/fotboll/osk/forum/5551.aspx/fotboll/osk/forum/5551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-09-29 21:24
Grixx//Tycker man inte ska kalla en framförd åsikt för gnäll.
Tyder mest på att man inte klarar att åsikten sakligt. Kanske undervärderar man sin forum kamrat också. Antagonister eller forum kamrater ?
Örebro Grixx
2009-09-29 21:23
För övrigt så visar ECO Örebro var skåpet ska stå.
Krossar 08:or på löpande band.

Både 08-Stockholm och nu Solna...SJUKT JÄKLA BRA!!!

Var jag befinner mig på fredag är nu bestämt.

Bara för ÖSK att visa samma vilja och krossa allt motstånd innan vintervilan.
AIK Saywee
2009-09-29 21:22
Jag gissade fel angående publiksiffran i går, vilket var 5000 eller med mig inräknad 5001.

Ur dagens GT "Gaisfansen sjöng Ingen vill bo i Ö-re-bro", Inte så många ville vara på Gamla Ullevi heller. 3879 trotsade höstkylan (det var mösspremiär för mig)" Henrik Leman skrev detta med eller utan mössa.

Otroligt klen siffra och arenan verkade ödelagd, samt höstkyla? när det är mellan 10 och 15 plusgrader, klena typer ...
Örebro Grixx
2009-09-29 21:17
Saywee// Mina ögon är nu öppna, fast några tycker säkert att jag är blind...eftersom jag inte ser allt det DOM sett;-)

Aspen// Tycker många samma sak?

Möjligen att vi gjorde en dålig match, där verkar alla var ense men för övrigt är det ju bara gnäll mellan olika antagonister.
AIK Saywee
2009-09-29 21:02
Wivallius//
Sprang i skogen ...

vem? med kryckor? eller?
Örebro Chipset
2009-09-29 20:58
Går inget vidare detta. ÖIS får stryk och Häcken passerar. Dessutom tappar ÖIS två viktiga nyckespelare till matchen mot det enda lag vi har chans att passera: Kalmar. Det enda jag kan glädja mig åt är att snart se rirobban och några andra krypa runt BA i FAN-tv (Häcken femma nu). ;-)
Wivallius
2009-09-29 20:57
Örebro vann i korgboll igen!
AIK Saywee
2009-09-29 20:52
Grixx//
VAKNA!
AIK Saywee
2009-09-29 20:49
Jaa, du Mittåt, med det är väl lika bra att det blir tungt för Göteborgslagen, med sina fåniga ramsor om idrottens nånting (igår på lilla Ullevi, som blev alldeles för stor) och medias fjolliga "fotbollens huvudstad" ibland.

Vet inte hur de tänker, men AIK i topp och ÖIS i botten är nästan enligt alfabetet och handlar inte så mycket om en stadskamp ...
Örebro Mittåt
2009-09-29 20:31
Allbäck äntligen utvisad. Inte en dag för tidigt. Dessutom har ÖIS kostat på sig lyxen att få Leinar utvisad redan i den 28:e minuten. Det blir tungt för örgrytorna.
linus16666
2009-09-29 20:27
almebäck uttagen i u21-landslaget för dom som inte uppmärksammat det =)
Örebro Aspen
2009-09-29 20:12
En del forum-skribenter tycker det är mycket gnäll här inne. Det tror jag beror på att många supporters tycker samma sak och då blir det jobbigt om man har en avvikande åsikt.
Man kan säga att åsikterna om gårdagen är ganska samstämda.
Örebro pemo
2009-09-29 19:46
Ämne: pemo//

Tror du på....
Närå, jag har steg två. Men lite provokativ vill jag vara när alla tror att enbart en bra tränare gör ett lag. Zetterlunds träningar gick ju ut på att springa sönder alla lag. Det gick på den tiden då vi inte tränade teknik i Sverige. Att Roy är den bäste som varit i ÖSK tror jag också, men det var väl en ganska kort tid och inte vann ÖSK något då heller. Dala är den som gjort bäst resultat, men med det laget hade t.o.m en apa fixat poäng. Det fanns väl en gång en strulputte under Zetterlund som hette Rickard någonting. En gudabenådad tekniker. Men han hade väl pturen att få fel tränare som inte gav honom lite fria tyglar. Han var väl samtida med den unge Wovven som inte heller fick chansen. Med detta vill jag bara säga att tränarens roll är viktig då han styr spelet. Men har man inte mtrl till tränarens spelsystem så kan han vara Svennis och misslyuckas i alla fall. Men jag måste snart fråga mig själv varför en medelålders man lägger ner energi på ett fotbollslag från Örebro. Men likt förbannat sitter jag på plats på söndag och lider, kvider och hoppas.
AIK Saywee
2009-09-29 19:43
KvT, jag är nog en optimistisk diplomat, som håller ÖSK som det bästa i detta forum. Jag har redan förklarat hur dåliga vi var i går på lilla Ullevi och kan hålla med många duktiga tyckare som anses gnälla. Jag kan också förstå de som tycker det är jobbigt att andra gnäller och dissar och bara vill se framåt.

Din förklaring för skillnaden mellan strategi och taktik är säkert riktig, men det jag inte riktigt förstod var brutuz´s inlägg ...

” Tycker Sixten är en lysande strateg, han skapat riktigt bra och positivet grundspel som han ska ha all cred för! I den aspekten är han definitivt en av de bästa.
Tyvärr är han en betydligt sämre taktiker även om han blivit sakta bättre med stort undantag för ikväll, där man verkligen kan ha synpunkter på taktik och laguttagning."

Båda meningarna handlar om en längre pågående period, eller?

Orkar man inte med att läsa kan man kan scrolla, det är ganska enkelt!

Tjöta
Spelkungen
2009-09-29 19:34
Tung förlust på er igår...
AIK Saywee
2009-09-29 19:28
KvT, handlar det om våld och sådant skit som sabbar för vår klubb, då svallar mina känslor över, jag laddar ur totalt, tom så att jag blir "avstängd" några dygn ...

.. men annars är det ju ganska lungt ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 19:20
Nä faan, nu måste jag jobba.
AIK Saywee
2009-09-29 19:17
Dala, den gamle masen, har nått högst med klubben hittills, kanske inte den bäste tränaren, men stora silvret är ändå ett stort silver!

Detta med vilka tränare som är bäst handlar ju självklart om vilka som verkligen är bäst som tränare, människa, psykolog och allt vad det kan vara. Fast det handlar ju också om vilket material man har att arbeta med, och stöd från organisationen, media, supportrar etc etc ...
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 19:17
Saywee // Haha - Du går där och funderar på orden hehe---För mig är den skillnad, Om man säger så här:

Strategin är något man lägger upp på hur ÖSK ska vinna hela Allsvenskan

Taktiken är hur ÖSK ska bemöta Malmö FF i nästa match., T ex ta bort en viss spelare. Ligga lågt, pressa högt , spela 4-4-2 etc.

Inser du skillnaden nu? =))

Sen vill jag också säga: Jag kan acceptera att vi förlorade mot GAIS. Jag håller med Saywee. Det är HUR de förlorar som man gör att man bli så förbannad (men det går över och försvinner mer ju närmare nästa match vi kommer.)

Saywee : Men det varit kul att se lite känslomässiga urladdningar från dig också. Inte sååååå vanligt ;0)
AIK Saywee
2009-09-29 19:12
Kanske offtopic, men ändå, mitt i allt "gnäll" och skäll på ”gnäll”.

Skillnaden mellan "strategiskt och taktiskt" tycker jag är minimal, typ bara nyanser, jag försöker förstå skillnaden och kan ana den, men i det inlägg jag bemötte, förstår jag inte skillnaden eller likheten, förvirrande?

Skit i det förresten, för mig är orden i stort sett likadana och många ordböcker anger dessa som synonyma, skriv vad ni vill, jag förstår ofta hur ni tänker, men brutuz inlägg kan jag fortfarande inte riktigt förstå ....

Apropå ”gnäll” som jag tror att många närkingar hakar upp sig på, det är väl inget konstigt efter ett sådant spektakel, 3-0 som kunde ha varit det dubbla? Det är väl klart som attan att man måste få kritisera eller tömma sin ilska eller förvåning. Eller skall forumet bara vara dött efter en förlust?

Men, jag tror på en urladdning mot MFF, för nu måste väl de flesta spelare vara ruskigt laddade på vår fina hemmaborg på söndag … och jag lovar att ha rätt t-shirt på mig!

Förlåt
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 19:10
Blå Bergen Blues// Jag nämnde faktist Bergmark ;) Fast inte på min lista då jag inte upplevt honom som jag kan komma ihåg. Men jag vet att många såg honom som en utomordentlig tränar.

För övrigt ganska kul, om inte annat för tidsförströelse nån kväll då man inte har något att göra, och lyssna på intervjuerna på ÖSK historiksida. Rekommenderas! Flera kända namn från 70-80 talet och några från 90.

Också intressant att höra deras synpunkter vilken bästa tränare de haft respektive vilka bästa medspelare de haft. Av de som spelade på 90 talet säger alla tror jag Arnor som den bäste de någonsin spelat med. Äldre spelare anser Thomas Nordal (ja till och med han själv säger det ;)) vara den bäste från sin epok.
Örebro Grixx
2009-09-29 19:01
zzzz jag sover vidare och bidar tiden, för just nu känns det som självplågeri att ge sig in och diskutera...eller för den som känner sig lite mer litterär så påminner det som när Don Quijote bekämpar väderkvarnar, man ger sig trovisst in i "striden" men det är så många åsikter som slängs in så det är omöjligt att diskutera något vettigt.

Lite för mycket av ren åsiktspresentation i parti och minut just nu ;-)
Wivallius
2009-09-29 18:46
Idag har rättegången mot Jidsjö inletts, vilket givetvis inte pappersdraken kunnat hålla sig från att rapportera (se länken).
Örebro Mittåt
2009-09-29 18:38
Almebäck i U21 landslaget för övrigt.
Örebro Mittåt
2009-09-29 18:38
Viktig kväll ikväll i nedflyttningsstriden. Som ÖSK för en gångs skulle inte är indragna i. Om BP och Örgryte båda vinner ikväll, vilket inte är helt omöjligt så hamnar både HIF och DIF på de direkta nedflyttningsplatserna.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-29 18:37
KvT// Ok, läste väl lite slarvigt. Då måste jag nog ändå kontra med Orvar Bergmark 1971. Det var inte snyggt (om man gillar offensiv fotboll), men ack så konstruktivt. Utan hans sätt att lägga om spelstilen efter en hopplös inledning visar på klass. Med de flesta andra tränare hade ÖSK åkt ut det året.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 18:36
Blå Bergen Blues// Ja de yngre som kanske bara upplevt Walker och Lundin och de närmaste där kan nog se Sixten som den bäste. Men då bör man skriva "Bästa jag någonsin upplevt" och inte "Bästa någonsin" kanske..jaja..Skitsamma
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 18:32
Blå Bergen Blues//Jag har inte bra koll före 1967 -Mer än att jag både läst lyssnat på lite äldre spelare. Men jag skrev ju "De bästa tränare jag upplevt i ÖSK hitills är... " Alltså under den tid jag följt ÖSK
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 18:30
Blå Bergen Blues//Kanske inte så många egentligen som skrivit så och att han är genial. Några är det. Men det väckte saker jag funderat på och passade på att tömma mig lite :)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-29 18:29
Ämne: Den här "bästa träna....
KvT// Vet inte var du fått detta "bästa tränaren någonsin" ifrån? Vet inte om jag läst att så många skrivit så. Gott nog att tycka att han är bra. Dessutom, att/om några yngre kamrater som inte har så lång överblick tidsmässigt sett utnämner honom till "den bästa" kan man väl ha full förståelse för. Vilken koll har du på tränarna före 1967?

Lite otrevlig ton på det här forumet just nu tycker jag (eller har det alltid varit så här?). Kanske dags att lämna?
Annons: