/fotboll/osk/forum/5634.aspx/fotboll/osk/forum/5634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pras Y
2009-09-02 15:35
Hammarby borta är för mig årets bortamatch. Hur ugly än Söderstadion är så blir det alltid ett tryck där som är svår att hitta på annan plats i Sverige.

Örebro Sekt. E
2009-09-02 15:33
Joseph Porta // Förstår att ni är frustrerade. Taskigt läge. Här i småstadsidyllen är vi inte det. Vi gläds åt bra fotboll på vallen. Det är kul.
Örebro ÖSK_Danne
2009-09-02 15:22
Ämne: Oavsett tabelläge så....
Hahahaha det är ju roligt skrivet ju. Inte ett rätt i skallen men jävligt kul!!!
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-09-02 15:16
Sen när blev Hammarby årets höjdpunkt? För mig är det Ellos (när Peking är borta) eftersom att jag hatar dom så otroligt mycket.
Örebro Ropesin
2009-09-02 15:12
Hahaha! Det här var det roligaste jag har läst i forumet på länge. Okej att Hammarby är illa ute och att man är besvikna. Men att folk sitter och stortjurar och gråter hela dagarna, det trodde jag inte.
Hammarby Joseph Porta
2009-09-02 14:54
Oavsett tabelläge så är det åtminstone uppenbart var lillebrorskomplexet finns. Ni skriver för fan mer om oss här än vad vi själva skriver på vårt eget forum. Men det är klart: det måste kännas ovant och lite kul för ett gäng landsortslallare som er själva att faktiskt kunna komma till söderstadion och känna er lite säkra på att ta poäng. Sen att de femton smågrabbarna och de två gamla rävarna som kommer står tysta i 90 min, livrädda för att få stryk av folket på familjeläktaren, det är en annan femma.

Det jobbiga för er del är att ni VET att OM vi åker ur så kommer ni sitta här inne nästa år och tycka det är trist att årets höjdpunkt, dvs när Hammarby kommer på besök, inte blir av. Samtidigt som det för vår del egentligen inte spelar någon roll om bönderna på andra planhalvan heter ÖSK, Åtvidaberg eller Qviding.

Nej, vi hatar er inte, vi hatar inte er målvakt och vi hatar inte den här Allebäck. Vi är däremot frustrerade över vår egen situation. För att hata någon krävs det att motparten väcker lite mer känslor än vad ni gör.

Så helt ärligt - lycka till med er lilla småstadsidyll och lycka till med ert tapra försök att väcka känslor. När vi ses igen nästa säsong så är ni ett av alla andra dussingäng igen.

Kram på er och sluta nu spamma sönder vårt forum.
Örebro Ropesin
2009-09-02 14:07
Ämne: Är de många som ska ....
Självklart! ÖSK gör sin 1000:e allsvenska match, vi har häng på en Europa-plats och det är inte alls långt till Stockholm. Det finns egentligen ingen anledning till att inte vara där. Så alla får fan se till att vara på plats på Söderstadion, ÖSK!
Hallå din gamla indian
2009-09-02 13:52
Är de många som ska bege sig till Slödderstadion och se ÖSK lira ut bajenpundarna?

Forza svartvitt!
Örebro Gurra2001
2009-09-02 13:51
Ämne: Ämne: Var inn....
Försöka hitta någon logik i deras beteende är dödsdömt. De är överkänsligare än värsta kvinnan med hormoner i obalans. Just nu är de ett gäng vrak. Topp 4 my ass!
Örebro Gurra2001
2009-09-02 13:47
Det är värt att "gråta ut i media" "filma" eller vad annat som helst bara de åker ur allsvenskan. Om de bara koncentrerade sig mer på resultat än allt annat så kanske de skulle ha någon framgång i fotboll. ALLT HANDLAR OM RESULTAT.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-09-02 13:43
Saywee// Har aldrig hört det ordet. Vart kommer det ifrån?
AIK Saywee
2009-09-02 13:33
Jag har inte läst forum på ett par dagar, men undrar fortfarande (ursäkta tjötet) om någon vet vad "Lagutrop" är för något?

Dessutom, Bajen och Djurgår´n åker ur i år och "Göteborgs societetslag" kvalar?!

Fler "landsortslag" i AS 2010 :-)
Örebro Johan Böld
2009-09-02 13:26
Ändå var det flera ÖSK:are inne och förklarade att inte ÖSK anmälde dem. Likaså deras skribent uppgav det. Men har de inget hatobjekt att projicera säsongens misslyckande på så skapar de ett.
Örebro Mittåt
2009-09-02 13:22
Anledningen till ÖSK-hatet på Hammarbyforumet är nog att många tror att det var ÖSK som anmälde armbågstacklingen till SvFF. Det var ju en del skriverier och spekulationer om detta direkt efter matchen.

Nu gjorde (såvitt jag vet) ÖSK aldrig någon anmälan eftersom SvFF själva tog initiativet till granskningen.

Dessutom var väl Almebäcks framträdande i Tvärsnytt ingen direkt hit i Hammarbylägret.
Örebro Johan Böld
2009-09-02 13:21
Nästa match Bk Häcken - AIK skall bli synnerligen intressant. Tror inte AIK kommer underskatta Häcken. Det blir kraftfotboll mot finlir.

Gais lär hålla alla tummar på ÖSK. GAIS har Ellos borta. Torsk där (mycket troligt) samtidigt som ÖSK tappar poäng är GAIS på kvalplats igen.

DIF tar sig an MFF hemma. DIF seger och Rolle bör kontakta ansvariga för transferlistan tillgängliga tränare efter säsongen. Han lär förresten nog åka ändå efter säsongen. Byter plats med Alex?

ÖIS möter Halmstad och BP möter Henkeborg borta. ÖIS och HIF poäng och vi har på allvar fått fram en fjärdedel av serien som gör upp i bottenstriden.

Skönt att vara ÖSK:are 2009 och slippa titta ned i träsket!
Örebro Ropesin
2009-09-02 12:52
Ämne: Var inne på Bajerns ....
Förstår dock inte hur det kan leda till hat mot oss, det var ju fortfarande Davies som sänkte Iron-Mike, inte tvärtom. Dessutom var det ju hur solklart som helst.
Örebro starkmat
2009-09-02 11:38
bajen och dif till superettan!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-02 11:22
Mike Litori//
Kanske en repris på 2004 när vi skicka ut gnaget vore på sin plats :)! Skönare hemresa en den från Råsunda 2004 är nog svårt att slå!
Örebro Mike Litori
2009-09-02 11:15
Stor komik där inne. Vilka lustigkurrar. :) Att Davies slog Almebäck blodig i ansiktet när bollen inte var i närheten är det ingen som tänker på.

Blir bara ännu roligare att skjuta dem närmare Superettan när vi möts. Bajen åker ur i år!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-02 10:46
Var inne på Bajerns forum och läste lite. Det är en jävla massa hat mot oss :)! De verkar inte kunna släppa Charlie Davies avstängning!
Örebro Mattias69
2009-09-02 09:42
ÖSK spelar sin 1000:e allsvenska match och motståndare är Hammarby. Matchen spelas på Söderstadion den 13/9. Kubanerna ordnar resa, den här gången finns det det 2 avgångar att välja på.

En som går tidigt (12.00) och den går till O'learys, Gamla stan där uppladdning sker. Eller så kan man välja en senare avgång som åker direkt till Söderstadion.

Kom igen nu gott folk, här finns goda chanser till 3 poäng. Oavsett om du känner någon eller inte så är du välkommen med, om inte annat kan du ju lära känna andra människor som har samma intresse som du, nämligen fotboll och Örebro SK.
Örebro kubbann
2009-09-02 09:17
alla till hammarby! bajen åker ur i år=)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-02 00:38
Erki//

Nej, jag lovar ;)

Någon match varje år brukar det ju skramla till i målproduktionen, men som det såg ut mot Gefle kanske det var i den som det borde gjort det.

Men vi har ju TFF kvar hemma, det brukar vara kul!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-09-02 00:36
Gjorde en liten jämförelse mellan före och efter uppehållet.

Före uppehållet 18 poäng efter 12 omgångar snitt 1,5 poäng per match
Efter uppehållet 15 poäng på 9 omgångar snitt 1,66 poäng per match

före uppehållet 12 gjorda ÖSK mål på 12 omgångar snitt 1 mål per match
efter uppehållet 13 gjorda ÖSK mål på 9 omgångar snitt 1,44 mål per match

Före uppehållet 9 insläppta mål på 12 omgångar snitt 0,75 mål per match
efter uppehållet 10 insläppta mål på 9 omgångar snitt 1,11 mål per match

Före uppehållet gjordes det totalt 21 mål på 12 omgångar snitt 1,75 per match
Efter uppehållet gjordes det totalt 23 mål på 9 omgångar snitt 2,55 per match

Som ni ser så har inte poängskörden blivit så mycket bättre efter uppehållet. Men matcherna har blivit betydligt mer öppna med mycket mål åt båda hållen. Men jag ser det som en styrka att vi har kommit igång med målskyttet. På vårsäsongen kändes det nästan omöjligt att vinna om vi släppte in ett mål eftersom vi var så svaga framåt. Men nu har poängen trillat in även i dom matcherna där defensiven inte riktigt har fungerat.
Örebro Erki
2009-09-02 00:32
ÖSK-Karl// Dra inte in mig i detta nu :)

För övrigt tycker jag att ÖSKs 2-måls-spöke måste skrämmas bort nu. Trots mängder av klara chanser mot Gefle så lyckades ÖSK inte göra fler än två mål, vilket man heller inte lyckats med i någon match i år.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-02 00:31
SyreAtom//

Du har pm, nu håller vi oss till det, ok?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-02 00:23
Erki//

Bra idé, gå över till pm istället. Detta kan du läsa högst upp på sidan så förstår du kanske varför ditt inägg togs bort av redaktionen (som inte jag har med att göra):

Regler för forumet:
Våldsuppviglande, rasistiska och oseriösa inlägg, personliga påhopp, spam, rena dumheter och inlägg som inte tillför något till debatten kan komma att plockas bort av redaktionen utan förvarning.

Nu får du snart ett pm av mig så kan du lära dig hur det fungerar.
Örebro SyreAtom
2009-09-02 00:19
ÖSK-Karl//

Tycker det är jätteintressant att ett inlägg som jag själv inte ens hinner se ligga uppe än i max TVÅ sekunder, hinner du både läsa och referera till 10 minuter senare.

Magi..hur gjorde du?
Örebro go_osk
2009-09-02 00:14
Ämne: Vet att det är ett t....
Det finns gott om platser kvar. Två bussar är dock bokade. Se länktips för hur du går tillväga för att anmäla dig.

ÖSK:s tusende allsvenska match som sagt. Det finns inga ursäkter till att inte se den på plats!
Örebro Erki
2009-09-02 00:14
SyreAtom och ÖSK-Karl// Snälla, använd pm så vi andra slipper scrolla förbi era meningslösa inlägg. Växa upp kan ni ju också göra.
Annons: