/fotboll/osk/forum/5620.aspx/fotboll/osk/forum/5620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godfoten
2009-09-14 21:36
Pinsammaa pinsamma Djurgården!

Hoppas verkligen de åker ur.
Örebro öskung
2009-09-14 21:36
Jag är i chock! Första 3 minuterna handlade ENBART om ÖSK i Fotbollskväll! Och det var inte enbart för att ledningarna inte funkade till Djurgården-Malmö matchen. Utan det fanns en ambition att nämna ÖSK och vår framfart i allsvenskan! Kul och helt berättigat!
Örebro öskung
2009-09-14 20:59
Ämne: Riorobban och öskung....
DaSa//

No hard feelings. Det är lätt att det blir missuppfattningar i forum över internet. Ironi och liknande kan lätt förbises/missas.

"Missuppfattningar" som Adrianos viftande till publiken igår kanske inte riktigt är samma sak dock :)
Örebro Mittåt
2009-09-14 20:43
Ösknisse// Det händer inte så mycket. Det är ju två veckor kvar.

Däremot kan jag väl nämna, att jag idag fått bekräftat att de flesta av de reserverade platserna på Östra är just det, alltså reserverade. De är inte sålda utan ÖSK håller på dem för de som till äventyrs nappar på erbjudandet att redan nu köpa säsongsabbonemang för årets återstående matcher plus nästa års.

Det kanske hade varit intressant om man erbjudit ett abbonemang för de enbart de sista fyra matherna. Det känns nog rätt svårt att redan nu binda upp sig för hela nästa år för platser som man inte ens prövat.

Själv tycker jag att sikten från den nya läktaren är väldigt bra så länge man inte får solen i ögonen. Så det borde helt klart vara ett alternativ för de som idag tycker att de har dåliga platser på Norra eller Södra.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-09-14 20:34
Någon som har en uppdaterad rapport om biljettförsäljningen mot Skattefusk?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-14 20:21
1-0 till Djurgårn. Har haft en känsla av att de vinner ikväll. Mycket glädjande för bottenstriden i så fall..
Örebro DaSa
2009-09-14 20:11
Har ändrat mig angående Sixtens taktisk igår. Det är genialt att backa hem i första halvlek och låta motståndaren tro att de har koll på matchen och deras tränare kan bara säga i halvlek att det är bara att köra på så kommer det lossna. Sixten vet då att motståndaren inte kommer att ändra sin taktik och Sixten kan flytta upp laget och motståndaren får mycket svårare att göra ett motdrag när väl andra halvlek är igång.

Men tror bara taktiken ovan fungerar mot ineffektiva lag som Sthlmslag i kris och andra bottenlag. T.ex KFF och IFK som är lag som är effektiva så tror jag inte det är ngn bra idé. Så kanske 4-4-2 kan vara ngt, speciellt nu när Nordin är borta. Känns som vi har allt att vinna borta mot KFF så en repris från förra året vore ju inte fel.
Örebro DaSa
2009-09-14 20:04
Riorobban och öskung//
Ursäkta om jag verkade dryg, var inte meningen att det skulle uppfattas så än jag förstår att ni tolkar det så efter ha läst mitt inlägg igen. Ville säga det med glimten i ögat, så som skulle gjort om såg matchen med en polare och han hade sagt att han ville peta Nordin och sen går han och är bäst på plan:) Ursäkta!

Tycker det är bra att folk har åsikter som skiljer sig från mängden, blir lite roligare diskussioner då än om alla tycker lika:)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-14 19:30
Ämne: De tog en öl på en p....
Något som dock och tyvärr är alldeles sant är att ett antal sk ÖSK-supporters (jag säger "sk", för så gör inte en äkta ÖSK-supporter) smet ifrån betalningen för den där ölen med tillhörande måltid. Det svärtar klubben och supportrarna! Förhoppningsvis läser några av er springnotare detta och vill botgöra?! Hur tror ni att att andra människor framgent ska vilja ägna tid och energi till att förhandla fram bra villkor och priser när ni beter er så svinaktigt? O'Learys pratade om polisanmälan och troligtvis finns bilder på de skyldiga.
Örebro Godfoten
2009-09-14 19:26
Jag anser helt enkelt att Holgersson är en sämre, långsammare, mindre teknisk och skadebenägnare spelare än Wowoah. Så helt klart väljer jag Sammy före Glenn. Är glad att Sixten är av samma åsikt.

Bajen hade två farliga chanser i går. Båda efter skott centralt som Alvbåge reflexräddade. Vems fel är det att dessa chanser uppstod?

Leta syndabockar för baklängesmål som gjordes för en månad sedan känns väldigt konstruktivt. Kanske läge att fokusera på att vi har hållt nollan två gånger efter upphållet, har två raka segrar och varken Gefle eller Hammarby har skapat speciellt många chanser i stället. Men det kanske är för positivt.
Örebro DaQ
2009-09-14 19:17
Ämne: Så typiskt ÖSK:igt. ....
min kritik mot wovven härstämmar inte från denna match utan är fast rotad. Och om det inte finns ett större fotbollskunnande i stockholm än att man utser wovven till matchens lirare igår förstår jag att nästan alla lag är inblandade i bottenstriden. Wovven är en säkehetsrisk där bak och allt som oftast en bedrövlig kille att använda på fasta situationer. Där vinner holgersson med hästlängder (har för mig att axen tillskrev honom ÖSK:s bästa tillslag). Hittar ingenstans där man kan se alla allsvenska mål men utöver elfsborgsmålet som redan omnämnts så är han väl skyldig till Halmstads 1-1 mål på örjans, dessutom indirekt i häckens 0-1 mål då han inte tar luftduellen på behrn och om man vill vara riktigt hård även haglunds kvitering på behrn då han markerar samma gubbe som wikström istället för att ta upp sin kille så porokara kan ta haglund (ok långsökt men ändå inte bra när man pratar allsvenskan) ge mig tillgång till alla mål ska jag nog kunna hitta ett par till. att han dessutom alltid ska vänta in sin gubbe innan han gör något drar bara ner tempot och han tappar ofta ut den eller slår bedrövligt dåliga passar. det kontra hans egenskap att hålla i bollen kan summeras som att ja han är duktig på det men han uttnyttjar det inte alls till 100%
Örebro Grixx
2009-09-14 19:00
Sjung nu gärna:

För vi är Örebroare...eller stolt Närkebo...

Ackompanjerat till: Vi är lättprovocerade söderkisar:-)

Örebro Genalguacíl
2009-09-14 18:58
Grixx/

kanske var ironi i ditt inlägg, men undrar bara hur ÖSK kan få böter när Bajen-supportrar slår sönder fönster... ?

Verkar som om att det var ett skämt iaf :P
Örebro rirobban
2009-09-14 18:57
Ämne: De tog en öl på en p....
Haha blev lite orolig där;)
Örebro Grixx
2009-09-14 18:56
De tog en öl på en pub ...i Stockholm!!!!!

Det fattar ju vem som helst att då måste ju Bajenfansen krossa rutorna till puben.

Fy skäms Örebroare ;-);-);-);-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-14 18:54
Grixx//
Vad var det som hände? jag har missat det! Jag var inte på Söderstadion igår. såg häller inte matchen på tv.
Örebro rirobban
2009-09-14 18:52
Grixx/
Vad gjorde de?
Örebro Grixx
2009-09-14 18:50
Nu är måttet rågat, det är dags att AB och Exp tar upp den vedervärdiga gärning som flera örebrofans gjorde gjorde i går. Det är nu jäkligt nära att jag säger upp mitt medlemskap i ÖSK och slutar gå på ÖSK-matcherna, nu får det vara nog.

Hur i helvete kan några av våra fans bete sig så bedrövligt som de gjorde i går. Det här visar ju bara att det här med supporterbussar ska läggas ner. Jag har redan hört att ÖSK-styrelsen ska ha ett extrainkallat möte sent i kväll med presskonferens. Troligen kommer vi att drabbas av dryga böter som kommer att okullkasta hela vår ekonomi.

D E T Ä R F Ö R D J Ä V L I G T!!!!!!
Örebro Godfoten
2009-09-14 18:41
Så typiskt ÖSK:igt. Vi har hållt nollan i två raka matcher och folk vill ändra .. i backlinjen. Tycker Sammy var helt okej mot Bajen. Han fick även priset av matchjuryn som ÖSK:s bäste. Men personligen tycker jag att Wikström skulle haft det.

Hoppas på samma startelva mot Kalmar. Frånsett då att Kihlen skall ta avstängde Gerzics plats på mitten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 18:41
Kurt von Traatt//

Jo, men det förstod vi väl innan match när han rostig fick spela högerback? Själv hade jag faktiskt glömt vilket fint tillslag och pressision han har.
Örebro Grixx
2009-09-14 18:39
Ämne: Radion//

Akta dig....
Hmm...det gäller att vara försiktig att kritisera karl, han kan ju bli omvänd och positiv ;-);-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 18:37
Farsen fortsätter (igen)//

Det är inte att utse Wowoah som en hackkyckling att ge honom kritik. Jag tror han skulle må bra av att "petas" några matcher, det finns en anledning till att hans betyg är sämst och bland de sämre av oss fans på listor de senaste matcherna.

Det är inte samma kille som tidigare spelmässigt och varför får han inte till frisparkarna, hörnorna och inläggen längre, vad har hon (specialtränaren) ställt till med? Dessutom tycker jag han börjat lunka mycket, samma fenomen som Kihlberg och då menar jag inte bara offsiden han upphävde mot Elfsborg.
Örebro DaQ
2009-09-14 18:32
Ämne: Enda positionen som ....
Håller med dig, för att Holgersson ska peta Wovven är inte ens öppen för diskussion utan borde vara en självklarhet.
Örebro M!ke
2009-09-14 18:27
Oj vad kul det ska bli o se Bassombeng peta o springa på Transtensvallen imorn! xD
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-14 18:13
Krävs inte mycket för att bajenfans att tända till! :)
Örebro go_osk
2009-09-14 17:55
Ämne: Grattis till segern.....
Håller med. Daniel Stålhammar stod för ovanlighetens skull för en helt okej insats. Nordin var/är nog mest besviken för att han fick sitt tredje gula kort.
Hammarby Owen
2009-09-14 17:51
Grattis till segern. Ni gör en mycket bra andrahalvlek och det var helt rättvist. Ni har ett par riktigt vassa spelare, fast det visste ni ju redan. :-)

Sen måste jag ju få kommentera Nordins kommentar om att domaren föll för hemmatrycket och att det ofta blir så. Vi fick 5 frisparkar, så det är lite magsstarkt att påstå detta, även om det var i en speciell situation han menade. Men jag gillar Nordin, han är riktigt bra.
Kalmar kapten bölja
2009-09-14 17:47
Ni ser riktigt giftiga ut. Er segerrad lär nog fortsätta mot KFF. Tror inte vi kan stå emot. Tippar KFF-ÖSK 0-2.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-14 16:24
Enda positionen som är diskutabel i nuläget är väl targetrollen. Både Kim och Adriano har gjort det bra på sina egna vis. Kim med sitt huvudspel och Adriano med sin teknik och vilja att vända upp mot mål.
Örebro Kronblom
2009-09-14 16:24
Ämne: misonbos//

Vi är ....
men Adriano är ju brasse och man vet från tiden när Ricardo Costa var här att de har ett annat tankesätt,spelare som Nordin och Nobbe vet nog bättre än att försöka dra i gång Hammarbyklacken!
Annons: