/fotboll/osk/forum/5610.aspx/fotboll/osk/forum/5610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 11:23
Saywee//

Nen, nej, låt Häcken slå AIK, då är vi bara fem poäng ifrån andraplatsen.
AIK Saywee
2009-09-14 11:20
En dansk skalle när den som bäst behövdes ...

... FORZA KIM, ge oss en ny höst!

:-))))))))
AIK Saywee
2009-09-14 11:18
Kronblom, gnällbältet har flyttat lite österut (söder om slussen) i vårt land, idag trivs jag bra i mittens rike och gladbältet, men snart åker jag västerut, till Hisingen och hoppas att vi får behålla vår sjätteplacering ...
Örebro nedo801
2009-09-14 11:14
Ämne: Ämne: BBB, ja....
Han vevar uppåt med armarna lite som typ "kom igen nu och sjung/heja" Det är inga som helst hetsande gester i negativ bemärkelse.

Visst kanske inte helt taktiskt i det läget men att en person går ut och fördömer det som sitter iden ställning han gör är ju skrattretande partiskt.
AIK Saywee
2009-09-14 11:14
jappel, mycket intressant, detta om Sager. Jag skall verkligen ta reda på och följa upp vad som händer bakom SvFF´s kulisser i detta fall och om Sagers "förehavande".
Örebro Kronblom
2009-09-14 11:12
Ämne: Läs aftonbladets sup....
tycker hela händelsen är totalt överdriven,tycker snarare det ser ut som Adriano manar på Bajenklacken,så där gjorde han även på BA mot örgryte och fick med sig hemmapubliken.Och gnället om att spelarna var högljudda i omklädningsrummet,är det förbjudet numera att fira efter match?
...fast det är klart;vi närkingar kanske inte är lika lättprovocerade som Sthlmare!
Örebro jappel
2009-09-14 11:01
Sager har varit i blåsväder förut. Verkar som att han är riktigt blåst.
Om han hittar något negativt att rapportera kring Örebros uppförande igår så kan det endast förklaras med att han sympatiserar med Hammarby och att han inte klarar att se dom förlora! Om nu svff skickar ut deligater som sympatirerar med ett av de två lagen på planen så är det under all kritik...fast föga förvånande! Vad som är än mer förvånande är att bajrarna fortfarande inte klarar att ta en förlust, dom har ju haft gott om tillfällen att öva på det i år!
Örebro jappel
2009-09-14 10:54
Ämne: Jag såg en riktigt f....
Detta är humor när den är som bäst :-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 10:43
Kurt von Traatt//

He,he, ja och samtidigt med tipset skrev jag att Kim kommer in sista 30 och avgör, men det blir väl inga extrapoäng? ;)
Örebro Erki
2009-09-14 10:17
Lite lustigt att Hammarbyarna blev så upprörda över att Adriano viftade lite med armarna i luften, när deras spelare viftade rätt flitigt med armarna mot oss i våras. I huvudet på våra spelare.
Wivallius
2009-09-14 10:05
Satte 100 poäng på att Kihlberg skulle bli inbytt i NA:s tips. Det hade bästa oddset (15) av alla de 'utfall' vi hade igår. dessutom missade man publiksiffran med bara drygt 200 pers. Skall bli spännande att se om man vinner omgången och blir intervjuad i NA ;-)
AIK Saywee
2009-09-14 10:03
KvT//
Självklart OK, min tanke var att SvFF inte skall lägga ner en massa onödiga timmar och slantar för krångliga och långa utredningar och stora rapporter som kräver en "massa" av skogens träd.
Örebro Mittåt
2009-09-14 09:59
I djurparkerna står det: Mata inte djuren.

Man kanske skulle sätta upp några skyltar på Söderstadion med uppmaningen: Reta inte fansen.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-14 09:57
Ämne: BBB, ja man kan undr....
Saywee // Hahah - det var så klockrent att jag kopierade in det som kommentar på artikeln (Hoppas det var ok)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-14 09:51
Ämne: BBB, ja man kan undr....
Saywee// Ha, ha! Ja, skulle gärna vilja läsa den kommande matchrapporten. Än intressantare, som du också antyder är ju själva det eventuella resultat den leder till. Var kommer vi att hamna? Vilka nya regler kommer att införas?
Hur som helst, från bortaläktaren var det ju svårt att se Adrianos gester, men av det man läst så verkar de väl inte speciellt "farliga"... Inte värre iaf än när Chanko (när han spelade i Hammarby alltså) sprang fram till Djurgårdsklacken i "vilket derby det nu var" och "levde ut sin glädje" efter det (vackra)frisparksmål han gjort...
Örebro Chipset
2009-09-14 09:50
Wivallius// OK, nu får man alltså inte fira en seger längre. Särskilt inte i det egna omklädningsrummet. Usch vilken dålig artikel. Vem är det som eldar på egentligen? Aftonbladet uppviglar mer än någon annan.
AIK Saywee
2009-09-14 09:37
BBB, ja man kan undra vad som kommer att utredas och rapporteras?

SvFF, lägg inte ned för mycket tid på detta, spara pengarna till något som främjar fotbollen i stället, jag har några förslag till elitlicensregler klara, ni får dom gratis.

Ex.1 Bortaklackarnas röststyrka får max överstiga XX dBA (decibel) räknat från mittpunkten på spelplanen, där avspark sker i från.

Ex.2 Firar de gästande bortaspelarna så högt efter vinst, att det kan väcka anstöt mot hemmasupportrar skall de bära sordin tills de är utanför stadsgränsen, för den stad där den arena ligger som de nyligen högljutt besökt.

Ex.3 Om en bortaspelare som häcklats eller hånats av en stor mängd hemmasupportar, gestikulerar på något sätt med armarna skall han resten av matchen spela iförd tvångströja eller bytas ut mot spelare som lovar att inte gestikulera med armarna.
Örebro SyreAtom
2009-09-14 09:31
Grohl//

Ja kul, men nu är det väl dags att Kubanerna ser till att hylla Kaiser Sixten också tycker jag!!

Vore på tiden..
Örebro SyreAtom
2009-09-14 09:27
nedo801//

"Jag såg en riktigt fin på läktaren igår efter matchen, 2 bajare som verkade ha marginellt större IQ än en kanariefågel stod och skrek åt Wovoah när han går mot spelargången efter att ha tackat ÖSK klacken. När han reagerar och kollar upp får han fingret och allmäna rasistiska glåport. Han garvar lite och ger fingret tillbaka och fortsätter gå. 1 av bajenfansen greppar då en full kaffemugg från raden nedanför sig och kastar den nedåt..resultat. Fullt med kaffe på honom + på 5 andra bajenfans som bestämmer sig för att sänka honom. verkar harmoniskt i bajenland."
--

HAHAHA! Tragiskt men sjukt roligt berättat...;)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-14 09:25
Ämne: Läs aftonbladets sup....
".. fotbollförbundets matchdelegat Gerhard Sager (som) lämnar in en rapport om händelsen.." - Om man inte visste vilket datum det var idag skulle det bara finnas ett att gissa på... ".. Efter matchen firade Örebrospelarna ljudligt.."... Kan man tänka sig att SvFF tillför nya regler och direktiv inför kommande säsong? Specificeringar kring vilka glädjeuttryck som är tillåtna på olika arenor, allt för att behålla elitlicensen..
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-09-14 09:23
Bra och jävligt rolig resa till och från Sthlm igår.
Stämningen höjdes allt eftersom på vägen upp. Väl uppe i Gamlastan så fick vi äta och dricka gott.
Grabbarna i BBS var nog för unga för att komma in, så det var väl därför dom lät borden få ta sig in i stället. Synd för krögaren bara att bordet tog fönstervägen.

Kul att så många ÖSKare kom till läktaren och sjöng och stöttade vårat kära lag.

Tråkigt dock när vakterna var så jävla stingsliga och inte kunde aggera humant och korrekt, utan var tvungen att skicka upp snuten på läktaren för att en flaggas skull......

Resan hem var ju oxå mycket trevlig. Antagligen på grund av dom 3 sköna poängen vi tagit.
Jocke var ju en entertainer utöver det vanliga.
Ha ha ha, 1 timmes fulständigt ordbajsande gav många skratt.
Är det Jocke som Petter rappar om.... mikrofon kåt!

Än en gång tack!
Örebro Grohl
2009-09-14 09:21
Sixten hyllad av Niva i aftonbladet idag.. kul!
AIK Saywee
2009-09-14 09:14
Wivallius, otroligt löjligt av ab och det så kallade sportbladet, som jag normalt inte läser, vill de smyginföra röd diktatur genom sina rosa sidor?
AIK Saywee
2009-09-14 09:10
ned801, ja det var troligtvis kapningen som startade buropen, som i sin tur kanske ledde till Nordin´s fina insats, bra jobbat!

tobbs, det har dock varit strul med bajen i så många år som jag kan minnas och det är rätt många och klagandet tycker jag nog man hittar främst på ert eget forum, eller? Här klagas och gnälls inte så mycket, vi är ganska glada i Örebro idag :-)))

Men, jag förstår dig och håller med i stora delar av texten, du verkar faktiskt vara en "riktig" supporter.
Wivallius
2009-09-14 09:08
Sorry. Tryckte Shift/lock-tangenten. Orkar inte redigera.
Wivallius
2009-09-14 09:07
Läs aftonbladets supervinklade smutskaSTNING AV ÖSK-SPELARNA (LÄNKEN). INGET OM VÅRT SPEL. BARA SKIT OM ATT VI PROVOCERAR BAJEN.
tobbs
2009-09-14 08:59
Ämne: Hammarby är ändå ett....
Det är så jävla lätt att börja klaga på motståndarlagets frustrerade supportrar vars lag ligger i botten och det är kris medans sitt eget går på rälls och bara rullar uppåt i tabellen. Klart ni har en lite härligare stämning nu nu vad vi har.

Sen att alla mongon som ska börja slåss och kasta sten smutsar ner våran klubb och riktiga kultur är rent förjävligt.
Örebro nedo801
2009-09-14 08:59
Buropen va väl en reaktion på en kapning när han fick kort?

Nordin va duktig men Bedoya nästan snäppet bättre i mina ögon då han sliter nått sjukt och samtidigt har bra känsla
AIK Saywee
2009-09-14 08:47
KvT//
Hammarbyfansen är nog dessutom de så kallade "fans" som brukar strula mest i Örebro.

Ärligt skrivet så kan jag förstå Adriano´s reaktion med dessa gester efter att blivit hånad av så många intelligensbefriade så kallade "fans".

Vad jag inte kan förstå däremot är säkerhetsvaktens agerande, ett lag som vunnit måste väl för tusan kunna "få låta", eller är det bara tillåtet att sitta tyst och småle lite grann efter en bortavinst på Söderstadion?

Sedan gillade jag Nordin´s enormt fina spel, vilket ackompanjerades av ständiga burop från den så kallade hemmapubliken.

Vilket underbart härlig seger! En av årets roligaste på något sätt, hittills ...

FORZA ÖSK!
Örebro nedo801
2009-09-14 08:43
Jag såg en riktigt fin på läktaren igår efter matchen, 2 bajare som verkade ha marginellt större IQ än en kanariefågel stod och skrek åt Wovoah när han går mot spelargången efter att ha tackat ÖSK klacken. När han reagerar och kollar upp får han fingret och allmäna rasistiska glåport. Han garvar lite och ger fingret tillbaka och fortsätter gå. 1 av bajenfansen greppar då en full kaffemugg från raden nedanför sig och kastar den nedåt..resultat. Fullt med kaffe på honom + på 5 andra bajenfans som bestämmer sig för att sänka honom. verkar harmoniskt i bajenland.

Gällande matchen. OM inte bajen krängt iväg Chanko, Jensen, Zengin och Davies hade man ju haft ett mittfält och nån som kan avsluta och då kanske ÖSK fått problem. Nu känns det som Hammarby har några duktiga mittbackar och en ok ytterback thats it.
Annons: