/fotboll/osk/forum/5741.aspx/fotboll/osk/forum/5741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TICTICTAC
2009-08-04 00:55
Ämne: rirobban//

Mycket....
ÖSK-Karl
Du glömde Kim som given och väl presterat sämre än de nämnda.
Angående gnetspel/positiva skriverier.
På lång sikt tror jag ÖSK tjänar på bl.a. ett gott rykte med att rekrytera talanger. Om man funderar vad en talang ser på bör det bl.a. vara:
Imagen(Hammarby,Elfsborg), träningsmöjligheter(MFF,Häcken), tränare/utveckling(HBK,Kalmar), hur får unga chansen(IFK,MFF). Alla dessa punkter slås vi av flera lag i allsvenskan(se parentes) och då återstår pengar och där är vi inte heller starka. Vi har en lång väg att vandra men är på god väg med ryktet och det övriga kommer förhoppningsvis.
Wivallius
2009-08-04 00:53
Nu satsar vi framåt mot Helsingborg. Matchen är väl redan på söndag, eller hur?
Wivallius
2009-08-04 00:49
//ÖSK-Karl

Ja, i mitt tycke är Erik Nilsson den av de unga (jfr Astvald) som är mest spännande. Han kan gott få chansen. Dock tycker jag att Kihlberg var bättre idag än på på 4-5 matcher. Idag tillskriver jag resultatet ren och skär otur och minst en tavla av Alvbåge.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-04 00:45
Erki//

Håller med om att det var solklar offside, det som oroar mig är att laget inte spelat bra sedan första halvlek mot AIK. Något är fel, men vad? Vi har en svindyr bred trupp, skall man inte använda spelare från den när nuvarande kört fast?

In med Erik Nilsson nästa match istället för den just nu kassa Kihlberg och låt Nordback ta den defensiva rollen. Vad har Sixten att förlora?
Örebro Erki
2009-08-04 00:38
Skåne ÖSKare// Spelar ingen roll? Det målet var ju helt avgörande för matchens utveckling, hur kan det inte spela roll?

Domarna missade även en klar hands i straffområdet, en riktigt ful armbåge och andra saker...åt båda hållen ska man väl tillägga.

Vad är det för skitsnack ni håller på med att ÖSK inte gjorde några mål? ÖSK gjorde två mål, självmål räknas lika mycket som om en ÖSKare petar in den.
ÖSK förtjänade de två självmålen.
Wivallius
2009-08-04 00:31
När det gäller Nordback vs. annan spelare är det svårt att säga något efter dagens match. Det blev 2-2 när han var med senast, det blev 2-2 när han var avstängd. Någon omedelbar 'succé' blev det ju i alla fall inte av att han saknades.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-08-04 00:31
Erki/
Spelar ingen roll om domaren eller assisterande missa nåt. vi borde gjort sex baljor, men mäkta med inte ens ett enda mål!!!! Så domar insatsen kvitta och vi borde förlorat med 2-0 även om våra mål/självmål blev snygga...
Örebro Skåne ÖSKare
2009-08-04 00:27
okej, nu ska jag sluta vara gnällig närking och se frammåt....
ÖSk kommer från nu göra en Kalmar.. Ta raka utan förlust, 8 segrar och 2 kryss, det betyder 52 poäng när det är 3 omgångar kvar... Och då kommer vi ligga lika med Henkeborg och Borås inför de 3 sista om gångarna...

Siste optimisten är inte född och han bor inte i Närke!
Örebro Erki
2009-08-04 00:27
Om man fryser bilden på ÖIS första mål precis när passningen slår ser man rätt tydligt att det var offside, då Santos är utanför bild samtidigt som Almebäck som sista försvarare är helt i bild.

Det var visst inte bara ÖSK-spelarna som slumrat till i pausen utan även linjedomaren.
Örebro cellblock
2009-08-04 00:22
något som är oroväckande är hur dåliga domare egentligen får vara utan att det uppmärksammas.
2 st röda kort (albäcks fula armbåge samt en ÖIS spelare borde fått 2 gula), 3 st hands i straffområde, 1 neddragning på olsen, 1 offside mål.
????????????????
Örebro ösk:are från norr
2009-08-04 00:19
Måste säga att jag inte saknar Nordback! Han står för något osunt och gamalt dessutom är han alldeles för säker på sin plats. Att han är lagkapten är ju ett skämt, man skäms ju när han blir intervjuvad. Måste också passa på och säga att jag hellre ser Berra i försvaret än Vikström. Dom är säkert lika bra i försvaret med Berra gör ju grymma uppspel som Vikström bara kan drömma om! Tack för mig hej.
Örebro Grixx
2009-08-04 00:19
Wivallius// Klockrent
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-04 00:17
Henrik(ÖSK)//

Jag vill fortfarande veta vad som får dig att se Sixten som en sådan Demontränare du synes hålla honom som, tidgare meriter, nuvarande mm. Själv ville jag ha en annan tränare och är i högsta grad med och betalar nuvarande.

Jag förstår att Sjögren och gänget hade svårt att bestämma sig för en förlängning, gör du?

Jan Karlsson vår VD har verkligen lyft sig, Sjögren är på god väg, jag kräver samma sak av Sixten, det är inga småpengar dessa herrar har i lön, då har man också rätt att ställa krav på dem. Det är ett hårt jobb att tillhöra toppen i AS och vinna guld. Det är inget vanligt åttatimmarsjobb och det visas även på lönebeskedet. Återigen, vad har Sixten åstadkommit förutom att göra riksmedia nöjda?
Örebro Skåne ÖSKare
2009-08-04 00:16
Asså, vi är inne i en sjuk svacka precis som förra året, men då kom den i början då vi gjorde 4 mål på 11 matcher innan uppehållet. Det känns lika nu... Vi kan inte göra mål!!! Hoppas Adriano och Kimpan kan vakna nu, men dom behöver understödet från mittfältet. Idag fanns allt det, men avsluten är bedrövliga!
Gerzic och Basse borde gjort två solklara mål, men båda missar!

Idag kämpar man, men vi behöver självförtroendet som saknas helt i dagens ÖSK! Våga för att vinna. Se ÖIS som ett praktexempel, 2 chanser 2 kliniska avslut.... Alven gjorde sin platt match idag!
Varför klarar inte vi det? Avluta och träffa mål. 90% av ÖSK avslut är utanför ramen. Träffar man innanför ramen så blir det oftare returer mm. mm.
Orkar inte mer,
Vi har haft chansen att hänga med toppen. Nu får vi slåss om plats 6! istället för plats 2-3!

Älskar ÖSK ändå!
Örebro Miroslav kuba
2009-08-04 00:09
ännu en missräkning bittert.Dock skönt att vi kan komma tebax o kvittera i slutet igen även om vi fick hjälp med båda målen.
Wivallius
2009-08-04 00:09
Det är märkligt när man läser alla inlägg här. Det är mycket skrik efter avgångar och ruttna spelare etc etc. Att vi hade tur mot Häcken borta och att man kan ha otur matchen efter är väl inget konstigt. I övrigt undrar jag hur det står till med fotbollskunskaperna hos 70% av skribenterna här. Mina synpunkter är som följer:

1) Jag är orolig över skadorna på våra två bästa spelare idag, Anttonen och Vovven. Inget bra alls. Vi tappade en dimension i spelet när Sammy fick utgå.

2) Det spelar ingen roll om det är ÖIS:are eller ÖSK:are som gör våra mål. Det är ÖSK som tvingar fram självmålen, Anttonen och pressen i målområdet på första, Kim Olsen i ryggen på backen i andra. Hade inte backen gjort självmål, hade Kim bredsidat in bollen.

3) Märkte ni att Allbäck försökte provocera Nordin till att ilskna till och ta kort som då han blev utvisad senast (mot IFK G?)

4) Ja, åtminstone första målet måste Alven ta på sig. Mål 2 var ett typiskt måltjyvsmål. Allbäck gör sådana och de är väldigt svåra att försvara sig mot.

5) Brassen hade energi och oflyt på bicicletan, i övrigt tappade han boll rätt friskt och överarbetade ibland.

6) Kim slet och var bra idag. Sluta gasta på att han skall 'avgå' eller säljas till jurgårn. Sådant larv visar bara att ni inte ser fotbollen som helhet utan bara vår sport som en individuell idrott. Han gör ett utmärkt arbete idag, långt bättre än tidigare på säsongen.

7) Jag har tippat ÖSk som trea i år. Vi kommer inte att nå det. Trist! Felet ligger inte i kunnandet eller i spelsystemet utan i en feghet som jag inte fattar var den kommer ifrån. Se återigen på Kalmar. Kontinuitet trots usel början på säsongen. Snyggt jobbat Nanne, Elmare m fl!

8) Om vi spelar lika bra som idag i fortsättningen kommer turen förr eller senare att vara på vår sida och målen komma i parti och minut. Jag hoppas på 6 p mot HIF och DIF!

Min tanke går till sist till Yunus. Prognosen för en sjukdom som hans är tyvärr inte god.
Örebro Erki
2009-08-04 00:08
Fin gest av ÖIS-spelarna att hjälpa till att hålla upp banderollen.

Måste ha varit oerhört tufft för ÖSK att kunna fokusera på matchen efter vad som hänt deras gode vän, men jag tycker spelarna såg fokuserade ut trots allt.
Örebro TICTICTAC
2009-08-03 23:46
Ämne: Tycker inte att ösk ....
Bra sammanställt och håller med, skulle helst vilja ha en mer passningssäkrare back än Viken som har svårt att få bolltempo i passningar och ändå felpassar för ofta. Oskar har bra passningspel men är väl inte färdig i andra avseenden (ännu!!).
Örebro Mittåt
2009-08-03 23:41
ÖKS gick över till en tremansbacklinje då Mackan kom in för Bedoya. Han hade en lapp med sig med instruktioner som han visade för Kihlen.

Då beordrades Per upp på mittfältet för att ersätta Alejandro och det var bara tre backar kvar. Mackan tog hand om högerkanten och Adriano spelade centralt bredvid Kim.

Då Anttonen skadade sig kom Per ner som vänsterback igen.

Kul för övrigt att Mackan som fått så mycket skit de senaste matcherna på nytt låg bakom ett mål även om han inte lär få någon assist.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-03 23:41
Gurra2001: Ha,tack för ett gott inlägg jag kan ta med mig nu när jag ska försöka somna efter en sådan här svidande poängförlust. Din visserligen snajsigt objektiva statistik indikerar vad de flesta skulle känneteckna en formsvacka. Vi BORDE ha vunnit med 3-4 baljor idag. Eller påstår du att ÖSK inte skapade några som helst chanser? Jag har inte på något sätt gjort anspråk på att komma med några "tunga argument", snarare har jag försvarat ÖSK idag då jag de facto tycker de gjorde en bra match idag. Jag kan faktiskt inte se vilka tunga argument du kommer med i sammanhanget, annat än att ÖSK:s utdelning de senaste matcherna inte är speciellt bra. Vad förespråkar? Att vi kickar Sixten när vi ligger sjua i tabellen? Vem ska vi ha istället? Tom Prahl är kontrakterad med Trelleborg. Hasse Backe skulle kräva sex-siffrigt belopp plus ett eget privat harem. Du tänker så kortsiktigt att det inte är klokt. Sparkar vi Sixten får vi i allra bästa fall Sören Cratz...hallelujah!

Jag vill även tillägga att du kan skippa personliga smädelser då det inte tillför något som helst i debatten. Det jag ansåg "pinsamt" har inget att göra med ÖSK-Karl som person; han framför åsikter här som är nödvändiga men som jag inte delar. Det pinsamma såg jag snarare i uttalandet "den envisa finnen" som "ÖSK förmodligen avlönar tillsammans en annan tränare". Ett rätt pinsamt uttalande.
Örebro Kärrafjorden
2009-08-03 23:39
Men gnäll på Sixten bara.

Häcken har mycket större resurser än ÖSK och det är inget lag vi slår på beställning. De tog ju poäng borta mot Blåvitt senast t.ex och skulle haft tre där.

Att vi inte vinner dagens match kan knappast Sixten beskyllas för. Det beror enbart på att Eric, Porokara (x3) och Nordin t.ex inte kan slå/nicka in bollen från nära håll och att Alvbåge slarvar två gånger.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-03 23:37
rirobban//

Mycket möjligt att du har rätt, själv är jag bara så otroligt besviken på Häckenmatcherna ggr tre samt kvällens match. Till det vill jag lägga att det är fel att låta vissa spelare tro att de är givna (läs Kihlber, Wickström, Nobbe bl.a). Det gör dem inte bättre, tvärtom, sedan vänder jag mig emot att Sixten av vissa anses som en Demontränare, vad har han gjort för att förtjäna det epitetet?

Att sedan riksmedia gillar ÖSK (om så är fallet) struntar jag fullständigt i. Jag vill hellre se att ÖSK vinner AS med 1-0 segrar rakt igenom om det så krävs grisfotboll.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-03 23:34
Mittåt: Antingen det eller så gjordes ÖIS dåliga av ÖSK:s spel. Den där diskussionen kommer det visserligen aldrig någonsin finnas något svar på.
Örebro Gurra2001
2009-08-03 23:33
Henrik(ÖSK)// Den enda personen här som är pinsam är du. Av 9 möjliga poäng så har ÖSK tagit 2. 2 fjuttiga poäng av 9!
Örebro Häcken 1-3
Häcken Örebro 2-2
Örebro Öis 2-2
Detta i ett läge där Allsvenskan har börjat dela sig och topp 5 drar iväg. Vi ska vara topp 5.

Losers talk/ursäkter/skitsnack med "borde ha vunnit med 3-4 baljor" som du kommer visar ju på vilka svaga argument du har. Så många gånger förlorande lag/lag i nedgång har sagt "om" "borde" osv osv. Det är du som slår knut på dig själv "ÖSK har varit usla på bortaplan ända sedan 1995" skriver du, då ska du VERKLIGEN vinna dina hemma matcher och det har vi INTE gjort på länge! Dina tunga argument fortsätter med "Alltså: in med Adriano, in med ett par pytsar och så lossnar det" samt "Rom byggdes inte på en dag."

Här kommer jag med lite riktiga argument istället för ditt "borde".

Inget subjektiv skitsnack utan Rena fakta:
Sedan 09/05/20:
Malmö FF - Örebro (0-0) = 1p
Örebro - IF Brommapojkarna (2-2) = 1P
Halmstads BK - Örebro (1-1) = 1p
Örebro - AIK (1-1) = 1p
Trelleborgs FF - Örebro (0-1) = 3p
Örebro - BK Häcken (1-3) = 0p
BK Häcken - Örebro (2-2) = 1p
Örebro - Örgryte (2-2) =1p

Totalt = 9 poäng på 8 matcher

Dessutom är nästa match på bortaplan, mot Helsingborg.

Där har du fakta. Vad kommer du med då? Jo "borde ha vunnit med 3-4 baljor". Läs Pras inlägg 2009-08-03 22:27:09, där kan du också lära dig lite mer.
Örebro Kärrafjorden
2009-08-03 23:33
ÖSK-Karl//

Oh, nej det var mycket tidigare än så så det blev 3-3-4.

Alvbåge
Anttonen-Almebäck-Wikström
Nordin-Kihlen-Per
Astvald Adriano-Kim-Porokara

Kanske sista kvarten var så. Bra coachat Sixten.
Örebro Mittåt
2009-08-03 23:32
Hos Örgryte tyckte man att ÖSK spelade bra. En ovanligt neutralt hållen matchrapport. Och snabbt ihopknåpad.

För egen del undrar jag om det inte snarare var så att ÖIS är det sämsta allsvenska lag som besökt Behrn Arena i år.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-03 23:30
Ösk-Karl: jag vill ge hela vårt lagbygge tålamod! Är det så svårt att förstå?
Örebro rirobban
2009-08-03 23:27
ÖDK-Karl//
Det håller inte att byta tränare varje gång det inte funkar. Kolla på Kalmar, Nanne får jobba ostört år efter år där. Vi måste låta Sixten få mera tid. Sen är det inte Sixtens fel att Nordin missar öppet mål från 2 meter! Tror att Sixten själv satt den bollen!

Ne låt Sixten fortsätta i minst 3 år till!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-03 23:27
Kärrafjorden//

Det att vi gick ned på trebackslinje har nog mer med att göra att Anttonen skadades och fick utgå när samtliga byten var gjorda redan, du såg väl att vi avslutade med 10 man?
Örebro Joerny
2009-08-03 23:26
Bra uppdaterat med artiklar efter matchen. Svartvitredaktionen is da shit:)

Japp vi är obesegrade med Ahlsén som domare. 3 st 2-2-matcher i allsvenskan. och så 3-0 vinst mot HBK i cupen.
Annons: