/fotboll/osk/forum/5733.aspx/fotboll/osk/forum/5733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-09 20:55
de vet jag, men fyra mål innan matchen idag, han frågade om hur man kan hylla Olsen för dem matcherna han gjort innan..
läs om igen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:53
in med Boniek Maruti på plan//

Olsen har gjort 5 mål, det är väl säkrast att jag även skriver att jag ansett honom som given hela året.
2009-08-09 20:52
Karl// tackade för en god match medans jag sågade erik Sundin, var allmänt trevlig,
mm för du var ju helt allvarlig o var glad att dem slapp brännskador,

tack detsamma nu loggar jag ut ifrån detta forumet o umgås med lite mer mogna människor.
Heja ÖSK! o sixten...
Örebro Seniorkuban
2009-08-09 20:51
Ämne: Årets överraskning s....
Är inte Gävle "årets överraskning" varje år? Helt otroligt att de lyckas så bra med ett lag som på pappret är så klent. Så snart de får fram en spelare av klass så säljer de dem. Respekt!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:50

Va, skulle jag skrivit det du skriver på Hefs:s forum, skärp dig, jag bara konstaterade att de slapp brännskador idag, men det kanske du inte förstår varför?

Skärp dig nu och gläds över segern och spelet idag istället.
Örebro MrEriksson
2009-08-09 20:49
Jocke Green bra högerback?? Han håller knapp superallsvensk klass....Men iofs har alla olika åsikter..Tror han kommer stanna kvar på trängen nästa år, för sixten vill inte ha i truppen..
2009-08-09 20:48
Är nöjd med olsen , har inte vart bra innan Örgryte matchen MEN vi har ingen bättre ersättare plus 4 mål är mest hittils, han kommer sluta på 10 mål i år, när hade vi senast en kille som gjorde de?
Kritik mot Nordin har de vart några få inlägg, men hur många gör han glad just nu?
tycker man ska hellre visa stöd än o gnälla som en liten skolflicka.
Örebro rirobban
2009-08-09 20:48
ÖSK brukar plocka ca 1 poäng nere i Skåne på en säsong (Trelleborg, Malmö och Helsingborg). I år blev det 7 av 9 möjliga poäng! Istället tappar man i serien då man endast tar 2 av 9 poäng mot Örgryte och Häcken på tre matcher i rad. Fem poäng till där och ÖSK hade varit med i den absoluta toppstriden.

Nu gäller det att vi tar Djurgården hemma. Sen blir det ett halvt toppmöte på Borås arena:)
Örebro svénovic
2009-08-09 20:47
Hejsan! Blir man avstängd nästa match efter 2 eller 3 gula kort? (alltså inte 2 i samma match..)
Örebro Robben 82
2009-08-09 20:45
Alla ni som hyllar Kim O(som var riktigt bra denna match)är ni verkligen nöjda med han i år? själv tycker jag man ska kunna kräva mer av honom!han har ju varit helt kass vissa matcher!men som sagt idag var han som man kan kräva att en av lagets bäst betalda spelare ska va...

Ösk kommer på 4e plats i år.
2009-08-09 20:44
Ösk-karl hör hur du låter, ibland måste man överdriva? suck.
dessutom o gin på Hbg forum o börja skriva ironiska inlägg är så onödigt, 54 år... säger de ingenting?

saxat från en HIFARE i deras forum.
Det dåliga:

* Dags att bänka Pär? Är han inte lite överskattad?
* Bergholtz - HAHAHAHAHAHAHAHA! Snälla?
* Svanbäck - för helvete alltså.
* Konstgräsfittorna Öeeerebroeee. Sicket skitlag. Bara massa tattare och zigenare på planen, en tränare som är en _fit_ta_, ja hela laget är kukigt.

Nya tag nästa säsong!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:43
Årets överraskning så här långt måste ändå vara Gefle, själv var jag säker på att de skulle åka ur.
Örebro Chipset
2009-08-09 20:42
Ämne: chipset( hur man kan....
Jag har inte sågat honom. Du måste ha tagit fel på nick/inlägg.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:39

Ibland måste man överdriva för att få folk att vakna. Men att vi spelat som ett nedflyttningslag efter första halvlek mot Aik och före dagens match är väl svårt att förneka?
2009-08-09 20:38
riro du glömmer Jocke Green tycker han är en bra HB.
Örebro rirobban
2009-08-09 20:36
Bedoya gjorde en bra insats. Härligt att vi har tre högerbackar som håller allsvensk nivå:)

Bedoya verkar man dock kunna sätta vart som helst och man vet att han kommer att göra jobbet.

Bra insats från hela laget. Och ÖSK hade överlägset fler målchanser än HIF, i alla fall enligt statistiken. Bästa bortamatchen i år? Bortastatistiken är också den betydligt bättre än de senaste åren.

Och Helsingborg blir första laget ÖSK tar 6 poäng mot denna säsong:)
Örebro Freddie83
2009-08-09 20:36
Ser också hellre Bedoya på mittfältet mot DIF, men Nordback gjorde en bra match idag. Men det blir ganska långsamt spel med både khilberg och Nordback. Så nån av dom tycker jag ska sitta på bänken. Nordback har utvecklat sitt passningspel sen Sixten kom till klubben, men håller ändå inte riktigt som offensiv spelare. Så jag hoppas på Bedoya och Gerzic som offensiva och Khilen eller Nordback som tar hand om det defensiva. Jag föredrar Khilberg men han har haft en liten form svacka och Nordback gjorde som sagt det väldigt bra idag.
Örebro Sven Töle
2009-08-09 20:34
Felpost
2009-08-09 20:33
ösk karl, må så vara. man är ÖSKARE för de ändå, sandlåda nivå nu, tänker inte gå in i den,

tror nog att du vet att du har överdrivit med kritiken o den mest motgångs supportern är du ;)
Örebro Disasterpiece
2009-08-09 20:32
Vi er sorde
vi er hvide
vi har OLSEN
vid vår side!
KJ11/ Mycket bra sagt, jag är en av dem som tycker sixten är lysande även Olsen, får hoppas att gnällandet tar slut,
Örebro ÖSK-Karl

Oj vad fel du tippade!
Örebro Windstar
2009-08-09 20:31
Iron Mike värmde upp inför U21???? Måste va skönt för Sixten med en backlinje där Iron Mike visar att här släpper vi ingen över bron..
Bra kämpat ÖSK och grattis Kim nu lossnar det..
Örebro KJ11
2009-08-09 20:30
Tålamod är ett nyckelord!
Kontinuitet och långsiktighet är andra viktiga ingridienser för en klubb av Ösk´s dignitet.

Idag ger det utdelning, länge leve Sixten som vägrar ändra sitt 4-3-3, som tror på sina spelare även när det går tungt.

Nu vänder det!

Supporta ditt lag! Snart är Kim i toppen på den allsvenska skytteligan. Fattar inte hur mkt folk orkar gnälla på dansken som sköter sig utmärkt!
Örebro DaSa
2009-08-09 20:29
Tycker Bedoya var bra offensivt men vann inte många närkamper.
2009-08-09 20:28
chipset( hur man kan såga Nobbe idag är konstigt för mig ;)
Örebro Sven Töle
Tur att vi ändå har två så duktiga kanter i Basse och Porokara. När Porokara har en sämre dag så strålade det om Basse. Bäst på plan enligt radiokommentatorn.
Örebro Ropesin
Inte alls dumt med tre poäng ikväll! Sixten gjorde rätt som valde Bedoya som högerback, när Anttonen eller Wirtanen kan spela SKA Bedoya dock spela på mittfältet istället för Nordback. Roligast i dag var att Kim Olsen återigen gjorde en bra insats, precis som mot Örgryte. Planens gigant var Michael Almebäck!

5p - Michael Almebäck
4p - Kim Olsen
3p - Eric Bassombeng
2p - John Alvbåge
1p - Roni Porokara
Örebro ÖSK-Karl
Helt rätt läge när Sixten bytte in Per Johansson, hoppas att tjatet lönat sig ;)

Även Kihlberg bättre än på mycket länge!
2009-08-09 20:26
Sven/ sant sant, men man ska erkänna de med, många här som har tagit tillbaka de dem sagt o bett om ursäkt,
tyckte de bara va intressant o se va Karl säger nu!
vi vet att spelare ledare folk på NA läser här. då ska man kunna visa stöd istället för o gnälla,
den lågaste kommentaren enligt mig var helt klart
Trodde Sixten hade lärt sig från sitt förra jobb där han fick sparken.
jaja 3poäng o glada miner:)
Annons: