/fotboll/osk/forum/5604.aspx/fotboll/osk/forum/5604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-09-15 20:12
John Alvbåge gästar Ekwall vs. Lundh på torsdag :).
Örebro Hlynur
2009-09-15 20:00
SkoBe// Eller varför inte Nordback på högerbacksplatsen. Sen vill jag gärna se bassombeng också:

Alvbåge

Nordback,Almebäck,Wikström,Holgerson
Nordin,Kihlberg,Bedoya
Bassombeng,Adriano,Porokara

Bänk
Westman
Astvald
Antonnen
Wowoah/Per J
Olsen
Örebro crille.
2009-09-15 19:39
Någon som vet hur det gick i Fastighetsbyrån-Cup ?? Start 11:A ??
Örebro C. Waddle
2009-09-15 19:38
Skönt att se att ÖSK har häng på målet topp fem, tror vi klarar det i slutändan.

Jag tror så här angående debatten om Wovven. Även om han gjort sämre matcher på sista tiden så har han enligt mig inte varit klapprutten. Så länge han spelar ok men under sin förmåga som jag tycker är hög bör han behålla sin plats i laget. Jag har två skäll till att jag tycker så.
1. Han har INGEN konkurrens om sin plats inkluderat Holgersson. (Holgersson bör inte få förlängt nästa år)
2. Regel nummer ett i fotboll: laborera INTE i onödan med en fungerande baklinje. Jag anser att ÖSK har ett mycket bra försvar. Även om du plockar in en spelare som är individuellt snäppet skickligare kan det mycket väl påverka baklinjen som helhet negativt.

Skulle för övrigt inte förvåna mig om Wovven gör en stormatch i nästa omgång. Jag vet att det är ett forum där åsikter ska ventileras (hela poängen med ett forum) men ibland oftare på sista tiden tycker jag det tenderar att bli hetsjakt på vissa spelare. Den här såkallade hetsjakten gör att jag blivit mindre intresserad av att följa forumet som annars är mycket kul och intressant läsning.

Forza ÖSK!!!
Örebro DaSa
2009-09-15 19:09
Vem ser ni helst om vi måste välja mellan Riddez och Hagge? Jävligt svårt, men skulle nog valt Hagge då jag tycker han är bra som både mittback och högerback. Sen så är ju Anttonen så skadebenägen så han behöver en stabil back-up.

Angående Wovven så har jag gillat att vi har en i grunden offensiv vänsterback. Tyvärr är Wovven ut form för tillfället, men jag tycker fortfarande han är ett bättre alternativ jämfört med Glenn/PerJ.

Beror det dåliga ytterspelet på att våra ytterbackar är ur form eller är det p.g.a. våra yttrar inte är lika dominerande som i våras när Basse och Porokara turades som att vara landslagsmässiga.
Örebro Gurra2001
2009-09-15 19:02
Mycket snack om Vovven nu. Har han varit så dålig?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 18:56
Kurt von Traatt//

Per Johansson är ju ett alternativ för Holgersson på vänsterbacken, men han är ju egentligen mittfältare. Men visst borde även han få speltid.

Sedan tror jag du har rätt angående Kilen. Sixten hade inte bytt ut honom utan avstängning. Men oj vad jag längtat efter den avstängningen, hur många varningar har Wowoah?
Örebro Grixx
2009-09-15 18:56
Tycker det är en riktig styrka att vi nu har en spelaruppsättning som fullständigt kan ändra spelidé. Snabbt ytterspel och der bomber som joker, eller som mot Gefle och för den delen också Hammarby ett blixtrande mittfältsspel där alla är med i anfallet även hela backlinjen...som plötsligt kör en "mittemellan vals" med 4-4-2.

Kanske (???) även en styrka att det nu går i jäkligt snabba vågor om man är självklar i startelvan eller inte ens finns på bänken.

Klara favoriter just nu:
Astvald, Bedoya, Adriano, Nordin, Almebäck och givetvis är Alve svår att undvara....helsicke vad många bra spelare vi besitter....med övriga som inte kom med så är vi nästan ett riktigt komplett guldlag!!!!

Väldigt spännande!!!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-15 18:47
Farsen fortsätter (igen)//

Nja - Nog ser jag rätt ofta Wowoah slå långbollar också på Porokara allt. Hur pressad Roni än är. Det är långt ifrån alltid "fina markbollar".

Men det jag kan invända emot är att han nästan ALLTID slår sin offensiva passning till Porokara. Precis som det inte finns någon annan att passa.
Tycker heller inte att han utnyttjar sin offensiva potential tillräckligt.

Sammy var faktiskt jävligt usel under försäsongen. Ofta inblandad runt omkring baklängesmålen. Sedan växte han bara och blev bättre och bättre och formtoppade väl omkring uppehållet. Då var han riktigt bra (defensivt främst).

Men att han ligger i en formtapp just nu kan väl även den mest objektive iakttagaren gå med på. Hans spel påminner allt mer om försäsongens prestationer. Så är det ju tveklöst. Sen om man skall låta honom stanna i startelvan och spela tillbaka sig i form (oftast Sixtens melodi tidigare iaf) eller om man anser att spelaren skall bytas mot någon i bättre form får man väl trilskas om. Personligen känner jag inte sådär jättestort förtroende för Holgersson utan skulle heller se någon yngre förmåga.

Anledningen till mitt mindre förtroende för Holgersson härrör främst från säsongen 2007 där jag ofta upplevde Holgerssons zonspel som mindre bra. En bollstirrare som ofta tappade situationen bakom rygg eller stod och glodde på spelföraren som slog inläggen 2-3 meter ifrån "sin spelare". Förvisso spelade han mest mittback då.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-15 18:38
Ingen som vet hur man tänker lösa skärmfrågan på BA? Alltså var den skall placeras när allt är klart?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 18:30
Farsen fortsätter (igen)//

Visst är det bra att Wowoah försöker spela efter marken, för långbollarna klarar han inte just nu. Men ännu bättre vore om han spelade framåt till en ÖSK:are, då gånger han lyckas med en passning så är det i sidled eller hem.

Nä, jag tror och hoppas det blir Holgersson mot Kalmar.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 18:21
skoBe//

Suverän starelva ;) Bytt bara högerback när Anttonen är frisk så är det bara att hämta ut bronsmedaljerna!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-15 17:39
Östra kommer se riktigt fin ut när den är klar.
Örebro skoBe
2009-09-15 17:34
Det skulle vara årets drag av Sixten att låta Khilberg ta hand om högerback positionen...
Med den draget tycker jag att vi skulle ha bästa backlinjen i allsvenskan...självklart om Holge tar hand om vänsterbacks positionen:)
Örebro skoBe
2009-09-15 17:22
Det här är absolut bästa ösk-s start 11. man kan inte få bättre än det här enligt mig...

Alvbåge

Khilberg,Almebäck,Wikström,Holgerson
Nordin,Nordback,Bedoya
Astvald,Adriano/Olsen,Porokara

Bänk
Målvakt
Staff
Antonnen
Wowoah
Adriano/Olsen
Örebro Erki
2009-09-15 17:17
Nya bilder på Östra läktaren! (länktips)
En hel del stolar på plats nu. Börjar se rätt så färdigt ut inifrån planen.
Örebro Marta (hane)
2009-09-15 17:12
Astvald borde träna vänsterskott...
Örebro skoBe
2009-09-15 17:10
All ära till Astvald...det är min favorit nu, självklart efter Nordin:) Grabben är fantastisk bra fotbollspelare:)Han gör allt rätt och har så mkt talang...älskar att se honom spela:) men man borde köra lite avslut på mål med honom då blir han perfekt:) Hade porokara sprungit rätt som Astvald gör då skulle han inte sitta på bänken i Finska landslaget:) Poro har blivit piss dålig, måste röra sig lite mer innåt och inte bara stå vid linijen och vänta på bollen för att sedan köra sin fint:)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-15 17:09
Skönt att det är Sixten som bestämmer laget och inte några från Svenskafans forum.

Kan säga att Wowoah är en av de sista han kommer byta bort från startelvan. Tack och lov! Kan inte förstå varför folk hackar på honom. Först tjatas det i flera år om att ÖSK måste få bort tråkstämpeln, sen när vi har gjort det vill folk ha spelare som hellre skjuter en långboll på 40 meter istället för att spela efter marken. Wowoah passar perfekt in i 4-3-3 melodin.

Som sagt. Elvan känns ganska given numer. Och det har väl funkat hyffsat i år va? ÖSK har för första gången på många år chansen att blanda sig i toppen men ändå gnälls det.
Örebro Marta (hane)
2009-09-15 17:07
Ämne: Djurgården har en nä....
Mittåt/
Handlar det inte om en felaktig prioritering från ledningen där man med okunniga ögon glömt titta på vad laget behöver och hur spelartyper passar in och bara tittat på framgång i andra lag (inte det som spelarna haft runt sig i tidigare lag). Tror det är därför det varit så turbulent. Tränare och klubbledning har inte varit överens om vad som behövs. Kanske vann fel part kampen?
Örebro skoBe
2009-09-15 17:03
Att man ska spela med Holge istället för Wowe tycker jag med...Wowe har inte varit bra på sista tiden...hans passningar är skit, och så släpper han alltid sina spelare att ta imot bollen, sedan går han på dom....man ska ju se till att motståndarna inte rör bollen och inte låta dom ta imot och sedan markera....Holge är mkt duktig spelare i mina ögon och honom väljer jag alltid förre Wove....Sedan kan man tycka att man inte ska ändra ngt eftersom det går bra för laget...men men :) Holger är mkt bättre alltrenativ som sagt.
Örebro skoBe
2009-09-15 16:58
Att Nordin inte var så bra som nu är nog Khilbergs förtjänst...det är nog bevisat nu... jag har alltid tyckt att Khilber är en duktig spelare men i ösk bromsar han för andra spelare och funkar inte bra...hoppas att det var med flyt att han inte passade till Nordin, för att om det inte var med flyt så bör han inte spela efter som Nordback har redan bevisat att det funkar med honom oxå...jag menar att, om det var med flyt han inte passade då går det att fixa annars passar han inte helt enkelt i laget:)
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-15 16:45
ÖSK-Karl//Tycker att du har en poäng. De bollar Porokara får att jobba med får han vara glad om de sitter ibrösthöjd och då kommer de inte från Wowoah som har blivit lite för bollkär.
Porokara har inte haft det lätt på sistone.

Tänk att få se Riddez bakom Porokara i den form som Riddez var på den tiden det begav sig. Riddez gjorde Näfver bra, tänk vilket vänsterkant vi skulle kunna ha. Men man vet ju inte nå om Riddez form nuförtiden.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 15:47
Wivallius//

Titta noga nästa gång så får du se att Roni inte får en vettig boll eller understöd av Vovven längre. Tänk vilka bollar han skulle kunna få av Holgersson!

Hoppas också att Sixten går tillbaks till det vinnande och roliga mittfältet efter Kalmarmatchen, det skulle vara årets bragd om vi skulle vinna där utan Anttonen och Nordin.
Örebro Chipset
2009-09-15 15:22
Kollar matchen i repris på Canal plus. Tycker Bedoya gör en suverän andra halvlek. Finns många sekvenser då innertrion spelar boll väldigt fint. Hade också glömt att Wirtanen slog ett par strålande inlägg. Mindes honom som oerhört blek. Aldrig fel att kolla på en match med nyktra ögon.
Örebro Mittåt
2009-09-15 15:21
Djurgården har en närmast unik förmåga att förstöra fotbollsspelare. Hagingen var som Chipset påpekat en av ÖSKs allra bästa spelare då han lämnade. Ackompanjerad av ett antal undergångsförutsägelser från besvikna ÖSK-supportrar.

Oremo är ett annat exempel på hur karriären plöstligt stupar utför då man drar på sig det blåsvarta matchsstället.

Prince Ikpe Ekong var den dominerande spelaren på GAIS mittfält innan han blev stockholmare.

Mikael Dahlberg var en stor, stark och målfarlig anfallare hos Giffarna. Men sedan tog karriären ett stopp.

Per Johansson fick nästan aldrig spela.

Etc. etc.

Dålig scoutingverksamhet eller dåliga tränare? Förmodligen en kombination.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-15 14:41
N. Bates// Hehe - Gör det ;)
Örebro N. Bates
2009-09-15 14:24
Kurt von Traatt/
Visst var jag lite sarkastisk i min fråga. Jag är helt emot att stänga serier. Kanske skulle jag ställa frågan i Djurgården resp. Hammarbys forum...
Örebro Sekt. E
2009-09-15 14:21
Jag kan mycket väl tänka mig Haginge tillbaks hos oss. Det stärker truppen fint. Att han spelar för dif nu får tillskrivas misstagskontot.
Örebro Chipset
2009-09-15 14:08
Mittåt// Då anser jag att det bara är tacka och ta emot. Haginge är acklimatiserad i ÖSK:s spelsystem, spelidé och spelartrupp (Inte många nya sen han försvann). Dessutom var han en utav våra bästa spelare när han försvann.

Wivallius// Wowoah som vänsterytter är för mig ett bra drag om Roninho skulle gå sönder/bli avstängd. Tycker inte Robin Staaf är en ytter på något sätt.
Annons: