/fotboll/osk/forum/5561.aspx/fotboll/osk/forum/5561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Stelig
2009-09-24 07:51
Tycker det är jävligt lustigt detta med stolpflytten, ingen verkar ta detta fusk på allvar?
Vissa påstår att detta är utbrett, önskar dom kunde gå igenom alla matcher som spelats iår och sätta dit alla fuskare, poängavdrag vore rimligt!!!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-24 07:50
ÖSK-Karl//Vill gärna höra vem du skulle vilja ersätta Sixten med och varför?
IFK Göteborg Muskler Jr
2009-09-24 07:50
Cred till Marcus Avenbrand för en bra och nyanserad matchrapport!

För övrigt känns väl oavgjort ganska rättvist, eller?
Örebro Erkan
2009-09-24 07:44
0-0 match igår. synd med straffsituationen men domarna var märkliga/dåliga matchen igenom.
Örebro crille.
2009-09-24 07:23
Tycker Sixten är en bra tränare, inte lätt att träna träna ett AS lag... Motgångar o avgångs rykten kommer titt som tätt... Bästa säsong på länge på g...
Örebro Kajanus
2009-09-24 03:41
Nordin är tillbaka i bortamatchen emot Gais.

Så här kommer uppställningen att bli då:

Porokara - Olsen - Astvald
Gerzic - Nordback - Bedoya
Holgersson - Wikström - Almebäck - Wirtanen
-----------Alvbåge-------------

På bänken:

Westman
Kihlberg
Staaf
Bassombeng
Adriano
Örebro skoBe
2009-09-24 03:34
Ni får tycka vad ni vill, men det här var en förnedring av Nordin från sixtens sida...hade jag varit på Nordins plats då skulle jag reagera mkt hårdare....att petas i en så viktig match betyder att sixten tycker att han är inte tillräckligt bra för att starta...och då bevisar det vilka kvaliter våran tränare har:) Nordin är absolut den bästa spelare i Ösk och kanske i hela allsvenskan...ni ser ju själva att han leker på planen...Hoppas verkligen att det här aldrig mer händer annars tycker jag att Ösk inte förtjänar en spelare som Nordin...skulle han petas en gång till då rekomenderar jag att han byter lag och lyckas...för här ser jag inte nogån lycka för honom...Hoppas att Sixten inser att han gjorde ett grovt fel och ber om ursäkt till Nordin...för att alla vi vet att sådana saker kan påverka Nordin framtid...
Örebro Kajanus
2009-09-24 02:54
När man väl har en tränare som klär sig i kostym vill man inte gärna byta :-).
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-24 02:31
Nu har jag även läst ett antal inlägg av Ösk-Karl och jag kan bara konstatera: vad fanken är det med dig? Sixten Boströn är tydligen Satan. Han vill inte vinna matcher. Han är inkompetent. Då kan jag glädja alla ÖSK-fans med att jag har en ett lysande förslag: vi gör ÖSK-Karl till tränare! Han har erfarenheter av affärer! Han har insideinformation om ÖSK! Han vet precis hur man inte beter som en envis finne! Mina vänner, we have struck gold!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-24 02:24
Ösk-Karl: Nu är måttet rågat! Nu är jag så förbannad så jag måste lägga band mig på själv för att inte uttala dumheter som jag kommer att ångra. Men icke desto mindre, nu följer ett antal punkter som du får värdera precis hur du vill:

1. Du har alltid hatat Sixten. Varför, frågar jag mig?

2. Du har alltid satt dig själv på en piedestal på grund av självutnämnd kunskap angående ÖSK:s allra innersta väsende. Varför, frågar jag mig?

3. Du vänder ALLTID kappan efter vinden. Varför, frågar jag mig?

4. Du ÄLSKAR Urban Hammar. Varför, frågar jag mig?

5. Du kallar folk för "pajasar" på grund av de har en åsikt som inte överrenstämmer med din egen. Varför, frågar jag mig?

6. Du har frekventerat andra lags forum och uttryckt dumheter som inte lämpar sig för skrift. Varför, frågar jag mig?

7. Du har fått någon slags respekt från forum-medlemmar. Varför, frågar jag mig?
Örebro Erki
2009-09-24 01:27
Kolla länktips för en panorama-bild över den välfyllda arenan ikväll. (Ja, jag gillar panorama-bilder)
Örebro Gylfen
2009-09-24 01:10
Man måste tydligen bryta nått för att få straff emot IFK Skattefusk... är ju bara tur att han "lägger sig lättare" annars kunde knäna pajat!
Örebro rirobban
2009-09-24 00:51
Ämne: Sen skulle jag gärna....
Verkar i alla fall inte spela någon roll. Arenans kapacitet verkar lagom eftersom vi inte får över 11 200. Problemet blir senare när man endast får nyttja 20% ståplats.

Matchen? Tänkte inte skriva så mycket om den. Jag ändrade mitt tips på läktaren innan matchen till 0-0, 1-0 eller 0-1. Alltså att det skulle bli en tajt och snålspelad match.

Straffsituationen? Ja om IFK fått samma mot sig så hade skitbladet haft stora reportage om det med rubriken "IFK blev bortdömda i guldstriden". Men jag har endast sett situationen live på arenan, en endaste gång alltså.

Taktiskt eller otaktiskt att inte låta Nordin spela idag? Vi kommer aldrig att få reda på hela sanningen. Tror inte att Nordin varit såhär bra hela matchen, men ändå hade jag velat se honom från start med facit i hand. Kräver dock inte någon tränares avgång.

Syns tydligt idag att vi har ytterbackproblem. Hem med Riddez och Haginge till nästa säsong. Wovven gjorde långt ifrån någon av sina bättre insatser. Wirtanen bland de sämre...

GAIS blir tufft, men med Porokara och Nordin tillbaka så finns alla möjligheter till poäng.
Örebro Mittåt
2009-09-24 00:43
Erki// Det fanns väl en del outnyttjade platser både här och där. På matchen mot AIK var det ungefär lika många åskådare trots att inte Östra sitt var tillgänglig. Och inte var det väl helt fullt på den matchen.
Örebro Gurra2001
2009-09-24 00:41
Tar NA upp vad Nordin skriver på sin facebook så måste de behandla denna frågan.
Örebro Gurra2001
2009-09-24 00:39
Detta är beräknat fusk. Domarna kollar målen innan matchen. Att efter att domaren har kollat målen, aktivt gå in och förändra målen och dess position är självfallet fusk och bara måste bestraffas. Om det inte sker någon bestraffning så kommer detta påverka spelare och publikens tro på systemet. Tydligare fall går inte att få!
Örebro Miroslav kuba
2009-09-24 00:34
Ämne: Erki// Och om du läs....
Håller med.DET ÄR FUSK!!!!!! Han borde bli avstängd 1 match iaf.
Örebro Erki
2009-09-24 00:33
Sen skulle jag gärna vilja veta var de 2000 personerna som krävdes för fullsatt skulle få plats?
500 på mittsektionen på östra, kanske 200 till på sektionen till vänster. Sen då?
Känns som att arenans kapacitet överskattats lite.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 00:32
fohlis//

Men tydligen har du levt så länge att du tycker att Sixten är den bästa tränaren ÖSK haft någonsin, otroligt?
Örebro Erki
2009-09-24 00:31
Ropesin// Javisst, men även om man flyttar stolpen 1 centimeter kan det vara skillnaden om en boll går i mål eller inte.

Kanske bra att saken togs upp så målvakterna slutar med detta fusk framöver.
Örebro Ropesin
2009-09-24 00:29
Erki// Och om du läser vidare säger han även att han inte flyttar in stolparna alls så mycket som Christensen. Okej om man sparkar och knuffar lite på stolparna, men Christensen lyfte upp den och flyttade en märkbart stor bit. Det syns ju till och med vart stolpen stod från början. Det där kan vara klar skillnad mellan ett mål och stolpe ut.
Örebro Miroslav kuba
Med Porokara o Nordin i startelvan mot GAIS bli det seger.
Örebro fohlis
Jag har inte levt så länge så jag har sett så många ÖSK-tränare, tyvärr. God natt
Örebro Erki
2009-09-24 00:25
Sådär, nu har Alvbåge erkänt att "visst trycker man in stolparna lite som målvakt."

Då kanske folk här inne slutar anklaga Christensen allt för mycket.
Örebro Erki
2009-09-24 00:20
Såg nyss straffsituationen. Det är kontakt och Astvald faller, alltså är det straff. Astvald kanske flaxar till lite för mycket dock, men domaren kunde ha blåst ändå.
Örebro cellblock
2009-09-24 00:15
fattar inte varför straff situationen inte uppmärksammas. kuk media. varför är den inte med i Csport referatet?
grym stämning idag.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 00:12
fohlis//

Är du på riktigt så korkad så du tror att det bara handlar om att han bänkade Nordin ikväll?

Bästa tränaren någonsin i ÖSK, milda makter.
Örebro Mittåt
2009-09-24 00:09
Snyggt TIFO i kväll. Det skall Kubanerna ha mycket beröm för. Där jag sitter på Södra börja "folk" till och med att spontanklappa i händerna när de såg det.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 00:09
Aspen//

Ger dig helt rätt i dina synpunkter om det finska lynnet, det har jag stött på allt för många gånger. Är väl också en orsak till att inga finska tränare förekommer utanför Finland. Utom den fantastiska Sixten förståss, Chelsea nästa ;)
Örebro Erki
2009-09-24 00:05
Nu ser jag dock på reprisen att Alvbåges mål står där det ska. Så att han flyttar in stolparna varje match var fel av mig, så det får jag ta tillbaka!
Annons: