/fotboll/osk/forum/5581.aspx/fotboll/osk/forum/5581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-22 10:50
jappel//

Instämmer i ditt inlägg till 100%. Dessutom är inte killen dömd ännu, förstår inte varför NA gick ut med namnet, annars är de ju överförsiktiga med sådant.

Focusera så mycket du kan på fotbollem nu Jidsjö, det andra löser sig på ett eller annat sätt och jag förutsätter att du redan nu har den stöttning du behöver ifrån klubben.
AIK Saywee
2009-09-22 10:49
Om det som NA skriver om Jidsjö är sant ...

Då är han totalt nollad för min del, finns helt enkelt inga ursäkter, typ att det skulle vara spritens fel, eller någon annans, löjligt!
Hans chans är tokborta i så fall ... det som kommer genom tungan eller med hjälp av händerna finns oftast redan planterat i hjärnan! Tråkigt men sant.

...tyvärr så handlar sådant inte alltför sällan om brist på fostran eller omtanke eller något annat som är viktigt i livet ...?

Tråkigt om det finns en sanning i detta, men inte ovanligt! Fy sjutton vad klent, att strula med broder´n, skrika rasistiska meningar och slå tjejer. Så bedrövligt lågt och fegt!

Om det NA skriver inte är sant ...

Då är NA tokborta och ska stämmas ordentligt?

I övrigt förstår jag tyvärr att NA vill blanda in ÖSK i sådant skit för att få rubriker och läsare, jag anser att det är bättre att hänga ut de som strular än att försöka svärta ner något annat som inte förhoppningsvis har med saken att göra, eller?

FORZA SVARTVITT, VI ÄR SVARTA OCH VITA!
Örebro jappel
2009-09-22 10:49
Ämne: Nu skiter jag i Jids....
Samma här.
Intressant drabbning imorgon.
Hoppas Olsen hinner kurrera sig. Det verkar onekligen som att han hittat tillbaka till målformen han hade förra hösten!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-22 10:46
Nu skiter jag i Jidsjö och lägger min energi på morgondagens match!
Örebro Henke(Old Boys)
2009-09-22 10:44
Ämne: Blir intressant att ....
ja,det är väl enda gången kvällspressen bryr sig om Ösk,när det händer något skit,sportsligt bryr dom sig inte om oss.
Wivallius
2009-09-22 10:38
Antagligen får han väl samhällstjänst om han döms och terapihjälp av ÖSK. Tror det kan vara vad han behöver.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-22 10:37
Observera att jag höll med joth: "är (han) skyldig...". Skyldig är man inte förrän man är dömd i domstol.
Rasism hör inte hemma i ÖSK! Vi måste ta tydligt avstånd!
Örebro jappel
2009-09-22 10:31
Varför inte försöka hjälpa honom in på rätt spår istället? Är han inte en talang? Om fotbollen är viktig för honom är det kanske den morot han behöver för att få bort de negativa elementen i sitt liv. Jag tycker att det ska till betydligt mycket mer än en anmälan från personer som vi inte ens vet talar sanning innan man ska skrika om rivna kontrakt eller liknande!
AIK har haft problem med Duele, han är väl kvar ändå...sedan finns det många exempel på allsvenska spelare som dömts för misshandel.(utan att bli av med sina jobb!) Jidsjö är ju inte ens dömd än...så lugna ner er!
Edit:
Men jag håller självklart med er alla om att det som sägs är helt oacceptabelt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-22 10:29
Blå Bergen Blues//

Alla har vi väl varit unga och "dumma". Hur gammal är killen, 17-18 år? Blir en nyttig läxa om han är skyldig och alla (i stort sett) är värda en andra chans.
Örebro ÖSK_Danne
2009-09-22 10:28
Klart inte det Jidsjö har gjort ska förknippas med ÖSK! Hoppas bara inte det här tar fokus från matchen imorgon. LADDA!!!!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-22 10:26
Klart är att Jidsjö har stora problem! Han förstör sin fotbollskarriär! ÖSK ska ta och riva kontraktet nu!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-22 10:16
Ämne: Blir intressant att ....
-=joth=-// Håller med dig: "är (han) skyldig till rasistiska uttalande/handlingar har han absolut inget i klubben att göra!". Allrahelst om dessa "handlingar" har bestått i att vid sidan om och i samband med rasistiska utbrott slå två kvinnor i ansiktet. Sånt ska givetvis inte få förknippas med ÖSK!
Örebro Niko-ÖSK
2009-09-22 10:10
Vill inte ha honom i ÖSK......! SPARKA honom Lenart S.
Örebro jappel
2009-09-22 09:44
Ämne: S&V//

Utsålt på S....
Är nog många som föredrar att sponsra ÖSK genom att köpa biljett av dom så länge som det finns kvar att köpa...era är ju redan betalda, då jag antar att det rör sig om årskort :-)
Men hoppas att det blir lapp på luckan, då blir det nog lätt och snabbt för er att bli av med plåtarna.
Wivallius
2009-09-22 09:42
S&V//

Utsålt på Södra, två biljetter kvar på Norra, ganska många kvar på Östra.

... och så är vi några som har biljetter till salu om nån vill köpa (sekt A vänster, 2 platser). Det var värst vad de var svårsålda!
Örebro S&V
2009-09-22 09:40
Någon som har koll på biljette läget imorgon? verkar vara nästan utsålt på sittplats
Örebro jappel
2009-09-22 09:40
Hoppas det reder upp sig för jidsjö.
Kanske behövs ett "wake up call" för honom.
Han kan bli något stort om han focuserar till 100% på fotbollen.
Örebro Sekt. E
2009-09-22 09:32
Man kanske skulle spana in Virus i morgon innan match. Som gammal 80-talshårdrockare kanske man kan få sig en Def Lepard-sång till livs...
Sverige Pat
2009-09-22 09:23
Ang Jidsjö är det hemskt tråkigt och jag kan inte låta bli att undra över hans hemförhållanden. Jag ser honom som en ung pojke och där berusningen gjort sitt till. Inte för att det är viktigt, gjort är gjort, men jag tror inte han är någon rasist. KIF är inte samma svenneklubb som det varit förr, och i distriktslaget och landslagsverksamheten samt i ÖSK har han nog umgåtts tillräckligt med utländska människor för att egentligen veta bättre. Att slåss är inte alls ok och i det här läget så tycker jag absolut han ska straffas, men inte att man bara tar sin hand från honom. Allt detta förutsatt att han är skyldig, f.ö.
Örebro Marta (hane)
2009-09-22 09:14
Pras Y/
Får det till 2 p upp till 3:e platsen och förstår inte varför du bedömer det som omöjligt att då nå dit på 7 omgångar.

Ang Jidsjö: Tråååkigt. Så jävla tragiskt.
Örebro crille.
2009-09-22 08:48
Skit trist om det är sant ang Jidsjö, men ingen rök utan eld...
Örebro Godfoten
2009-09-22 08:44
Finner inga ord för denna dumhet. Om det visar sig att allt detta stämmer ser jag ingen plats för Jidsjö i ÖSK framöver. Någonstans måste väl gränsen dras och Micke har passerat den med råge enligt mitt förmenande.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-22 08:33
SyreAtom// Ja det kanske är det första man tar upp, trots allt.
Örebro SyreAtom
2009-09-22 08:30
Kurt von Tratt//

Fast med tanke på att han slog två tjejer (inte normalt direkt) så blir de där "sekundära" glåporden ur en annan synvinkel tycker jag. Han lär ju ha varit rätt aggressiv med andra ord.

Hoppas Ösk följer upp ordentligt nu och ser till att han får gå i terapi eller nått!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-22 08:13
De rasistiska glåporden han skriker i fyllan är
väl ändå i sammanhanget det sekundära. Det värsta är väl att han dunkar på två unga tjejer? Det hade jag nog också reagerat mest på om jag vore en av dem.

Sedan är naturligtvis det andra också verkligt illa.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-22 08:08
Felpost
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-22 07:33
Blir intressant att se vilka rubriker kvällspressen målar upp nu:
"Allsvensk stjärna åtalas för rasism"

Jag hoppas att klubben utreder detta och vidtar nödvändiga åtgärder. Själv har jag ingen åsikt i detta just nu eftersom man är van med medias förvrängningar. Visas det dock att han är skyldig till rasistiska uttalande/handlingar har han absolut inget i klubben att göra!
Örebro Grixx
2009-09-22 07:11
Ämne: ÖSK spelare skämmer ....
Jäkligt dumt gjort...överjäkligt dumt.
Örebro Aspen
2009-09-22 06:57
ÖSK spelare skämmer ut sig. Undrar hur relationerna till Berra och Basse är.
Örebro Stelig
2009-09-22 06:42
Bajen bajs och rakade brudar!
hur fan tänker man när man beter sig så här?
Undrar vad alla motståndare klackar lär ha på sina banderoller när dom möter Hif nu =)
Länktips: difbloggen.se/
Annons: