/fotboll/osk/forum/5632.aspx/fotboll/osk/forum/5632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-09-06 00:26
Gårdagenz Zlatanmål i zizta zekunden var bara helt underbart!

Detta påminner mig starkt om hur viktigt det är att aldrig ge upp, aldrig, ALDRIG!

Matchen verkade körd, sekunderna var få, övertidsminutrarna var väl slut, ungerske måvakten räddade, men rekylen, Zlatans mage eller bröst ändrade vårt hopp om framtida segrar, domaren hade inte blåst av matchen. Så underbart, underbart och rättvist, och Saywee ger aldrig upp, matcherna ses till de är avlutade, jag har varit med så länge och sett så mycket så jag kan aldrig sluta att förundras ... eller kan jag det?!

Glömmer dessutom inte ÖSK´s match mot Västra Frölunda, på 90-talet (?), när ÖSK hade ledningen med 4-0 inför sista tjugo, och femman bara väntade på att få trilla in ... vi kan vara glada att vi klarade oss undan med oavgjort, för det var ruskigt nära att VF vann med 5-4!

Min hälsning till alla svartvita vänner, ge aldrig upp, hur hopplöst det än verkar ...
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-05 23:41
Och heja Sverige en dag som denna. Magisk afton framför tv:n.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-09-05 21:29
heja svartvitt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-05 19:31
"Namn: Mackan (Gäst )
Sänt: 2009-09-05 15:16
För kännedom:
Personen som skrev ett inlägg förut där han påstod sig jobba för ÖSK har, via mail, erkänt att så inte var fallet. Han har avreggat sig men vill ändå att vi skulle meddela det. Han känner inte till någonting om rökrider man lägger ut etc vilket han påstod. Han har heller ingen aning om hur riktiga ÖSK-Karls uppgifter är eller inte är. Han passade dessutom på att be om ursäkt. Det var han själv som på eget bevåg kontaktade oss"

Mackan/
Tack för att du skrev ut ovanstående, nu slipper jag fundera över vilka två inom ÖSK det var som jag misstänkte ville klämma dit mig, tur att jag inte skrev namnen ;) Men det kan man ju bara göra om man är säker!

Till dig som skrev, jag accepterar din ursäkt.
Örebro Robban Örebro
2009-09-05 18:13
Ser att Porokara inte startar eller sitter på bänken, någon som vet varför?
Örebro Hanx
2009-09-05 18:05
Matchreferat från ÖSK Ungdoms match mot Sunne.

FORZA SVARTVITT! :)
Örebro crille.
2009-09-05 17:37
Såg Ösk A-lags spelare på motorstadion idag.. Verkade som om dom skulle köra gocart..Hoppas att det gick bra o att det ej blev någon krasch..
Örebro Robban Örebro
2009-09-05 16:48
Rynninge har inte gett upp än. Idag 6-0 mot Ölme och de är nu fortsatt 3 poäng efter ÖSK-U.
Örebro Robban Örebro
2009-09-05 16:20
Viktig seger för ÖSK Ungdom idag, nu får vi se hur det går för Karlstadsklubbarna och Rynninge.
Örebro Walter Gigena
2009-09-05 15:45
Vilket är inlägget som diskuteras? Blir ruggigt nyfiken.
Örebro Aspen
2009-09-05 15:41
Stark avslutning på BA:
Örebro SK Ungdom - IFK Sunne 3 - 1 (0 - 0)
Jan Nilsson 0-1 65
Adam Botvidsson 1-1 85
Michael Jidsjö 2-1 90
Christopher Kihlgård 3-1 90
Örebro S E
2009-09-05 15:37
Alla borde ta allt som skrivs på ett forum med en nypa salt. Man hör så mycket rykten om ÖSK, så det är nog bättre att vänta tills det kommer från officiella källor.
Mackan
2009-09-05 15:16
För kännedom:
Personen som skrev ett inlägg förut där han påstod sig jobba för ÖSK har, via mail, erkänt att så inte var fallet. Han har avreggat sig men vill ändå att vi skulle meddela det. Han känner inte till någonting om rökrider man lägger ut etc vilket han påstod. Han har heller ingen aning om hur riktiga ÖSK-Karls uppgifter är eller inte är. Han passade dessutom på att be om ursäkt. Det var han själv som på eget bevåg kontaktade oss.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-05 14:49
C. Waddle//

Om det med Kihlbergs kontrakt stämmer verkar det ju sanslöst av Sjögren att skriva ett sådant. Vad var han rädd för, att Kilen skulle dra till ett annat AS-lag som 37-åring?

Det måste ju självklart vara bättre att främst göra färdigt de yngres kontrakt och speciellt talangernas.
Örebro Marta (hane)
2009-09-05 14:31
Yunus fyller dagen efter Hammarbymatchen. En match med mycket publicitet medialt. Uppmärksamma?
Örebro go_osk
2009-09-05 14:29
Ämne: Ämne: Att Fre....
Det stämmer. Stod om det i NA för någon månad sedan.

Alla till Söderstadion!
Örebro C. Waddle
2009-09-05 14:07
Ämne: Att Fredrik Samuelss....
Angående eventuell förlängning av Kihlbergs kontrakt tror jag den diskussionen kan bordläggas eftersom om jag förstått det hela rätt har ett kontrakt idag som förlängs med automatik även över nästa säsong om Kihlberg spelar ett bestämt antal matcher. Hur många matcher det handlar om vet jag inte men han lär ju redan ha spelat det antalet eftersom han startar varje match då han är tillgänglig för spel.
Örebro Mike Litori
2009-09-05 13:52
foppa//

Jag tycker Mackan varit bättre än Porokara både mot Gefle och mot Elfsborg. Sen tror jag att ett tvåmannaanfall passar honom bättre än Roni. Nu tror jag inte det blir så att man överger 4-3-3 i och för sig. Finns väl egentligen ingen anledning att ändra på något från Gefle-matchen. Kanske är Anttonen tillbaka, hoppas det, och han skall naturligtvis spela HB då.
Örebro foppa!
2009-09-05 13:17
Aspen//

Håller med dig.

Mike Litori//

Peta Porokara? Visst, han har inte varit lika bra som tidigare dem senaste matcherna, men hellre Porokara istället för Astvald som forward då.
Örebro Aspen
2009-09-05 13:09
Walter Gigena//Tycker vi inte ska misstänkliggöra Kim loalitet med klubben och att han ite gör sitt bästa.
Huvudproblem har varit mittfältet och det är inte Kim som slår långa lyrbollar till sig sjäv. Det är någon annan.
Örebro Mike Litori
2009-09-05 12:54
Kanske behöver det inte bli antingen eller vad gäller Nordback/Kihlen utan bägge. Att Gerzic och Bedoya spelar från start mot Bajen tar jag för givet.

Men kanske kan Sixten överraska med Kalmardiamanten.

Alven
Anton-Alme-Wiken-Wovven
Kihlen
Nobbe-Bedoya
Gerzic
Mackan-Adi
Örebro go_osk
2009-09-05 12:14
Glöm inte att anmäla er till bortamatchen mot Hammarby. O´learys i Gamla Stan är abonnerat dit alla ÖSK:are är välkomna innan match. Matchen är ÖSK:s tusende allsvenska match och spelas dessutom på en söndag. Se länktips för info om hur du går tillväga för att anmäla dig.

Det finns inga ursäkter till att inte vara på plats!
Örebro Johan Böld
2009-09-05 11:58
Walter Gigena// Tycker ändå Kim har spelat upp sig finner nog ingen anledning att hacka på honom. Kim har väl aldrig fått det mittfältsstöd som
Adriano fick mot Gefle.

Förvisso kanske mittfältet höll bollen mycket efter backen just för att Kim inte var med. Och personligen har jag inget emot sådant spel som jag finner mer attraktivt.
Örebro Walter Gigena
2009-09-05 11:49
Artistskatten är ju egentligen bara en bonus. Ett halvhyggligt sätt från skatteverket att låta klubbar testa en utländsk spelare för lite mindre skattekostnader. Hellre Adriano och några unga förmågor än Olsen. Olsen blev i samma sekund som kontraktet skrevs 10ggr sämre. Man undrar varför..
Örebro Aspen
2009-09-05 11:29
Trivseltorsten//adriano har kontrakt baserat på artistskatt. dvs minde än 6 månader i sverige. blir det förlängning kommer det till skatt för denna höst också. han måste göra en väldig succe för att få stanna.
satsa på unga förmågor i stället.
Örebro Trivseltorsten
2009-09-05 11:15
På tal om inget är nog adriano inte så jättebillig i drift om hans kontrakt ska förlängas. I tromsö tjänade han 654 493 NOK. Lägga de pengarna på att värva/förlänga talangers kontrakt? Eller har han kanske gått ned i lön nu i ÖSK...ska man ha den lönen i ösk ska man vara bland de bästa annars =) För övrigt är Kihlen lagets viktigaste spelare och ösk skulle inte varit nära de framgångar laget har nu utan honom..Hail Laxåfarsan!
Örebro M!ke
2009-09-05 11:06
På tal om mittfältet så tycker jag: Spela med samma som mot Gefle... Man kan säga ändra inte på ett vinnande lag, o det tycker jag särskillt nu när dom spelade så bra med varandra. Sen om nu Kilen är halvskadad som jag tyckte jag läste här nån stanns så låt honom vila sig i form igen, han är ingen ungdom längre..:P
Bedoya & Gerzic iallafall, sen Nobbe eller Kilen som defensiv, min röst går till trotjänarn denna gång...
Örebro Johan Böld
2009-09-05 10:23
Alan Cork// Det tycker jag. Och om man skall vara kritisk så skall man vara konstruktiv. För övrigt är Alan Cork en av mina absoluta favoriter bland de forwards ÖSK haft genom tiderna ;@)
Örebro Aspen
2009-09-05 09:32
Kan det vara så att Kilen presterat sämre på grund av att han spelat (halv)skadad. Vilar nu från träning.
Där har vi ytterligare ett problem med att inte ändra i startelven som drabbar både lag och spelare.
Örebro Alan Cork
2009-09-05 09:05
Ämne: Att Fredrik Samuelss....
/ÖSK-Karl
Der är alltså ok att ha hackkycklingar ?
Är det inte bättre att vi uppmuntrar och hejar på vårt lag ?
Annons: