/fotboll/osk/forum/5675.aspx/fotboll/osk/forum/5675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-08-23 14:55
Jag såg att Jesper Florén finns med på IFE:s bänk. Skulle vara kul om man fick se lite av honom, får hoppas att han får några minuter.
Örebro Rocky Dennis
2009-08-23 14:31
2 bussar + sneresenärer på bortastå. Kanske 150-200 stycken skulle jag tro.
Örebro Einar B
2009-08-23 14:15
Pallar inte kolla igenom inläggen. Hur många blir det till Borås?
Elfsborg IRON MAIDEN
2009-08-23 13:49
Väl mött idag
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 13:39
Johan Böld//

Ja och publikljudet kommer in via högtalare, men det är helt klart bättre att gå ut och sätta sig, om det inte är vinter förståss ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-23 13:20
ÖSK-Karl// Låter bra! hehe

Men de som inte har fönsterbord, visas matchen på monitor eller?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 13:13
Idag blir det fotboll ifrån 18.00 då matchen Hif-Gais börjar, skulle sitta fint med Gaisskräll.

Sedan direkt över till ÖSK, nykomlingen i gänget har fortfarande inte sett ÖSK förlora hemma hos mig, han kommer, så det bådar gott.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 13:07
Johan Böld//

När det är match tror jag du måste vara med i Inre Cirkeln (sponsorpaket) minst för att få boka, man käkar innan och tar en bira eller kaffe i pausen, du ser bara planen ifrån fönsterborden och får ingen plats på gräddhyllan (vilket inte gör något), mycket bättre stämning på de vanliga platserna.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-08-23 13:04
Inte för att det är speciellt bra drag här inne men Elfsborg forum är totalt dött trots att dte är matchdag. Visst är det en stund kvar till matchen men va fan, mer kan man begära av ett lag som kämpar om guldet.

Idag ska vi bara vinna, för mig är detta säsongens viktigaste match hittils. Kom igen nu! Alla till Borås!
Örebro Johan Böld
2009-08-23 13:00
ÖSK-Karl// Jag har aldrig varit på 4:e. Om man bokar bord där får man då även stol på gräddhyllan? Eller måste man se matchen inifrån restaurangen?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 12:52
Kronblom//

På tal om IFK Göteborg, jag försökte boka bord på 4:e våningen förra veckan, fanns inte en chans, det var lång kö på avhopp.

Det är tydligen ett väldigt tryck trots att det är så långt kvar till match.
Örebro Johan Böld
2009-08-23 12:38
Ämne: Ingen som vågat sig ....
DaSa // För mig låter det också knepigt att: Om man nu lagt ut dimmor och vilseledningar, varför då gå dit det yppas och tala om att det är påhitt när man vill dölja det. Är det inte bättre att påhitten sprids då, då det är det som är själva poängen med att vilseleda
Örebro Kronblom
2009-08-23 12:31
Ämne: Kronblom//

För mi....
tycker det har varit svårare matcher mot ICA genom åren så jag ser den svåraste bortamatchen på hela året,man har inte vunnit många matcher vare sig mot ICA llr Ellos på bortaplan genom åren men även Olympia och Sthlm stadion får väl anses som "skräckarenor"!
Örebro bleke
2009-08-23 12:31
det är ju själva fan att man skall behöva bli nervös redan 7 timmar innan matchstart
IFK Göteborg IFK_3
2009-08-23 12:12
Snääääälla, vinn mot Elfsborg!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 11:33
Kronblom//

För mig är Ellos borta årets svåraste match, sitter kanske i sedan vi åkte ur AS mot den -78.

Jag har verkligen tippat med hjärtat idag ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 11:27
Enormt bra odds på ÖSK-seger idag och bra på oavgjort. Visserligen spelar jag aldrig, men det kanske är naturligt?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 11:22
DaSa//

Antingen så är det någom forumskribent jag irriterat, annars återstår det två personer inom ÖSK varav jag misstänker den ena starkt. Kan inte skriva namnet då jag inte vet.

Dessutom är en av mina absolut bästa vänner mycket aktiv inom Spelarinvest och han skulle aldrig bluffa mig. Jag känner de övriga väl och har själv lagt in rätt mycket pengar.

Spelarinvest delar inte klubben ÖSK:s åsikt om att allt skall vara så hemligt, självklart skall man inte skriva om förhandlingar som inte är officiella, men mängder med andra klubbar håller inte övergångssummor hemliga, varför skall ÖSK göra det bl.a.
Örebro Grixx
2009-08-23 11:03
En viss svårighet senast hemma mot IFE. Det var i den matchen Basse fick känna av att man lätt plockar bort honom genom att trycka till honom. Kanske tappade han lite självförtroende i den matchen.

Vi brukar ha rel lätt mot boråsarna, antingen är vi bättre, spelar jämnt eller plockar 1 eller 3 poäng. De är väldigt samspelta men har sällan den där killermentaliteten som när "storstadslagen" slåss i tabelltoppen. Dvs stadsstorleken spelar roll för aggressiviteten.

Båda våra lag är alltså för snälla när det kommer till kritan och vi spelar för relativa topplaceringar. På något vis ska vi spela till oss vinsten i dessa lägen och glömmer kämpaglöden. Dock har Boråsarna ett övertag när de försöker spela ut en motståndare då de nu har ett på pappret bättre lag än tex ÖSK.

...men trolig vinst i kväll för oss vare sig det är rättvist eller orättvist. Möjligen med knapp marginal men visst vore det kul om vi skulle skåpa ut dom med 0-3. Så varför tippa fjuttigt när man kan vara positiv:-):-)
Örebro Kronblom
2009-08-23 10:37
säsongens svåraste match?Även bortamatcherna mot ICA och Henkeborg beskrevs som säsongens svåraste match,bättre att skriva:"jäkligt tuff bortamatch väntar".
Dasa//nej idag kräver man knappast tre pinnar,dock så tror jag att om man får första målet så talar en del för att man ändå kan fixa en seger.Matchen på Olympia t.ex där man lär Helsingborg ha mycket boll men höll dem borta från mål,liknande matchbild idag att vänta kanske!
Örebro Grixx
2009-08-23 10:36
Kan ju vara så att även spelarinvest tycker att viss inf stör både dom och ÖSK...och dimmar titt som tätt för Ö-Karl.
Örebro Enof
2009-08-23 10:31
Tjena! Ska till Borås idag och undrar om Kubanerna har med sig sina supportertröjor för försäljning?
Örebro ÖSKare i exil
2009-08-23 09:57
Om någon planerar att ta en öl nånstans innan matchen ikväll så skicka gärna ett PM så ansluter jag.
Örebro DaSa
2009-08-23 09:18
Ang. matchen idag så är jag jävligt nöjd om vi tar en pinne. Det är inte borta mot Elfsborg man skall plocka treor.

Men det som talar för poäng är att:
- vi har haft relativt lätt mot Elfsborg
- revansch att utkräva efter deras oförtjänta 1-0 vinst i våras
- ELfsborg har svårt mot andra plastlag
- De hade Lazio matchen i veckan och vi brukar slå lag som har haft europa cup match innan de möter oss.

För övrigt kommer jag att se min första match live på Borås arena ikväll, skall bli trevligt!
Örebro DaSa
2009-08-23 09:12
Ingen som vågat sig på att spekulera i vem det var som sågade ÖSK-Karl?

"Mitt första inlägg. Vill inte röja min identitet men jag har väldigt nära kontakt med det innersta och om jag är spelare/ledare eller på annat sätt involverad låter jag er spelulera i."

Har svårt att tro att en spelare har koll på vilka bud som kommer in på andra spelare. Skulle kunna vara en ledare, men lär ju inte vara Sixten då svenskan var alldeles för bra. Jag tror att det är Lennart Sjögren, eftersom ÖSK-Karl också har varit rätt så kritisk till honom så ökar det min tro att det är han.

Sen låter det konstigt att den anonyma personen vill föra diskussionen ang. läckor via ett internetforum istället för att förtydliga för spelarinvest (där läckan finns) att de inte får läcka viss typ av information.

Varför skulle avslöjandet av att vi fått ett bud på ngn av våra stjärnor störa verksamheten? Förstår att det kan störa en eventuell förhandling, men ingen seriös agent/förhandlare kan väl använda ett internetrykte i en förhandling?:)

Örebro BabyKladde
2009-08-23 08:41
seger idag innebär att vi är 1 poäng bakom Kalmar (5a), 3 poäng bakom Elfsborg (3-4a) om jag minns rätt från när jag kolla igår, så om ÖSK kan hålla trenden om att vara ett höstlag kan vi hamna där i toppskiktet.
Örebro Johan Böld
2009-08-23 01:10
Ämne: ÖSK-Karl// I dagsläg....
Hehe - Tror ditt nick bräcker mitt ;)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-08-23 01:05
ÖSK-Karl// I dagsläget så ser det ut att finnas goda chanser att bli bland de fyra bästa. Topplagen verkar ha drabbats av någon kollektiv formsvacka. 1-1 mellan AIK-KFF var perfekt för oss.
Örebro Rojas
2009-08-23 01:00
ÖSK-Karl // Jag hoppas verkligen turneringen kan bli av. Det vore riktigt kul att få se FC Köpenhamn och Rosenborg på Behrn Arena !, Men framförallt nyttigt och bra för ÖSK på alla sätt
Örebro Johan Böld
2009-08-23 00:53
AB CDon har nu raderat sin identitet. Det är nåt skumt säger min känsla.
Annons: