/fotboll/osk/forum/5669.aspx/fotboll/osk/forum/5669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2009-08-27 22:02
ÖSK-Karl //

Jo, men jag undrar egentligen hur mycket som var smicker med. Klart att vi har en mer familjär stämning på läktarna än t.ex. Sthlms-lagen, men hur hårdkokt kan det vara på läktaren i Borås, Gävle eller Trelleborg egentligen? :o)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-27 21:17
# brorzan//

Tackar, skall försöka inhandla den till helgen!

Ja, det är knepigt att inte de andra klubbarna hakar på, otroligt att Tommy Deogan blev imponerad av att vi har barn o barnbarn i knät och med oss på matcherna, det tog jag för givet att alla kunde göra (förutom 08-lagen)? Det har gått för långt när de inte kan ha med sig familjen på matcherna.
Örebro Chipset
2009-08-27 21:02
Ämne: Chipset//Det går nog....
Gurra2001// Jojo, det klart. Men jag resonerar från höften. Det var ingen fotbollsmässigt vetenskaplig analys. Även om Elfsborg gjorde två baljor så stod vi upp bättre, särskilt sista 40. Det syntes att Lazio var chockat och utspelat. Nästan förnedrat. Det röda kortet hängde i luften långt innan tacklingen som gav den.
Örebro # brorzan
2009-08-27 20:54
ÖSK-Karl //

Tommy Deogan - Blodsbröder. Mycket intressant jobb de har inlett där!
Örebro Gurra2001
2009-08-27 20:50
Chipset//Det går nog inte att resonera så. Spelet och reultatet måste sättas i en kontext. Skulle du fråga Lazio innan matchen om det skulle ta resultatet 1-0 till EIF skulle de ta det 10 ggr av 10. Vi skulle aldrig göra det. De spelar således på helt och hållet andra premisser än ÖSK. Vidare är italienska lags styrka att spela på resultat så sådana sltsatser skulle jag inte dra.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-27 20:48
# brorzan//

Som du säkert vet så är jag ingen större anhängare av Sjögren och under dessa träffar ger han till skillnad mot Jan Karlsson inget proffisionellt intryck. Tycker inte han brinner tillräckligt för arbetet, den känslan får jag även av honom i andra sammanhang.

Vad var namnet på boken, jag skulle gärna vilja läsa den?
Örebro Chipset
2009-08-27 20:46
Vi höll ju upp spelet bättre än Lazio som är ett rätt bra lag.
Örebro Gurra2001
2009-08-27 20:40
Chipset/Hur menar du?
Örebro Chipset
2009-08-27 20:38
1-2 borta mot Elfsborg var inte så dåligt om mna säger så.
Örebro Gurra2001
2009-08-27 20:33
När ÖSK kom på besök hade EIF ca 6000 i publik. Idag mot Lazio ca 12000. Dubbelt så många alltså. Egentligen skulle detta tal vara ännu högre om man tar biljettpriserna i beaktning. Lägstapris för ÖSK matchen var 130 kr, motsvarande för Lazio matchen var 250 kr. Således är dagens 12000 i underkant.
Örebro # brorzan
2009-08-27 20:27
ÖSK-Karl //

Trevligt att även du var där. Jag blev imponerad över hur välplanerat och välregisserat hela mötet kändes. De höll tiden på minuten trots att John och Roni var lite sena från träningen.

Jag tycker att Lennart kunde gått lite mer på djupet dock, det kändes som att han försökte få lite att låta ganska mycket.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-27 20:10
Johan Böld//

VD Jan Karlsson stod fast vid målet om minst en femteplats i år, från nästa år skall vi sedan kvalificera oss för Europaspel varje år.

Han har höga ambitioner Jan, men det tycker jag är bra. ÖSK skall nämligen på sikt bli en klubb som respekteras även i Europa enligt honom ;)

Marino Rahmberg avslutade det hela med att intervjua Alvbåge och Porokara. Alvbåge är skön, Isaksson skall bli Far när som helst och kanske får dra i halvtid som han sa och Eddie kan ju få åka på en skada, så han är beredd att visa vad han går för. Även Roni ville ha speltid så att de båda kunde visa upp sig för 500 cigarrökande agenter ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-27 19:02
Suttit och kollat på bilder mellan Häcken och BP och jag måste erkänna att jag dreglar över Häckens spel. Vilken rörelse, positionskiftande och påfyllnad när de anfaller! Om en Häckenkille kommer löpande offensivt och är lite för ensamt så drar han bara ned löptempot några sekunder så kommer hans kompisar och fyller på/ifatt och löper runt och diagonalt så att han alltid får ett alternativt. Underbart att se!

Och sedan när jag jämför Häcken spel med ÖSK så inser jag hur trist, orörligt, omodernt och stelt ÖSK spelar (när det gäller spelet med boll)! Det känns lite stenålder faktiskt!

Off topic: ÖHK slog Bofors i Karlskrona cupen med 4-0
AIK Saywee
2009-08-27 17:44
Wivallius och ÖSK-Karl//

Mycket blått och vitt i bortalagens framtida matcher på vår fantastiska hemmaborg Behrn Arena ...

Vi ses tredje kvartalet, mot ett skånskt lag, om de har ljusblå eller mörkblå tröjor vet ingen idag, dvs när vi kan träffas inför ...!

De blåvitrandiga sillstyparna är ju tyvärr en match mitt i veckan, så det är kört.

PM´et krånglar i Kattegatts "skärgård" ...
AIK Saywee
2009-08-27 17:29
Mot Lazio blir det väl "minst" fullsatt på Borås Arena, eller har knallarna tröttnat, igen ...?

Kul att det är "drag" efter fotboll i Örebro inför framtida matcher ...

... och jag känner att KUBANERNA inte har en alltför obetydelsebar effekt på publiksiffrorna ...

FORZA KUBANER!
AIK Saywee
2009-08-27 17:20
Wivallius och ÖSK-Karl//
Planerar ...
... återkommer via PM så småningom.

Förresten, "trevlig rapportering" från frukostmötet, då är det i alla fall en allsvensk klubb som arbetar aktivt mot något som är passivt elller snarare negativt!

FORZA ÖSK!!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-27 15:36
//Saywee

Du har PM.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-27 15:27
En kort rapport från dagens ÖSK-frukost:

Publiksnittet är just nu ca.600 under budget, budget är 8.800/snitt.

Sponsorförsäljningen har ökat från ca.22 miljoner till ca.24 miljoner men fortfarande under budget.

Ändå har ÖSK klarat sig betydligt bättre än en klar majoritet av övriga AS-lag.

Nästan alla sittplatser är slutsålda mot Göteborg, över 7.000 biljetter.

En föreläsare mot läktarvåld var där, en fd. "buse" från bajern, han höll nu på två lag, även ÖSK, anledningen är att ÖSK är den enda klubb i AS som arbetar aktivt mot fotbollsvåld.

Inget nytt har hänt ännu på spelarfronten vad gäller försäljningar, men ännu har inte fönstret stängt.
Wivallius
2009-08-27 15:05
//Saywee

Du har ett PM
AIK Jonas V
2009-08-27 15:01
Hur har det gått för Yunus Ismail?
Örebro Mittåt
2009-08-27 14:37
Som svar på min egen fråga får jag väl konstatera, att det kanske inte var så länge sedan trots allt. I alla fall inte om man skall räkna med avflyttade Kevin Walker resp. inflyttade Per Johansson. De spelarna har i olika kombinationer förekommit i olika landslagsuppställningar under senare år.
Örebro Mittåt
2009-08-27 14:30
Och medan jag skrev nedanstående så har resultatet trillat in. Sverige vann den andra matchen i dubbellandskampen med 3-0 efter att ha förlorat den första med 2-1. Andreas Ståhl spelade full tid i båda matcherna. David Rohlén gjorde en snabb landslagskarriär. På bänken i tisdags, i startelvan idag och sedan dessutom lagkapten från och med matchminut 60. Bra jobbat Andreas och David.
Örebro Mittåt
2009-08-27 14:26
Två ÖSKare samtidigt i ett landslag. När hände det senast?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-08-27 13:49
Ämne: Senaste hemmamatch p....
varför inte träffas på Satin?,Kubanernas hak.
Pommpen
2009-08-27 12:39
Jag är tröja samlare!
Och vill ha så mycke som möjligt.
AIK Saywee
2009-08-27 12:02
Ämne: Pommpen: Du hade ing....Hjortsberg//

Pommpens fråga förbryllar även mig?!

Visste du att du har en hel stadsdel uppkallad efter dig, i Falkenberg?

... och att det finns en idrottsplats (fotbollsplan) i denna stadsdel?

I söndags spelades en match på Hjortsbergs IP, mellan IF Böljan och Harplinge IK.

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2009-08-27 11:55
Senaste hemmamatch på BA, var GAIS för mig, sedan har det bara blivit västsvenska bortamatcher.

ÖSK-Gefle, är jag dock åter på någon plats på hemma-BA, måndagen ägnas åt giganterna (å lite debiterbart jobb på förmiddagen).

ÖSK-Karl och/eller Wivallius, hör (skriv) av er, offside förstås, vore kul att träffas någonstans om er agenda stämmer, innan match. Via PM.

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2009-08-27 11:48
Ämne: Saywee//

Här komm....
ÖSK-Karl//
Detta var underhållning ...
Örebro Johan Böld
2009-08-27 11:33
problemet är väl att Porokara måste bryta benet innan han får komma in. När Roni går dåligt på banan så väntar ofta Sixten ändå väldig länge med byte, om han byter
Örebro pemo
2009-08-27 11:09
Skadeläget inför måndag?
Någon som sett träningen?
Annons: