/fotboll/osk/forum/5728.aspx/fotboll/osk/forum/5728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skåne ÖSKare
2009-08-09 00:46
Ja, ingen riktig högerback imorgon, så varför inte chocka och skita i HB. Spela 3-1-3-3 så blir vi tunga på mitten och kan skapa tryck frammåt i 95min.

Alven
Almebäck-Viken-Sammy
Kihlen
Bedoya-Nordback-Gerzic
Basse-Kim-Poro

Våga för att vinna. Se bara uppåt i tabellen.
Som alltid: "så blir det aldrig otäckt förens man tittar ner..."
Forza Svartvitt
Örebro Sven Töle
2009-08-09 00:30
ÖSK-Karl//egentligen tycker jag man såg symptomen på försämrat spel redan i slutet på förra årets allsvenska. Tänker bla på matcherna mot DIF och Sunsvall, som extremt konstigt nog gav 4 poäng trots fullständigt utspelning i båda matcherna. Men det vare enbart tack vare Alvbåge, om du kommer ihåg.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 23:54
Joerny//

Ok, tack, typiskt att alla tre högerbackarna är skadade, vilken tur för Heif ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 23:51
Sven Töle//

Du är förlåten, skulle kunna göra samma sak själv ;) Att jag ligger trea är poäng innan eländet började efter AIK-matchen.
Örebro Kajanus
2009-08-08 23:19
Jag håller med föregående talare nedan. Ang upsptällningarna för morgondagens match.
Min start 11:a ser ut som följande:

------------Alvbåge-----------------
Nordback - Almebäck - Mange - Wowoah
Bedoya - Kihlberg - Nordin
Adriano - Kim - Roni

Bänken:
Westman
Bertin
Nilsson
Staaf
Bassombeng
Örebro Ösk_#09
2009-08-08 23:14
Tragiskt!
R.I.P Daniel Jarque
Örebro apskallen
2009-08-08 23:01
HAHAHAHA! NA visar upp sin komiska sida:

"Trots avstängningar på tre nyckelspelare vägrar Bosse Nilsson vara negativ"

Bosse Nilsson kan vara den största förbannade gnällspiken på den här sidan ekvatorn. Varenda tappat poäng skyller han på domare, konstgräs eller bloggande målvakter.

Visst saknar Helsingborg några spelare, men man ska inte tro för en sekund att det blir en lätt match. I såna utsatta situationer brukar gruppen lyfta sig och ersättarna överprestera så vi ska trots allt vara rejält nöjda om vi tar poäng i morgon.

Men visst, skulle vi vinna/ta poäng så har ju gnäll-Bosse en fin ursäkt att ta fram (vilket han kommer att göra).
Helsingborg Presidenten
2009-08-08 22:32
Det blir spännande imorgon:

"Joel Ekstrand som normalt styr hela defensiven är borta, de centrala mittfältarna Lantz och Landgren är borta, de centrala mittfältarnas ersättare Skulason och Chansa är borta och anfallarna Larsson och Jönsson är till tre fjärdedels fötter borta, eller nått… Nä, jag har inte nämnt den förre landslagsspelaren Christoffer Andersson."
Örebro Joerny
2009-08-08 22:10
Daniel Björnqvist skadade sig tydligen på träningen i veckan. Eftersom han var tvungen att stå över mot Adolfsberg igår så lär han inte vara tillgänglig mot Helsingborg heller.
Örebro Sven Töle
2009-08-08 22:09
ÖSK-Karl// men så ligger du väl sist i tipsligan också ;) Hehe...Skojade bara. Själv (skäms) tippade jag 3-0. Men det var när jag var förbannad och visste dessutom inte att HIF skulle sakna så många spelare
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 22:06
in med Boniek Maruti på plan//

Titta hur jag tippat, viss skillnad mot ditt tips, en riktig ÖSK:are tippar aldrig på förlust.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-08 22:01
ösk-karl sluta med ditt patetiska gnäll på sixten, börjar bli löjligt..visa att du är en ÖSKARE!

men när de blåser lite motvind då visar sig vilka som är suppotrar
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 22:00
Aspen//

Vad är det som får dig att hoppas att Sixten skall överge 4-5-1?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 21:57
Killen som är ett jättelöfte som högerback och kom från Sköllersta till ÖSK-U inför säsongen, han borde väl kunna lira imorgon?
Örebro Aspen
2009-08-08 21:56
Snälla Gud låt ÖSK spela offensiv fotboll i morgon.
Låt inte Sixten bara grubbla på högerbackplatsen utan också hur han ska få till ett offensivare spel på bortaplan.
Jag lovar att tippa om jag ser en startelva som gjord för att vinna matchen genom att spela positiv fotboll
Örebro Conjuration ★
2009-08-08 21:54
Alvbåge måste blogga hela natten! haha ;)

(se länktips ifall det är någon som inte förstår mig)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 21:51
Aspen//

He, he, ja han ger Bosse Nilsson huvudvärk inatt med att inte avslöja vem som skall spela högerback och om Astvald eller Basse skall starta ;)
Örebro Erki
2009-08-08 21:51
Med tanke på att ÖSK vann rätt komfortabelt mot ordinarie HIF så ska man ha en bra chans att ta tre poäng borta mot ett halvt B-lag.
Gäller bara att Sixten får grabbarna att ta tag i taktpinnen från start för ÖSK har fan inte ett sämre lag än det HIF ställer upp med imorrn.

Ösk_#09// Tror att båda startar, Adriano till höger och Kim i mitten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-08 21:41
Tippar som vanligt med hjärtat, egentligen tror jag på 2-0, hade det inte varit B-laget vi möter och "saknar" högerback hade jag trott mer på 4-0.
Örebro Conjuration ★
2009-08-08 21:39
hif är ju jävligt starka ändå trots alla sina avbräck inför våran match. Vi vinner ju sällan på bortaplan. Hjärtat säger trots allt seger men kärleken är blind ;)
Örebro Ösk_#09
2009-08-08 20:48
undra om kim eller adriano startar? kommer säkert bli kim... men jag tycker adriano var bra mott öis.
Malmö FF Spiddekagen
2009-08-08 20:46
Se till att vinna mot Helsingborg nu för helvete!
Örebro Sven Töle
2009-08-08 20:11
M!ke// Ja, det vore det mest logiska egentligen. Samtidigt kanske Sixten vill ha spelare som haft speltid i år i första hand. Det talar för Per j.
Men det är inte säkert.

Ale vore ju ett skämt att ha där. Han är för fladdrig i positionerna för den rollen.

Sixten kanske hittar på någon överraskning?

Det vore ju faan om imte ÖSK kan hålla uppe spelet mot HIF:s B-lag. ÖSK saknar bara en ordinarie spelare. ÖSK måste ju självklart gå för seger imorgon.

HIF saknar enligt NA idag:

Henrik Larsson, Marcus Lantz, Andreas Landgren, Isaac Chansa, Christoffer Andersson, Joel Ekstrand och Òlafur Skúlason samt tveksamt för Rasmus Jönsson.
Örebro Aspen
2009-08-08 20:08
Sixten skojar: säger att det är onödigt att ger motståndarna fördelar med att släppa trupp och startelva för tidigt.
Örebro Chipset
2009-08-08 19:46
Imorgon ska vi bara ta poäng. HIF saknar ju alla sina ess.
Örebro Joerny
2009-08-08 19:30
Gurra2001// ..i en haltande tabell, ja. Imorgon tar vi tre poäng och tar tillbaka sjätteplatsen. Med alla dessa spelarbortfall i HIF så så finns det stora chanser att bryta deras förlustfria svit mot oss på Olympia.
Örebro Mike Litori
2009-08-08 19:23
Per, Nobbe eller Ale.
Örebro M!ke
2009-08-08 18:32
Vad tror alla om högerbacksplatssen imorn då?
Jag tror på Almebäck, Ze & Wikström som mittlås.
Känns väl som det troligaste valet, eller? Bättre än att flytta ner Nobbe i alla fall, tror jag...
Örebro Gurra2001
2009-08-08 18:11
Jaha, nu ligger vi 9:a...
Örebro Gurra2001
2009-08-08 18:11
Jaha, nu ligger vi 9:a...
Annons: