/fotboll/osk/forum/570.aspx/fotboll/osk/forum/570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2016-07-21 21:36
Frågan är om vi får behålla RÅP?
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-21 21:22
@ÖSK-Karl:

Bull!
Örebro Restalundsv
2016-07-21 20:55
@Ö.S.K Krille:

Tyvärr blir det nog inte så. Men man kan hoppas på en till anfallare spec när astrit försvinner också, samt en ny ytterback. Känns som vi har för många yttrar, antar att DG lämnar senast efter säsongen.
Örebro ÖSK-Karl
2016-07-21 19:12
Desperata Norrköping la ett bud på Kung Oscar så fort de fick reda på att deras målis var skadad resten av säsongen. Budet var på 8 miljoner, ÖSK kontrade med 12 miljoner. Det gick de med på. Oscar ville av olika skäl, främst familjen stanna i Örebro trots kraftig löneförhöjning.

Sedan gick det som det gick, Rinnè med kortare kontrakt blev såld och Kung Oscar klev in och visade direkt att han är en bättre målvakt än Rinné, slutet gott, allting gott.

Källa: Hemlig.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-07-21 16:44
Ayaz spelklar mot Falkenberg.
AIK Nissesson
2016-07-21 16:11
Arséne Lupin

"Vi fick ju en som vi samlade ihop till"

Kanske dags för en ny insamling, men då skall insamlarna få rösta fram en kandidat av typ fem möjliga ....
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-21 15:50
@Nissesson:

Vi fick ju en som vi samlade ihop till
Örebro Moss17
2016-07-21 15:50
[QUOTE=Nissesson]En vänsterytterback har önskats av forumister i så många år, men klubbens kunniga tycks inte snappa det? De prioretarar annat, eller andra ... Jag tror nog "klubben" vet mer och bättre, den lever närmare verkligheten dagligen. [/QUOTE] Klubben lyssnade och samlade in pengar och värvade Logi. Tyvärr nu sitter vi här med honom.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-07-21 15:48
En vänsterytterback har önskats av forumister i så många år, men klubbens kunniga tycks inte snappa det?

De prioretarar annat, eller andra ...

Jag tror nog "klubben" vet mer och bättre, den lever närmare verkligheten dagligen.
Örebro berra-z
2016-07-21 14:44
En ytterback(vänster) skulle vara bra. Vill vi fightas där uppe bör vi ha någon bättre än Logi och Ring där. Även om jag tycker Ring vuxit till sig så bör någon med högre lägstanivå köpas in då han kan vara lite upp och ner. Defensiven måste alltid stämma, inte då och då. Vi vinner inte många matcher med en dålig defensiv. Saknar allt en Joel Riddez, Ujujuj det var tider. Mycket bra!
Örebro Ö.S.K Krille
2016-07-21 13:04
Tror inte ÖSK värvar nått mer, så länge ingen lämnar förstås.

Hoppas jag tror fel för jag ser gärna någon värvning till.

Eller vad tror ni?

Örebro Darum müssen wir reden
2016-07-21 12:20
Ayanda är skriven i Örebro fortfarande
Örebro Sparkabolleninimål
2016-07-21 12:05
Vad gör Nkili egentligen? Tycker verkligen han skulle platsa åtminstone i toppen av Superettan! Vad jag kan hitta på nätet är han kontraktslös?
Göran Persson
2016-07-21 09:54
Men jag tror nog ändå att det kan vara på sin plats med en påminnelse om Axens gamla devis om att "det finns inga lätta matcher i allsvenskan". T ex både FFF och Gefle kommer nog göra allt för att "göra en ÖSK" nu efter deras respektive relativa goda omstart efter EM-uppehållet.
AIK Nissesson
2016-07-21 09:47
Jag kan ibland inbilla mig att alla matcher kan verka lika lätta eller svåra. Vi har ju förlorat mot Malmö, Sundsvall, Kalmar och Djurgården.

Så det där med att tabellplaceringar visar vad som är enkelt och vad som är svårt, det vetetusan?
Örebro Karlstruum
2016-07-21 09:21
Men det betyder också att vi sen klarat av dom tuffaste matcherna och har de lite "lättare" kvar sen när höstformen tar vid. Sen tror jag Kalle lider av allergi av något slag. Han är som en annan när man lirar fotboll. Bra på försäsong och höst men på våren när pollen, gräs och dylikt håller på så försvinner all ork och träning man byggt upp under ett par månader.
AIK Nissesson
2016-07-21 01:34
@Asbjörn#10:

Når vi enkelt vunnit mot Falkenberg på lördag möter vi åter de fyra lagen.
Skall vi vara ett topplag och spela "Europamatcher" måste vi klara av en rejäl poängskörd mot dessa lag.
Örebro Asbjörn#10
2016-07-21 00:11
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Haha själv tycker jag det är rent ut sagt hemskt att se så kallad hawaiifotboll när jag håller på ett lag. Inte bra för nerverna.

Att poängskörden minskat påverkas ju dock av mycket annat också, exempelvis att vi mött Häcken, MFF, AIK och Peking i de fyra senaste matcherna.
2016-07-20 19:22
@Asbjörn#10:

Om de "huvudlösa satsningarna framåt" ger samma resultat som i våras tar jag hellre det ;0) Mer underhållande också

Den försiktiga stilen har ju faktiskt gett sämre poängskörd senaste matcherna
2016-07-20 19:20
@Mäster Estragon:

Jo snabba fötter
AIK Nissesson
2016-07-20 18:35
@Restalundsv:

Hehe, det blir dubbelt så dyrt på skokontot, för man måste väl köpa parvis?
Mäster Estragon
2016-07-20 18:00
@Restalundsv:

Han har väl inga fötter alls?
Örebro Restalundsv
2016-07-20 17:36
@Nicka i ribban:

Borde väll vara rimligt, dock tycker jag inte vi ska satsa på någon som har två vänsterfötter.
Örebro Nicka i ribban
2016-07-20 16:10
Borde man inte gjort klart med Dajje snart? Han är spelar ju 90 minuter vecka in och vecka ut.
Örebro Nicka i ribban
2016-07-20 16:03
Skulle tro han blir det på fredag.
Örebro SuperClasico
2016-07-20 15:17
Ayaz spelklar ?
Örebro Minatankar
2016-07-20 10:25
@pemo:

Tänkte samma sak, att vi skrev så lika utan att veta om varandras skrivningar.
Det var Sema jag tänkte på och menade. Skrev fel :-)
Örebro ForzaÖsk
2016-07-20 10:23
Ja tack!
Örebro Asbjörn#10
2016-07-20 09:48
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Även om det finns många aspekter som påverkar vår lite uddlösa offensiv de senaste matcherna (bra motstånd, ingen naturlig anfallare längst fram, RÅP hämmad i duellspel, Broberg inte riktigt där än osv.) så tycker jag nog också tränartrojkan har tightat till laget också.

Dvs vi har inte sett de här huvudlösa satsningarna framåt med stor del av laget som gör att vi åker på en kontring typ 4 mot 5 om vi tappar bollen. Något jag trots allt föredrar att slippa se även om det självklart samtidigt påverkar offensivens spets negativt.

Man får väl helt enkelt ta till Erik Edmans gamla citat kring sambandet offensiv/defensiv. Att det är som ett lite för litet lapptäcke som aldrig kommer täcka hela kroppen samtidigt. Drar man upp det över överkroppen sticker fötterna fram och vill man täcka fötterna räcker det istället inte enda upp. =)
Örebro pemo
2016-07-20 09:25
Minatankar// Lustigt, vi skriver nästan samma sak. Jag hade inte läst ditt inlägg när jag skrev mitt.
Du skriver Mensa. ( punkt 5 ) Menar du nya killen eller är det Sema du menar?

Punkt 7 är också en avgörande punkt.
Men nu ger vi väl FFF en rejäl match och tar tre poäng. Då borde väl kontraktet vara i hamn. :=)
Annons: