/fotboll/osk/forum/572.aspx/fotboll/osk/forum/572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 1908
2016-07-19 19:08
Nu hoppas jag att Axén lärt sig av dom två senaste matcherna. Starta inte med Sema på topp. Jag kollade på statistiken och den var värre än jag trodde. Han har alltså 0 skott. Inte på mål, utan generellt(!). Dels är han för kort i straffområdet där han möter storväxta backar. Utanför så tar det alldeles för lång tid så han hinner inte skjuta, då han redan har en back som följer honom. Men faktum är att det är oftast inte backen som följer Sema. Det är tvärtom. Såg nästan komiskt ut när Sema gick och hade kafferep med mittbacken Mensah i Häcken.

Jag är så trött och höra från spelare som säger att dom spelar där tränaren sätter dom. Men någon måtta får det väl ändå vara. Man ser ju på Sema att han inte vet hur han ska röra sig. Det värsta är att Axén inte ser detta, och gör han det, så är det ännu värre. För det har kostat oss minst 3 poäng. Det är jag övertygad om!
Örebro 1908
2016-07-19 18:57
Kändes väldigt avslaget i andra halvlek. Där vinner AIK välförtjänt matchen med 4-2. När Nordmark, Holmberg, och Omoh bytts ut tappar ÖSK all stabilitet. Det blir spel mot ett mål i princip och där har ungdomarna det inte lätt mot ett högre motstånd med högre tempo i sig.

Fagerström har inte mycket att göra på målen där han får noll hjälp från försvararna som alla springer som höns på bollen. Annars var det inte mycket positivt att ta med sig från andra halvlek. Fagerström agerar stabilt och med pondus. Han vill gärna sätta igång bollen snabbt vilket han gör väldigt bra.

Ska bli intressant om Omoh får starta mot Falkenberg. Det måste han göra. Jag vill inte se Sema som anfallare igen. Då slänger jag ut tv:n genom fönstret, för någon anfallare är han inte.
Örebro 1908
2016-07-19 18:01
Fagerström imponerar. Precis så bra som highlights på youtube!

Omoh är teknisk och och löper bra. Har haft ett skott i ribban. Ett farligt inspel och har varit ett ständigt hot. Presspelet är stundtals riktigt bra där han vinner tillbaka bollen. Hade även en hyggligt farlig frispark som målvakten släppte retur på som Nordmark tog ner, vände över på vänsterfot och ribba, marken och sen in i mål.

Lundberg har haft några riktigt bra skott och har krönt det med ett snyggt mål i bortre efter ett snyggt väggspel ute på kanten. När han får lite mer tid då är Lundberg grym. Kan han bara öka tempot i det han gör så..

Övriga spelare har varit varken till eller ifrån, några bra aktioner några sämre. Carl Hamrén känns stabil och gjort några fina passningar. Holmberg har blixtrat till några gånger, men kan tendera att bli lite väl självisk när det finns bättre passningsläge att slå. Ajdarevic Jr. har varit pigg och försöker, men slarvar på tok för mycket i passningar och inlägg ibland.

Matchen leder ÖSK med 2-0 i halvtid mot ett bollskickligt AIK där siffororna mycket väl kunde ha varit tvärtom. Ibland tenderar ÖSK att bli lite väl långa och bara spela på djupet och långbollar på anfallarna Omoh och Lundberg. Där måste Nordmark visa att han spelar på en högre nivå. Tycker att ÖSK ska värva någon bättre än att förlänga med Nordmark. Han känns för klen och osnabb för att spela i ett topplag och gjort så under all den tid han spelat i ÖSK princip. Kan man få in Mårtensson eller någon annan..
Örebro DaSa
2016-07-19 16:46
@Göran Persson:

Jag tänker på de matcher Astrit är borta och att Kalle och Sema inte övertygar speciellt mycket för tillfället. Just nu har vi ju bara Omoh som har kontrakt nästa säsong som är renodlad anfallare.
Örebro 1908
2016-07-19 16:43
Tänkte kolla hur Omoh och Fagerström bl.a ser ut i U21 matchen. Sett några klipp på Youtube och Fagerström påminner en hel del om Rinne. Han verkar ha bra fötter, snabbt igångsättande med utkast och annat. Sen är han väldigt lik i spelstil på linjen i luften och med tuffa räddningar precis som Rinne. Man kan nästan tro att det är Rinnes bror ;)
Mäster Estragon
2016-07-19 15:22
Märkligt med ett sånt kort kontrakt
Örebro Nicka i ribban
2016-07-19 14:45
Rätt liten målvakt. Å andra sidan är ju inte Jacob och Oscar speciellt mycket längre. Som jag skrev tidigare så litar jag på Robert Axelssons (målvaktstränaren) omdöme. Förhoppningsvis behöver han inte spela något.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro BlandFinsken
2016-07-19 13:47
Tankar kring Fagerström?
Örebro Pedretti
2016-07-19 12:59
Anton Fagerström är klar för ÖSK, han är vår andremålvakt säsongen ut.
Örebro Segho
2016-07-19 12:53
El-Kabir skulle ju varit trevligt, men kanske inte skulle vara helt fel med ogbu heller...
Örebro KalleTeodor
2016-07-19 10:33
El-Kabir den äldre vore ju en bomb av gigantiska proportioner! Ja, tack! Men rimlig för ÖSK? Kanske inte.

Ogbu var det väl ganska många här inne som trånade efter inför säsongen? Fotbolltransfers.com beskriver honom som mittfältare. Men visst är han anfallare? Eller?
Göran Persson
2016-07-19 10:00
Hmm Omoh har varit spelklar ett par dygn o inte spelat en minut för ÖSK, men ändå börjar ni redan oroa er för att han ska bli skadad eller avstängd???
Örebro DaSa
2016-07-19 09:04
Eller El Kabir den äldre...:)
Örebro DaSa
2016-07-19 08:54
Ogbu kanske kan vara en bra värvning...
AIK Nissesson
2016-07-19 07:50
@Segho:

... eller avstängd.

Synd att Crespo lämnat ÖSK:(
Örebro Segho
2016-07-19 06:02
Känns ju som att ÖSK skulle behöva en anfallare till...Ifall Omoh skulle vara ur form eller skadad.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-18 21:52
Härlig presentation av Rinne :0)
Örebro Nicka i ribban
2016-07-18 19:51
Målvaktstränaren (han heter Axelsson va?) har ju haft honom förut. Litar på hans omdöme.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-18 19:37
Crespo: ÖSK gjorde mig till den jag är
Örebro DaSa
2016-07-18 19:34
Enligt aftonbladet så är Fagerström klar för oss. Tror att det kan bli en bra lösning.
Örebro T8
2016-07-18 16:01
Mmm, det var den länken jag försökte posta där nere men tjabblade till det. Nåt annat ställe nämnde DG tidigare.
Örebro Moss17
2016-07-18 12:58
[QUOTE=T8]DG kan presenteras av Ellos 16 idag. Men visst spelade han 90 igår? Känns konstigt om han då går idag. [/QUOTE] Det handlar inte om DG 100% säker.
Mäster Estragon
2016-07-18 12:57
@T8:

Står ju på varenda sajt att det är Jebali som ska presenteras
Örebro T8
2016-07-18 12:49
Fast det här låg uppe nu.
Örebro T8
2016-07-18 12:48
DG kan presenteras av Ellos 16 idag. Men visst spelade han 90 igår? Känns konstigt om han då går idag.
Örebro Moss17
2016-07-18 12:25
[QUOTE=DaSa]IronMike är/var sjuk så han lär vara tillbaka till nösta match. Sema på topp kanske inte var så lyckat. Men jag ser hellre att vi spelar Omoh så vi får igång honom än att spela med Kalle som sitter på ett utgående kontrakt samt inte är i form. [/QUOTE] klart som fan Omoh måste in nu, låt han få 4-5 matcher från start minst 60min så han kommer in i det har han inte levererat på den tiden så kan Kalle få chansen igen. då har vi på bänken. Kalle Sema Ayaz Vilket är en ok offensiv bänk. Hinez-Ike visar att vi inte behöver förlänga med Moberg om han är dyr.
Örebro DaSa
2016-07-18 11:38
IronMike är/var sjuk så han lär vara tillbaka till nösta match.

Sema på topp kanske inte var så lyckat. Men jag ser hellre att vi spelar Omoh så vi får igång honom än att spela med Kalle som sitter på ett utgående kontrakt samt inte är i form.
Örebro BlandFinsken
2016-07-18 10:58
Byt spelsystem, detta är ju lönlöst. 4-2-3-1 eller dylikt med Astrit i fri roll. Ser komiskt ut när spelarna letar kortpassningar när resten av laget står i en linje längst upp, de är inte eniga om spelidén, något är märkligt fel. Spelarna verkar inte vilja spela samma sorts spel.
Göran Persson
2016-07-18 10:07
@KalleTeodor:

Det kanske är läge för besinning nu lite till mans. Två slumpbaljor igår och för övrig likadant spel hade nog gett lite andra tongångar på forumet. Betänk bara hur vårt läge var vid samma tid förra året och njut av att det är annorlunda i år! Vi får väl tro att detta är en tillfällig svacka. Med tanke på att det blev 1 poäng igår, så kan jag inte se att Häcken- plus FFF-matcherna sammanlagt ska kunna ge noll poäng
Örebro pemo
2016-07-18 09:46
Underlig match i går. Jag var ju i Malmö och såg den på plats. Hade ÖSK spelat på samma vis i går, så hade tre poäng varit kassaskåpssäkra.
Förstår inte alls vad som hände.
Inget tempo, taskiga passningar, inga skottförsök ( förutom Astrit ) och ytterbackar som mestadels stannade på egen planhalva.

Det som oroar är ju att vi inte gjort mål på tre matcher. Och det är ju klart, spelar man utan en striker så händer inget. Känns igen från 2012 - 2013.

Vad hände med alla talangerna som var med på försäsongen? Då räknar jag inte Jonis, som var med på bänken redan förra året.

Med de senaste två matcherna är jag väldigt förvånad över att DG inte kritat på nytt kontrakt. Inte är han väl så het på marknaden?

Att Astrit går ner och hämtar bollar är väl ok om bara RÅP kan ta vara på bollarna på topp. Han är ju den som ska ta steget fram och vara spelbar. Men vad ska ÖSK ta sig till? Eller är det bara en tillfällig svacka ( som alla lag hamnar i ) och vänder mot FFF.

Hur var då matchen egentligen?
Oscar kanon ( höll nollan ) mittbackarna ( alla tre ) skötte sig bra. Ring skötte sig bra. Bara ett farligt bolltapp. Dajje verkar vara skadad? Eller har han tappat allt självförtroende? Varför tog han annars inte skottet, när han kom fri i andra halvlek?
Mittfältet drar ner tempot enormt. 70% av alla bollar i fart framåt blir stopp och bakåtpassningar istället.

DG , Martin och Nordin måste ta större ansvar att komma till avslut naär vi inte har en " crespo " på topp. Hoppas verkligen på nyförvärvet eller att Kalle får chansen nästa match. Sema är bra, men ingen topp.

Nu går väl Nordmark in mot FFF då Nordin är avstängd. Någon som vet hur det är med Almebäck? Hoppas också att Axén sätter Sema på kanten och DG/Kalle framåt. Nu är det dags för mål.
Annons: