/fotboll/osk/forum/5698.aspx/fotboll/osk/forum/5698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-08-19 16:21
ÖSK KRILLE//Dom måste spela mycket mer.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 15:49
Aspen//
Det tycker jag med! Men då måste de få spela lite mer.
Titta på IFK gbg de får ju fram nya talanger på löpande band. De vågar släppa fram nya unga spelare istället för att köpa in svindyra spelare.
Örebro Aspen
2009-08-19 15:45
Den klasspelare som ska in måste vara en av Per, Erik, Ale eller Gustav Lundholm.
Vi ska ju utveckla spelare inte handla från Man U, Barca eller dyl.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 15:34
Johan Böld//
En mittfältare i Arnor Gudjohnsen eller Lars Larsens klass.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 15:26
Det är ju bara att inse att mittfältet är ÖSK:s svagaste lagdel. Sen kan vi alla ha olika uppfattning om varför det är så. Jag tror på en kombination om att minst en klasspelare måste in på någons bekostnad och att de tre centrala mittfältarna måste börja uppträda som en enhet som kan hålla boll mellan varandra med rörelse och kreativitet.

Och väldigt väldigt många tränare anser att förutsättningen för att skapa ett riktigt bra lag ligger i ett starkt (åt båda hållen) mittfält. Oavsett spelsystem. och det tycker jag man kan se på tex Häcken, Elfsborg, IFK och Kalmar med klasspelaren Elm på mitten. AIK har jag inte sett så mycket för att uttala mig (missade matchen).
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 15:17
Jag tycker att Gerzic är en av allsvenskans bästa mittfältare när han är i form. Men han måste höja sin lägsta nivå.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 15:11
ÖSK KRILLE// Jag håller med. Invänder inte emot det.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 15:09
Johan Böld//
Efter som ÖSK vann matchen mot Djurgården så lär han inte byta ett vinnande lag men Gerzic måste göra bra ifrån sig om han ska forsätta spela från start.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 15:06
Chipset// Jo, om det nu är så kreativt att solorusha 20 m in i motståndarfållan gång på gång. Eller se lika förvånad ut varje gång någon hinner ikapp bakifrån och snor bollen. Ibland fyrar han av en fruktad strumprullare om han lyckas komma fram till 5 meter före boxen.

Han har ju inte genomsnittligt sett var särskilt bra i år? Tror inte direkt att AIK skriker "Han ska vi ha" och slänger sina matadorhattar i luften.

Men visst, kan erkänna, emellanåt kommer en och annan konstruktiv passning. Han kan också vara bra om han får stora ytor och tid . Men det får man väldigt sällan i allsvenskan

Jämför du Nordin med t ex Lars Larsen eller Gudjonssons forna spel är det klasskillnad. Och det är en sådan spelare vi behöver ha på mitten om vi på allvar ska stå upp spelmässigt.

Ps Jag har inget emot att Nordin plötsligt höjer sig rejält och blir kung på mitten. Skulle bara bli glad. Jag menar bara hur jag tycker det hittills sett ut i år.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 15:04
ÖSK KRILLE// Samtidigt sa Sixten att Ale stod nära startelvan. Men det är nog bara något han säger. Förhoppningsvis får han byta av Nordin tidigare och tidigare.
Örebro Chipset
2009-08-19 15:02
Nordin är det enda kreativa vi har på mitten. Aldrig att jag byter ut honom. Att han försvinner i matcherna beror ofta på att ingen söker honom. Kolla reprisen på senaste matchen t e x. Många gånger man svär åt Kilen, Nobbe och Bassombeng när de som bollhållare nästan undviker honom.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 14:57
Sixten tar aldrig bort Gerzic. Han ändrar aldrig ett lag om det inte är skador eller avstängningar.
Örebro ÖSKare i exil
2009-08-19 14:54
Ämne: Ämne: Det är ....
När det klickade för Kungen och salivia så var det ju något positivt. Så som jag skrev det tycker jag inte man kan använda det negativa "klickar. I efterhand borde jag valt ett annat uttryck då det kan tolkas på olika sätt. Kanske är det en anglofiering av språket då man på engelskan kan "click with somebody". Lite offside det här kanske.

Ser hur som helst fram emot att få fin besök i Borås. Jag räknar med gott sällskap och svartvit seger.
Örebro Aspen
2009-08-19 14:48
Det bästa laget vore:
------------Alven------------
-Wirre-Mike-Wiken-Vovven-
-----------Kihlen-----------
----Bedoya--------Nobbe----
--Basse----Olsen----Roninho----

Weggen
Berra
Per
Nordin
Astvald
Wivallius
2009-08-19 14:44
Dubbelpost!
Wivallius
2009-08-19 14:43
Dubbelpost!

Wivallius
Ämne: Det är ju nånting so....
ÖSKare i exil//

Är det något det verkligen gjort på mitten så är det att det "klickat". Att det "klickat" innebär att det inte fungerat, jämför "Pistolen klickade" betyder "Det kom inget skott".

Annars fattar jag inte vad du menar!
Örebro oroT
Bölden // Jag tror personligen att Nordin och Bedoya hade passat ihop jäkligt bra mot Elfsborg, tvinga Ellos mitt att ta större defensivt ansvar och därav trubba av offensiven.
=)
Malmö FF Chicko
2009-08-19 14:39
------------Alven------------
-Wirre-Mike-Wiken-Vovven-
-----------Kihlen-----------
----Bedoya--------Nobbe----
--Basse----Olsen----Roninho----

Weggen
Berra
Per
Nordin
Astvald
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 14:25
Utan Alvbåge hade ÖSK varit i botten av allsvenskan!
Örebro Gurra2001
2009-08-19 14:12
ÖSK:s svaghet är antal gjorda mål. Om vi ska ta bort Kim och Nordback så hade vi lagt brevid Djurgården i tabellen och inte som nu brevid Kalmar.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 14:06
Ämne: Jag vill fortfarande....oroT// Är det inte dumt att ta bort vår näst bäste målskytt (Nordback) från banan? Bättre ta bort den andre som bara mäktat med ett mål trots offensiv position
Örebro Grixx
2009-08-19 14:00
Något felsteg från Bedoya senast mot DIF och han kom vilse något, men jag tycker han var det stora utropstecknet och var värd att bli matchens lirare.

Plötsligt plockade han bort bollarna från djurgårdarna och bara sprang i väg med den. Nästa moment var han offensiv och lekte" forward.
Skicklighet eller tur?

I vart fall utmynnade ofta hans insatser i en offensiv lösning, så härligt att se.

Högerbacksidan måste vi vara starkast på i AS...om man nu plötsligt ska kalla Ale för back:
;-)

...men som vanligt lite mer fart ett steg upp och spela på mattan till 99 %. Nu verkar ju Sixten hellre vilja ta ett steg tillbaka än hur det var förstaa 3/4 av säsongen. Rädslan att tappa in någon boll verkar för stor....likaså att vi försöker bevaka små ledningar istället för att fortsätta satsa framåt. Det senare är förståss roligast att uppleva som åskådare och kanske lite mer givande poängmässigt...vill jag gärna tro och då givetvis enligt devisen "Anfall är bästa försvar"
Örebro oroT
2009-08-19 13:59
Byten i 61:a match-minuten:
Olsen Vs. Adriano
Basse Vs. Astwald

Ställning vid bytet: 1-1 (mål av A. Svensson och Bedoya).
Adriano avgör vi 77:e.
Örebro oroT
2009-08-19 13:57
Jag vill fortfarande se Nordin och Bedoya tillsammans på mitten på Nordbacks bekostnad.

------------Alve------------
-Wirt-Almebäck-Wiken-Vovven-
-----------Khilen-----------
----Bedoya--------Nordin----
--Basse----Olsen----Poro----

Receptet för 3poäng mot Ellos :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-19 13:35
Många gnällde ju på Olsen för några veckor sedan också, och han har ju kommit igång rätt bra nu. Dock hade inte Sixten så många alternativ där. På Nordins plats finns flera goda ersättare. Och att ge nån annan chansen i nån match är nog bara bra. Både för Nordin och för tex Bedoya.
Örebro ÖSKare i exil
2009-08-19 13:15
Det är ju nånting som inte riktigt har klickat på mitten och det finns ju flera faktorer. Kihlberg har blivit långsammare även om han är fantastisk som bollvinnare så går det lite sakta. Nordin och Nordback försvinner ur matcher och blir enbart springande, kämpande spelare. Visst kan det vara en lösning att byta ut en av dom spelarna och hoppas att den som kommer in tillför något som saknas.

Jag tycker laget hamnar ganska långt ner i banan. När spelet vänder går det via Kihlberg och blir ofta lite för långsamt. Motståndarna hinner ta defensiva positioner, täppa till ytor och förhindra att man bygger upp sitt spel. Backlinjen behöver fler uppspelsalternativ än boll på Kihlen eller Olsen. Ibland tycker jag vi får se crossbollar från ytterback till ytter men det är ju ett inte helt enkelt spel.

Det vore spännande att se Djurgårdsmatchen som jag missade. Finns den att ladda ner nånstans?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-08-19 13:00
Ämne: Kungen kanske har hu....klart det blir Kungen innan avfärd.
Örebro Aspen
2009-08-19 12:46
Conjuration//Håller med om att många spelare sågas. Tycker det ska vara rättvist så jag brukar bidra med sågning av tränare och sportchef.
Men det är ju bra man får positiv kritik
Örebro Conjuration ★
2009-08-19 12:30
På senaste tid så har det verkligen sågats spelare här. Nordin är ju grym, lite ensam bara i vissa tillfällen men väldigt viktig i mina ögon.

Vill passa på att ge lite beröm till Westman som aldrig klagar utan hela tiden är positiv. mer sånt!
Annons: