/fotboll/osk/forum/5714.aspx/fotboll/osk/forum/5714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sven Töle
2009-08-14 18:43
Berra måste ha imponerat rejält på Arles-Avignon som varit ute efter betydligt mer meriterade pjäser. Läs länktipset
Örebro Mittåt
2009-08-14 18:25
För den som misströstar över att det inte är någon TV-fotboll i kväll kan jag rekommendera en live-tillställning.

ÖSK Söder spelar en liten seriefinal mot Vretstorp på Behrn Arena. Söder är förstärkta med en hel drös av spelare från talangtruppen. Bland annat står Nils Carlsson i mål, Sebastian Scharnke kommer att dominera på mittfältet och Anel gör nog ett eller annat mål. Andreas Ståhl, en av ÖSKs två senaste landslagsmän, är också med i truppen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-14 18:19
Mittåt//

Då lär det bli identisk startelva som mot Hef.

Hoppas Bedoya vågar vara lite mer offensiv bara.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-14 18:16
Undrar hur ÖSK kommer att göra angående kontraktet med Staaf, det går väl ut vid årsskiftet?
Örebro Mittåt
2009-08-14 18:13
Jag kollade statusen på våra högerbackar med Martin idag. Wirre är fortfarande ett frågetecken. Det går snabbt framåt, men han är knappast spelklar till på måndag. Patrik har forfarande ett kraftig bandage runt ena foten och spelar definitivt inte än på ett tag.
Örebro Olsén19
2009-08-14 18:08
Hur många är det nu anmälda till Borås?
Örebro Sven Töle
2009-08-14 17:42
ÖSK-Karl// Enligt Mittåt så har Wirre återfrisknat och bör vara spelklar på måndag. Det talar nog för Wirre som högerback och Ale på bänken. Såvida inte Patrik är spelklar, då hamnar både Ale & Wirre på bänken. Men det såg inte så ljust ut i går för Patrik enligt Mittåt (eller om det var i förrgår). Är inte Wirre 100% så blir det väl Ale eller Pelle
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-14 17:35
Sven Töle//

Sixten kanske har missuppfattat det med att man aldrig skall ändra ett vinnande lag och tror att det även gäller oavgjorda lag ;) Ändra aldrig ett lag som inte förlorar!

Nej, vi kan nog räkna med exakt samma startuppställning på måndag om ingen av högerbackarna frisknat till.
Örebro Sven Töle
2009-08-14 17:23
Ämne: Vad tror ni om start....
Jag undrar vad oddsen är på Sixtens startelvor på Betsson ;0)
Örebro Sven Töle
2009-08-14 17:22
Ämne: Sven Töle//Jag menar....
Aspen // Håller med dig fullt
Örebro Optic
2009-08-14 17:22
var på arenan ock spanade in träningen imorse med sonen, som hade med sig en kompis som ville ha autografer! Han ställde följande fråga till virtanen. Tror du att du skulle vinna mot usain bolt i en final på 100 m :) Fick till svar : kanske om han sitter i rullstol.. För övrigt riktigt trevliga grabbar i laget!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-14 17:17
Robban Örebro//

Man börjar undra, kanske pokernätterna tär på hälsan, för lite sömn?
Örebro Erkan
2009-08-14 17:16
yeah. dembo släpper in fler än 4 -)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-14 17:15
Saxat från Dif:s forum, den var bra ;)

"Är inne och läser Jan Tauers blogg på Nyheter24. Han skrev ett inlägg från träningen där

kollobarnen var och kollade. Tydligen hade en liten kille på 10 bast knallat fram till två meter Pa Dembo och frågat. "Vet du vad skillnaden mellan dig och en taxichaufför är?" "Nej" svarade Dembo. "Taxichauffören släpper bara in fyra"."
Örebro Robban Örebro
2009-08-14 17:14
ÖSK-Karl// Det är kanske saker utanför planen som spökar, eller orkar han inte röra sig?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-14 17:07
Tråkigt att Anttonen jämt missar så många matcher p.g.a smågrejor. Är han inte sjuk så krånglar en ljumske eller fot. Undrar hur många matcher han snittar per år?

Vi behöver honom, borde inte alla dessa smågrejor gå att förebygga, eller känner han efter för mycket?
Örebro GT
2009-08-14 16:45
Så här låter det i Karlstad när man ikväll ska stjälpa järnkaminer ! Se länk.

Här gäller dock en typ av oval boll.
Örebro Walter Gigena
2009-08-14 16:42
Vad tror ni om startelvan på måndag? Törs Sixten bänka favoriten Nordback till förmån för Bedoya? Bedoya är ljusår bättre offensivt och var väl bäst i Ösk när lagen möttes i premiären. Om Antonen inte är hel så borde Nordback vara en mer naturlig ersättare till den positionen. I övrigt vill jag nog ha samma elva som mot Helsingborg.
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-14 16:38
Vindjackorna som spelarna har i matchannonsen är bra snygga. Pumajackor med ÖSK-märket i guld. Finns dom till försäljning?
Örebro Aspen
2009-08-14 15:58
Sven Töle//Jag menar bara att mycket negativt om Berra överdrivs. Du vet också att Sixten har sina 11:a favoriter. Det är nog fler än Berra som man skulle kunna tänka sig i startelvan men som endast kommer dit när domaren eller skador lägger sig i laguttagningen.
Örebro Sven Töle
2009-08-14 15:43
Ämne: Sven Töle//Mycket är....Aspen// Du får inte ta det som om jag inte gillar Berra. Tvärtom. Jag vill verkligen ha honom kvar och ser stor framtida potential. Jag sörjer om han försvinner.

Zonspelet har definitivt varit ett av hans acklimatiseringsproblem att överbrygga även om det säkert har förbättrats. Det vet jag fler som anser och jag har sett det själv. Och det finns väl inte särskilt många matchrapporter i år mot kvaliciferat motstånd för att rättvis bedöma honom i det just nu.

Det måste ju rimligen finnas kvaliteter som väger mer hos Magne än Berra just nu som gör att Sixten och Rille väljer honom i startelvan. Annars är ju Sixten helt ute och cyklar.

Edit: Men egentligen ska jag väl inte uttala mig för säkert i det för i år tror jag inte jag har sett honom i 90 min i AS, bara lite ströinhopp, vad jag kommer ihåg. Jag bygger det mer på hur det såg ut i fjol.

Mittåt är väl den som är bäst lämpad att uttala sig hur han har gått framåt på den punkten.
Djurgården Tvålhandske
2009-08-14 15:28
Aspen & Robban

Tack för det.

Jo jag vet att vi har borta stå men har man med sig dottern så känns inte klacken så jättelockande.

Och risken att vi ska behöva störa lokalbefolkningen med något blårandigt måljubel ser jag som obefintlig ;-)
Örebro Aspen
2009-08-14 15:21
Tvålhandske//Den är ok men du ser inte bildskärmen. Bortasupportrar bör om möjligt hålla till på Östra Läktaren, Borta stå.
Örebro Robban Örebro
2009-08-14 15:19
Om du räknar bort stolparna som du redan gjort så ser du perfkt därifrån. Kommer du upp några rader så ser du allt på arenan perfekt. Rekomenderar inte de ndersta 6 raderna för de blir för lågt om man inte är van vi den vinkeln.
Djurgården Tvålhandske
2009-08-14 15:15
Fråga från en blårand som förmodligen besöker Örebro på måndag kväll.

Hur är sikten från Sektion O Övre?

Att det är stolpar i vägen ser jag på bilderna men det är jag van vid från Stadion så det gör inte så mycket. HUr är det i övrigt?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-14 15:07
Att kasta bort Berra skulle vara en riktig skandal. Förläng och låna ut! Perfekt ersättare till Wikström.
Örebro Aspen
2009-08-14 15:04
Sven Töle//Mycket är en skapad myt. Det står inget negativt om positionsspelet i årets matchrapporter.
Tycker det verkar vara ett uppfunnet problem, inte ett verkligt. Man kan hitta brister hos hans konkurrenter (Wiken, Mike) också. En har t ex orsakat många farliga frisparkar och straff. En annan hamnar ibland i koma och bollen i mål.
Jag tycker Berra inte får en rättvis behandling varken av forumet eller av lagledningen.
Örebro Sven Töle
2009-08-14 14:48
Ämne: Sven Töle//Kan inte ....Apsen// Det har väl varit "brister/oslipat" på flera punkter men nog har väl Zonspelet tillhört ett av hans "problem" iaf

Edit: Men också många styrkor givetvis och hög potential anser jag. Och visst är hans låga matchning väldigt illa för han.
Örebro Aspen
2009-08-14 14:43
Sven Töle//Kan inte påminna mej någon kritik rörande positionsspelet i de macher han spelat under året i cupen och en halvlek i AS.
Problemet är att han inte får spela på rätt nivå och han är för ung att sitta på bänken.
Örebro Sven Töle
2009-08-14 14:38
När är jag tjatig igen;)

men man får ju inte glömma vad Berra vill. Kommer han ned i ett lag i ett land som talar hans språk, han blir given i startelvan, lite bättre klimat och sannolikt inte sämre lön än i ÖSK. Ja...då kan man ju spekulera i vad han kommer att känna...Misstänker fördel Frankrike.

Dessutom spelar väldigt många från Kamerun i Frankrike
Annons: