vi fortsätter köra offensivt kanske det lossnar..särskilt nu när "Mål-göran " är tillbaka och vi har värvat adriano så borde det nog lossna för oss.:) Bara att vänta och se.
Håller med dig om att porokara var bäst ida.
Örebro Mittåt
2009-08-03 22:50
Kubanernas Yunus-TIFO
Örebro Erki
2009-08-03 22:47
En normal dag vinner vi en sån här match med 3-4 mål. Idag var det ingen normal dag tyvärr.
ÖSK spelar tillräckligt bra för att vinna mot ett skapligt ÖIS med nyvunnet självförtroende.

Synd att ÖSK tappar hela matchen på 4 min i början av andra, det ska bara inte få ske. Extra surt att första målet såg väldigt offside ut och att Allbäck borde varit utvisad och därmed inte kunnat göra andra. Tafatt av Alvbåge där också, men han blev nog lite skrämd av Allbäcks dobbar.

Olsen såg bättre ut än på länge och Adrianos inhopp såg väldigt lovande ut. Porokara var grym och Anttonen var också riktigt bra.
Örebro 100år
2009-08-03 22:46
Jag förstår inte hur ni kan vara nöjda?
Örebro Häcken 1-3
Häcken Örebro 2-2
Örebro Öis 2-2

Porokara var bra i första halvlek. Knappast ÖSK som spelade drömfotboll som många vill få det till. Det var ÖIS som helt enkelt va riktigt dåliga.
Örebro skoBe
2009-08-03 22:46
Tycker inte att ösk var dåliga idag...spelade ut örgryte totalt, men örgryte har 2 bästa anfallare i sitt lag, som behöver inte en hel chans utan en halv för att sätta dit den...vi ägde matchen och slarvade bort den...Det jag tycker är viktigt att Sixten inser att Nordback och Olsen bromsar spelet i ösk...Ut med nordback först och främst och Adriano istället för Olsen... Basse tycker jag inte platsar heller längre...Astvald är en klass bättre och klokare spelare än honom:) det gick ju bra med Basse tills spelarna inte lärde sig känna honom...nu kan han inte göra ett skit på plan längre.d.v.s sönderläst.
Den här nya spelaren Adriano visade idag hur en riktig anfallare ska vara...han gick ju på allt och var het som fan, så ska man spela....sedan är jag nöjd med tekniken han visade idag...han hade bra skott oxå...minst 3 klasser bättre än Olsen.
Mitfälltet fungerade utmärkt i första... med Khilberg,Nordin och Bedoya sedan ändrades spelet efter kallduschen i början av andra...man slutade spela genom mitten och försökte komma till avslut så fort så möjligt... Bedoya var bästa spelaren i första och jag tycker att han ska spela istället för Nordback....Jag vet att man tänker inte bänka Nordback eller Olsen så att det blir jobbigt för oss att följa matcherna... Måste säga oxå att det Nordin och Bassombeng missade idag för inte hända på plan.
Jag vill se en sådan här ösk i fortsättningen.

Alvbåge
Antonnen,Wikström,Almebäck,Wowoah
Khilberg,Nordin,Bedoya
Astvald,Adriano,Porokara

Hoppas verkligen att Sixten inser att det är Nordback och Olsen som förstör för laget och bänkar dom.
Örebro Grixx
2009-08-03 22:45
1 Snyggt energiskt spel både framåt...och bakåt så länge som Woven var på plan.

2 Alla bör få ett stort plus men något mindre för Alvbåge, Nordin....och PJ kom inte in i matchen.

3 Oturen och turen spelade oss ett spratt idag för så in i helvete vad chanser vi skapade och inget in...och tur med självmålen.

4 Åter till Sammy helsicke vad bra han var i första...sicken klassspelare....vad ska vi göra om Både han och Anttonen blir borta?...de betyder mycket för anfallet.

5 Skulle mycket väl kunna tänka mig fler matchstarter för Bedoya i och med dagens match.

6 Snacka om att Adriano påminner om en annan elaking...Rubbe!!!! Han kommer att bli guld värd.

7 Tycker att Kim var riktigt bra...men lite mer fighteranda och kraft skulle jag ändå vilja se.

samanfattningen är ändå att om vi kommer att kunna upprätthälla spelet från idag i fler matcher så är jag glad, självklart utan otursinslagen med missade mål. Örgryte hade 2 måltjuvar av rang som normalt skulle gå in i alla lag...och Mackans mål är en typiskt måltjuvs.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-03 22:44
Henrik(ÖSK)//

Jag kan inte som de övriga i mitt "Team" säga om ÖSK var sönderlästa idag, enligt mig borde vi avgjort i första halvlek, men missarna från Basse och Nordin är ju på korpnivå.

Däremot tycker jag det är lustigt att du tycker att Bedoya var bäst, han skall ju vara en evighetsmaskin, han var inte dålig, men Porokara var i särklass bäst.

Med den trupp ÖSK just nu har så anser vi att Sixten helt klart misslyckats, om vi hade bara lite mer ekonomiska resurser vill jag ha Hasse Backe, men med Tom Prahl vid rodret är jag rätt övertygad om att vi varit topp fem just nu.

Du verkar gilla ÖSK;s offensiva spelstil, men varför gör vi då så lite mål, medräknat de som våra motståndarare gör åt oss?
Örebro rirobban
2009-08-03 22:44
Har ÖSK någonsin varit så här dominanta förut!?

Har ÖSK någonsin varit så här ineffektiva förut?

Nordins miss är horribel. Hur kan man missa ett sådant läge!!!!

Kul i alla fall att Olsen började känna pressen i andra halvleken. Äntligen visade han varför han värvades. I andra halvleken hade han glöden, viljan och orken att spela som han ofta gjorde i fjol. Han var helt enkel "gamla Olsen" igen! Hoppas att han fortsätter på det här sättet, då kommer han att göra några mål framöver...

Sen kändes den här matchen som mot Peking hemma i fjol. Då tog ÖSK ledningen, Norrköping vände med bland annat ett tidigt mål i andra halvleken. ÖSK kvitterade och pressade för att få in segermålet.

Fan att ÖSK ska ha så svårt för nykomlingar alltså...
Örebro Joerny
2009-08-03 22:43
Jag kan inte alls förstå dom som klagar på ÖSK:s spel idag. Vi skapade hur mycket chanser som helst för att avgöra. Dock så drabbas alla lag nån gång av en sån där dag när bollen inte vill in. Tur att motståndarna gör mål åt oss;) Men vi kommer igen.. lita på det.

Adriano överraskade verkligen mig positivt. Han har funktionell teknik men framförallt är han explosiv och stark. Det kan bli en kul ÖSK-höst - Precis som vanligt:)

Kämpa Yunus!
Örebro Ösk_#09
2009-08-03 22:42
Estructares// sant! några här är väldigt kritiska.
Japp vi spelar fin fotboll:) nöjd haha.
Porokara är bra!" särsklit när han kommer rätt vänd och kan dra spelarna hur som helst.
Annons: