/fotboll/osk/forum/5702.aspx/fotboll/osk/forum/5702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 13:39
kribba//

Det hedrar dig att du tar avstånd från alla påhopp på Alvbåge ;)
Örebro starkmat
2009-08-16 13:36
I morgon måste vi spela fin fotboll, vi vill ju inte bli kallade för fotbollsdödare igen.
AIK kribba
2009-08-16 13:35
Johan Böld,jo det är väl delvis så. Men ÖSK Karls tröskning är stenhård,den saken är klar, därinne. Någon enstaka småretlig oneliners är en sak,men där snackar vi en skarpslipad yxa...det är förvånande att dom tillåtit det,så känsligt som det brukar vara där.

Dessutom så har ju dom retat upp sig på Örebro,som ett klassiskt lag att reta upp sig på för dom, dom senaste åren,kronblom osv...inte minst efter att att Igor blev anmäld av en spelare för hot sist...
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 13:33
Ropesin//

Om han mot förmodan spelar så skall det bli intressant att se hur han tas emot av publiken.

Kribba/
Jag får desto fler pm ;) Gissar att hälften av dem kommer från Tony själv då de är väldigt välformulerade och uppmanar till att sluta kritisera just Tony, resten är bara de vanliga, typ törs du mötas öga mot öga o.s.v.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-16 13:32
Elvinsson/ Matchen är imorgon.
Örebro Elvinsson
2009-08-16 13:27
Kom igen nu ÖSK tryck in 5-6 mål idag! Vet att de går. KETCHUPEFFEKT! peppar peppar
Örebro Johan Böld
2009-08-16 13:22
Pat// Beror på att många hellre kontrollerar stavning, meningsuppbyggnad och böjning av ord än insuper budskapet. Han skriver som han talar. Och det stör många.
Örebro Johan Böld
2009-08-16 13:19
kribba // de kanske stör sig mer om fans från DIF/AIK kommer in än om vi bönder är inne där och tröskar ;)
Sverige Pat
2009-08-16 13:17
Ang Alvbåges blogg. Jag tror vi alla inser att han får betalt för sitt bloggande för att han är den han är och dessutom tycker om att uttrycka sig i skrift. Dock är han en katastrof som skribent. Han skriver med öppet hjärta, det hedrar honom. Men för övrigt... Tur att han är bättre i mål.
Örebro DaSa
2009-08-16 13:16
Ämne: Mittåt // Hoppas Jid....
Ser gärna Jidsjö i truppen också, men det kräver ju nästan att ngn annan anfallare lämnar om vi skall banta ner truppen nästa år.
Vänsteryttrar: Porokara, Frempong
Target: Olsen, Jidsjö
Höger: Basse, Astvald

Försvinner: Walker, Staaf och Adriano

Analys: Den ekonomiska bästa lösningen blir väl att låta Walker och Frempong gå och ha Staaf som vänsteralternativ. Den lösningen som jag föredrar är att förlänga med James då jag tycker att han har mycket mera talang än Staaf plus att han är en mera utpräglad ytter.
AIK kribba
2009-08-16 13:14
ÖSK Karl, hade blivit kölhalad därinne om man skrivit ens hälften vad du gjort. Men på något sätt har dom inte tagit notis av dig. Sen om det är sant eller inte spelar nog ingen roll. Skriver seriöst och på en juste nivå därinne och ändå blivit brutalt attackerad. Så du måste nog ha en hållhake där någonstans ;). Visst är det en otrolig enögdhet därinne, inget snack om det. Dom kan vara,flera av dom,väldigt hårda mot både gäster på sin sida och som gäster,så jag tycker ju inte direkt synd om dom ;)

Hot mot alvbåge? Har inte hört talas om det, jag tar avstånd mot allt sånt,utan minsta tvivel. Tycker egentligen inte man ska syssla med sandlåda heller utan gliringar får räcka,men som sagt,vissa förtjänar ju lite mer ibland ;).
Örebro Johan Böld
2009-08-16 12:54
Mittåt // Hoppas Jidsjö på allvar tas upp i A-truppen nästa säsong.
2009-08-16 12:53
Mittåt/ Ok hoppas han håller sig frisk, tycker han har stor potential att bli en ersättare till Olsen.
Örebro Mittåt
2009-08-16 12:47
Farsen etc.// Jidsjös fysik är det inte något större problem med. Han har dock precis som James en spelstil som inbjuder till regelöverträdelser från motståndarnas sida.

När han kom till ÖSK förra året hade han en menisksskada som inte hade diagnostiserats under hans tid i Karlslund. Denna gjorde att han till och ifrån fick stå över. Det problemet skall nu vara avklarat.

Ett annat potentiellt "problem" för Micke lär vara att han skall ha en väldigt hög smärttröskel. Detta innebär att han ofta spelar vidare när han nog skulle må bättre av att bli utbytt eller stå över.
Örebro Ropesin
2009-08-16 12:42
Enligt Djurgårdens sida så spelar Mattias Jonson imorgon, kommentarer ÖSK-Karl? :)
2009-08-16 12:39
Hur är det egentligen med Jidsjös fysik? Tycker han varit skadad mest hela tiden. Synd på en sån talang.
Örebro ÖSK öster
2009-08-16 12:31
Jidsjö va inte med, dock såg jag honom vid "klubbstugan" precis innan träningen. Lundholm och Oscar J saknades dessutom.
Örebro mustard
2009-08-16 12:29
fråga: Någon som vet något om den gode Yunus tillstånd??
Örebro Johan Böld
2009-08-16 12:25
ÖSK-Karl// Prata inte strunt om Bajen ;0) Det enda vettiga laget i Fjollträsk!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-16 12:14
kribba//

Hårda saker är det väl inte? Sanna är väl ordet, det är väl därför jag "får hållas". Maken till enögda supportrar får man leta långt efter och Tonys ordbajseri och fjäsk för fansen börjar bli pinsam. Det är så tydligt att han gör det för att få behålla jobbet.

Men du som håller hårt på Aik, vad är det för fjant ni håller på med mot Alvbåge? Snacka om att det tagit överdrivna proportioner, rena hot t.o.m, lägg ner det där, ni gör er bara ännu mer pinsamma.
Örebro Mittåt
2009-08-16 11:53
Frempong gick av med känningar i baksidan av låren (-et) i onsdagsmatchen mot syrianerna. Det var därför han inte var med mot FBK igår och således tränade idag.

Hur var det med Jidsjö idag? Han fick en smäll mot knäet igår.
Örebro ÖSK!!
2009-08-16 11:30
Johan Böld//

Håller med dig ang. Nordin. Problemet är ju att han är så ojämn. Tycker nog att man ska starta med honom ändå för har han en bra dag så tillhör han toppen i allsvenskan. Ser man sen att han inte är på topp så tycker jag man ska göra ett tidigt byte. Tyvärr så är byten inte Sixtens starka sida. . . .
Örebro Johan Böld
2009-08-16 11:08
DaSa// Tycker Erik N absolut håller! Dock saknar han ff tempo och rutin och är inte en 90 minutesrs spelare. Tycker dock han borde få 10-15 min då & då. Han är inte sämre än Astvald även om Astvald kanske har bättre fysik f.n (personligen tycker jag han är en större talang än Astvald).

Nordin tycker jag så här långt presterat oerhört ojämnt. Han påstår att han tränar skott mycket och att stolpskottet inte var en tillfällighet. Jag tycker han skjuter som en kråka för det mesta om han inte skjuter på motrull eller på volley. Strumprullare som med knapp styrfart når målvakten. Hans hörnor är inget annat en lobbar in i straffområdet.

Men visst, ibland gör han jäkligt bra grejer. Men han är ju så himla ojämn!
Örebro ÖSK öster
2009-08-16 11:01
Det är stor sannolikhet att Bedoya spelar högerback även på måndag. Wirtanen va med på några övningar men klev av när det blev tvåmålsspel. Anttonen har änsålänge bara löpträning. I övrigt såg alla ut att vara 100%.

Frempong verkar vara uppkallad igen? Va inte han med mot Karlstad i lördags?
Örebro DaSa
2009-08-16 10:46
"Forward utökade sen ledningen till 4–2 i den 75:e minuten genom Simon Leonidsson.

Trevligt...
Örebro DaSa
2009-08-16 10:42
Hur ser skadeläget ut inför morgondagens match? Har vi ngn riktig högerback? Om så är fallet kommer Bedoya får spela på mittfältet, på vems bekostnad? Har ju hackat mycket på Nobbe tidigare men efter Nordins bleka insats (förutom "assisten") så ser jag nog hellre ett byta med honom. Och sedan så byter man in Nordin med 30 min kvar.

Sen skulle jag gärna vilja se mera av Erik N, låt honom få mera speltid så vi vet om han håller AS klass. Gör han det inte så måste vi ju nästan värva på den positionen efter säsongen.
Örebro Mittåt
2009-08-16 09:41
Direktlänk till senast spelade och närmast kommande matcher i Örebro-distriktet.
Örebro Mittåt
2009-08-16 09:40
Direktlänk till div 3 Västra Svealand.
Örebro TICTICTAC
2009-08-16 08:46
Ämne: Finns det någon tabe....Bastard on parade
Skickar med länk till Örebro fotbollsförbundet där du ser alla tabeller i Örebro om du klickar på kolumnen resultat/tabeller, där har du sedan olika valmöjligheter. Är det i andra distrikt får du gå via svenskfotboll.se och sedan leta upp distrikten. Hoppas detta är till hjälp
Örebro Mike Litori
2009-08-16 08:27
Alvbåges blogg är spektakulär och bra. Tycker det är skamligt att folk gnäller utan att ha koll på vad som gäller. Att man dessutom inte har mage nog att erkänna att man (Pras Y) har fel är rätt svagt.
Annons: