/fotboll/osk/forum/5661.aspx/fotboll/osk/forum/5661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pommpen
2009-08-30 19:51
Tjenare!
Någon mar matchanvänd tröja till salu?
MVH pontus
Pommpen
Tjenare!
Någon mar matchanvänd tröja till salu?
MVH pontus
Örebro N. Bates
BajenFTW/
Vårt B-lag gick till semi i Svenska Cupen, där de förlorade knappt mot Häckens A-lag. Det kanske vore bra för oss att ställa upp med dem. ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-30 19:05
Pras Y// Ja, Häcken är inne i ett riktigt stim just nu. Tror inte de förlorat sedan i maj. Trodde före serien att Halmstad skulle dippa i år. Ser ut att bli så.
Örebro Johan Böld
2009-08-30 18:59
Aspen// Ja, det kan ligga nåt i det, Tänkte kanske inte på långa bollar-spel. Mer att det nog kommer en del höga bollar mot boxen. Särskilt om vi hamnar i underläge. Men då får de väl flytta upp Mange på slutet
Örebro Aspen
2009-08-30 18:21
Johan Böld//Långa bollar på Kim kommer inte att fungra mot Gefle. Lika bra att Kim får vila då slipper vi lagets ryggmärgsbetende - lång och hög boll på Kim.
Runt på kanterna och låga inlägg är det som kan öppna Gefle.
Hammarby BajenFTW
2009-08-30 17:58
Kan ni inte vara lite snälla och spela med erat B-lag när ni möter oss? Ni lär ju ändå vinna men det kommer bli lite match iaf.
Örebro Pras Y
2009-08-30 17:39
Häcken verkar dra ifrån oss övriga mittenlag.
Det känns väldigt ostabilt. Tar vi inte 3 mot Gefle är det stor risk för att vi får nöja oss med platserna under 8. Vi har TFF som hotar bakom oss på plats 9 och sedan ett skutt till MFF på 25p.

Tills idag har vi iaf tagit poängen som vanligtvis krävs för nytt kontrakt. Ska vi ha mer än så? Spelmässigt i år har inte ÖSK visat att man tillhör övre. Det bländande spel som fanns ifjol har inte existerar i mer än en timme i rad.
Örebro Johan Böld
2009-08-30 17:33
Pras Y // Jaså ;) Det visste jag inte
Örebro Pras Y
2009-08-30 17:25
Böld. Jag är admin. LOL.

Men OK. Vi fimpar't.
Örebro Johan Böld
2009-08-30 17:08
Mittåt // Du kanske har en poäng. Fast då måste ÖSK spela mycket efter backen.
Örebro Mittåt
2009-08-30 17:04
Jag tror att Adriano skulle kunna passa bättre mot Gefle. Han har kvickare fötter, är mer oförutsägbar och har ett mycket bra skott. (Dessutom är han nog ännu inte med på Hammars lista över inlästa spelare. I alla fall itnte i den centrala positionen).
Örebro Johan Böld
2009-08-30 16:57
Kan bli svårt utan murbräckan Kim mot Gefles betongförsvar
Örebro Mittåt
2009-08-30 16:55
2-2 i morgon? Magnus Ahlsén har dömt ÖSK i allsvenskan vid 3 tidigare tillfällen detta år. Samtliga dessa matcher har slutat 2-2 (BP hemma, Häcken borta, Örgryte hemma).

Han dömde iofs. även cupmatchen hemma mot HBK (3-0).

Örebro Johan Böld
2009-08-30 16:51
Pras Y // Jag tror att individen i Sverige under många decennium har "omyndighetsförklarats. Dvs ansetts oförmögen att veta sitt eget bästa. För den skulle anser jag inte att man måste dra det till sin spets och tillåta livsfarlig narkotika. Det måste inte var "all in", svart eller vitt, frys eller bastu.

För att jag i grund och botten anser att individen måste få större eget ansvar och förtroende och att man måste skilja på vad du vill kunna göra på en match och vad jag vill kunna göra. Så länge jag inte stör någon annan eller grisar är det ok anser jag. Uppträder jag illa är det samma regler inne på en arenan som överallt annars i samhället.

Men vi fimpar denna diskussion eftersom admin inte gillar att vi totalt hamnar utanför fotbollen. Du har angett din ståndpunkt och jag min (om jag tillåts)
Örebro Pras Y
2009-08-30 16:41
Johan Böld. Du anspelade på friheten. Vad är då skillnaden mellan heroin och alkohol? Jag menar, om jag ska få bestämma över mig som individ ska jag väl få göra vad jag vill också med mig själv?

Det finns en anledning till att vi har åldersgräns på krogen du vet. Det finns en anledning till att många föräldrar inte vill att sina barn vistas i miljöer av alkohol.

Är liberal eller inte? Jag menar, det är väl det du menar med att du själv bestämmer om du vill ta en öl eller inte.
Örebro Johan Böld
2009-08-30 16:40
Jaså Kim i karantän? det hade jag missat
Örebro Johan Böld
2009-08-30 16:29
Pras Y// Ja, din jämförelse är riktigt och adekvat. Vill jag att öl skall serveras på en arena är jag också förespråkare för fritt heroin. Det ligger säkert tusentals kanyler spridda på läktarna efter Färjesstads hemmamatcher.
Örebro Pras Y
2009-08-30 16:17
Böld. Väldigt vek replik. Du kanske vill att man ska serva lite heroin på läktarna också? Om du är så för frihetsbegreppet kanske det innebär att allt är under eget ansvar. Dvs, rök på, knulla, drick, spy ner dig själv så länge individen bestämmer.

Ösknisse. Det var nog det klokaste. Men ändå inte. Jag vill inte gå på en arena med fulla drägg som beter sig som grottmänniskor. Om du inte blir det så lovar jag att din granne blir så.

Örebro bleke
2009-08-30 14:31
Lite problem för gefle
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-08-30 14:22
Vilken debatt om öl på arenan. Om det skulle serveras öl så är det väll ingen som tvingar dom som inte vill ha öl att dricka. Nu tvingas dock dom som vill ha öl att inte dricka.
Örebro Johan Böld
2009-08-30 14:15
Mike Litori//Vadå, ingen Kim? är han skadad?
Örebro Mike Litori
2009-08-30 13:55
Troligt lag:
Alvbåge
Holgersson-Almebäck-Wikström-Wowoah
Bedoya-Nordback-Gerzic
Astvald-Adriano-Porokara
Örebro Johan Böld
2009-08-30 13:52
Jag tycker individen själv borde få välja att ta en öl eller inte på en arena. Dom som inte vill det avstår.
Örebro Grixx
2009-08-30 09:25
Har absolut inget emot pilsner utan snarare tvärtom. Däremot sällan på fotboll, visst en stark skulle kunna slinka ner men samtidigt tappar man konc på matchen. "Skärmboll" hemma med polare är kanske mer ok att ta någon mer pilsner.

Däremot förstår jag varför man inte vill tillåta det i "större" omfattning på arenan. Det skulle säkert kunna funka ok för nästan alla men samtidigt mindre bra för 10-20%. Alla har stött på de som inte klarar av det på restaurang, pub, privatfest, firmafest eller närmaste kompisarna.

För de som åkt med kubanbussarna kan man se ovanligt många som inte fixar det, och def hos de som absolut tycker att fotboll och pilsner hör i hop.

Politiker mfl har skinnflåtts hårt i media angående representation och det har ifrågasatts om det verkligen behövs alkohol för detta även från politikerna själva. Det gäller både för omdömmets skull och att skattepengar inte ska användas. Samma ifrågasättande skulle dyka upp när kommunens öppna sponsring som dolda kommer från skattepengar och som indirekt stöder "fylla och social misär".

...men som sagt själv tycker jag att det vore ok med både folköl som lättöl utan problem...kanske även om det "stöds" med pengar från kommunen.
Örebro Conjuration ★
2009-08-30 08:33
Har heller aldrig nyttjat alkohol under mitt 20-åriga liv. En stor stark mjölk räcker för mig!
Örebro rirobban
2009-08-30 03:16
Volyes//
Som heltidsnykterist så får jag hålla med dig:)

Dessutom är det ett under att man inte kört över någon med bilen när man åker i närheten av city en sådan natt som exempelvis inatt. Folk bara springer ut på gatorna. Folk får ta ansvar för vad de tar in i sina kroppar.

Det går att ha kul utan alkohol, och det är något jag har strävat efter såhär långt i mitt liv.
Örebro Volyes
2009-08-30 03:11
ÖSK-Karl//
Det handlar inte om hur det "ändå" skulle se ut. Det handlar om vad man vill sända ut för signaler. Det kommunen kan göra bäst är att inte låta alkohol serveras samt att försöka stoppa allt för berusade personer.

Det bästa vore om det var ett totalt nej. Jag vet inte hur man har resonerat där. Jag kan inte svara på det. Det enda jag kan göra är att dela av mig min åsikt gällande utökning av försäljandet av alkohol.

Sekt. E//
Ingen har sagt att det inte är trevligt med öl. Vissa laddar upp med öl, andra inte. Kul att du tycker jag pratar goja. Men försök och resonera kring frågan från ett samhällsperspektiv och inte från din egen tillvaro.

Johan Böld//
Det sägs att alkohol skadar hjärnan.
Örebro Pras Y
2009-08-30 01:58
Ropesin. Spelar ingen roll, folk kan komma ditt lite fulla och häva i sig fler och tappa kontrollen. Finns många människor som inte behärskar sprit, det vet både du och jag. Och att hoppas på att de som är för fulla blir utslängda är att hoppas på för mycket. Och att det skulle vara ett argument för barn att inte dricka är lite väl banalt.
Örebro Ropesin
2009-08-30 01:25
Pras Y// Men fylleri? Hur många öl tror du folk kan häva i sig paus liksom? Dessutom blir man ju utslängd om man har druckit för mycket. Ett bra exempel för barnen, drick inte, då får du inte se fotboll. Men köper inte alls barn-argumentet.
Annons: