/fotboll/osk/forum/5685.aspx/fotboll/osk/forum/5685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-08-22 14:12
Elfsborg borde satsa på att förstärka deras redaktion istället för spelaretrupp, sämre inför-rapport får man leta efter:)
Örebro Aspen
2009-08-22 14:06
Att ÖSK gör få bra spelaraffärer beror på kompetensen att scouta, skriva avtal, marknadsföra spelare, timing och göra affärer/förhandla.
Det vet vi sedan länge att vi har mycket att förbättra.
Man kunde börja där det är enklast - att förlänga avtal. Historiskt har det brustit mycket där.
Örebro oroT
2009-08-22 12:48
Fokusera på vidareförsäljningsklausulerna, tror det är där vi kommer tjäna slantar på Berra, om han nu inte vill förlänga...
Inom 2år spelar Berra i L1, var så säkra.
Örebro DaSa
2009-08-22 12:37
Tycker att det är konstigt att vi alltid hamnar i ett läge där vi tvingas sälja spelare till skampriser. Är det bara en känsla eller är vi ruttna på att ta betalt?! En viktig faktor är ju kontraktslängden, längre kontrakt betyder en högre lönekostnad och risk. Se på Elfsborg som nästan alltid gör affärer som de "vill", inte blir tvingade till. Det har ju medfört att de byggt upp en kassa som gör att de har råd att ha långa kontrakt.

Sen så förstår jag inte vitsen med att lära Berra och Basse svenska, varför inte engelska så de blir mer lättsålda?
Örebro Mittåt
2009-08-22 11:23
ÖSK Ungdom fortsätter div 2-jakten om några timmar på Behrn Arena. Matchen startar kl. 13:00 På motståndarsidan står IFK Örebro, ett lag som ÖSKs talanger borde kunna köra över sju dagar av sju, men som man under åren haft märkvärdigt svårt att komma till rätta med.

ÖSK kommer till start A-truppsförstärkta genom Michael Jidsjö, Gustaf Lundholm och James Frempong.

På annat håll i serien (eller på Grenadjärsvallen för att vara mer exakt) startar två timmar senare matchen mellan serietvåan FBK Karlstad (som ÖSK slog förra helgen i Karlstad) och Rynninge IK.

Om ÖSK slår IFK Örebro kommer man att ta sig förbi det förlorande laget i den matchen. Men det finns en del andra varianter också.

- Om FBK och RIK spelar oavgjort och ÖSK vinner så är laget på kvalplats.
- Om RIK och ÖSK vinner och om ÖSK dessutom förbättrar sin målskillnad med två mål mer än vad RIK gör så är ÖSK också tvåa i serien.

I ett värmlandsderby möts Karlstad BK och IFK Ölme. KBK leder serien 5 poäng före ÖSK och skulle behöva ett poängtapp för att ÖSK i sin hemmamatch i den näst sista omgången skall kunna ta sig förbi KBK. Ölme är ett lag som kan få stryk av alla lag i serien, men också slå alla lag så förhoppningsvis får de en bra match på Våxnäs i eftermiddag.

Det idealiska scenariot är att:
- ÖSK vinner med en tre, fyra mål.
- RIK och FBK spelar oavgjort. Då är ÖSK förbi bägge.
- KBK och Ölme spelar oavgjort. Då har ÖSK Karlstadslaget inom slagläge samtidigt som Ölme nog kan betrakta sig som avhängda från tätstriden.

I nästa omgång reser sedan ÖSK till Kristinehamn för Ölme-matchen, som kan bli nog så marig.

Så kom gärna ner till Behrns till kl. ett för att heja fram de svartvita talangerna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-22 10:07
ÖSK KRILLE//

Det här med publiksiffrorna hos Djurgården och Hammarby är inte bara positivt. De två klubbarna har dragit upp lönerna i AS till summor som inte är realistiska.

Nu ser vi resultatet av det och om de åker ur så är det ur den synpunkten viktig för AS. Då återstår bara Aik, Ellos o Mff som kan betala "överpriser".
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-22 09:58
För er som missat infon och inte scrollat:

Fransmännen har lagt ett bud på 100.000 Euro och inget mer. Ett något oenigt Spelarinvest har lämnat sitt absolut sista krav, det är 100.000 Euro, vidareförsäljning ett 25% och vidareförsäljning två 7,5%. Fransmännen skall också stå för agentens kostnader. Förlänger de Berras fyraårskontrakt har Spelarinvest som krav att ytterliggare 100.000 Euro skall betalas av Arles.

Berra är inte intresserad av att förlänga sitt nuvarande kontrakt som går ut 2010, killen vill spela fotboll och är heller inte intresserad av att bli utlånad till någon klubb utanför Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-22 09:56
IRON MAIDEN//

Skulle tro ca, 150-200.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-22 09:54
Johan Böld//

Fahlander är rätt skön faktiskt!
Elfsborg IRON MAIDEN
2009-08-22 09:36
Vet ni föresten ungefär hur många ni blir?
Elfsborg IRON MAIDEN
2009-08-22 09:32
Välkomna i morgon. Det verkar som ni laddat upp och att det kommer en del till Borås, eller?
Örebro Johan Böld
2009-08-22 03:14
Men nu måste jag få vara lite off topic ett tag - Men det handlar om Örebro iaf hehe. Micke Fahlander drar inte riktigt jämnt med Mariestad m.fl i sin blogg och skrev nu senast:

"Hej Mariestadssupportrar,

Eftersom ni alltid är så trevliga i alla mail och kommentarer, så tänkte jag ge er ett fantastiskt erbjudande:

Ni vill ju ha in en back till, och på er gästbok pratas det en del om Danielsson som var hos er förra säsongen. Han kan väl inte kosta så mycket antar jag, så om ni ordnar så att jag får åtta meter sargplats där jag sätter upp en skylt med "Örebro är i Allsvenskan, vi i division ett", och er speaker också framför detta i periodpauserna, så ska jag betala Danielssons lön.

Deal? "

Tyckte faktiskt att han var rolig i detta ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-22 03:12
Pras Y // Ja, det är han jag menade
Örebro Pras Y
2009-08-22 02:44
ÖSK har ju en trevlig afrikansk kille som talar franska i biljettluckan. Pluggade ihop på Universitetet och vore en skam om man inte fick daglig hjälp vid träningar med tolk när en sådan finns på lönelistan.
Örebro Pras Y
2009-08-22 02:42
Skulle Hammarby och DIF åka ur tror jag vi får en enklare Allsvenska nästa år. Dessa lag är traditionellt många penningstarka supportrar och alltid nära till kvalitetsvärvningar. Får vi ut dem och lag som Mjällby och typ Assyriska kommer upp har vi en allsvenska med TFF, Häcken, Mjällby, Assyriska, Sundsvall, GAIS, BP, Gefle som lag vi bör ha bakom oss. Då kan vi jobba från plats 7 och uppåt.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-22 02:10
om man mött en nykomling på bortaplan! Så är Åtvidabergs guld värda!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-22 00:47
Har ÖSK mött en nykomling i allsvenskan i premiären något år?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-22 00:28
Med peking på dekis så lär väl Åtvidaberg kunna dra hyfsat mycket folk runt om Östergötland. Assyriska kan också få mycket folk om man ligger i. Men Mjällby kan kanske komma upp i ett publiksnitt på 4000 kanske. sundsvall har sin publik på kanske mellan 4000-5000pers.
Örebro jappel
2009-08-22 00:22
Ämne: Om man tänker på vil....
ja visst skulle det bästa vara om tff bp och kanske öis åkte ur, DIF får gärna vara kvar.
Av lagen i SE så är de publikt ganska lika (med undantag för peking, men dom är ju närmare div1 än Allsvenskan.) av de i toppen (Maif, gif och Ass) ligger samtliga runt 3000 i snitt i SE (vilket får anses bra ändå.) Enda undantaget är Åtvid som ligger strax över 2000..
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-22 00:15
Om man tänker på vilka som kan åka ut allsvenskan eller vilka som går upp från superettan! Jag vill ha ut Trelleborg eller BP (om man tänker publikmässigt)! Men det lär väl inte hända. Men om man jämför med Örgryte och Djurgården med Mjällby, Åtvidaberg, Assyriska och sudsvall men de ända som kan få Hyfsade publiksiffror är Assyriska & GIF Sundsvall vill jag påstå! Jag vill ha Djurgården kvar av publikmässiga själ.
Örebro jappel
2009-08-22 00:08
Ämne: Laget Mjällby är väl....Ja dom är från Hällevik i Sölvesborgs kommun.
Som Sannahed i Kumla kommun. typ..Ganska mäktigt att dom håller sig bland de bästa lagen i Sverige år efter år. Det bor inte många i hällevik, eller sölvesborg heller för den delen :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-22 00:05
Laget Mjällby är väl från Sölvesborg? eller har jag helt fel?
Örebro jappel
2009-08-22 00:01
Ämne: jappel//

Något he....
Var tvungen att kolla. Det är till och med längre till strandvallen i hällevik än vad det är till fredrikskans.
106km till mjällby
90km till fredrikskans
1,5 mil extra, jag får hoppas att KAIF går upp istället.fast dom ligger i tvåan nu så det kommer nog ta bra många år innan det händer, om det någonsinn händer. sov gott nu.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 23:59
ÖSK-Karl//
Jag är mer rädd för Geflematchen hemma! Gefle är absolut(votka) inget blåbärslag! Gefle är oerhört underskattade. Det känns som Urban Hammar har tagit dom till en ny nivå!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 23:55
Med förhoppning om att det löser sig så att både ÖSK/Spelarinvest, Berra och Arles blir någorlunda nöjda säger jag gonatt ÖSK-vänner!
Örebro jappel
2009-08-21 23:55
Ämne: jappel//

Något he....
jo visst får jag aningens lite närmare till listerlandet (sölvesborg och Mjällby) än vad jag har till Kalmar, men det skiljer inte mycket. (mindre än en mil tror jag, om det inte rent av är närmare till Kalmar..)Mjällby ligger helt enkelt i fel del av blekinge. Mer skåne om du frågar mig :-) Men det blir i alla fall ytterligare en match som jag inte gärna missar.
Örebro jappel
2009-08-21 23:53
ÖSK bör kunna tända till ordentligt i alla fall, vi ligger bara 7p från SMguldet med 11 omgångar kvar att spela. 33poäng att spela om, vi möter ife och aik så där har vi poäng att stjäla, sedan möts många av lagen framför oss i diverse toppmöten. ÖSK ligger perfekt med just bakom och kan smyga med mot toppen för att sedan passera alla i slutet.
ÖSK mot SM-guld 2009
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 23:52
ÖSK KRILLE//

Det var mest ett skämt, men lite av skräll är det om ÖSK plockar poäng igen i Borås enligt mig.
Örebro jappel
2009-08-21 23:50
orkar dom verkligen tända till mellan cupmatcherna? tror dom har fullt schå att fylla på energireserven till hemmareturen. dom vill väl i alla fall visa att dom vill vara med ute i europa och falla med fanan i topp.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 23:49
Ämne: Ämne: Nu kros....
Jag tror på seger! jag vill inte vara en typisk närking och säga DET GÅR ALDRIG :)! Vi har inte förlorat på Borås Arena! Kan Gefle kan ÖSK!
Annons: