/fotboll/osk/forum/5730.aspx/fotboll/osk/forum/5730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Helsingborg sören
2009-08-08 13:15
Väl mött alla ÖSk supporters till Sundets pärla från klockan 15:00 ses vi på Charles Dickens väl mött hälsar Raggeline.
Malmö FF Chicko
2009-08-08 13:04
Om både Anttonen och Wirtanen är skadade, vad gör man? Kan Leonidsson spela?
Örebro Mittåt
2009-08-08 12:26
Det här snacket om att Axén och Lennarsson är så samkörda som tränare är väl mest snack. Det enda de åstadkommit tillsammans är att trilla ur Tippeligan med Start. Innan dess tränade Axén Rynninge och efter norgeutflykten var han assisterande till Sixten.
Örebro Sven Töle
2009-08-08 12:21
Mittåt // Yeah // Tack för infon.
Örebro Mittåt
2009-08-08 12:16
Favorit i repris?

Lennartssons Start ur tippeligan - Corren - 2007-11-03 20:11

Den svenske tränaren Benny Lennartsson tog över den norska fotbollsklubben Start i början av september för att rädda laget kvar i högsta serien. Men förlusten i sista omgången i dag innebär att laget åker ur.
Örebro Yeah
2009-08-08 12:06
Ämne: Hur gick det för det....
Har för mig att de inte lyckades rädda laget. Men är inte helt säker.
Örebro Sven Töle
2009-08-08 12:02
Hur gick det för det där Norska laget (Start eller något va?) som firma Axen/Lenartsson åkte ned för att rädda? Lyckades de med det eller åkte de ur? Någon som vet?
Örebro pemo
2009-08-08 11:36
Läser att GAIS skall ta "hjälp" av Benny Lennartsson!? Va fan har den gubben lyckats med de sista 10 åren? Då kan de lika bra ringa Liston eller Roffe Z. Nåja, då är det klart med vilka som åker ur. GAIS och ÖIS. Med Djurgårns som kvallag? Skönt att vi inte behöver oroa oss i alla fall. Skulle inte bli förvånad om det blir ketchupeffekt mot HIF på söndag. då kan de ju skylla på tufft spelprogram. Brukar tänka på att vissa storklubbar vill gå tillbaka till 10/12lags-erie med tre möten för att höja standarden. Konstigt att just de klubbarna är väldigt tysta nu. Hur går det för Anttonen? Såg att både han och Roni var med i Expressens "veckans lag". Han behövs verkligen mot HIF ( PA alltså )
Örebro Yeah
2009-08-08 11:33
Ämne: Go kväll Örebro, hur....
Ja, inte bara skadebekymmer, ni har ju tre avstängda även. Hoppas vi kan spela ut henke som vanligt ;)
Örebro Walter Gigena
2009-08-08 10:41
Ämne: Presidenten minns.......
Det var inte mycket till minne. 4-5 år bakåt i tiden bara. Minns en riktigt bra match på Olympia 97'. Slutade 1-1, Dan Sahlin petade in en strumprulare. Riktiga profiler som Kuba, Arnor, Tjernström, Siggi Jonsson, Rasck och Sahlin lirade. När man tänker efter så bestod hela laget av legender.
Helsingborg Presidenten
2009-08-08 09:03
Presidenten minns...

...tidigare möten med ÖSK på Olympia.

En massa bilder på gamla HIF- och ÖSK-profiler. Håll till godo!
Örebro Henke(Old Boys)
2009-08-08 08:21
Hoppas på Adriano från start.
Örebro Storm_90
2009-08-08 03:17
Har varit brortrest och fick veta vad som hänt imåndags snacka om att man fick en klump i halsen!
Kämpa Yunus!
FORZA ÖREBRO!
2009-08-08 00:17
Jag kan räkna med att det kommer bli en svår match mot Henkeborg, tyvärr en förlust känns det mer. Om ÖSK spelar bra och är vakna kan det bli delat poäng, men med hjärtat hoppas jag på 3 viktiga poäng! Det ska bli intressant att se vår nya brasse Adriano, kanske en cyckelspark som går in i mål denna gång?
Örebro Kajanus
2009-08-07 23:47
Vi är laddade och ska göra det svårt för er därnere!
Räkna med en målhungrig brasse och en ännu mer sugen dansk i anfallet! :)
Helsingborg HIF 3
2009-08-07 23:42
Go kväll Örebro, hur står det till inför söndag? Hörde att Anttonen hade stukat foten och kommer inte till start? Som ni vet så har vi ett jävla skadebekymmer på mittfältet och där framme som nog alla vet. Men med all sannolikhet så är Marcus Lantz tillba och kommer styra mitten tillsammans med Marcus Bergholtz. Ni är välkommna till Olympia och Sundetspärla på söndag, men tyvärr för er del så är det 3 givna poäng för Serieledarna. Vi behöver 3 poäng tills nästa omgång då vi skall köra över IFK Göteborg på bortaplan.
Väl mötta!
Örebro Kajanus
2009-08-07 22:23
I en chat med Hammarbys David Johansson, sades följande:

Tommy: Vilken är den svåraste spelaren att möta som ytterback i Allsvenskan?
David Johansson: En hårt löpande ytterfältare som kan använda båda fötterna... Porokara i ÖSK kanske.

:)
Örebro Mittåt
2009-08-07 22:21
Aspen// Nej, jag tror att det primära målet är att ge dem speltillfällen. Laget ligger lite väl långt efter för att ha en realistisk chans att nå uppflyttnings- eller kvalplatsen i år. Om nu inte alla börjar slå varandra.

Med det lag de hade på plan idag och som ändå saknade några etablerade spelare skall de själva inte behöva förlora några fler matcher i år om James och Micke är tillgängliga.
Örebro Aspen
2009-08-07 22:13
Mittåt//Är det tänkt att Gustaf, Michael och James ska hjäla till att lyfta ÖSK U till div 2?
Örebro Mittåt
2009-08-07 22:07
Talanglaget som nu har Gustaf Lundholm som stadig medlem och med inlånade Michael Jidsjö och James Frempong hade inga större problem med att besegra Adolfsberg i den under normala omständigheter så besvärliga matchen på Lugnet.

ÖSKs talanger dominerade totalt första halvlek - i andra var det jämnare med en viss övervikt för hemmalaget som pressade hårt och högt.

Målen:
0-1 Michael Jidsjö (James Frempong)
0-2 Michael Jidsjö (Adam Botvidsson)
0-3 Kalle Holmberg (Jonathan Ring)
1-3 Någon av bröderna Kocdemir.
Örebro 36310099B
2009-08-07 21:44
Ämne: 36310099B// Letar ma....
Touché! Vi ses!
Örebro Sven Töle
2009-08-07 21:12
ÖIS spelar dessutom 4-2-2 precis som TFF. Kanske har ÖSK lite lättare mot lag som spelar med en man mindre centralt? Både Häcken och BP spelar med 3 man centralt offensivt och två bakom vilket kan bli för svårt för våra tre på mitten att styra ut. Särskilt som Basse och Poroka kanske inte direkt är de första tillbaka för att täppa kant. Även HIF spelar väl 4-4-2 om jag inte misstar mig. 4-4-2 lag idag faller ofta in sina yttrar inåt i banan i spelet utan boll för att möta motståndarnas allt oftare 3 centrala.

Förklaringen då skulle kunna vara att de förflyttningarna öppnar viss yta på kanterna för vårt utpräglade kantanfallspel. Utifrån bland annat den anledningen skulle det kunna vara en fördel för ÖSK att möta 4-4-2 lag. Väljer de istället att låsa våra kanter med sina yttrar och ytterbackar eller ytterback med understöd av innerback (Som DIF gjorde utpräglat 2008 på Stadion) borde det öppna yta centralt. Något som tyvärr ÖSK är dåliga på att utnyttja eftersom man, hittills, valt att mala på med bollarna ut på kanterna iaf trots massiv uppvaktning där.

Men....Jag vet inte. Spekulerar bara.
Örebro Sven Töle
2009-08-07 21:08
Jag håller med om att ÖSK spelade riktigt bra mot ÖIS generellt sett bortsett från avsluten. Men jag tycker det är så väldigt svårt att bedöma hur mycket som berodde på att ÖIS var dåliga eller om ÖSK var duktiga och gjorde ÖIS dåliga. Trots allt kom ÖIS till BA med 4 raka utan förlust med stigande trend och Bajen kom undan med blotta förskräckelsen mot dem. Men då igen, återstår det att veta hur bra Bajen är just nu?

Personligen tycker jag ÖIS är det sämsta jag sett på BA i år tillsammans med BP i träningmatchen i vintras och dessutom styrde de inte bort Kilen och kanterna (eller ville det men kunde inte) som andra lag gjort (ÖIS gjorde det f.ö inte i hemmamatchen mot ÖSK heller). Men var det ÖSK som gjorde dem dåliga? Kanske eller?

Återstår bara att vänta och se vad ÖSK kan göra mot ett mycket sargat HIF som dessutom har en cupmatch i benen. Läge för en TFF igen eller?
Örebro Walter Gigena
2009-08-07 21:05
36310099B// Letar man fel hittar man. Ställ dig i klacken nästa match och påverka därifrån. Lätt att starta ny ramsa genom att överösta den som redan sjungs och som anses vara fel av någon anledning. Har fler samma tanke som dig blir det inga problem att överösta. Din tystnad på arenan är i samma nivå som laget och de du pekar ut som kubaner. Ses på västra?
Örebro 36310099B
2009-08-07 20:59
Ämne: 36310099B// Here we ....
Ok, så vilken del av klacken ska jag beskylla för det inträffade? Från min plats till vänster om klacken (jag står naturligtvis upp) lät det helt klart som att de människor som sjöng om Yunus också sjöng om död/blå/röd.

Vad tycker du själv förresten, det verkar som att du är mer intresserad av att rätta mina brister i olika delar av västra stå än att debattera om det faktum att vår egen klack inte kan bättre än så här... Vare sig man kallar sig Kuban, Kuba Boy, eller Örebro Ultras, borde man har mer insikt och förståelse för vad man sjunger om. Eller?
Örebro Mattias69
2009-08-07 20:39
36310099B// Here we go again. När ska folk lära sig att klacken inte är det samma som Kubanerna. Klacken består av folk som är medlemmar i Kubanerna, Kuba Boys, Pennybridge Ultra, etc. samt folk som inte är medlemmar överhuvud taget. Men ändå är det hela tiden Kubanerna som får bära hundhuvudet så fort några enskilda individer har utmärkt sig på ett mindre lämpligt sätt.
Örebro 36310099B
2009-08-07 20:11
Jag har precis reggat mig som medlem här på SF, men har följt debatten under flera år utan att själv lägga mig i, men när "in med Boniek" säger att det bara är Kubanerna som håller klass i Örebro blir jag lite fundersam efter att ha hört följande under matchen mot ÖIS i måndags:

1. Hyllnigen för Yunus var magisk, "Yunus, är en av oss" gav mig ståpäls över hela kroppen. Men...
2. ... att sedan gå vidare med att "jag är hellre död än blå och röd" var ett riktigt lågvattenmärke.

Här har man just hyllat en kille som ligger på sjukhus med stroke (ett livshotande tillstånd i många fall) för att sedan gå vidare med en sång om död före blå och röd är för mig helt otroligt "IQ-fiskmås". De som sjöng med i "hellre död än blå och röd" borde skämmas och förstår man inte varför borde man skämmas ännu mer.

Jag har haft höga tankar om Kubanerna fram tills dess, men efter den ramsan blir jag bara ledsen... Därför anser jag inte att "det bara är Kubanerna som håller klass i Örebro", dom är precis på samma nivå som laget.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 19:00
Bästa laget (för dagen)!//

Särskilt Kihlberg, han var för mig given innan Häckenmatcherna och den följande, men nu är det dags för bänken och ge Erik Nilsson chansen. Per Johansson bör också få mer speltid.

Jag vet att ÖSK-spelarna och staben samt NA läser allt som skrivs här inne. Annars skulle jag inte tjata så.

Aspen/
Jo, jag känner till att Sixten fick sparken i Finland när han kört fast och vägrade ändra, det oroar mig att han inte verkar tagit lärdom av det.

Mike Litori//
TFF borta skall vi nog vara tacksamma att de tvingades ställa upp med halva junior-B/laget.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-07 18:54
Bästa laget/ inte Kihlberg? håller ko lugnt inte med dig om de,

enda som håller klass i örebro nu är kubanerna
Örebro Mike Litori
2009-08-07 18:22
ÖSK-Karl//

Missade att Häcken spelade i går och passerade oss. Slarvigt.

Smaken är som baken. Efter uppehållet är min analys:
* AIK strålande första, dålig andra
* Trelleborg stabilt (kontrollerar matchen i andra rätt bra mot ett lag som "aldrig" torskar hemma)
* Häcken hemma - bottennapp
* Häcken borta - svagt, men stark upphämtning
* ÖIS hemma - Riktigt bra insats i 90 minuter spelmässigt.

Jag vet inte om det är fritt fall spelmässigt. Men jag respekterar givetvis din åsikt Karl. Hoppas vi kan fortsättar på samma sätt mot HIF som vi gjorde mot ÖIS men att effektiviteten blir bättre.
Annons: