/fotboll/osk/forum/5711.aspx/fotboll/osk/forum/5711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-17 08:37
Ämne: Det som talar emot e....
DaSa// Vet inte hur du räknar, men detta är återstående spelprogrammet efter dagens match:
23 aug 19.30 Allsvenskan IF Elfsborg - Örebro SK
31 aug 19.00 Allsvenskan Örebro SK - Gefle IF
13 sept 17.00 Allsvenskan Hammarby IF - Örebro SK
20 sept 15.00 Allsvenskan Kalmar FF - Örebro SK
23 sept 20.00 Allsvenskan Örebro SK - IFK Göteborg
28 sept 19.00 Allsvenskan GAIS - Örebro SK
4 okt 16.00 Allsvenskan Örebro SK - Malmö FF
18 okt 15.00 Allsvenskan Brommapojkarna - Örebro SK
22 okt 19.00 Allsvenskan Örebro SK - Halmstad BK
28 okt 19.00 Allsvenskan AIK - Örebro SK
1 nov 15.00 Allsvenskan Örebro SK - Trelleborgs FF
- - -
Fem hemma- och sex bortamatcher kvar alltså. Som du mycket riktigt påpekar så talar statistiken fn för fler poäng på bortaplan. Efter 2-0 hemma mot GAIS 17 maj så har det hemma blivit tre oavgjorda och en förlust, ingen vinst. Under samma tid borta: Två vunna och tre oavgjorda, ingen förlust. Observera att det alltså är tre månader sedan vi vann hemma, så ikväll vore det på tiden!
Örebro Örebro-SK
2009-08-17 08:34
Hej, exakt 3 månader sist vi vann på BA.
¨Dags för att bryta den trenden ikväll. Viktigt att vi tar tag i matchen från början och styr den. Revan sch för den usla straffen som tilldömdes i premiären till Djurgården. 3-1 till Ösk tippar jag på. Hoppas det blir mycket folk ikväll trots det dåliga vädret i dagsläget.

Örebro Aspen
2009-08-17 07:59
Grixx//Jag tycker det är självklart att ett lag som siktar på topp5 ska gå in och föra en hemmamatch mot ett bottenlag. Vi ska spela med en självklar auktoritet och ska självklart klara av att vi är favoritet.
Klarar vi inte det får vi kalla in Richard Holmlund.
Örebro Grixx
2009-08-17 07:21
2-0, mest pga att vi har svårt att låsa matcher vid ledning...som alla andra lag. Hmm ovanligt resultat ändock.

Nu verkar Hagge och gänget jobba hårt för att lägga favoritskapet på oss. Allt för att nojja upp oss och inbilla oss att vi ska föra matchen.

..men att gå in och tro att man ska "föra matchen" klarar inget svenskt lag. Det enda som gäller är optimistisk underdog. Då tar vi tag i matchen från början och styr bort Djurgården från vinstchanserna.

Forza svartvitt!!!!
Örebro Yeah
2009-08-17 02:28
Tror på underskattning och förlust imorgon. Men jag hoppas jag får fel.
0-2 i halvtid och sen hämtar vi kanske upp till 2-2 som vanligt.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-17 00:33
Nej herre skapare! varför får vi Tjockis Andreasson? sveriges sämsta domare, Öskö-hataren! blåser alltid straff.. usch
ring djurgården o fråga ifall dem går med på o dela poängen!
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-16 23:42
DaSa// Jag vet inte vilket matchprogram du tittar i men enligt fotbollsförbundet har vi fem hemmamatcher kvar efter Djurgårdsmatchen. Vi ska möta TFF & HBK hemma också.
FORZA ÖREBRO!
2009-08-16 23:41
vinner vi inte imorgon mot ett sämre blir jag förvånad..
Örebro Disasterpiece
2009-08-16 23:31
Ämne: PAtrik1337// Fakta ä....
Precis, dom var ju våra lyckogubbar! Men vi får väll fixa nya Letter som kan stå & röja på östra.
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-16 23:13
PAtrik1337// Fakta är att vi inte har en ända hemmaseger sedan vi slog just er den syttonde maj.
Jag tror att det beror på att våra lettiska supportrar har gjort sitt jobb med nya läktaren. Dax att ringa in dom igen så vi börjar vinna igen.

Örebro Gurra2001
2009-08-16 23:01
Det blir 4-0 imorgon. DIF är nog allsvenskan sämsta lag just nu då både GAIS och Örgryte har bättrat på sin form. Dessutom saknar 08-gänget sina 3 bästa spelare (Mattias Jonson, Boyd Mwila, Milic).

Att be om en enklare match i detta läge kan vi inte göra. Mot toppen!!!
Örebro DaSa
2009-08-16 22:58
Det som talar emot en stark höst är att vi har 5 bortamatcher och endast 3 hemmamatcher kvar efter DIF matchen. Men det kanske är tvärtom eftersom vi har varit rätt så svaga hemma senaste matcherna så jag tar tillbaka det:)

När jag kollade matchprogrammet så har vi DIF, IFK , Gefle och MFF kvar att möta hemma. Känns som vi kommer att få ett rätt så fint publiksnitt de matcherna. Blir väl 10 000 + imorgon?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 22:46
in med Boniek Maruti på plan//

Jag kommer inte ihåg att du sågat mig? I vilket fall så är du förlåten!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 22:40
PAtrik1337//

Var inte för säker, visserligen har jag dåligt minne, men det var nog länge sedan vi vann hemma på BA, någon som vet när?

Men stort lycka till i er jakt på Dif o bajern!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-16 22:37
Saywee som jag saknat dina inlägg, inte alltid fotboll utan allt annat här i världen o även dina ibland dåliga skämt haha :)

I morgon är de match
de gillar vi Karl! vill även be om ursäkt till dig för mitt sågande till dig, Och tycker vi ska hylla ÖSK istället,
i morgon vinner vi med 3-1 Poro 2 Kim gör mål med
GAIS PAtrik1337
2009-08-16 22:28
Djurgården har inget att komma med på Bern imorgon där ni är jävligt starka på eran plast se till att ge 08:orna den längsta bussresan hem från Örebro dom någonsin har haft tippar 3-0 då skansens 35+ backlinje inte håller och deras offensiv är bedrövlig gör oss en tjänst!!!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-16 22:21
Som många redan skrivit är det en läskig match att se fram emot imorrn. Absolut sista tåget mot toppen avgår och seger är ett måste. Givet ÖSK:s trogna vana att vida sådana tillfällen fullständigt säcka ihop är det skräckinjagande!

Har varit borta i helgen och missat AB:s fula ovana att blåsa upp historier till oproportioneliga höjder. Fälldes inte Dulee Johnson åtminstone för misshandel? Varför anser AIK:arna att förövaren ska betraktas som ett offer? Hmmmmmmm. Nog om det, full fokus på Djurgårdenkross imorrn. Heja Sport!
AIK Saywee
2009-08-16 22:18
ÖSK-Karl//
Född sådan!

DaSa//
Instämmer!
Örebro DaSa
2009-08-16 22:12
Jag hoppas att Sixten påminner spelarna om den jävligt orättvisa förlusten borta i premiären. Revanch imorgon, nästan så man hellre vill vinna på en feldömd straff på övertid än med 4-0:) Har för mig att DIFarna drygade sig rätt så mycket senast.
AIK Saywee
2009-08-16 22:03
Bolt, rock, reggae!

Forza svartvitt, nu gungar vi uppåt i tabellen ...
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 21:36
rirobban//

Jag är också skraj för matchen imorgon, så typiskt ÖSK o.s.v.

Saywee/
Du är den evige optimisten, härligt ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 21:33
Ropesin//

Mattias Jonsson är inte med i truppen, vad är din kommentar till det?
AIK Saywee
2009-08-16 21:28
Ämne: Ämne: Två kry....
rirobban, var inte rädd, hoppas att ditt (eller mitt) tips slår in ... vi kan närma oss toppen :-)
Örebro Mittåt
2009-08-16 21:25
Syrianerna och Rynninge spelade oavgjort 3-3 på kvällskvisten. Det näst bästa resultatet sett ur ÖSK Ungdoms synvinkel. Bäst hade det varit om Syrianerna vunnit. Det höll de på att göra också speciellt som Rynninge fick Niklas Widmark utvisad med några minuter kvar att spela i ett läge då syrianerna ledde med 3-2. Men en bra skådespelarprestation av Erik Edkvist belönades med en straff med två ordinarie minuter kvar att spela och så var det 3-3. ÖSK U bör nog sända ett eller annat tack-SMS till sin tidigare målvakt Victor Crona som genom en baklängesakrobatisk enhandsräddning såg till att det inte blev en trea i Rynninges matchprotokoll. Ja, det vart det ju i och för sig. Men det avsåg antalet gjorda resp. insläppta mål.

I och med helgens resultat ligger ÖSK och Rynninge på delade tredjeplats en poäng efter FBK, som talangerna slog igår. I nästa omgång möts Rynninge och FBK på Grenadjärvallen medan ÖSK skall ta sig an IFK Örebro på Behrn Arena.

Det spetsar till sig med andra ord.
Örebro Mittåt
2009-08-16 21:13
Till skillnad mot ÖSK har Djurgården ingenting emot att släppa sin spelartrupp i förväg - till och med dagen innan. Fast en sådan här gång hade det kanske varit bättre att hålla spelarkorten närmare bröstet.

Mattias Jonsson är inte med i truppen, vilket säkert är något Sixten tycker är bra att få veta.
Örebro go_osk
2009-08-16 21:12
Jonson spelar inte imorgon (se länktips). Delar för övrigt bil från Stockholm imorgon med tre djurgårdare. Vore inte helt fel med en svartvit ketchupeffekt.
Örebro rirobban
2009-08-16 21:07
Ämne: Två kryssmatcher i d....
Japp och det gick ju sådär senast vi hade chansen till det:/

Egentligen är jag rätt så rädd för att det blir oavgjort imorgon med. ÖSK kan inte haka på toppen, så är det bara.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-16 20:42
Kommentarer om banderollen känns överflödiga. Lågt är mitt ord...

Angående Isakssons tavla idag måste jag försvara landslagsmålvakten en aning. För det första är passningen på fel fot, och den kommer i hög fart med studs. Han borde självklart kunna göra nåt bättre av det där men att det är en "dundertavla" tycker jag är överdrivet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 20:14
Saywee//

Angående banderollen:

Bara hos bajern, bara hos bajern. De måste ha de i särklass med iq-befriade hulliganerna i sina led.
Örebro ÖSK öster
2009-08-16 20:10
Betyder [länktips] att alla med spelkort får gratis entré till alla ÖSKs bortamatcher?
Annons: