/fotboll/osk/forum/571.aspx/fotboll/osk/forum/571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2016-07-30 13:57
Jag hoppas att alla som skriver "hitta-på-turnering" om OS-fobollen vänligen inte firar när Sverige senare kommer hem med en medalj.
Jag tänker i alla fall stå upp och applådera Astrit vid första hemmamatchen efter OS. Go for gold!!

Faktiskt ganska stolt att ÖSK släppte en spelare till turneringen. Oavsett "krav" från Astrit så är det bara vart fjärde år det sker och som människa en fantastiks upplevelse. Till skillnad från den där fåniga sporten som har VM varje år inomhus på is i ,maj.

Tyvärr sviker jag på måndag, då familjen bokade in en semester, men jag såg ju MFF borta och vet att det finns stor chans att rubba dem hemma på Behrn.
Skrik och heja för mig också.
Örebro Marta (hane)
2016-07-30 13:23
Och just rutin har han väl i jämförelse med de andra i OS-laget.. eller hur?
AIK Nissesson
2016-07-30 13:06
Abgar Barsom var en härlig vinnarskalle, men blev så kort tid i ÖSK att han inte han bli kapten (?) vet inte riktigt, men en kapten med lite lagrutin skadar sällan.
AIK Nissesson
2016-07-30 13:01
Förresten, jag har aldrig skrivit att jag vet att Astrit saknar laganda, dessutom sågar i vart fall inte jag Astrit när jag skriver att han är tveklöst bäst.

Sådana där onödiga förvanskningar kan vi väl låta bli, eller?
Örebro ÖSK-Boldt
2016-07-30 13:01
Håller med angående Astrit också. Man kan väl omöjligt dömma ut nån utan konkreta bevis på dåliga fasoner. Att han vill vinna varje moment är väl helt perfekt. Han har ju ändå hunnit med en del utomlands och här. Så nä. Låt Astrit få visa vägen med sin vinnarmentalitet. Utan den inställningen blir det svårt att bidra med något. Sedan känns det som stämningen är utmärkt i truppen med bra mix av individer. Tror alla vill vinna alla matcher oavsett. Och det här svartvita laget kan göra det. ÖSK, det är dax !!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-07-30 12:51
Arséne Lupin,

Angående divalater ...

Jag skrev "tendenser" och "smygande", vilket innebär att det bara än så länge är en känsla, som jag hoppas försvinner, men som några fler verkar ha sett genom det då kallade kroppsspråket eller om det var ett annat språk?

Rotar inte i gamla inlägg, det känns så meningslöst.

Jaja, det var bara det, men duktig som fan är han, hoppas han blir kvar länge i vår klubb!
Örebro Moss17
2016-07-30 12:26
[QUOTE=Pedretti]Såg just på Blåvitts silly season-sida att vi betalat 300 000 kr för Sköld, undrar om dessa siffror stämmer.... [/QUOTE] Det är den summan som Falkenberg var överens med blåvitt om angående Sköld. Så bra att inte Blåvitt ville ha mer för att han gick till en toppkonkurrent.
Örebro Lekiller
2016-07-30 12:06
[QUOTE=Arsène Lupin - Måltjuven]Vilka divalater lider han av och hur vet du att han saknar laganda? Jag försöker förstå rätt men vet inte om det går att förstå på annat sätt än hur du skriver. Ber gärna därför om ett förtydligande av din bild av Astrit. [/QUOTE] Jag håller med. Ni som sågar Astrit som kapten. Känner ni Astrit eller? Vad är fel med att ha en kapten som vill vinna i alla lägen och är den som har kvaliteer för att själv nästan kunna vinna matcher åt sina lag? Lite som Zlatan. Tror inte Håkan Ericsson skulle välja en kapten för en sådan här kort turnering som inte skulle klara av det och göra ett bra jobb.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-30 11:42
@Nissesson:

Vilka divalater lider han av och hur vet du att han saknar laganda? Jag försöker förstå rätt men vet inte om det går att förstå på annat sätt än hur du skriver. Ber gärna därför om ett förtydligande av din bild av Astrit.

2016-07-30 11:37
@Mäster Estragon:

Enligt tidigare mediauppgifter (alltså innan han var aktuell för ÖSK) var det precis det beloppet Falkenberg skulle ha fått betalt
Örebro flesklepp
2016-07-30 11:01
@Roswall:

och svarar "exakt" på kommentaren "skulle inte vilja vara del av en klubb som viker sig för en hittepåturnering som OS. Säger ngt om ambitionsnivå"
Örebro Roswall
2016-07-30 10:49
Sett vad Martin Åslund säger om Astrit i OS? Hur ställer ni er? Jag är tudelad, glad och stolt över att ha honom där. Samtidigt är det ett oerhört avbräck, även om truppen kan prestera ändå.

Åslund lägger sedan till "Hade inte varit nöjd som supporter"
AIK Nissesson
2016-07-30 10:22
Erik har ett jättestort hjärta, liksom så många andra icke kända supportrar, som hejat på vårt ÖSK I årtionden.

Jag kommer alltid att beundra Erik för att han och några till (okända?) startade Kubanerna, som fick fotfäste och började växa:)

Men av de jag känner, så har Ivan, det största hjärtat för ÖSK, han ger mer än järnet för vår sportklubb och tjänar inte så många kronor på sitt fan-tastiska engagemang.

Jaja, två stora hjärtan är de iallafall, bland många fler ...
Örebro MMS
2016-07-30 09:29
[QUOTE=ÖSK-Boldt]Svartvita i Stockholm // Underbar hyllningslåt till den eviga eldsjälen Erik Wärlegård. Och som han förtjänar det. Största hjärtat helt klart. Därför är det så förbaskat underbart att ni uppmärksammar det på det där poetiskt vackra viset. Dessutom gör ni toksköna poddar om vår gemensamma svartvita kärlek. Stort tack ni Svartvita i Stockholm
AIK Nissesson
2016-07-30 09:05
@Sparkabolleninimål:

Instämmer helt, jag håller mina händer lågt i nuläget.

Tror inte att Astrit har tillräcklig laganda och inte heller lämplig käft, för kaptensjobbet om ni vill förstå mig rätt?

Däremot kan han nog puscha på "ordentligt" om tränaren önskar en sådan förlängd arm på plan.

Han är stjärnan i vårt ÖSK, tveklöst bäst, men sådant tenderar ibland i smygande divalater och att man kanske vill synas i ett synligare lag i Europa.

Hoppas att han lyckas i OS och att han kan spela hela hösten i ÖSK.

Inga skador om jag får be ...

ÖSK, GFG, redan denna höst !!!
Örebro Chris P. Bacon
2016-07-30 08:21
Rätt sjukt egentligen att en ÖSK-spelare är kapten och kanske den största stjärnan i en Svensk OS-trupp. Hoppas verkligen ÖSK släppt honom med löfte om förlängning av kontrakt minst ett år till.
Örebro frrreddo
2016-07-30 07:02
"– Astrit är riktig klass i dag. Det är nästan konstgräs vi spelar på och det krävs fin teknik och snabba beslut, det är inte många bollar han tappar i dag."
Örebro Pedretti
2016-07-30 03:15
Kollade just in SVFF's sida (den enda sida som jag hittat som rapporterar matchen) och Astrit har assisterat till båda två av Sveriges mål! Men det blev tyvärr förlust med 3-2 mot Sydkoreanerna.
Mäster Estragon
2016-07-30 02:00
@Pedretti:

Känns väl rimligt
Örebro Pedretti
2016-07-30 00:31
Såg just på Blåvitts silly season-sida att vi betalat 300 000 kr för Sköld, undrar om dessa siffror stämmer....
Örebro Sparkabolleninimål
2016-07-29 23:55
De som skulle vilja ha Astrit som Kapten i sitt lag när man är med och spelar, upp med en hand! Mina händer stannar nere. Känns för mig så långt ifrån kaptensmatrial man kan komma. Hoppas jag har fel! En sak är jag dock säker på, han kommer trolla på plan. Heja Astrit!
Örebro ÖSK-Boldt
2016-07-29 23:28
Svartvita i Stockholm // Underbar hyllningslåt till den eviga eldsjälen Erik Wärlegård. Och som han förtjänar det. Största hjärtat helt klart. Därför är det så förbaskat underbart att ni uppmärksammar det på det där poetiskt vackra viset. Dessutom gör ni toksköna poddar om vår gemensamma svartvita kärlek. Stort tack ni Svartvita i Stockholm. <3:D
2016-07-29 23:15
@Marta (hane):
Håller med dig @Marta (hane). ÖSK kan inte betala de bästa lönerna men de kan bli jävligt starka på s.k mjuka värden. Och det är inte att spotta på
Örebro berra-z
2016-07-29 23:14
Ja det är verkligen dax nu! NÄRKE, Nu går vi hen ur huse och stöttar vårat gäng. Mot SM-Guld! (Kan inte fatta att jag kan skriva så) De matcherna som kommer nu dvs MFF, Peking, Häcken, AIK är alla oerhört tuffa. Men lyckas vi med dessa ser det "på pappret" om man kan säga så lite enklare ut de omgångar som kommer fram tills slutet bortsätt från IFK GBG.
Örebro ÖSK-Boldt
2016-07-29 23:05
Pedretti// Tack för att du letar i alla fall. Jäkligt skoj att Astrit verkar bli en viktig kugge i OS. Tror helt ärligt att vi kan fixa många poäng utan Ajdarevic. Visst tusan är han viktig, men nu kan vi spela med 2 hellöpande anfallare framför mittfältet. Vi tappar lite i bollhållandet, men farten och spelvändandet kommer definitivt inte bli långsammare. Skall bli spännande. Ayaz, Omoh, Sköld och förhoppningsvis nåt härligt inhopp från Ajdarevic Jr. Kom igen nu everybody. Vi är ingengting utan varann. Och nu har vi chansen att kliva fram i rampljuset ordentligt. ÖSK, det är dax !
Örebro flesklepp
2016-07-29 22:46
@berra-z:
Sjukt härligt stort! Snart i nivå med Yngve Brodd, OS-brons i Helsingfors 1952, men kanske fortfarande en bit till Orvar Bergmark, VM-silvermedaljör och uttagen som högerback i Världslaget, 1958 var ju det.
Örebro Marta (hane)
2016-07-29 22:45
Vore bra gött om man någonstans visste att det gynnade ÖSK om han spelade bra... Nu känns det nästan tvärtom.. samtidigt marknadsför han ju ÖSK på ngt sätt.. Jag är så tudelad.. Vad ska man hoppas på?

Det som är positivt är väl hur det i flertalet artiklar och medier framkommit hur vi sätter våra spelares utveckling och intressen i centrum. Att vi på något sätt antagit våt roll i näringskedjan och drar nytta av den.
Örebro Pedretti
2016-07-29 22:45
@ÖSK-Boldt:

Letar frenetiskt efter en stream/sändning utan resultat....än så länge!
Örebro ÖSK-Boldt
2016-07-29 22:12
klockan 01.00 börjar matchen. Är det nån som vet var man kan se den?
Örebro berra-z
2016-07-29 22:09
UUUJ! Astrit är kapten i genrepsmatchen inför Olympiska Spelen. Fatta att en ÖSK-spelare kan bli landslagskapten i OS! Stort.
Annons: