/fotboll/osk/forum/5574.aspx/fotboll/osk/forum/5574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bempa no:10
2009-09-24 11:25
Namn: Supersyrianen. » Svara på inlägg
Sänt: 2009-09-23 23:19:09
Helt ärligt så var straffsituationen (Astvald) bland de klaraste straffar ja sett, utan att domaren dömt just straff. Om man inte dömer straff där när ska man då göra det? Pinsam domarinsats i övrigt också. Ingen känsla för spelet alls. Kan bara hålla med jag satt också ca 10 m ifrån händelsen att sedan se skattefuskarna skrika år astvald och putta på honom är bara så jävla fel vilka loosersden enda straff som jag ser som mer solklar var mot hif borta dvs när näver vart brutalt nersparkad bakifrån...
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 11:13
Kurt von traat/
Om Glennen blir kvar så har vi ju även en kille med rutin som kan gå in om Wiken blir skadad/avstängd. Alma och Oscar som mittslås har jag svårt att se som framgångsrikt. Jag ser gärna Glenn som komplement 1 år till, alt Hagge.

Men som sagt en genombrottsspelare med målnäsa skulle smälla högre. Kanske en kille som GAIS Pär Eriksson?
Örebro MSLink
2009-09-24 11:03
Nu är bilderna från igår uppe på hemsidan, se länk. Njut av bilderna! Tycker ni att det är bra att jag tar med läktaren också?
Länktips: www.msun.se
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-24 10:58
Chipset // Runnemo & Haginge. Tror Berra drar och då behöver vi en back till. Runnemo kan tillföra teknik till vårt mittfält.

Vet inte hur Kilens kontrakt ser ut. Men känner mig tveksam om ÖSK ska satsa en säsong till på honom eller gå på något yngre.

Armas är en innerback jag är väldigt förtjust i. Å andra sidan har vi idag ett väldigt välkomponerat par så frågan är väl hur pass bra innerback vi har råd att ev hålla på bänken. Är väl kanske mer logiskt att på allvar ta upp Oskar.
AIK jolo
2009-09-24 10:52
Avstängning väntar kim
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 10:51
Tänk om vi haft en spelare liknande Ingelsten/Hysén i truppen... Bra vore det. En genombrottssplare som vet hur man hittar målet.
Wivallius
2009-09-24 10:50
Såg i pappers-NA att Jiloan Hamad och Jimmy Durmaz skådats på handbollsläktaren i Lund stödjandes Lif-lindesberg mot Lugi!!

De kanske önskade de spelade i ÖSK också
Örebro Chipset
2009-09-24 10:50
En fundering. Nu verkar det bli 2-3 st av lagen BP, Bajen, Djurgården och ÖIS som åker.

Är det någon som har tips/idéer om spelare i dessa klubbar som ni skulle vilja se i svartvitt? Att folk kommer lämna dessa klubbar är ju pga av främst ekonomiska skäl (gäller inte BP) en realitet.

Haginge?
Armas?
Runnemo?
Zavadil?
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-24 10:48
Kronblom // Håller med. Lagen tog ut varandra och man får inte glömma att det kanske var just nu seriens bästa lag vi mötte. Det kan mycket väl vara blivande svenska mästare. Utifrån det spela jämnt mot dem måste vara ett mycket gott betyg till ÖSK. Flera av lagen som mött IFK på sistone har varit chanslösa. Men inte ÖSK. Med lite flyt hade det tom kunnat vara en 1-0 seger.

Angående Nordin debatten så har jag förståelse varför Sixten coachade som han gjorde, även om jag inte hade gjort samma sak. Jag hade spelat en av AS just nu bästa innermittfältare, Nordin Gerzic, från start.

Om det var fel eller inte får vi aldrig veta. Det är bara att leva med det och gå vidare.

Personligen tycker jag Kilen börjar ge mig lite "Lars Larsen sista säsong vibbar". Dvs han varvar bra grejjer med att tappa bollar och missbedömningar på ett sätt han inte gjort förra säsongen. Är det ålderna som börjar ta ut sin rätt?

Sen kommer väl min skräckback Holgersson in på Vä backen på söndag :0S Föredrar Per J

Örebro Marta (hane)
2009-09-24 10:47
Nu blir det granskning i alla fall!
Örebro Kronblom
2009-09-24 10:39
Ämne: Ganska trist match i....
Trist och trist,matchen blev ju låst eftersom det blev så trång på mitten och chanserna uteblev,tycker dock ÖSK tog över när Nordin kom in och kanske om man fått straffen i början hade man hållt hela vägen.Annars speglar 0-0 matchen väl eftersom det var så fattigt på chanser!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-24 10:36
kribba // Skillanden är väl att Häcken är nykomling medan ÖSK gör sin 3:e säsong (för denna sejour). Häcken gör ju en betydligt bättre debutsäsong än vad ÖSK gjorde. Men ÖSK skall ha stor credz för att man växer för varje säsong och att man otippat av alla utsocknes är med.

Sen, med risk för att bli stenad här inne ;), tycker jag Häcken spelar en väldigt väldigt attraktiv offensiv fotboll. Kanske seriens mest attraktiva i mina ögon.
Sverige Pat
2009-09-24 10:35
Ämne: Elliot2007//

Jag ....
ÖSK-Karl

Det är ju inte bara du som har ambitioner. Du får det faktiskt att låta som att vi som tycker en fjärdeplats är något bra inte vill ha mer, och det tycker jag är lite nonchalant, om jag ska säga vad jag tycker.

Jag tycker ÖSK överpresterar, och håller inte med dig om synen på truppen. Topp 6 kan jag ge dig, men att vi ligger så högt som vi gör beror delvis på lagets kvalitet men också att vi inte haft skador. Kihlberg har väl haft ont ända sen han kom hit, men jag tror inte han missat en enda match pga skada? Detsamma med Wowoah.

Det är tålamod som gäller, ÖSK behöver bredda och vässa truppen ytterligare. Jag skulle bl a se Haginge och Jimmy Durmaz (lån?) som helt suveräna värvningar.

Avslutningsvis - jag håller givetvis med om att vi alltid ska sträva uppåt, och SE FRAM mot de stora matcherna, inte som tidigare ÖSK-upplagor se dem som jobbiga måsten och de övriga matcherna som tillfällen då man får känna sig lite bättre.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-24 10:30
Nu är det väl inte bara Sixten som gjort att ÖSK ligger 4/5. Utan spelarna måste väl ha credz tillsammans med tränarstaben och organisationen. Det är tre delar som samverkar för att nå ett bra resultat. Det syns väl om inte annat på DIF/HIF där iaf två av de tre delarna inte är/var välsmorda.

Och det syntes både våren 2008 och våren 2009 i ÖSK när inte alla delar var bra.
AIK kribba
2009-09-24 10:25
Häcken har fått mycket beröm för att man stuckit upp så bra,mot alla odds. Men ni har ju faktiskt gjort samma sak på hösten här. Mycket starkt gjort att ni är med strax under toppskiktet. Ni lär göra er bästa säsong på mannanminne i år,det kan man nog konstatera redan nu.

Bra att ni tog poäng av blowit igår.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-24 10:18
ÖSK-Karl// Den bästa tränare ÖSK haft är utan tvekan Roy Hodgson. Därefter Rolf Zetterlund. Han gjorde ÖSK till ett topplag i Allsvenskan omgående efter återkomsten från Div II. Och det med material som nästan var oförändrat från Div II

Wivallius
2009-09-24 10:17
ÖSK-Karl//

Precis som du har jag 3:e plats som målsättning med årets spel och det framförallt utgående i från den ÖNSKADE startelvans kvalitet (inkl Bassombeng och Anttonen). När man tittar på bänkspelarna håller de inte riktigt lika hög kvalitet (som andra lags bänk, vilka siktar på europaspel) och främst har det brustit på anfallspositionen, innan Adriano kom, och på vänster- resp högerbackspositionerna. Nu hoppas jag och tror jag att Holgersson är den som kvalitetsmässigt kan konkurrera med Vovven men tyvärr duger inte Wirtanen. Det KAN vara Anttonens tillfrisknande eller ej som gör om vi uppnår din och min målsättning för året.
Örebro Sekt. E
2009-09-24 10:12
Ganska trist match igår tycker jag. Men med Anttonen, Nordin och Poro tillbaks så får vårt anfall en helt annan dimension. Europa finns fortfarande.
Örebro apskallen
2009-09-24 10:06
Flyttade målstolpar eller inte, matchen igår var i mina ögon ändå rätt intressant. Den var kanske inte årets mest välspelade match, men jag tyckte ändå att båda lagen visade kvalitet. Särskilt i första halvleken tycker jag ÖSK imponerade med att hela tiden spela sig ur riktigt trånga situationer. Bolltouchen var riktigt bra hos de flesta spelarna!

I andra halvlek märkte man att de blev lite tröttare samtidigt som Blåvitt pressade ännu lite högre upp. Då sjönk också kvaliten samtidigt som man kom lite långt ner i banan. Det vittnar dock om styrka att inte vika ner sig helt utan att i slutet av matchen faktiskt lyckas vända spelet och pressa på för seger.

Mot ett sämre lag än IFK (som ju faktiskt leder serien) hade vi faktiskt vunnit ganska bekvämt. Det känns riktigt bra inför avslutningen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 10:02
Chipset//

Håller med dig helt om Lundin, jag kände likadant, det jag överreagerade på igår var att Sixten skulle vara den bästa tränaren ÖSK haft, dit har han en bit kvar, men han är långtifrån den sämsta.
Örebro pemo
2009-09-24 09:58
Såg om matchen i går natt. Skönt att titta utan hjärtklappning. Alla kommenterar stolpflytt men vad tyckte ni om själva matchen? Jag saknar i alla fall Anttonen. Hoppas han är tillbaka snart. Sedan ser jag att Astvald är sliten. Han bör nog få vila mot GAIS. Nordin från start! Och då skall ni veta att jag har varit väldigt kritisk mot honom. Adriano skall inte vara på en ytter. Slår han inte ut Kim får han nöja sig med inhopp. Khilen får vi tacka för allt han gjort och låta honom varva ner i div 3 eller så.Wovven fick inte precis något understöd på kanten. Men man ser klarare på TV hur skicklig han är med bollen. Kommer att saknas mycket mot GAIS. Bedoya går från klarhete till klarhet. När han missar passningar så jagar han tillbaka. Verkar vara en evighetsmaskin. Mittlåset är i en klass för sig. Bara Almebäck lär sig att inte mangla så hett i ryggen. Men det var konstigt att inte Nordback får frispark för samma sak när IFK:s mittback manglade honom i andra halvlek. När man ser på TV så är straffen solklar. Hade det varit mot HBK så hade domaren blåst. Sedan får IFK en frispark vid straffområdet när "stinsen"vinkar. På TV så jag inte något fel. Och varför fick Kim varning?
Nåja, vi visar i alla fall övriga Sverige att det inte bara är att plocka tre poäng av ÖSK. Det lag jag vill se mot GAIS är följande:
Alven
Anttonen Micke Wikström Glenn
Nordback Nordin Bedoya
Basse Kim Roni

och på bänken
Westman , Tommy, Per, Staaf och Berra

Jag tycker alltså att Astvald ( som är bra ) bör vila, sliten. Kihlen kan väl mosa på mot AIK borta eller så.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 09:57
Elliot2007//

Jag tog i för mycket igår, detta på grund av ren o skär ilska. Det ät jag den förste att beklaga.

Sedan har man väl olika utgångspunkter, du t.ex är nöjd med en fjärdeplats, själv tycker jag att vi har en trupp som borde kunna cementera en tredjeplats. Gör vi inte det efter säsongen är något fel och jag kommer inte att kritisera laguttagningar mer i år innan sista matchen är spelad.
Thomaz76
2009-09-24 09:47
Ämne: Thomaz76//

ÖSK är....
Och?

Vi är bland de sämre på bortaplan även om stoplar vart knuffade några cm..
Örebro Elliot2007
2009-09-24 09:45
ÖSK-Karl/ Nu får du väl skärpa dig! Oavsett hur det går för ÖSK så upprepar du ditt tjatiga mantra: "Sixten gjorde fel", Sixten är sämst", "Avgå Sixten"! Du är ju patetisk! Vi ligger 4 just nu, 4! Förstår du vad jag säger?!?!? Vi är på väg mot det bästa resultatet sen -94! Det är en bedrift av Sixten att redan nu ha kommit så långt med det spelarmaterial vi har. Men jag tror att du inte ens skulle vara nöjd om vi tog SM-guld, utan då skulle du stå utanför kansliet och skrika på Sixtens avgång för att vi inte vann SM-guld med tillräckligt många poäng. Jag vet att du är 54 år men jag säger ändå: Väx upp! Och har du inget positivt att säga om laget som vi älskar så sök dig till ett annat forum. Och du, sluta med dina larviga försök att imponera på andra här inne med din så kallade "inside-information"!
Wivallius
2009-09-24 09:42
Thomaz76//

ÖSK är näst bäst i Allsvenskan på bortaplan i år, bara så du vet.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-24 09:40
Appropå flyttade målställningar så är det ju inte utan att man får en flashback till oktober 1970... Då var det inte en IFKG:are som "var på" målställningen, utan ett helt gäng. På den tiden var målstolparna nergrävda i marken, så behövdes också just ett helt gäng för att flytta dem..
Örebro Matta
2009-09-24 09:32
Undrar vad förbundet eller domarbasen säger om det här med att flytta stolpar. Kanske kunde vara något redaktionen att ta reda på?
Thomaz76
2009-09-24 09:32
Visst Kim flyttade stolparna på Behrns arena där detta är möjligt vilket det inte är på så många arenor.
ÖSK:s målis John Alvbåge gör samma sak erkänner han, mer eller midre skitsamma.

Slutsats enligt de flestas önskan att straffa IFK blir då 0 p till IFK igår och minus 22p för de poäng som ÖSK spelat in på hemmaplan i år då?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-24 09:31
Ämne: En del verkar tycka ....
Precis. Det är ju lätt för den som sitter inne med kunskap om händelseförloppet att ha en åsikt om vad domaren borde göra. Själv såg jag sändningen och det var ett uppmärksamt TV-team som kunde påvisa att Christiansen var "boven". Men bilderna finns nu och straff har ju delats ut i efterhand förut.
Örebro Chipset
2009-09-24 09:31
ÖSK-Karl// Jag har följt ÖSK vid medvetande i minst 22 år. Jag tycker absolut att Sixten är en utav de bästa tränare vi haft. Dala Dalkvist tog visserligen ett silver men han hade också mycket bra lag på papperet. Bättre än det lag vi har idag i förhållande till de andra allsvenska klubbarna.

Senast vi hade så här bra lag var under Jingbladepoken, bla. Gawelin, Skoog, Rubarth, Kapten Blod (på toppen av sin karriär). Men Jingblad lyckades tyvärr inte förvandla enpoängare till trepoängare trots stundtals briljant spel.

Även om jag hatade Lundin (Jo, det gjorde jag faktiskt) så var hans 8:e plats 2004 ruskigt imponerande. Bortsett från Larsen och Alvbåge så var det ett svagt lag som överpresterade i spurten.

Kent Karlsson, Roy Hodgsson och de andra i början på 80-talet minns jag tyvärr inte alls.

Sixten har gjort det bra. Vi ligger 4:a och har sämre lag på papperet än Göteborg (åtminstone när säsongen startade), Kalmar, Elfsborg, Helsingborg och AIK. Kanske likvärdigt med Malmö och Häcken.

Edit: Lade till en rad om Sixten.
Annons: