/fotboll/osk/forum/5653.aspx/fotboll/osk/forum/5653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 14:48
SyreAtom//
Jo det tycker jag med! Sixten har gjort ett mycket bra jobb.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 14:45
Inom en snar framtid så har vi både Almebäck och Astvald i U21 landslaget! Även Per Johansson kan kanske komma med i U21 landslaget. Om Bedoya forsätter spela som han gjorde igår så lär han vara aktuell för USA:s landslag. Porokara är redan i Finska landslaget och alvbåge i Sveriges. då har vi 3 A-landslagspelare och 3 U21-landslagspelare i truppen!
Örebro SyreAtom
2009-09-01 14:44
ÖSK-KRILLE//

Ja så tycker jag Sixten borde vara värd att hyllas i klacken också...på tiden tycker jag!

HYLLA VÅR KAISER SIXTEN!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 14:36
Jag måste HYLLA Astvald! Han var briljant igår! ÖSK måste förlänga hans kontrakt i minst 5 år till!
Kerenskij
2009-09-01 14:36
Ämne: Tim Sparv och Magnus....
Sparv är redan klar för Groningen.
Örebro SyreAtom
2009-09-01 14:27
Gustav Crona är världens äldsta 30-åring. Minst 54 lillgamla år...

Orkar aldrig kolla klart på hans fotbollsanalyser.

Örebro Aleq
2009-09-01 14:21
Det jag har sagt hela tiden så fort Kim försvinner där fram och vi får ett vettigt alternativ händer det grejer, och va hände jo Adriano gör både mål och anses vara en av matchens bästa spelare.
Örebro Mike Litori
2009-09-01 14:20
Både Astvald och Bedoya i omgångens lag. :O
Örebro Sogen
2009-09-01 13:55
Gurras analys på NA-tv är klockren.... han har så rätt i allt han säger!
Örebro rirobban
2009-09-01 13:39
Tim Sparv och Magnus Bahne lämnar Halmstad efter säsongen. De båda finländarna kanske intresserar Sixten? Tänkte ifall Alvbåge (i de värsta mardrömmarna) säljs. Sparv är också en duktig mittfältare. Fast på just mittfältet har vi ganska bra bredd tycker jag:)
Örebro Hanx
2009-09-01 13:30
Ämne: En sak som jag reage....
Hörde att de bakom mig kommenterade fenomenet med att "Gefle har Sveriges långsammaste innermittfält"... :P
Örebro Johan Böld
2009-09-01 13:20
Lösningen är väl att byta spelsystem till 4-2-3-1. Då får både kilen och nobbe plats och alla blir glada ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 12:58
Om ÖSK spelar både med Kihlen och Nobbe så spelar man med två defensiva mittfältare på planen. Det är det ÖSK har gjort i större delen av säsongen.
Örebro Johan Böld
2009-09-01 12:53
Ämne: Johan Böld// Jag har....
Pemo// Tror också Gefle led mer av sin frånvaro av nyckelspelare än ÖSK. Beroende på att ÖSK har en bredare trupp. Och visst tappade Gefle ett snäpp på det. Men jag tror också ÖSK:s mycket överraskande (överaskade även mig) fina mittfältsspel gjorde att Gefle såg ännu sämre ut.

Hammar sa efter matchen "Att ÖSK spelade precis som han trott fast lite bättre". Faan trot! Tror inte alls han var beredd på mittfälts-klapp-klapp-spel som ÖSK spelade upp av den enkla anledningen att ÖSK inte spelat så tidigare.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-09-01 12:47
En sak som jag reagerade på igår var att Nordin sprang ifrån Geflespelare flera gånger. Antingen har Pelle Ohlsson ett gäng sengångare i laget eller så har Nordin tjackat piller från Jamaica.
Örebro rirobban
2009-09-01 12:47
Det är tjänstefel av Sixten om han inte vågar peta Kilen nästa match. Tyvärr så tror jag att mittfältet kommer att se ut såhär:

------Kilen-----
Nordback--Nordin

Men det borde se ut som det gjorde igår. Och det är ju något som vi (många) tyckt ett tag nu. Jag själv insåg för några matcher sedan att Kilen är bromsklossen som gör att spelet stannar upp. Att han aldrig passar Nordin är ju en annan sak som gör att Nordin inte varit bra innan igår.

Kilens passar går i sidled eller bakåt. Nordbacks passar går framåt, och ofta med variation. Om Sixten har lite stake så fortsätter han med samma lag som igår mot Bajen...
Örebro Sogen
2009-09-01 12:33
Jag tycker att kihlen hänger med, vart du fått det ifrån fattar jag inte. Det är inte att kihlen är borta som gör mittfältet så bra idag, det är att Nordin å Bedoya får spela tillsammans. samma sak var mot öis hemma vi spelade lika bra då med skillnaden att vi inte gjorde mål (men då spelade ju Kim inte Adriano.

jag tycker man ska peta Nordback eftersom Kihlen har mycket bättre spelsinne och täcker yterna på ett smartare sätt.

Örebro Johan Böld
2009-09-01 12:32
ÖSK KRILLE// Det är väl också så att likt ÖSK som inte drar några massor på bortaplan så drar inte heller Gefle mycket. Hade det varit IFK igår hade det varit minst 3000 fler kan jag lova. På mitt jobb (marginalpublik) var det ingen som kände för att gå på matchen medan de gått när AIK kommit osv.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 12:30
ÖSK-Karl//
IFK Götet i toppstriden lär locka en hel del folk. En publiksiffra under 9000 vore ju jävligt dåligt!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 12:23
ÖSK KRILLE//

Tråkigt ÖSK-spel i en lång rad matcher. Men sittplats är ju i princip slutsåld redan mot IFK G. Så om spelet fortsätter som igår och det blir minst fyra poäng i matcherna mot bajern o Kalmar kommer det säkert mellan 11.000-12.000 mot dem.

Trots att det är en sen onsdagsmatch som går på TV Sobel ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 12:14
Jag kan inte släppa att det var så lite folk på matchen igår! ÖSK har haft stabila publiksiffror över 7000 ett tag. Visst är Gefle inget publiklag men det kom ju 7809 förra säsongen till Behrn Arena! Någon som har en teori varför det kom så lite folk?
Örebro chlirre
2009-09-01 12:13
Var tvungen att regga mig bara för att påpeka en sak: Adriano gjorde mittfältet bättre igår. Kim bidrar minimalt i uppbyggnaden av spelet. Han ger ett långt och högt alternativ i stressade situationer med sin lång kropp, men det är riktigt höga odds på att någon i ÖSK nås av en ner-nick från Kim(hela lagets fel).

Adriano å andra sidan gav mittfältet ett uppspelsalternativ EFTER MARKEN i princip hela tiden. Och fick hyfsat ofta vidare bollen till något i vit tröja.

Visst, Olsen kanske är bättre i boxen, men om vi aldrig kommer dit spelar det ingen större roll.
Kim kan vara ett bättre alternativ hemma där vi anfaller mycket och kan ligga med folk högt på kanterna tidigt i anfallen. Men borta, för att inte få för korta anfall borde Adriano spela.

Och som given avslutning: Förläng inte med Adriano. Enbart halvårs-kontrakt med anfallare för ÖSK i framtiden.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-09-01 12:11
Haha. jag har väntat på att första Elfsborgaren ska komma in o försvara publiksiffran från Borås arena. Inte trodde jag att det skulle ta så lång tid efter Geflematchen. 15 timmar, sover ni hela natten i knalleland eller?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 12:09
Sobel//

Ja, det är uselt, trots att vi inte är inblandade i medaljstriden.
Elfsborg Sobel
2009-09-01 12:03
Ni ska nog inte klaga på publiksiffran som vi hade mot er.

Som nästan ALLA Örebroare gjorde.

6500 är uselt
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 11:58
SyreAtom//

Oj, vad du överdriver, du kan enkelt hitta min kritik av kilen sedan lång tid tillbaks. Nu bygger jag inte den enbart på vad jag ser utan mer på vad betydligt bättre fotbollstyckare säger vad som är fel och vad som är intressant att titta på. Kilen har länge agerat bromskloss, du får gärna ha en annan uppfattning.

Just nu är det vovven, du får gärna ha en annan uppfattning, men som Wivallius så riktigt påpekar går det att enkelt åtgärda.

Du kanske nöjer dig med en sjätte till åttondeplats, det gör inte jag och publiken samt sponsorer kommer heller inte att göra det i långa loppet. Jag tillhör dem som ser frammåt, inte bakåt och ibland måste det då svida.
Örebro pemo
2009-09-01 11:53
Johan Böld// Jag har inte missat en hemmamatch sedan ÖSK tog klivet upp igen, och jag har inte sett många lag så dåliga som Gefle var igår. Visst, man spelar inte bättre än motståndet tillåter, men när deras målvakt maskar trots att de ligger under med 0-2 så kändes det som om de bara ville spela av matchen och åka hem.
TFF hemma förra året var inget vidare motstånd heller, men det var en premiärmatch. Visserligen vann Gefle över HIF med 1-0, men de hade inget skott på mål??Det var enbart Hammarbys ineffektivitet ( och Hugosson ) som fixade den segern. Jag tror att avsaknaden av Berggren, Bapupa och Chibsa är mycket mer betydelsefullt för GIF än de tre som vi saknade. Dessutom har jag svårt att se att Wirtanen skall ta en plats igen. MEN, jag gläds med ÖSK och kommer att göra vågen för varje match vi vinner oavsett spelet.
Öreskå - 66
2009-09-01 11:51
Tack, tack ÖSK för en mycket fin match!!

Vilket skönt passningsspel, vilken rörlighet, helt enkelt underbart. Hoppas verkligen att Sixten låter det här mittfältet få fortsätta även nästa match. De var helt enkelt lysande. Hade bara Bedoya haft siktet lite bättre inställt så hade vi vunnit med 5-0.
Mittfältsspelet gör ju så att Gefle aldrig kunde komma fram, så backarna behövde ju aldrig riktigt anstränga sig. Men plus i alla fall till Glenn för att han kommit igen efter sin långa skadeperiod. Och gjorde ju en helt okay match. Brassen gjorde ju mål, men jag undrar ändå vad Olsen hade åstadkommit med det bolltrillande spelet på mittfältet. Inte tror jag att han hade gjort det sämre i all fall. Nä, satsa eventuella signon pengar på honom istället på Astvald och Nilsson och ge dem varsitt 4-års kontrakt. Sist men inte minst så vill jag plussa för den spelare som får nästan mest skit av alla våra spelare men väldigt sällan gör bort sig (utom mot Hysén i Göteborgsmatchen). Alltid spelande efter sina resurser, småful mot forward när ingen ser. Och vinner nästan allt i luften. Inte konstigt att Almebäck har blivit så bra med den kollegan vid sin sida.

Mot Hammarby kör vi med följande manskap (om jag får välja):

Alvbåge

Antonnen Almebäck Wikstöm Wowoah

Gerzic Nordback Bedoya

Astvald Olsen Porokara
Örebro SyreAtom
2009-09-01 11:37
ÖSK-Karl//

Alltså snälla...du är först ut att såga även när det går bra, helt obegripliga saker.

Nu är det fel på uttagningarna i startelvan också och fel tidpunkt, därav så få människor på läktarna..och det är för att Kihlberg har spelat istället för Bedoya säger du...jösses märker du inte hur dumt det låter??!

Du gör det MYCKET enkelt för dig:

Det är så lätt att ta fram sågen direkt och fortsätta på den inslagna negativa vägen, fortsätta skälla på allt och inget, för att den dagen saker går fel så kan du ta fram STORA TRUMMAN och hävda du haft rätt från dag ett!

Hmm...

Men det är defenetivt svårare, men nödvändigt för att kunna lyckas, att se långsiktigt. Ha tålamod, bredda perspektivet och se saker ur andra vinklar, även om det för stunden kan se "dåligt" ut.

Du saknar defenetivt den förmågan och fortsätter den inslagna vägen i negativitens tecken i sekundära stunder.

Skulle tränare, ledare, supportrar se saker som dig skulle det sluta RIKTIGT illa för vår klubb ÖSK. Du kan fortsätta såga någon ny varje vecka, även när laget spelat bra, ännu värre när de spelar mindre bra. Du gör det löjligt lätt för dig, du sänker spelare, ledare, folk inom klubben som ser saker ur andra synvinklar, som kanske för länge sen har lämnat en sådan banal, simpel och negativ inställning som du har.. eller kanske aldrig haft en sådan, då den INTE leder NÅGONVART.

Ja det är så lätt att såga, och så svårt att ha tålamod...du ger den banala och simpla vägen ett ansikte, for real.

Är du inte mer avancerad än så..?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 11:34
Wivallius//

Hammarby-matchen kommer att bli oerhört intressant, tror det varit bättre för oss om Tony varit kvar, nu kan det bli en tränareffekt samtidigt som de slåss för livet.
Annons: