/fotboll/osk/forum/5690.aspx/fotboll/osk/forum/5690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Johan Böld
2009-08-20 09:33
Wivallius // Ja, sedan var väl ÖSK det enda laget som gjorde mål i alla matcher?
Örebro Johan Böld
2009-08-20 09:32
Apskallen//

Jag tycker inte heller man ska börja plocka med ett lag. Särskilt inte när man plockar poäng efter poäng. Finns ju ingen anledning.

Däremot kan man kanske ge en annan enstaka spelare chansen från start när det är uppenbart att den man konkurrerar med inte presterar. Det är väl det de flesta härinne vänder sig emot, antar jag.

Intrycket man har av Sixten är väl att när man väl hamnat hos hans elva favoriter så finns det inget i världen som kan peta bort dig hur väl dina kompisar än presterar på träning. Jag menar du får inte ens chansen på försäsongens träningsmatcher om inte din konkurrent är skadad/avstängd. Och det kan iaf jag vända mig emot. För som spelare utanför elvan måste man ju till slut fyllas av hopplöshet och vilja dra.

En spelare jag känner i ett annat lag i en lägre division (Div 1) sa till mig att "det är det värsta som finns" att hamna under en sådan tränare.

Och inte heller finns det någon reservlagserie el dylikt att få matchträning på vilket gör det ännu värre. Då är det liksom ingen mening med att ha en så stor trupp. Fattar inte riktigt hur ÖSK tänker där.
Wivallius
2009-08-20 09:32
Johan, apskallen//

Glöm heller inte att ÖSK fortfarande har målrekordet i allsvensk 14-lagsserie sen det året (var det 64 mål på 26 matcher?), så det måste ha spelats ordentlig anfallsfotboll. Arnor var kejsare, Kuba var kung!
Örebro Johan Böld
2009-08-20 09:24
Ämne: Ämne: apskal....Apskallen// Hm - Vi kanske inte ledde serien, vi kanske inte styrde och ställde som vi ville - Det är sant. Och det fanns en svacka med ödesdigra förluster. Jag såg inte heller alla matcherna

Men jag såg en hel del matcher, både borta och hemma. Och nog stod ÖSK upp på ett helt annat sätt i tex bortaspelet än idag. Minns tex Degerfors borta. Utklassning!! Men även i förlustmatcherna iaf hemma dominerades spelet. Så sett mot idag tycke jag det var stor skillnad rent spelmässigt. Jag menar, det var ju inte så att silverplatsen gnetades till. ÖSK var också bra i alla lagdelar.

Örebro apskallen
2009-08-20 08:39
Ämne: apskallen// Förviss....
Sven// Riktigt så bra var vi faktiskt inte så att vi styrde och ställde precis som vi vill. Vad jag minns så ledde vi inte serien vid mer än ett par enstaka tillfällen och vi hade en svit i mitten av säsongen då vi bara tog 1 poäng på 4 matcher. Då fanns det säkert lite gurgel om att rotera på spelare, men där visade det sig ju vara bra att hålla kvar startelvan.

Men visst, startelvan på den tiden var kanske mer självklar än idag. Vad jag ville visa var att det faktiskt finns poänger med att låta spelarna lära sig sina positioner och att tillåta sämre insatser. I längden är det viktigt att ha en trygg startelva där spelarna känner varandra väl.

Som en liten motvikt mot alla förslag om att omplacera i stort sett varje spelare till nya okända positioner.
Örebro Tom Hell
2009-08-20 02:16
Är det någon som har koll på måtten på axelväskan i ÖSK:s Webb-shop? Behöver en ny väska till laptop:en men är osäker på om den är stor nog när den är så billig (50:-)?
Örebro Johan Böld
2009-08-20 00:35
Nej, tyvärr. men jag vill dit och kommer att åka. Roy har förvandlat laget fantastiskt på bara 1 1/4 säsong. Roy, den bästa tränare ÖSK någonsin haft under mitt vuxna liv. Han kunde göra ett topplag av kattpiss.

Men jag har haft Fulham som "mitt" lag i PM länge. Har aldrig följt med strömmen bland de som väljer sina favoritlag, utöver sitt Sverigelag, bara för att de vunnit mycket.
Örebro malge
2009-08-20 00:30
ja typ 2 tunnelbanestationer ifrån, va mäktigt, minns att efter segern stormades planen av glada supportrar, och chelsea supportrarna va på väg med men poliserna kom imellan, tror aldrig jag sett så mycket gulvästar någonsin, satt föresten precis nedanför stugan, men det jag minns mest va glädjen efter matchen och trycket från läktarna, det kan man snacka om stämning, har du vart där med
Örebro Johan Böld
2009-08-20 00:24
Jaså du var där? Inte illa pinkat! Var det på Fulhams arena? Chelsea ligger väl direkt granne vad? Jag menar rent geografiskt?
Örebro malge
2009-08-20 00:22
haha såg dom för 1-2 år sen riktigt kul, derby mot chelsea, vinst blev det, va mäktigt
Örebro Johan Böld
2009-08-20 00:11
malge /7 Japp, huset fixat, finns inga ursäkter längre ;0)
Örebro malge
2009-08-20 00:06
håller med, enda som fattas är ett litet hus på ena sidan, men det kankse vi kan säga att vi har med 8 vånings huset precis bakom
Örebro Johan Böld
2009-08-19 23:55
Ni håller väl på Fulham som jag va? Jag menar av PM klubbarna alltså? Roy Hodson, mittenlag med ambitioner, stenlojal publik, SvartVita dräkter..Hur mycket mer ÖSK måste det bli? ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-19 23:41
Ämne: Johan Böld//

Jag ....
Enda matchen jag inte sett i år ...Typiskt :0S
Örebro Bastard on Parade
2009-08-19 23:15
Johan Böld//

Jag kan komma på en sådan löpning så här spontant. Mot AIK (?) när han gjorde mål.
Örebro Chipset
2009-08-19 23:01
Bästa laget (för dagen)! // Jag menade väl typ att deras livlina försvann om jag ska precisera mig. Med sin kreativitet skapade han en del. Trots att spelade i Peking. Skall väl sägas att han var den ende som skapade något i Peking... Idag åkte de på storförlust mot Qiding. Trängen nästa?
Örebro Johan Böld
2009-08-19 23:00
Chipset //Ja, 2006 så var han på väg utför. Men då började han bli gammal. Men hans insats Ellos borta var ovärderlig.
Örebro igore
2009-08-19 22:58
Ola Andersson under Fotbollskväll på webben ang. om att Sixten när han kom fick ordning på mittbacksparet i ÖSK.
"Innan var det lite såhär.. de hade de nån lång kille från Zambia...som inte alls..."
Mats Nyström avbryter:
"Oj, det där var suspekt"

Bra koll...
Örebro Chipset
2009-08-19 22:56
Ämne: Lars Larsen!!!! fan ....Jo, han var ruskigt bra. Iallafall 2003-2004. Men minnet verkar lite kort här med. Han var urusel 2006. Kanske pga skadorna 2005.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 22:54
apskallen// Förvisso, men då klaffade ju spelet nästa hela tiden. Vi styrde väl nästan varenda match? Då skulle inte jag heller ändra

Att Dala vägrade rotera med anfallaren Magnus Powell som var nästintill lika lovande som Mattias Jonsson ledde till att han stack. Det gjorde även Mattias då HIF viftade men penningabunten. Så där stod vi utan båda två.
Örebro Gummianka
2009-08-19 22:24
Undrar hur det känns att vara ett genuint Barca-fan. Alltså inte en svensk sådan. Vad kan dom hitta att oroa sig över eller skälla på.. egentligen.
Örebro apskallen
2009-08-19 22:10
För er som "gnäller" om Sixtens ovilja att byta ut spelare så vill jag bara påminna om vår hittills bästa säsong, 1994.

På hela säsongen spelade 15 (!) spelare, varav en (Mikael Fahlén) fick 27 minuter. Egentligen 14 spelare alltså. Kontinuitet är inte bara av ondo :)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 21:45
Fan vilken spelarpresentation Barca har! titta på tv4 sport!
Örebro DaSa
2009-08-19 21:42
Jag kommer antagligen ta bilen från Götet till Elfsborg på söndag, om ngn är intresserad av att åka med så kan ni skicka ett PM.
Örebro Walter Gigena
2009-08-19 21:31
Larsen var kung. Ni som minns Arnor vet att han var gud. Bäste spelare jag sett spela för klubben.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 20:54
Lars Larsen!!!! fan vad jag saknar dig på banan! Jag tror aldrig vi fattade hur bra han var!
Bästa laget (för dagen)!
2009-08-19 20:40
Chipset//
"När han gick sönder gick Peking sönder." Peking gick ju för fan sönder dag ett och det var inget som Burkhardt var inblandad i och han kunde inte lyfta dem ur krisen...

Nordin eller Marcin? NORDIN - alla dagar i veckan!!!
Örebro Johan Böld
2009-08-19 20:17
//Kommer ni ihåg Nordins djulpledslöpningar in i boxen i fjol när han stänkte in målen mot TFF och GIF sundsvall? Tror inte jag sett en enda sådan löpning i år..eller?
Örebro Johan Böld
2009-08-19 20:16
Chipset // Om Kim håller jag med dig. Tycker han är stabil nu. Absolut inget att klaga på. Såg t.o.m han vinna ett par löpdueller mot DIF-spelare - Märkligt nog.
Örebro Chipset
2009-08-19 20:12
Ena dagen är Nordin kung, andra dagens en fisk. Jag tycker absolut inte att han kommit upp i samma klass som förra året men ändå varit riktigt bra ett antal matcher. Minnet är kort när det gäller både Nordin och Olsen. Tycker Olsen är på g nu och frågan är om inte Nordins form återvänder snart likaså.
Annons: