/fotboll/osk/forum/5639.aspx/fotboll/osk/forum/5639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Johan Böld
2009-09-06 01:30
SE// Ja, tyvärr är det det svåra. Man vill ju kunna gå på Pitchers eller nån pub och se Sverige i Sydafrika. Jag håller med om det skulle kännas tomt annars. Så jag har verkligen klyvna känslor
Örebro Johan Böld
2009-09-06 01:28
ÖSK-Karl// Hehe...Kan inte hjälpa det men jag stört mig på honom så många år nu
Örebro Johan Böld
2009-09-06 01:27
S E // Jämfört med..?
Örebro S E
2009-09-06 01:15
Ösk-Karl// Du kanske inte ser det..men ÖSK har förändras till det bättre under Sixtens tid.
AIK Saywee
2009-09-06 01:15
ÖSK-Karl//
Ja, den matchen glömmer jag tyvärr aldrig (ÖSK-VF 4-4) ...
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-06 01:14
Johan Böld//

Lugn, det blir Sixten som tar över, sedan blir det samma lag hela kontraktstiden ;)
Örebro S E
2009-09-06 01:13
Visst vill man ha Sverige i slutspel...det blir en roligare sommar då. Men man måste våga för att vinna, det gör inte Lagerbäck.
Örebro Johan Böld
2009-09-06 01:12
Jaghar aldrig någonsin glömt hans Coachning i Belgien EM. En Div IIII tränare hade gjort det bättre
Örebro S E
2009-09-06 01:12
Vad kan man säga om Zlatans mål mer än o.O
AIK Saywee
2009-09-06 01:10
Det är svårt detta med att vara coach till ett litet pytteland som Sverige, som ändå under 2000-talet kvalat sig till samtliga mästerskap (2 VM, 3 EM). Dessutom har han pappa Lagrell att krypa för, kanske?

Tja, jag tycker nog också att det är dags att byta ut lite, föryngra helt enkelt, men om det kommer att innebära stordåd, för svensk fotboll, det vetetusan, 1958, blir nog mitt stora minne i livet?!

MEN, som tidigare skrivet, jag ger aldrig upp!
Örebro S E
2009-09-06 01:09
böld// Tyvärr så är det nog så. Bara att gilla läget!
Örebro Johan Böld
2009-09-06 01:08
S E// Kommer inte att hända. Går vi vidare kommer han att få det ansvaret också.
Örebro S E
2009-09-06 01:07
böld// Ska jag vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg när jag började kräva hans anvång, men jag ville inte överdriva när jag sa 5 år. 5 år är lång tid, jag vet att jag har "gnällt som en äkta närking" länge över honom.

Som sagt, om vi går vidare så bör någon annan ta över.
Örebro Johan Böld
2009-09-06 00:51
S E // Jag har väntat i 7 år på hans avgång. För X antal år sedan blev han räddad av mål på övertid mot Turkiet. Och jag håller med dina åsikter till 110% om honom som mästerskapscoach. Jag hade hoppats att han skulle avgå efter Danmarksmatche för att ge sin efterträdare några matcher att experimentera. Men jag hoppas ff att Sverige skall missa slutspelet annars förlänger SFF hans kontrakt till 2024.

Signifikativ för Lagerbäck är att han inte tillfört svensk fotboll någonting och att det inte finns en enda allsvensk coach som skulle vilja efterapa hans sätt att spela fotboll på en enda punkt. Han är Tommy Svenssons raka motsats och alltid satt viljan att inte förlora före viljan att vinna.

Han kom som tränare från lag i låga divisioner och hamnade i den hierarkiska förbundsfotbollen till herrlanslaget. Han tog sedan upp sin GIH kompis Roland Andersson, som är om möjligt en ännu torrare tränare, som assisterade till förbundskapten och visar bara SFF:S svaghet för akademiska poäng som går före erfarenhet.

Garanterat att nästa F.kapten kommer vara någon inte en jävel hört talas om, som vanligt.

Min poäng är att förbundskaptensjobbet ibland är en belöning till de akademiker som befinner sig i alla de olika landslagen. Alltså en befordran helt enkelt. Jag skulle hellre se att man tog en riktigt bra tränare från allsvenskan tex Nanne.

Örebro ÖSK-Karl
2009-09-06 00:47
Saywee//

Var du tvungen att påminna mig om den vidriga Frölundamatchen en natt som denna ;)

Minns att man bara stod och gapade som ett fån.
Örebro S E
2009-09-06 00:42
Vad kan man säga:

Jag stog och tackade Lagerbäck för hans fina resultat under flera år och hoppades på hans avgång 10 sek innan Zlatan gjorde mål. (jag har väntat i 5 år på Lagerbäcks avgång). Jag antar att jag får vänta ett tag till.

Bara att gilla läget. (Lagerbäck är fortfarande inte en coach för slutspelet)
AIK Saywee
2009-09-06 00:26
Gårdagenz Zlatanmål i zizta zekunden var bara helt underbart!

Detta påminner mig starkt om hur viktigt det är att aldrig ge upp, aldrig, ALDRIG!

Matchen verkade körd, sekunderna var få, övertidsminutrarna var väl slut, ungerske måvakten räddade, men rekylen, Zlatans mage eller bröst ändrade vårt hopp om framtida segrar, domaren hade inte blåst av matchen. Så underbart, underbart och rättvist, och Saywee ger aldrig upp, matcherna ses till de är avlutade, jag har varit med så länge och sett så mycket så jag kan aldrig sluta att förundras ... eller kan jag det?!

Glömmer dessutom inte ÖSK´s match mot Västra Frölunda, på 90-talet (?), när ÖSK hade ledningen med 4-0 inför sista tjugo, och femman bara väntade på att få trilla in ... vi kan vara glada att vi klarade oss undan med oavgjort, för det var ruskigt nära att VF vann med 5-4!

Min hälsning till alla svartvita vänner, ge aldrig upp, hur hopplöst det än verkar ...
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-05 23:41
Och heja Sverige en dag som denna. Magisk afton framför tv:n.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-09-05 21:29
heja svartvitt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-05 19:31
"Namn: Mackan (Gäst )
Sänt: 2009-09-05 15:16
För kännedom:
Personen som skrev ett inlägg förut där han påstod sig jobba för ÖSK har, via mail, erkänt att så inte var fallet. Han har avreggat sig men vill ändå att vi skulle meddela det. Han känner inte till någonting om rökrider man lägger ut etc vilket han påstod. Han har heller ingen aning om hur riktiga ÖSK-Karls uppgifter är eller inte är. Han passade dessutom på att be om ursäkt. Det var han själv som på eget bevåg kontaktade oss"

Mackan/
Tack för att du skrev ut ovanstående, nu slipper jag fundera över vilka två inom ÖSK det var som jag misstänkte ville klämma dit mig, tur att jag inte skrev namnen ;) Men det kan man ju bara göra om man är säker!

Till dig som skrev, jag accepterar din ursäkt.
Örebro Robban Örebro
2009-09-05 18:13
Ser att Porokara inte startar eller sitter på bänken, någon som vet varför?
Örebro Hanx
2009-09-05 18:05
Matchreferat från ÖSK Ungdoms match mot Sunne.

FORZA SVARTVITT! :)
Örebro crille.
2009-09-05 17:37
Såg Ösk A-lags spelare på motorstadion idag.. Verkade som om dom skulle köra gocart..Hoppas att det gick bra o att det ej blev någon krasch..
Örebro Robban Örebro
2009-09-05 16:48
Rynninge har inte gett upp än. Idag 6-0 mot Ölme och de är nu fortsatt 3 poäng efter ÖSK-U.
Örebro Robban Örebro
2009-09-05 16:20
Viktig seger för ÖSK Ungdom idag, nu får vi se hur det går för Karlstadsklubbarna och Rynninge.
Örebro Walter Gigena
2009-09-05 15:45
Vilket är inlägget som diskuteras? Blir ruggigt nyfiken.
Örebro Aspen
2009-09-05 15:41
Stark avslutning på BA:
Örebro SK Ungdom - IFK Sunne 3 - 1 (0 - 0)
Jan Nilsson 0-1 65
Adam Botvidsson 1-1 85
Michael Jidsjö 2-1 90
Christopher Kihlgård 3-1 90
Örebro S E
2009-09-05 15:37
Alla borde ta allt som skrivs på ett forum med en nypa salt. Man hör så mycket rykten om ÖSK, så det är nog bättre att vänta tills det kommer från officiella källor.
Mackan
2009-09-05 15:16
För kännedom:
Personen som skrev ett inlägg förut där han påstod sig jobba för ÖSK har, via mail, erkänt att så inte var fallet. Han har avreggat sig men vill ändå att vi skulle meddela det. Han känner inte till någonting om rökrider man lägger ut etc vilket han påstod. Han har heller ingen aning om hur riktiga ÖSK-Karls uppgifter är eller inte är. Han passade dessutom på att be om ursäkt. Det var han själv som på eget bevåg kontaktade oss.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-05 14:49
C. Waddle//

Om det med Kihlbergs kontrakt stämmer verkar det ju sanslöst av Sjögren att skriva ett sådant. Vad var han rädd för, att Kilen skulle dra till ett annat AS-lag som 37-åring?

Det måste ju självklart vara bättre att främst göra färdigt de yngres kontrakt och speciellt talangernas.
Annons: