/fotboll/osk/forum/5724.aspx/fotboll/osk/forum/5724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mike Litori
2009-08-09 21:31
"Helsingborg/TT

Ett kraftigt decimerat Helsingborg förlorade med 1-0 mot ett disciplinerat och smart spelande Örebro.

Segern var helt i sin ordning. Örebro skapade fler vassa målchanser än ett ineffektivt hemmalag."

Aspen//
Inte bara ÖSK:are som tycker att segern var välförtjänt.
Malmö FF Blå i exilen
2009-08-09 21:27
Grattis till en bra match och en rättvis seger. Såg delar av tillställningen på en sportbar tillsammans med en skock HeIFare som var "något" dämpade.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-08-09 21:22
Ämne: Dagens publiksiffra ....
Kan inte annat än hålla med, dåligt för en serieledare, och i ett ödesderby som i stort sett man gälla vinna eller försvinna för de bägge lagen (iaf Djurgården) så bör det vara över 20 000.
Örebro Olsén19
2009-08-09 21:22
Den här bilden säger mycket om hur illa Sundin beter sig. Svin som honom borde vara långt från en fotbollsarena.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-08-09 21:20
Just nu har vi goda chanser att sluta top-5. Om vi vinner nästa omgång och Kalmar spelar oabgjort mot Gefle ligger vi endast fyra poäng efter dom. Om Kalmar förlorar endast tre. Och om vi inte skulle slarvat mot ÖIS skulle vi endast ligga 1 poäng efter om det blir det scenariot jag spelat upp.

Häcken och Malmö möter varandra vilket bara kan bli bra för oss. Vid en vinst för oss skapar vi oss lite avstånd till bägge två vid oavgjort för dom eller bara avstånd tiill en utav dom vid seger för något av lagen.

Elfsborg möte Hammarby, med lite tur plockar Hammarby poäng och då blir det samma scenarion som mot Kalmar då de har lika många poäng.
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-09 21:20
Dagens publiksiffra 8034. Ärligt talat en pissiffra för serieledarna. Nästan lika dålig som publiksiffran 15774 mellan Djurgården och hammarby.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 21:19
Aspen//

Men Basse såg inte trött ut, däremot verkade han bli trött av att bli utbytt och det kan jag förstå för han var bäst på plan idag.

Sixten vågar jag inte ha några åsikter om när vi vinner, för då kastar sig vissa på forumet över mig.

Jag tyckte ändå han gjorde ett smart drag när han satte ner Olsen sista 10 och när han bytte in Per Johansson. Men jag förstår din liknelse med Stefan Lundin, dock inte idag.
Örebro Mike Litori
2009-08-09 21:19
Skönt att Kim visar att formen är på rätt väg. Såg bättre ut mot ÖIS och var ännu bättre i dag. Adrianos inhopp visade dock varför han inte är en startman. Usch vilket svagt passningsspel då han slog bort många enkla bollar till och med.
Örebro Mike Litori
2009-08-09 21:17
Aspen//
Vet inte var jag skall börja. Men du skämmer ut dig när du har en så uppenbar agenda att ständigt kritisera Sixten. Vi slår serieledarna på bortaplan, skapar flera riktigt heta chanser och spelar bra i sextiofem minuter. De skapar bara någon chans på hela matchen och du har mage att komma in och gnälla. Måste vara tråkigt att vara dej.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-09 21:17
Aspen// Skämtar du? 13 avslut mot mål stinker väl offensiv? Det enda negativa var effektiviteten. Jag tycker ÖSK var bättre än HIF till och med, fast att de pressade tillbaka oss på slutet.
Örebro Disasterpiece
2009-08-09 21:14
Ämne: Starkt av ÖSK att vi....
Sm-guld såklart. Vad annars? ;)
Halmstads BK Peter
2009-08-09 21:12
Starkt av ÖSK att vinna på Olympia. Var ska det sluta i höst?
Örebro Aspen
2009-08-09 21:07
ÖSK:s matcherna mot TFF och HIF stinker Stefan Lundin. Mitt förtroende för Sixten sjunker som en sten i vatten. En dålig avart 4-3-3 tycks vara det enda han kan. Helt uppenbart att truppen kapacitet inte utnyttjas. Undrar vad spelarna tycker?
Efter Basse blivit trött finns det ingen offensiv kvar. Varför bidrar Nordin och Nobbe inte i offensiven, är dom för dåliga?
Djävla SKITSPEL av ÖSK!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 21:06
in med Boniek Maruti på plan//

Skulle inte du logga ut för att umgås med humorlösa människor? Ändrade du dig?
Örebro Walter Gigena
2009-08-09 21:02
Bra spel idag. Det var väldigt få panik rensningar och tjongbollar. Det glädjer att vi vågade vårda bollen och spela oss ur situationerna trots bortaplan. Hela backlinjen ska ha beröm liksom alla tre startande anfallare. Mittfältet däremot var osynligt. Kihlberg gjorde sitt men både Nordin och Nordback var helt osynliga. Tur att Nordin blixtrade till i några gånger i andra halvlek och föranledde målet.

3p Basse
2p Olsen
1p Bedoya
Örebro Robben 82
2009-08-09 20:56
Ämne: Är nöjd med olsen , ....
Absolut att man ska stötta laget,men man ska också som suporter kunna ha vissa krav på spelarna,och sen att man blir blir hisspig som en liten skolflicka när favoriten gör mål är ju en annan sak,men men skönt med tre poäng idag!
Örebro Seniorkuban
2009-08-09 20:55
Ämne: Bedoya gjorde en bra....
Tycker att ÖSK över lag var duktigare "än vanligt" även idag att spela lite rakare från backlinjen, inte så mycket sidled utan hittade faktiskt ofta en passning till mittfältet. Det här gjorde Ale bra tycker jag, och även Wikström bättre än vanligt. Men sista 25 min var det ju bara defensiv, knappt ens försök att hålla bollen.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-09 20:55
de vet jag, men fyra mål innan matchen idag, han frågade om hur man kan hylla Olsen för dem matcherna han gjort innan..
läs om igen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:53

Olsen har gjort 5 mål, det är väl säkrast att jag även skriver att jag ansett honom som given hela året.
2009-08-09 20:52
Karl// tackade för en god match medans jag sågade erik Sundin, var allmänt trevlig,
mm för du var ju helt allvarlig o var glad att dem slapp brännskador,

tack detsamma nu loggar jag ut ifrån detta forumet o umgås med lite mer mogna människor.
Heja ÖSK! o sixten...
Örebro Seniorkuban
2009-08-09 20:51
Ämne: Årets överraskning s....
Är inte Gävle "årets överraskning" varje år? Helt otroligt att de lyckas så bra med ett lag som på pappret är så klent. Så snart de får fram en spelare av klass så säljer de dem. Respekt!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:50

Va, skulle jag skrivit det du skriver på Hefs:s forum, skärp dig, jag bara konstaterade att de slapp brännskador idag, men det kanske du inte förstår varför?

Skärp dig nu och gläds över segern och spelet idag istället.
Örebro MrEriksson
2009-08-09 20:49
Jocke Green bra högerback?? Han håller knapp superallsvensk klass....Men iofs har alla olika åsikter..Tror han kommer stanna kvar på trängen nästa år, för sixten vill inte ha i truppen..
2009-08-09 20:48
Är nöjd med olsen , har inte vart bra innan Örgryte matchen MEN vi har ingen bättre ersättare plus 4 mål är mest hittils, han kommer sluta på 10 mål i år, när hade vi senast en kille som gjorde de?
Kritik mot Nordin har de vart några få inlägg, men hur många gör han glad just nu?
tycker man ska hellre visa stöd än o gnälla som en liten skolflicka.
Örebro rirobban
2009-08-09 20:48
ÖSK brukar plocka ca 1 poäng nere i Skåne på en säsong (Trelleborg, Malmö och Helsingborg). I år blev det 7 av 9 möjliga poäng! Istället tappar man i serien då man endast tar 2 av 9 poäng mot Örgryte och Häcken på tre matcher i rad. Fem poäng till där och ÖSK hade varit med i den absoluta toppstriden.

Nu gäller det att vi tar Djurgården hemma. Sen blir det ett halvt toppmöte på Borås arena:)
Örebro svénovic
2009-08-09 20:47
Hejsan! Blir man avstängd nästa match efter 2 eller 3 gula kort? (alltså inte 2 i samma match..)
Örebro Robben 82
2009-08-09 20:45
Alla ni som hyllar Kim O(som var riktigt bra denna match)är ni verkligen nöjda med han i år? själv tycker jag man ska kunna kräva mer av honom!han har ju varit helt kass vissa matcher!men som sagt idag var han som man kan kräva att en av lagets bäst betalda spelare ska va...

Ösk kommer på 4e plats i år.
2009-08-09 20:44
Ösk-karl hör hur du låter, ibland måste man överdriva? suck.
dessutom o gin på Hbg forum o börja skriva ironiska inlägg är så onödigt, 54 år... säger de ingenting?

saxat från en HIFARE i deras forum.
Det dåliga:

* Dags att bänka Pär? Är han inte lite överskattad?
* Bergholtz - HAHAHAHAHAHAHAHA! Snälla?
* Svanbäck - för helvete alltså.
* Konstgräsfittorna Öeeerebroeee. Sicket skitlag. Bara massa tattare och zigenare på planen, en tränare som är en _fit_ta_, ja hela laget är kukigt.

Nya tag nästa säsong!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 20:43
Årets överraskning så här långt måste ändå vara Gefle, själv var jag säker på att de skulle åka ur.
Örebro Chipset
2009-08-09 20:42
Ämne: chipset( hur man kan....
Jag har inte sågat honom. Du måste ha tagit fel på nick/inlägg.
Annons: