/fotboll/osk/forum/5586.aspx/fotboll/osk/forum/5586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 14:44
NA-sporten på nätet skriver att matchen börjar 19.00 på onsdag. Men visst är det väl 20.00?
Malmö FF Chicko
2009-09-21 14:43
---------------Alvbåge--------------

Wirtanen--Almebäck--Wikström--Holgersson

--------------Kihlberg--------------

------Nordback------Gerzic----------

Astvald-----------------------Bedoya

--------------Adriano---------------

Westman

Johansson
Staaf
Olsen/Bassombeng

Tre poäng!
Örebro Mittåt
2009-09-21 13:54
Det var de där speciella hörnvarianterna som tränades. Sixten hade enligt egen utsago identifierat några sårbara punkter i KFFs zonförsvar vid hörnor och det var hur man skulle utnyttja dessa som tränades. Kim kom ju också helt ren vid första vid 1-0 målet.

Om det var något speciellt variantbeonat vid det tredje målet vill jag dock låta vara osagt. Det såg mer opportunistiskt ut med ett kalmarförsvar som inte förmådde rensa bort bollen efter Samuels inspel. Det är knappasst något man kan träna in i förväg.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 13:48
chlirre // Iaf borde han vara bättre offensivt. Tycker tyvärr vi för sällan får se honom gå på offensiven. Mycket att lära från de internationell fotboll där ytterbackarna ligger på rulle hela tiden och ofta slår inläggen.

Anttonen kan, iaf emellanåt, vara rätt frejdigt offensivt.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 13:44
"Vi tränade hörnor för första gången" eller något liknande sa Sixten efter matchen. Jag hoppas han menar varianten eller något sådant. Annas blir jag mörkrädd :)
FORZA ÖREBRO!
2009-09-21 13:41
Het hockeymatch ikväll, ÖHK - AIK.
Örebro chlirre
2009-09-21 13:37
Mittåt//

För att summera ditt inlägg: Wowoah är bra offensivt, och mindre bra bakåt.

Jag håller med och ser gärna Glenn på vänsterbascken med Wowoah framför.
Örebro Mittåt
2009-09-21 13:33
Wowoah kommer att spela så länge han inte är skadad eller avstängd. Så är det bara.

Enligt uppgift står hans namn redan förtryckt på den laguppställning som Sixten brukar använda, då han tar ut laget (eller något åt det hållet) :-).

Det är alltid lättare att se brister och inte förtjänster hos de spelare som är på plan. För de spelare som sitter på bänken gäller i allmänhet det motsatta förhållandet.

Beträffande Samuels medskyldighet i matchen mot Kalmar igår så slog han väl sig själv med 2-1. Inte riktigt på tårna vid Kalmars reducering, men en högkaratig hörna på Olsens panna vid det första målet. Om det dessutom var en intränad variant, som Sixten påstår så var det givetvis en ännu bättre prestation. Det svåraste är ju i allmänhet att få iväg hörnorna till rätt plats - inte att nicka in dem om de kommer dit.

Dessutom var det Samuel som kom fram och möjliggjorde en kort hörna innan 3-1 målet. Hans inlägg skapade så stor oreda i Kalmar-försvaret att Mackan kunde snabba upp bollen och börja bombardera Wastå i hemmamålet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 13:31
rirobban//

Almebäck var värd minst en trea och Anttonen är efterlängtad. Tror Holgersson även i Sixtens ögon närmar sig en startplats som vänsterback.
Örebro rirobban
2009-09-21 13:26
ÖSK-Karl//
Man kanske måste vara på plats för att inse att Wovven är stabilare än man annars tycker. Men faktum var att jag var mycket mer orolig när Kalmar anföll på Wirtanens kant. Det är min personliga åsikt och då spelar det ingen roll vad olika betygsomröstningar säger. Wirtanen kom de förbi när som helst. Wovven gör misstag ja, men det är svårt att runda honom på det sättet som Kalmar lyckades med på andra kanten.

Kilen är för långsam ja. Men man kan hoppas att han skulle kunna lösa det med sin rutin. Men å andra sidan så kanske man borde behålla samma backlinje som nu vunnit 3 matcher i rad för ÖSK:) Och bara släppt in 1 mål på 3 matcher...

Är det bara jag som tycker att NA snålade i sina betyg till spelarna? Almebäck en 2:a? Tycker han skulle haft en trea.
Örebro jappel
2009-09-21 13:23
ÖSK mot SM-guld 2009.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 13:20
rirobban//

Ändå fick han sämst betyg av alla både på vår och NA:s omröstning ;)

Tre grova fel av många han gjorde:

1. Upphävde en solklar offside på Kalmars mål.
2. Klantiga frisparkar emot sig som gav farliga
fasta situationer för Kalmar.
3. Vid det som slutade med stolpskott hoppar han och försöker nicka en boll som går 1,5 m över honom istället för att markera killen bakom honom, just markeringar verkar han ha upphört med i stort sett helt.

Tror du inte Kilen är för långsam för att spela högerback?
Örebro jappel
2009-09-21 13:08
Jag har ju trott på guld varje år sedan 1994.
Möjligen med undantag för åren i SE :-)
Örebro rirobban
2009-09-21 13:03
Ämne: Sekt. E//

Tror de....
ÖSK-Karl//
Wovven måste fortsätta som vänsterback. Han var återigen stabil igår och Kalmar struntade nästan i att anfalla på den kanten och la istället över bollen på Wirtanens kant. Så det är inte vänsterkanten som behöver ändras utan högerbacksplatsen.

Såhär tycker jag att de ska ställa upp på onsdag:

---------------Alvbåge--------------

Khilberg--Almebäck--Wikström--Wovven

--------------Nordback--------------

------Johansson------Gerzic---------

Astvald-----------------------Bedoya

--------------Adriano---------------
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 12:50
Då är det jag och Crona som tror på medalj i år, någon mer?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 12:49
Sekt. E//

Tror det är för tidigt att räkna med Kim redan på onsdag, därför blir det nog Adriano på topp. Sedan han ju Vovven spela vänsterytter och Holgersson vänsterback.
Örebro Mittåt
2009-09-21 12:19
Jag tycker att ÖSK missade en del när man gick ut och erbjöd säsongsabbonemang för ÖSTRA. Erbjudandet är ju att man kan boka årets återstående fyra matcher och nästa års matcher till ett något reducerat pris. Rabatten består i att man får en av årets matcher "gratis".

Det är en hel del pengar som skall betalas för platser som inte har blivit testade i skarpt läge än.

Smartare, enligt mig, hade det varit att erbjuda årets fyra sista matcher till priset av tre plus företräde till dessa platser vid bokningen av nästa års säsongsbiljetter. Det hade varit ett riktigt bra erbjudande som fler nog hade nappat på. Eftersom de två sista hemmamatcherna (mot Halmstad resp. Trelleborg) inte är några riktiga publikmatcher så hade man säkert kunnat tjäna en del på ett sådant erbjudande.

För övrigt bör onsdagsmatchen ge ett ordentligt tillskott till ÖSK-kassan. Mycket publik och dessutom TV-pengar. Kan det bli bättre (ekonomiskt sett)?
Örebro Sekt. E
2009-09-21 12:14
Vem ska spela vänsterytter på onsdag? Jag gillar hur spelet blir med Adriano på planen. Kanske kan han skoja på vänstern?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 12:14
Wivallius//

Tack! Tipset är skickat till Göteborgarna.
Örebro wurpa
2009-09-21 12:12
NCC har bokat en massa platser på nya,det tycks vara en taklagsfest för alla gubbar som har byggt läktaren. Det ryktas även att de bjuder på gratis bira på någon lokal pub OM ÖSK VINNER.
Men av gammal hävd så skall man alltid bjuda på fest,känns som om de försöker komma undan billigt
Så se till att plocka fram guldkortet å bjud gubbarna så de blir otörstiga hela natten.
Örebro 100år
Kanske idiotiskt av mig att glädja sig åt att spelare blir skadade. Men Tobbe Hysén borta i 3veckor. Nu slipper vi honom på onsdag.
Örebro Disasterpiece
Är det många som köpt sittplatsbiljett till östra?
Örebro Evigt ÖSK
2009-09-21 12:06
Är det några biljetter som är sålda till IFK?
Örebro Mittåt
2009-09-21 12:05
Det var jag som var förvirrad.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-21 12:00
Ämne: Mittåt// Lustigt att....
...jo, det finns väl några stolar uppe på balkongerna? ;)
Örebro _Adde_
2009-09-21 11:57
Kung Erki hann före såg jag... :)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-21 11:57
Ämne: Biljettnoteringarna ....
Miitåt// Du menar Östra, va?
Örebro _Adde_
2009-09-21 11:56
Och med västra menar du väl östra? Eller är det jag som är förvirrad?
Örebro Erki
2009-09-21 11:56
Mittåt// Lustigt att det finns 488 obokade sittplatser på VÄSTRA trots att det inte finns en enda stol på den läktaren ;)
Örebro Mittåt
2009-09-21 11:44
Biljettnoteringarna för tillfället.

Antal obokade sittplatser.
Norra: 25
Södra: 0
Västra: 488

Situationen på västra är dock flytande. Till och ifrån blir det fler platser tillgängliga. Jag antar att det beror på att ÖSK släpper tidigare reserverade platser fria.

På matchdagen skulle jag tro att det två centrala delarna av Västra kommer att vara rätt fulla.
Annons: