/fotboll/osk/forum/5647.aspx/fotboll/osk/forum/5647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-31 23:04
Självklart är det oerhört kul med en sådan övertygande seger som ikväll. Med bättre skärpa och en medelmåttig målvakt hade vi vunnit med minst 4-0.

Det tråkiga är att det måste till avstängningar för att få till förändringar. Bedoya är ju värre än en Duracellkanin, med detta mittfält efter AIK-matchen hade vi legat bland toppfemlagen och nog hade väl Erik Nilsson kunnat få känna på hetluften sista fem?
Wivallius
2009-08-31 23:02
... alltså bara tre som jag tyckte gjorde en ordinär kväll:

Alven (inget att göra)
Vovven (bra när han går inåt, bromskloss när han går efter linjen)
Porokara (var han med?)
Örebro go_osk
2009-08-31 23:00
Ämne: Det är ingen som tag....
Det kommer att arrangeras en pubsamling innan matchen mot Hammarby där samtliga ÖSK:are är välkomna. Klistrar in det som förhoppningsvis kommer läggas upp som en nyhet här på Svenska Fans:

”Samling på O´lerys i Gamla Stan innan Hammarby-ÖSK den 13/9

ÖSK:s ambassadörer i Stockholm arrangerar en samling innan ÖSK:s match mot Hammarby, söndagen den 13/9 kl. 17. Vi samlas på O´lerys i Gamla Stan (Järntorgsgatan 5) från kl. 14:00. Ett par timmar senare tar vi oss gemensamt ut till Söderstadion.

Restaurangen är nybyggd och därmed väldigt fräsch. Specialerbjudanden gäller för samtliga ÖSK:are som dyker upp. En Klassisk O'Learys Boston Celtic Cheeseburger och en öl för 129 kr. Därefter en stor stark för 35 kr (normalpris 56 kr). Menyn är väldigt bred och innehåller också bland annat pastarätter och sallader.

Kubanerna kommer även att ansluta med en buss från Örebro. Se länktips för hur du går tillväga för att anmäla dig på.

Vi gör det här för att öka sammanhållningen bland oss ÖSK:are. Observera att alla som sympatiserar med ÖSK är välkomna. Väl mött!”
Wivallius
2009-08-31 22:59
Mina betyg idag:

++++++++ Bedoya
+++++++ Almebäck
++++++ Astvald
+++++ Nordin
++++ Adriano
+++ Wikström
++ Holgersson
+ Nordback

Jag gillar verkligen att Nordin agerade extraback och bröt på Riddez-vis vid två tillfällen
Örebro rirobban
2009-08-31 22:58
Går det inte att stänga av Kilen fler matcher?:) Äntligen fick vi se att det faktiskt är Kilen som gör spelet långsamt. Jag tror inte att Sixten vågar hålla honom utanför startelvan tyvärr!

Men detta är det bästa mittfältet ÖSK kan ställa upp med (Bedoya--Nordback--Nordin).

Skandal publiksiffra. Fanns inget att skylla på utom Sverige-England i dam-Em. Ändå blir vi bara slagen i en match (skånederbyt) denna kväll.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-31 22:58
Ösk-Karl: Brassen är svårbedömd?? Det hände ofantligt mycket mer med Adriano som förutom att nickskarva även behärskar onetouch spel och likt Skoogen kan suga in bollen, vänta på understöd och spela ut mot kanterna. Kan du inte vara stor nog och göra en pudel när nu Adriano var fullständigt lysande? De kombinationer som Adriano och Nordin gjorde vid flera tillfällen är Kim Olsen helt enkelt för svag tekniskt sett för att kunna göra. Olsen hade säkerligen funkat bra i ett rakt 4-4-2 men det är rätt uppenbart nu att med en spelskicklig target så får ÖSK mycket mer variation i spelet.
Örebro Grixx
2009-08-31 22:55
Adriano har fått många bra vitsord från många och får räknas som ett riktigt bra fullblodsproffs.

Tyvärr sägs hans pris vara på tok för högt för att kunna köpas. Synd för det vore verkligen kul att få se honom några år i ÖSK.

Har fortfarande lite Rubbe-feeling över Adriano.
Kul att se någon som toklöper hela matchen och vill alltid ha boll.

Tokbra i dag tycker jag att så många var i ÖSK att jag vägrar sätt betyg....fast några kanske;-)

Tokkul att när motståndarna väntar sig offensiva ytterbackar att målet kommer från Wicken och att Almebäck rejsar som en galning som mittback...alltså finns det någon liknande någonstans:-)

...och Astvald vilken jäkla speedkula att kunna springa ifatt bollar som ingen annan kan...härligt.

Bedoya är ju överallt...och med fart och med galen offensivlusta.

Wivallius
2009-08-31 22:54
Det är ingen som tagit upp mitt tidigare inspel:

Mot Bajen begår ÖSK sin tusende allsvenska match. Hur firar ÖSK det? Vad tänker kubanerna göra åt det?

Dessutom innebar detta troligen att vi idag bevittnade ÖSK:s 500:e allsvenska hemmamatch. Var det någon som såg något firande?
Örebro Ösk tjejen
2009-08-31 22:52
snygg fint av staaf i slutet.
idag var det riktigt kul att gå på fotboll.
allt gick så mycket snabbare oxå när inte nobbe & Kihlberg är på plan samtidigt.
forza svartvitt!!!
Örebro Muppe.
2009-08-31 22:50
Nu lovar jag och mina polare... aldrig mer titts på fotbollskväll så länge Mats nyström är programledare. Han är ju erkänd ÖSK-hatare ,en jävla smilfink. Så jävla ruttet Svt.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-31 22:49
Nu tycker jag att Kihlen och Nobbe ska konkurera om samma plats! Inget snack om att Nordback är Defensiv mittfältare!
Örebro GT
2009-08-31 22:46
"Super Ale" sprang 14 134 meter, mesta av alla i kväll !

Bäst på plan sa jag till polarna i halvtid. Han var värd att sätta ett mål, men Hugosson var jävligt bra.

Sixten ! En man för startelvan resten av året !!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-31 22:45
Adrianos mål var högklassigt! En riktig stänkare i nättaket från nästan ingen vinkel alls!
Örebro Ösk tjejen
2009-08-31 22:45
vilket snyggt mål av brassen sen då,han är bra, men lite fumlig, lite osäker dribblar lite för mycket ibland,vet ej var man har han.
dom bästa på plan ikväll:almebäck,astvald,porokara,Gerzic & bedoya speciellt.
Holgersson var godkänd ikväll för att inte ha spelat match på länge.
Örebro jappel
2009-08-31 22:43
Ämne: Ämne: Måste b....
och vi har inget europacupspel att skylla på.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-31 22:42
Mike Litori//

Ta inte i för mycket nu i dina hyllningar till Sixten. Om inte Kilhberg varit avstängd ikväll hade han garanterat spelat istället för Bedoya, då hade mittfältet som vanligt stått still.

Vänta och se till nästa match, när Kihlberg skall in igen och Bedoya bänkas.
Örebro ÖSK KRILLE
Nu är ju Gefle inget publiklag men över 7000 tycker jag nog att det borde vart!
Örebro Mike Litori
Ny assist för As(sist)Vald idag. Och han borde haft åtminstone en till. Vilken fantastisk talang han är. Hoppas förlängningen kommer snart vet att ÖSK nyligen haft diskussioner med hans agent.
AIK Saywee
2009-08-31 22:37
Ämne: Måste bara säga att ....
Ja, publiksiffran var bedrövligt låg.
AIK Saywee
2009-08-31 22:35
Ämne: Det fanns de som men....
Kan bara instämma i din fundering, tänkte själv detsamma flera gånger under matchen.
Örebro Ösk tjejen
2009-08-31 22:35
ösk är dom bästa heja heja heja!
vad himla skönt med seger ikväll. I idag stämde nog allt,spelet passningarna gick rätt,det var mer energi,vilja. I kväll spelade ösk rolig ,underhållande & bra fotboll i 90min.
Wivallius
2009-08-31 22:34
Så här få på läktaren har det väl inte varit på två år?

Måste berömma Holger. Inte en match på över ett år och dessutom på fel kant. den mannen kan slå bra och precisa passningar med sin fina vänster. Bättre offensivt än defensivt.

... och som någon tidigare sa, Vovven kan gott få vila någon match och Holger spela till vänster. Sammy kan få byta av Roni i 75 minuten när han blir trött.

Hoppas Kim tar konkurrensen med Adriano på bästa sätt, för matcherna innan var Adriano inte mycket att ha. Idag var han utmärkt.

Synd att inte Erik Nilsson fick komma in i stället för Per.
Örebro Mike Litori
2009-08-31 22:31
Det fanns de som menade att Urban Hammar och Pelle Olsson läste sönder ÖSK när vi spelade på Strömvallen (utan Nordin och Almebäck) och föll med 2-0.

Jag hoppas att ni som gjorde de är lika villiga att hylla Sixten i dag. Vi slår Gefle (utan Bapupa och Chibsah) med 2-0 och spelar en glimrande fotboll. Givetvis en coachseger?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-31 22:27
Måste bara säga att det ända minus idag var publiksiffran!
Örebro Olsén19
2009-08-31 22:21
Adriano knäpper Zlatan på näsan!
Örebro Nichlas_R
2009-08-31 22:20
Känns ju bra att SVT Gävle Dala hade ett längre sammandrag av matchen än fotbollskväll... ca 50 sek...
Örebro TICTICTAC
Vilket samspel Nordin/Bedoya. Skönt med en target som kan hålla bollen den lilla stund så att folk kommer med i anfallen. Viktig seger för nu är med på en ev. Royal plats. Sedan är frågan hur länge Almebäck är kvar med den pondus han utstrålar.
Örebro Ösk_#09
bedoya---nordin
--- Kihlen ----

Tycker jag själv!
Örebro Skåne ÖSKare
Ska rätta mig själv... Kommentatorn: "You seem to enjoying yourself when playing.."
Har han satsat på sig själv eller bara dragit en trall på plan utan att vi märkt det?
Örebro Grixx
2009-08-31 22:19
Tycker ABSOLUT att de startande i dag ska få chansen nästa match också. Svårt att säga hur mycket det svaga motståndet i dag hjälpte till men alla pusselbitarna i laget fungerade bra tillsammans...skönhetsfläckar kan man även hitta på solen men dagens spel var riktigt riktigt riktigt kul att uppleva.
Annons: