/fotboll/osk/forum/5692.aspx/fotboll/osk/forum/5692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 21:48
"De är Premier Leagues mest hatade spelare"
Örebro roaring j
2009-08-21 21:39
Berras flytt till Frankrike lär väl knappast bli av antar jag. Läste idag att Arles hade värvat en rutinerad försvarare fran Sion, regerande cupmästare i Schweiz. Bara av det sa kan man väl dra slutsatsen att Arles försvar knappast kommer förstärkas än mer.
Örebro Walter Gigena
2009-08-21 21:24
Judas Jonsson är totalt slut som fotbollspelare. Han skulle tillföra sportklubben noll. Behöver vi en skadad forward som skulle vara fjärdeman bakom Olsen, Adriano och Staaf? Fy fan. Skulle vara den sämsta värvningen sen Walter Gigena. Signas Jonsson förnyar jag inte mitt årskort. Judas.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 21:21
Någon som kan berätta mig(som aldrig sätt honom spelat) vad Simon Leonidsson har för styrkor och svagheter?
Örebro Johan Böld
2009-08-21 21:06
Snart borde väl Staaf äntra bänken? det var någon här som såg honom på träning nyligen och han hade varit vass
Örebro Robban Örebro
2009-08-21 21:06
Erbjud Mattias Jonsson en lön baserat på spelade minuter.
400.000 kr om man spelar samtliga 2700 minuter av allsvenskan 2010. Det blir alltså en lön på 15 tkr/match.
Örebro hunter
2009-08-21 20:55
SÅ många platser som är sålda redan när Ösk möter Ifk Göteborg såhär en månad innan match har det jag nog aldig sett tror jag.
Örebro jappel
2009-08-21 20:24
Ämne: Fast vi blev ruggit ....
0-0 är 0-0 utspelade eller ej :-)
1p är 1p utspelade eller ej :-)
Hoppas vi lyckas ordna 3p mot ife, gör vi det och sedan slår aik så är vi verkligen med i toppen, speciellt med tanke på att de flesta topplagen har kvar att möta varandra.
Örebro Johan Böld
2009-08-21 20:17
Fast vi blev ruggit utspelade där i fjol trots 0-0. Om jag inte minns fel storspelade Weggen och räddade oss
Örebro loopy
2009-08-21 20:12
Ämne: Ämne: Ämne....
kan hålla med där, är mest snack om konstgräs innan match och skador, brännsår och bloggar efter matcherna på vallen. Är väl det topplag vi haft lättast för sen vi gick upp.
Örebro jappel
2009-08-21 19:45
Ämne: Ämne: Ämne....
sådana fakta måste man ju böja sig för...
Men jag har inte uppfattat hif som ett svårare lag att möta eller slå nu när henke är med. Fast det kanske bara gäller ÖSK :-)
Örebro loopy
2009-08-21 19:15
Ämne: Ämne: ÖSK-Kar....
inte för att jag är någon större fan av henrik larsson men nog fan har han tillfört en hel del til HeIF spelmässigt sista åren.

Är väl bara att kolla mål+passnigar 2006-2008

14+10 2008
9+13 2007
8+3 på en halv säsong 2006

dessutom hann han väl bli vävad til scums och se till att han och omotiyossi delade UEFA cupens gruppspelsskytteliga på 6 mål var eller något i den stilen. Dock vekade väl helsingborg bränna lite för mycket av sin ekonomi på honom så att truppen i övrigt inte var så bred under dessa år.

Jonsson är väl tre år yngre så vill han tillbaka till örebro och tar någon form av prestations baserat kontrakt så skulle han kunna tillföra en del kvalitet både på och utanför plan. Tycker han visat rätt bra klass de få gånger jag sett han skadefri i år.
Örebro jappel
2009-08-21 18:53
Ämne: Ärligt talat så tyck....
Visst är detta ytterligare ett bevis på den totala inkompetens och brist på empati och förståelse som sorgligt nog regerar i Svffs korridorer.
Örebro pemo
2009-08-21 18:49
Ämne: Pemo:
matchen visas....
Tack för svaret- Det var ju synd att PA är skadad. Han behövs nog mot Bajrami. Hur är läget med Wirtanen då? Visserligen tror jag att Bedoya spelmässigt matchar Ellos, men när det gäller fasta situationer och markering så känns han lite riskabel. I övrigt, alla friska? Får reserverna någon matchning? tänker främst på Walker, Glenn, Mål-Göran och Westman som inte spelar i ÖSK-U
Örebro jappel
2009-08-21 18:44
Ämne: ÖSK-Karl: om Mattias....
Kanske, fast det beror såklart på vad han vill ha i lön samt vad han vill göra efter den aktiva kariären. Jag är inte säker på att han skulle göra succe i ÖSK, speciellt inte om det bara rör sig om en säsong. Se bara på henkeborg. Har henke verkligen tillfört så speciellt mycket till hif? annat än sponsorer? (och jag antar att han själv tar det mesta av de eventuellt extra pengar som kommer in) Och då är det ändå skillnad i klass på henke och jonson.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-21 18:17
ÖSK-Karl: om Mattias Jonson vill köra en säsong till och det i Allsvenskan är ÖSK korkade som inte tar eventuell kontakt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 17:25
NA har tydligen varit inne här och fått tips (se länk), men det är rätt som agenten säger, de vill ha Berra till ett alldeles för lågt pris. Hur de då kan skriva att det borde vara klart inom några dagar är obegipligt.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 16:06
Alla till Borås!
Örebro Johan Böld
2009-08-21 16:01
BabyKladde // Jaså är Patrik ff inte spelklar? Trodde han skulle vara det mot Ellos. Det var ju synd även om Ale skött sig bra.
Örebro BabyKladde
2009-08-21 15:56
Pemo:
matchen visas på canal+ och börjar 19:30.
ÖSK lär spela i hemmafärgerna då Ellos inte har vita hemmadräkter. Anttonen är inte speldudlig.
Örgryte voldemort
2009-08-21 15:04
Ärligt talat så tycker jag det är tragiskt hur man nu ännu en gång rövknullar Örebro från förbundshåll. Dessutom är det cyniskt och så inhumant det kan bli att nu "tillåta" Ismail att spela. På Div 2 nivå? Hur jävla slut i rutan får Lagrell och flanarna på Råsunda bli? Blir så förbannad när jag tänker på de där slutstyckena. Hoppas verkligen att han repar sig så gott det går och att han får stanna kvar av humanitära skäl. Det är han värd.
Örebro pemo
2009-08-21 14:52
Snart dags igen och nu får jag dessutom se ÖSK på TV. ( Canal + tror jag ) Spelar ÖSK i helsvart mot Ellos? Någon som vet statusen på laget? Är Anttonen tillbaka? Hur ser träningen ut?
Kalmar KFF hela dan
2009-08-21 14:50
Ännu en gång har migrationsverket bevisat hur dum i huvet man kan vara. Jag håller med Alvbåge
Örebro Gummianka
2009-08-21 14:49
Ämne: Vill ni se en riktig....
10 sek efter att Barca tappar bollen i anfall sitter den i eget nät. Ruskigt snyggt anfall. Nästan i klass med ÖSK..
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 14:17
Johan Böld//

Långsint är jag mot personer som bryter ingångna löften o avtal, både muntliga och skriftliga ;)

Nej, jag vet inte när hans kontrakt går ut, hoppas det är låååångt!
Örebro Johan Böld
2009-08-21 14:17
Vill ni se en riktigt delikat spelvändning? Kolla
Manchester City mål på Barca här om dagen. Målet kommer ca 2:00 in på sammandraget (länktipset). Bara att dra fram lite.
Örebro Johan Böld
2009-08-21 14:05
ÖSK-Karl // Hehe - Är du långsint ;)

Vet du när kontraktet går ut för MJ i DIF? Är det efter denna säsong? Kan knappast tro att de vill förlänga, om han inte går med på ett prestationskontrakt kanske.
Öreskå - 66
2009-08-21 13:43
2 Fulla bussar plus de som åker i egen regi....
Hoppas på en rolig resa.

Heja Svart Vitt!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 13:40
Mittåt//

Håller med, men Mattias Jonssons svek och brutna löfte kommer aldrig att förlåtas ändå. Dessutom var det ju småpengar i förhållande till vad han fick av Dif.
Örebro Mittåt
2009-08-21 13:28
Vi skall vara evigt tacksamma att Mattias Jonsson valde Djurgården och inte ÖSK vid sin återkomst till Sverige. Även om det då kändes rätt så surt.

Hans senaste skada kommer att hålla honom borta ca. en månad.
Annons: