/fotboll/osk/forum/5623.aspx/fotboll/osk/forum/5623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kerenskij
2009-09-12 15:29
Ösk Ungdom vann mot Sköllersta med 8-0. Hattrick av både Edvin Möller och Jidsjö:).
Örebro hunter
2009-09-12 15:29
8-0 till Ösk ungdom mot sköllersta,hahaha!
Örebro Ropesin
2009-09-12 14:43
Jo, åker man bussen som stannar utanför Olearys är det ju kanske inte så svårt ;) men jag kommer att åka till Söderstadion på dagen och vill ta mig därifrån till Olearys!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-12 14:38
Ropesin // Jag tror det är O'learys i gamla stan de ska till va? Iaf stannar bussen i gamla stan för att släppa av en drös. Kolla länktips
Örebro Ropesin
2009-09-12 14:22
Någon Stockholms-boende eller någon annan kunnig som kan förklara hur man tar sig från Söderstadion till Olearys?
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-12 12:41
wurpa // Haha - men visst var det coolt??
Örebro Mike Litori
2009-09-12 08:45
Kurt Von Traat//

Jag håller helt med Diasasterpiece om att Nordback bör spela mot Bajen. Men kanske inte främst beroende på målskyttet utan för att, i min uppfattning, det blir mer dynamik på mitten med Nobbe som defensiv än med alltför statiionäre Kihlen.
Wivallius
2009-09-12 08:06
Kihlen kan bänkas mot Bajen. Se länk. Han verkar ta det med ro.
Örebro wurpa
2009-09-12 07:00
Ämne: Nja....
Attans! visade den för sambon nu är det kört,jag som saknar taktkänsla.För övrigt så vinner vi imörrn.
Örebro Disasterpiece
2009-09-12 02:04
Ämne: Vilka tycker ni skal....
Jag tycker Nordback ska spela. Han har gjort 4 mål den här sesången, hur många har Kihlen gjort? Sen så tycker jag Nordback har bättre passningsspel än Kihlen + mer löpvilja framåt.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-12 01:16
Vilka tycker ni skall spela av Nordback eller Kilen? ;)
Örebro Bastard on Parade
2009-09-12 00:21
Lagerbäck är överskattad. Visst; han har tagit Lagrells lag till mästerskap ett antal gånger irad men hur svåra har grupperna varit?

Såvitt jag kan minnas är det här svåraste kvalgruppen på väldigt länge och det syns i resultaten och prestationerna.

För att inte vara helt off topic: På söndag smäller det! Bye, Bajen, bye bye!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-11 21:42
Nja
Örebro rirobban
2009-09-11 21:05
Verkar bli svarta och röda stolar på östra läktaren, precis som på norra. Utmärkt tycker jag. Hoppas södra får samma färger också så vi får en arena med samma färger på stolarna i alla fall:)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-11 21:04
Kurt von Traatt//

Håller med Rirobban, dessutom är det snudd på vansinne om man skulle ändra det mittfält som presterade årets bästa spel mot Gefle.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-11 20:54
DaSa // Håller med. Minimalistisk design nästan. Jäkligt snyggt då jag gillar minimalism på många sätt. "Renheten" liksom. Även kontrastfärgerna är diskreta men ändå inlemmade på ett snyggt sätt. En vacker "vit" tröja, om en vit tröja kan vara snygg.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-11 20:47
Pras Y// Tack för den statistiken!
Örebro DaSa
2009-09-11 20:27
Vet inte varför men ser inte Nannskogs vita puma tröja mycket snyggare ut än ÖSKs?

Måste vara all jävla reklam vi har på tröjorna. Borde man inte kunna få ut mer för varje reklamplats om man hade ngr färre.
Örebro rirobban
2009-09-11 20:26
Ämne: Vilka tycker ni skal....
Om ÖSK ska vinna?
Ja i så fall är väl Nordback given?

Hos mig är Nobbe en av de mest givna i startelvan. Och jag är nästan helt säker på att Sixten inte kommer att peta sin landsman i denna match. Kihlen kan dessutom behöva vila sig i form, för i form har han inte varit på väldigt länge...
Örebro Pras Y
2009-09-11 20:06
Kan inte släppa alla Lagerbäck-hyllare. Visst han har gjort det bra med att Sverige till slutspel, men detta kval har varit katastrofalt i mina ögon och då tänker jag spelmässigt. Hur många matcher i slutspelen har Sverige egentligen vunnit? I EM 2008 vann man en match, likaså i VM 2006. EM 2004 vann man endast en också och i VM 2002 vann även där bara en match mot Nigeria 2002. EM i Beligen vann man 0 matcher.

och? Man har vunnit fyra matcher på 5 slutspel dvs 18 matcher. Bra jobbat.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-11 18:58
Vilka tycker ni skall spela av Nordback eller Kilen? ;)
Örebro Matta
2009-09-11 18:36
ksmb/ Ståplatsdelen av läktaren har varit öppen några matcher nu. Ovanför ståplats, fast på samma läktare, blir det sittplatser. Där byggs en del, men det skall vara klart till ÖSK-IFK.
Örebro DaSa
2009-09-11 17:57
Sen tyckte jag att Nordin visade mycket bra form också senaste matchen.

Frågan som finns är om det blir Nobbe eller Kihlen som tar den defensiva rollen. Jag hoppas och tror på Kihlen, då det vore trevligt att se tre spelare på mittfältet där alla är kan och vill hålla i bollen. Men det vikitiga är att Bedoya tar Nobbes plats så vi får lite fart på offensiven.

Orkar inte kolla upp det, men visst måste det vara så att Mackan har bäst poängsnitt om man kollar spelade minuter?
Örebro DaSa
2009-09-11 17:52
Ämne: Jag tror det skulle ....
Jag tycker det känns som en kortsiktig lösning att börja peta spelare för att de är sämre på bortaplan. Tror det är bättre att fortsätta på Sixtens strategi att mala på med samma elva och taktik tills den sitter och vi även börjar spela ut på bortaplan.

Sen är det väl ett allmänt problem att tekniska spelare oftare inte kommer till sin rätt när det är dåliga planer. På BA så är det ju alltid perfekta förhållanden:) En gissning är också att tekniska spelare höjer sig lite mer än slitvargarna när det är soligt och bra stämning på läktaren:)
Örebro yeeah örebroare
2009-09-11 17:03
Jag tycker man ska peta Nordback
Örebro Genalguacíl
2009-09-11 11:53
Skönt att det så smått börjar gå tillbaka till "Sportklubbs-snack" här.. Det finns nog inget jag ogillar mer än landslagsuppehåll. usch.

Hoppas verkligen att Bedoya startar på söndag. Jag ser gärna en petning av Kihlen..
Jag tyckte att Nobbe och Nordin passade utmärkt med Bedoya.
Man ska ju inte ändra ett vinnande koncept (Något som Sixten inte håller med om tydligen) men Gefle mathen var verkligen perfekt, vore kul och se om laget fortfarande lirar så fin fotboll ytterligare en match..

Jag tror inte Gefle var en engångsföreteelse...

Edit: Givetvis är man i Stockholm på söndag.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-11 11:49
Kurt: förnedrade i slutspelet? I Tyskland möjligtvis men i övrigt har vi haft extremt små marginaler mot oss. Resonemanget att Lagerbäck är bra i kval men inte kan prestera i slutspel är fruktansvärt fånigt.

Jag talar hellre om ÖSK! Hur många örebroare samt exil-örebroare blir vi på söndag?
Örebro go_osk
2009-09-11 11:28
Det finns fortfarande biljetter kvar till Kubanernas bussar, både till pub-bussen och till den vanliga bussen. Se länktips för info om hur du anmäler dig.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-11 11:17
Ämne: Ämne: Gurra20....
Håller fullständigt med icehagman! Närkingskt-ältande är tröttsamt..
Örebro Västbanken
2009-09-11 10:53
Håller med Kurt, visa lite värdighet! Här diskuteras Sportklubben och inte Lagrells representationslag.
Annons: