/fotboll/osk/forum/5705.aspx/fotboll/osk/forum/5705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 17:01
Aspen//

ca.14.00 idag svarade fransmännen via mail att de skulle ta upp motbudet snarast och bad om att få komma med ett besked senast måndag (imorgon).
Örebro DaSa
2009-08-16 16:55
Johan Böld// Låter som en grym deal, speciellt klasulen med 10% av andra övergångssumman. För mest troligt är väl att ngn fransk klubb i högsta divsionen kommer att köpa honom om han gör succé och då lär det ju inte bli ngr fantasisummor. Men sen kan ju nästa övergång ge lite mera.

Hoppas att ÖSK har lärt sig ngt av denna affär, köp inte defensiva spelare som inte kan språket (eng eller svenska).

Om vi nu får en miljon, kan det betyda att Pierre B får ett erbjudande?

Hur kommer Basse reagera på att Berra flyttar? Ngn som vet om han har andra "kompisar" i stan?:)
AIK kribba
2009-08-16 16:54
Johan Böld,nu finns det ju dom som också under alla förhållanden försvarar honom,men också många kritiker. Fotbollsmässigt så är han normalt sett väldigt bra,inget tvivel om det. Men vi har ju nu Ortiz som fyllde den luckan väldigt bra sist.

Dif hemma bör väl vara en lämplig smakbit för er?
Örebro Johan Böld
2009-08-16 16:43
Nej det tror jag inte. Senaste rapporten från ÖSK-Karl är att spelarinvest faxat ned en motbud men att det ändå lät som att en överenskommelse är nära. Vi får en miljon och 40% på vidareförsäljning. + 10% från klubb två. Är iaf vad Spelarinvest avser att komma fram till. Berra vill dessutom stanna och får bättre ekonomiska villkor än i ÖSK utöver att alla talar ett språk som han förstår.

Dessutom får de den mest lovande innerback ÖSK haft sedan Ronald Åhman, för en spottstyver, Jag menar, apropå talangstrategi. Men det får Sixten svara för.
Örebro Robban Örebro
2009-08-16 16:43
Har Djurgården gett upp säsong 2009?
Mängder med platser kvar på sittplats inför morgondagens match. Blir troligen inte över 9000...
Örebro Aspen
2009-08-16 16:38
Johan Böld//Är försäljningen klar??
Örebro Johan Böld
2009-08-16 16:33
//Berra ser vi inte mer på bänken.
Örebro Kronblom
2009-08-16 16:31
Ämne: Kommer Berra sitta p....
provspelar han inte för ett franskt lag?
Örebro Johan Böld
2009-08-16 16:23
kribba // Ok då, Men det lät så i alla kommentarattacker på Alvbåges blogg som var jävligt otrevliga, minst sagt. Ber om ursäkt om jag överskattat hans status i AIK bland era riktiga gnagare.
AIK kribba
2009-08-16 16:19
Johan Böld, Dulee helig för AIK? Que? Inte i min bok. Vi klarade oss rätt bra när han lirade i israel då bla Ortiz fyllde luckan på ett bra sätt. Aldrig fel med bra spelare iofs,men jag tror absolut vi klarat oss bra även han förutan nu med. Färre skandalreportage dessutom.
Örebro ÖSKare i exil
2009-08-16 15:55
Jag är något orolig inför morgondagens match. Det är ju såna här matcher, som vi "ska" vinna, då vi allt som oftast går på en mina. Dags att komma ut formsvackan samt att undvika underskattnings syndromet.
Örebro Aspen
2009-08-16 15:55
Kommer Berra sitta på bänken i morgon som vanligt?
Örebro Aspen
2009-08-16 15:53
Pras Y//Jag föreslår att Du slutar läsa Alvbåges blogg.
Örebro Johan Böld
2009-08-16 15:38
DaSa// Förbättringen förra hösten berodde väl i första hand på nyförvärven..eller?
Örebro DaSa
2009-08-16 15:37
Vi kanske fick en sista chans att vara med i topp-5 idag. Kryss mellan IFK - HIF var ju kanon och KFF rappade poäng igår. Jag tror minst ett av topp-5 lagen kommer att klappa ihop, samt minst ett lag från mitten kommer att bryta sig in där. Skulle nog gissa på MFF, de hade en bra slutspurt förra året och har ju spelat bra förutom att de är jävligt ineffektiva. Men man hoppas ju att det blir ÖSK som gör en stark höst som vanligt, men då är det bara tre pinnar som gäller imorgon!

Ngn som har en teori om varför ÖSK brukar vara bättre på hösten? Är det att vi inte är med i cuperna? "Gnetlag" går generellt bättre på höstarna än lirarlag?
Örebro Pras Y
2009-08-16 15:25
haha, absolut inte. jag hade fel OK? men det är inte huvudsaken. det jag syftar på med skamligt är Alvbåges blogg, kanske för hårt, kanske inte, är i alla fall min åsikt. Tex, när han ska tysta alla kritiker efter en vinst med att skriva typ, ja nu är man bäst helt plötsligt, förra veckan var man inget värd, typ. Varför skulle jag bry mig om sanningen då? ifall dulee händelsen var orsaken hade jag ju legat platt på rygg men tyvärr är det inte så.

och du är prestigelös som försöker mena att jag försvarar dulee för att få fler argument?

Sen så är det inte så smart att gå runt och anta en massa saker. Du litar på media helt och hållet när det kommer till vad dulee gjort och inte gjort. jo det är 2010, därför borde vi vara källkritiska, opps, precis vad du skrev.
Örebro Johan Böld
2009-08-16 15:15
Pras Y // Man kan så klart ta fel. Det har jag gjort många gånger. Jag trodde faktiskt själv att han blandat ihop de två personerna efter att ha läst det påståendet i en kommentar (och jag antar att du gjorde detsamma). Men jag försökte googla fram "sanningen" innan jag var beredd att ha en åsikt. Lite källkritik tycker jag man ska ha på lösa påståenden och försöka kolla upp dem. Vi har ju Internet 2010 med oändliga möjligheter till det.

Men som Mike Litori skrev så kan man ju iaf vara så prestigelös att man tar tillbaka sitt påstående och inser att man var för snabb. Men det vägrar du och försöker kränga om ditt inlägg till att det bara var massa frågor.

Så, nu slutdiskuterat för min del.
Örebro Pras Y
2009-08-16 15:11
Böld. Jag har inte på något sätt försvarat Dulee. Försök inte ens dra en sådan gräns i vår diskussion. Håll dig upprätt. Jag bryr mig dock om ÖSK, och ÖSK-spelare. Därför bemödar jag mig att kommentera Alvbåges blogg. Detta har inget med vad Dulee gör eller inte gör, och om det är bra eller inte.

Örebro Johan Böld
2009-08-16 15:06
Pras Y // det är det enda frågetecknet du har i ditt inlägg. Läs hur du inleder och avslutar det.
Örebro Johan Böld
2009-08-16 15:05
Alvbåge är lika helig för ÖSK som Dulee är för AIK.

Skillnaden är väl att John inte spöat upp Liza och springer inte på krogen 0330 och drar till sig polis.

Sen är det fritt val vem av de två man anser är "skamlig"
Örebro Olsén19
2009-08-16 15:04
Hoppas gais vinner idag så djurgårn ligger på nedflyttning...
Örebro Pras Y
2009-08-16 15:02
Böld, om du hade orkat kolla tillbaka hade du sett att jag skrev " Eller har Dulee dömd för det också?".

Och varför jag tycker så om Alvbåges blogg har inte så mycket att göra med just det han skrev om Dulee. Tycker den är barnslig och naiv, har alltid gjort. Sedan tycker jag det är skamligt att våra spelare ska fokusera på och fördöma vad andra spelare i andra lag gör på sin fritid.

Förstår inte vad som är fel? Får jag inte tycka som jag gör eller har Alvbåge någon sorts immunitet?
Örebro Johan Böld
2009-08-16 14:46
ÖSK-Karl/7Ja, eller iaf tre för många.

Önskvärt ut från Stockholm: BP & DIF (BP pga av de låga publiksiffrorna). DIF därför att...de suger och ..ja ni vet)

Ut från Götet: ÖIS. Fyller ingen funktion i evolutionen. Häcken däremot kan jag inte låta bli att gilla, trots låga publiksiffror (så jag är lite motsägesfull ;).
Örebro Johan Böld
2009-08-16 14:43
Pras Y// Att skriva "Att Alvbåge blandar ihop Dulee och Babupa är skamligt" och "Ingen stor tänkare vi har mellan stolparna." ser inte ute som en fråga för mig iaf. Tycker det mer liknar påståenden. Jag ser iaf inga frågetecken efter de meningarna.

Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 14:37
bleke//

Visst, men totalt 8 lag av 16 ifrån Stockholm och Göteborg tycker jag är fyra för mycket.

Vad gäller Djurgården och Hammarby så drar de ju även på med löner långt över vad deras ekonomi klarar. Det gör det betydligt svårare för bl.a ÖSK att värva spelare. Det gäller förövrigt även Öis som betalade Zavadil en fantasisumma, annars hade han med största säkerhet spelat för ÖSK.
Örebro bleke
2009-08-16 14:24
Ämne: Då är det faktiskt s....
Man behöver ju inte hålla på stockholmslagen för att tycka att det vore både tråkigt och dåligt för allsvenskan om ni åkte ur, är ju alltid kul att möta publiklag.
Örebro Pras Y
2009-08-16 14:17
Litori. Det är bara inte senaste aftonbladethysterin jag påpekar. Jag frågade om det jag trodde var rätt, därav min osäkerhet. Ska jag be om ursäkt för att jag trodde något? Som sagt just det senaste är inte vad som skapade min åsikt om Na-bloggen.
AIK kribba
2009-08-16 13:42
Då är det faktiskt så också att flera örebroare ändå varit därinne och skrivit heja bajen inlägg och liknande dom senaste månaderna. Av någon anledning som jag inte förstår. Trots allt spott och spe ni brukar få därinne. Ni håller väl inte på att bli ett nytt Leksand med två favoritlag på sina håll? ;) Nej jag menar inte dig Kalle ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 13:39
kribba//

Det hedrar dig att du tar avstånd från alla påhopp på Alvbåge ;)
Örebro starkmat
2009-08-16 13:36
I morgon måste vi spela fin fotboll, vi vill ju inte bli kallade för fotbollsdödare igen.
Annons: