/fotboll/osk/forum/5704.aspx/fotboll/osk/forum/5704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-08-17 22:13
Jag tyckte Wovven var bra, speciellt i början av första halvlek. Jag tror hans "bollhållande" är grymt viktigt för laget.

Sen kan man ju undra om det är taktiskt eller brist på kompetens som gör att ÖSK nästan aldrig spelar one-touch fotboll.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-17 22:12
Haginge platsar tydlgen inte i start 11:an i Djurgården! Vad ska vi med honom till?
Örebro Johan Böld
2009-08-17 22:10
Grohl / Måste ha varit Hagge?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-17 22:09
Grohl//
Jesus?;)
Örebro Grohl
2009-08-17 22:08
- Allting är lite större, inte jättemycket större men man märker skillnaden. Det är mer proffsigt här, bättre spelare, större personal. Örebro är lite i uppbyggnadsfas och man har inte lika stark ekonomi.

Gissa vem som ligger bakom detta citat?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-17 22:07
Är det bara jag som tycker att Nordback passar bakåt till backlinjen för mycket? Så här dåligt kan inte ÖSK spela offensivt mot Elfsborg!
Örebro Erkan
2009-08-17 22:06
Idag såg det segt ut i 2a halvlek men det gick vägen iaf.
Örebro Ösk_#09
2009-08-17 22:05
Vilket topplag du gick till hagge Mohaha
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-17 22:04
Fan vad skönt att vinna en sådan här skitmatch! Offensivt var det inte bra!
Örebro Conjuration ★
På tal om spelare så undrar jag hur hur mycket betalt och hur länge som Malmö har kvar Ricardinho. Äckligt bra back!
Örebro Johan Böld
Hlynur // Ja Vovven var darrig ikväll. Blev lite trött på Porokara också. Petter Gustavsson, som jag tycker var väldigt duktig och eliminerade Porokara idag, fick det ändå för enkelt när Porokara ständigt försöker göra samma sak med honom i ryggen. Efter 95 försök med ryggen mot Petter kanske det är läge att löpa hemåt/inåt och vända upp emellanåt för Roni. Men Petter var bra. Jag förstår att Hagge har svårt att ta plats där.

Annars, ja jag tjatar, känns det som ÖSK bara har två lagdelar. Anfall och backlinje. Vårt mittfält tycker jag bara jagar boll för det mesta och har ingen inre kreativitet mer än massa solorucher av Nordin.

Matchen blev precis så jämn som jag trodde men vi skal vara glada att DIF saknade ett par tunga pjäser idag. Med dem i laget tror jag DIF reder ut detta och stannar i AS, faktiskt.

Ale överaskat mig på backen. Trodde inte på honom på den platsen. Får krypa till korset. Men jag vill ändå se honom utvecklas på mittfältet där jag ff anser att han hör hemma.

Är ändå glad för poängen. Grattis ÖSK!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-17 21:58
Ösk-Karl: Per Johansson i all ära men i nuläget petar han i mina ögon ingen i mittfältstrion. Kihlbergs andra halvlek var riktigt,riktigt bra. Nordback genomgående slitstark. Men den här matchen bör spelmässigt glömmas så snart som möjligt. Förstår inte hur ÖSK kan åka berg-och dalbana i kvalité så pass mycket.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-17 21:58
Skott på mål!//

Haginge vill också hem, vad gör ni med alla duktiga spelare ni köper från olika lag?
Örebro Chipset
2009-08-17 21:57
Usel prestation offensivt. Ändå föredrar jag tre poäng före svängdörrspoäng som mot ÖIS. Verkar som Sixten hade bestämt sig för att stänga matchen denna gång. Första gången Olsen agerade mittback(och gjorde det jävligt bra) var tame sjutton runt matchminut 60.

Detta hade dock inte gått mot ett lag med självförtroende. DIF är ett lag i spillror.

+++++Almebäck
++++ Wikström
+++ Nordback
++Alvbåge
+Astvald
Örebro Hlynur
2009-08-17 21:57
Alla till Borås!
Örebro Windstar
2009-08-17 21:55
Grattis (Lill Micke) ännu en stabil match,kommer snart ner med sågen och hammaren. See you....
AIK Dr.Pepper
2009-08-17 21:54
grattis till segern..
Örebro Hlynur
2009-08-17 21:53
Oj så skönt med en seger. Verkligen ett trendbrott. Nu kan inget stoppa oss :-)

Men faktum är att vi gjorde en riktigt dålig match idag, tur att vi mötte ett bottenlag som DIF, mot ett bättre lag hade det blivit flera mål i baken. Vovvens insats idag var helt bedrövlig!
Örebro Johan Böld
2009-08-17 21:52
I Ångestderbyrt mellan GAIS-ÖIS så:

"En överlycklig Alexander Axén entrade planen då Ingvarsson satte pipan i munnen och när man såg det förstod man hur mycket den här segern betydde.
Självklart skönt med tre poäng för GAIS men spelet är ingenting att hurra allt för mycket över ikväll."

Och Allbäck som jag helt ändra uppfattning om efter matchen på BA fortsätter:

"Marcus Allbäck varnas då han mejjat ner Richard Spong, förmodligen en frustrerad Allbäck."

ÖIS lär åka nu. Bäst enligt rapporten i ÖIS var 43 årige Bengt Andersson. Säger en del om ÖIS spel
Örebro Conjuration ★
2009-08-17 21:51
Vill ju ogärna gnälla efter 2-0 mot ett Djurgården som var piskat att vinna men det ligger ju i våran natur så haha ;)

Jag tycker att Porokara inte alls är lika bra som i fjol, han kan mycket bättre! Synd att vi även backar hem så mycket när vi leder men nu gick det ju väldigt bra ändå. Adrianos handkapning på Raja var ju hur bra som helst hahaha! Hade inte så mycket att gnälla över ändå, laget slet med näbbar och klor det tycker jag är kul att se!

För övrigt så tycker jag att när Alvbåge håller en nolla så borde vi kalla det för "En Logan" :)

JÄVLIGT SKÖNT MED 3 PINNAR! Var kul att så många DIF supportrar hade tagit sig till BA.
Örebro Sekt. E
2009-08-17 21:49
Yeah// Wiken var bra. Idag igen.
Skott på mål// Tack!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-17 21:49
Ropesin//

Kan jag få din kommentar till att Mattias Jonsson inte var med ikväll?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-17 21:46
Skägget//

jadu lilla gubben, med det spel ÖSK presterade ikväll så är väl en elfteplats bra, men du kanske tyckte spelet var bra? Eller varför inte dra till med att ÖSK gjorde Dif dåliga? Fast det kanske inte håller när Dif ligger näst sist.

Om inte Sixten ser till att släppa in talanger från start som Per Johansson och Erik Nilsson så kan vi glömma en topp-femplacering.

Fortfarande har inte laget presterat bra fotboll sedan första halvlek mot Aik. Likväl leder jag tipsligan fast jag aldrig tippar förlust och fick rätt resultat igen. Det beror på tur, samma tur som ÖSK hade borta mot ett sargat Helsingborg och ikväll, för spelet är minst sagt bedrövligt.
Örebro Yeah
Ingen som hyllar Wikström? Tycker han var försvarets dominant och var dessutom inte långt från o göra mål.
Djurgården Skott på mål!
Ämne: DIF ville inte ha Pe....
Snarare så att Per ville hem igen.

Grattis till segern!
Örebro worldfarm
2009-08-17 21:42
Förbannat dålig match av ÖSK. Vi inkasserar 3 poäng och glömmer skiten. Hoppas de höjer sig till nästa helg – annars har vi inte mycket att hämta där nere.
Örebro Aspen
2009-08-17 21:42
Starkt att vinna trots dåligt spel.
Kim är en kämpe med STORT ÖSK hjärta. Mackan har en fantastik precision i sina inlägg, målpass igen. Almebäck och Kilen var fantastiska. Även Nobbe är värd lite beröm idag. Wovven, brassen och Nordin dagens minusvarianter.
Längtar efter Anttonen och Wirtanen.
Örebro Gummianka
2009-08-17 21:41
Ämne: Man borde väl inte k....
Jag var också där. Mitt i skottlinjen på Anttonens balja. Helt underbart kall avslutning.
Örebro Sekt. E
2009-08-17 21:38
Det är nog bara mot bottenlagen vi kan lira såhär risigt och ändå vinna. Men... det är slagläge borta i Borås. Tror vi har chans där också.
Örebro Gummianka
2009-08-17 21:37
Ämne: ÖSK-Karl måste ju va....
hehe..
Annons: